slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hanka_m

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:55

heey

mijn haflinger merrie is in augustig 2006 overleden aan de gevolgen van koliek
ze is ingeslapen
het duurde misschien 10 sec en toen was ze heen ..

ze heeft dus een vredige dood gehad
maar ze had ook zown pijn dat ze die reis naar de slacht niet meer aan kon
en ik wou niet dat iemand haar lekker zat op te eten
mijn lieverd is gecremeerd en dus niet opgegeten ,,
xxx

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:01

Gecremeerd a 1600,- of naar de Rendac????? Groot verschil....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:07

Kost cremeren 1600 euro ? Even kijken of dat ook onder mn verzekering valt... Waar wordt hij dan gecremeerd of zordt hij alsnog bij de Rendac in de oven geknikkerd?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:21

Perrokai schreef:
Binckydenice schreef:
Jij moet echt eens een boek over paarden gaan lezen een paard IS theoretisch een EDEL dier dat heeft niets met mij te maken dat is de realiteit. Verdiep je daar eens in.

Ik vindt de manier waarop dieren gehouden wordt niet juist, daarom eet ik ze ook niet.

Ik weet niet waaar jij gevonden hebt dat ik discrimineer dat heeft ook werkelijk waar niets met discrimineren te maken. Want anders had ik al het andere vlees ook wel gegeten.

IK heb dat dus gelezen waarom een paard edel is bestempeld, JIJ dus duidelijk niet. Een paard is niet als edel dier geevolueerd de MENSEN hebben het paard het stempel edel gegeven net zoals de mensen in nederland een varken puur als vlees op pootjes hebben bestempeld en een hond als huisdier. Waarom begrijp je dat niet ? Zoek het dan zelf eens op. Een paard staat van zichzelf niet hoger in rang dan bv een varken. Wij mensen vinden dat. Edelen waren namelijk de eerste mensen die zich een paard konden veroorloven dat voor hun vervoer of plezier was bestemd.
Dat is hetzelfde als dat ik mezelf morgen als Gravin ga bestempelen omdat ik zoooo veeel voor nederland betekend heb (niet dus). Maar dat betekent dus niet dat ik meer mens ben of hoger op de ranglijst sta als jij. We zijn allebei even veel mens en even veel "waard".
Ik heb ook even opgezocht wat een vegetarier nu precies is. Dat is iemand die feitelijk vegetatie eet dus planten. Maar er zijn vele gradaties die iedereen voor zichzelf bepaalt. De 1 eet niets dierlijks de ander wel alleen ei of melk, weer een ander wel vis zoals jij (moet), en weer een ander alleen wel kip, en de volgende alleen kip uit eigen tuin dus niet uit de bioindustrie. Iedereen is duidelijk vrij om daar zijn eigen invulling aan te geven. Dus iedereen is ook vrij het niet eens te zijn met een ander zn motivatie want ook dat verschilt.

Het lijkt op discriminatie omdat jij zegt schrijft een paard boven andere dieren te plaatsen.
We weten al, je eet ze geen van allen op noodzakelijke vis na, daar gaat het niet om.

Interessant is wat ging er niet goed met jouw lichaam omdat je vegetarisch at ? Wat kwam je tekort ? Waar merkte je dat aan ? En is er geen ander niet dierlijk product dat dat kan vervangen ?

Ik werd steeds moeier en slapper. Als ik mijn paard had uitgemest kon ik al niet meer. Volgens de dokter had ik te weinig bepaalde bloedcellen in mijn lichaam door het plotseling stoppen met vlees en vis eten. Toen rade zij mij aan gewoon vis te blijven eten omdat dat voldoende bevat om het wel te "overleven" haha ik bedoel zonder mij kl*te te voelen.

Maar ik houd van ieder dier en daarom eet ik er ook (op vis na) geen 1.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:23

noortje schreef:
dit gaat echt nergens over, heb respect voor de vegetariers maar zelf kan ik zo'n lekker stuk vlees niet missen.

verder spreken meerderen zichzelf hier tegen: sommigen zeggen dat mensen geen vlees nodig hebben..waarom moet je dan vleesvervangers e.d. nemen? je hebt dus wel vlees nodig.

de een eet vlees de ander niet, daar hoef je iemand niet op aan te vallen. ieder zn eigen keus Knipoog

Mijn collega eet haar hele leven geen vlees, dit is heel anders, dan heb je de vervangers ook niet echt nodig omdat je lichaam toch niet weet wat het is. Dus dan bouwt het lichaam zich op zonder deze stoffen. Dus dat een mens perse vleeseter is slaat nergens op.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:26

Mooi !!! Die laatste regel dan bedoel ik..... Haha!
Ik weet ook absoluut niet alles over het menselijk lichaam dan. Ik ga eens op internet zoeken
wat er nu in vlees zit wat je als mens echt nodig hebt...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:29

Het is belangrijk voor je bloed, ijzer is ook erg belangrijk. Maar je kunt makkelijk zonder.... Maar als je op latere leeftijd begint kan je denk ik wat meer lichamelijke tegenslagen verwachten haha. Daarom heb ik een aquarium, om de vissen te steunen haha

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:30

Perrokai schreef:
Kost cremeren 1600 euro ? Even kijken of dat ook onder mn verzekering valt... Waar wordt hij dan gecremeerd of zordt hij alsnog bij de Rendac in de oven geknikkerd?

Kan je garanderen dat je verzekering dit niet dekt Haha!

Ik heb begrepen dat het iets rond deze prijs is. Maar, en hier weet ik niet helemaal het fijne van, het schijnt dat er in Nederland geen ovens zijn waar een groot paard in zijn geheel in kan, dus vul zelf in wat er dan gebeurt.
Hij wordt dan wel echt apart gecremeerd, en het is niet bij de Rendac. Zijn speciale crematoria voor, ik geloof op de Veluwe en ergens in Limburg?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:02

Oeps ! Bij de Rendac verbranden ze toch ook kadavers? Dat staat op hun site tenminste maar dat gaat toch met bergen tegelijk dan? Daar past hij toch in zn geheel in ?Het kost als ik het goed zag zo'n 20 euro...
Hier rijdt de kadaverophaaldienst dagelijks voorbij. Vorig jaar zomer stond ik bij de dakkapel op een steiger toen hij langs kwam. Ik wist niet eens wat het was en wierp een blik in de open laadbak met grijper. Ja vol met dode varkens, dus ik schrok me dood want ik verwachte dat niet. En stinken !!!!
Ja stadsmuts he dan krijg je dat. Het viel me op dat ze blauwe plekken hadden en de 1 was mooi rose en de ander grauw.
Ja ik slaap daar niet minder om want dan zou ik echt moeten verhuizen hier. Het sterft van de varkensboeren en ze hebben allemaal een paar slachtkoeien (binnen) staan. Je kan daar niets aan doen. Hier op de hoek staan een paar geitjes op een landje met ieder keer jonge geitjes zoo schattig. Tot de laatste keer toen reden we erlangs en kwam hij met een geitehuid naar buiten lopen en stond er een krat met ingewanden waar zn jachthonden uit vraten. Mijn man stak zn hand op en ik zei je zwaait toch niet naar die geitenmoordenaar he ? Het is hier normaal, voor mij niet, en ik weet dat dit dubbel klinkt maar mijn grens ligt heel ergens anders dan die van een vegetarier uit dierenliefde. Dat is zo gegroeid, als het uit de supermarkt komt prima, de rest werd ik nooit mee geconfronteerd nu pas een beetje....het zijn hier echt neandertalers....

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:26

Nou ik ben voor inlaten slapen hoor!!
Slachten is echt gooooooooooooor!! Ik moet er niet aan denken dat Happy of Pebbles bij iemand anders op zijn broodje ligt ofzo!! Ik ken ook iemand die haar paard heeft geslacht!! nou dat mens is echt gestoord!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:33

lessie schreef:
Nou ik ben voor inlaten slapen hoor!!
Slachten is echt gooooooooooooor!! Ik moet er niet aan denken dat Happy of Pebbles bij iemand anders op zijn broodje ligt ofzo!! Ik ken ook iemand die haar paard heeft geslacht!! nou dat mens is echt gestoord!!

Hoe ? Zelf geslacht of wat ?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:28

Binckydenice schreef:
Mijn collega eet haar hele leven geen vlees, dit is heel anders, dan heb je de vervangers ook niet echt nodig omdat je lichaam toch niet weet wat het is. Dus dan bouwt het lichaam zich op zonder deze stoffen. Dus dat een mens perse vleeseter is slaat nergens op.

Dit is echt grote bullshit! Ook zonder dat het lichaam ooit deze stoffen tot zich genomen heeft, heeft het lichaam ze nodig, anders kan ze zich namelijk niet opbouwen. Maar die stoffen komen niet alleen uit vlees, maar kan ook uit vervangers of supplementen kmen, maar zonder leven, kan gewoon niet. Je kan niet vlees weglaten en er niks anders vor in de plaats nemen... tenminste, het kan natuurlijk altijd, maar je lichaam wordt er niet echt blij van.

Wat dat vleeseters betreft: Mensen zijn idd geen vleeseters.

Wat dit hele gedoe over vegetarier zijn of niet: Daar gaat dit topic niet over! Kan hier misschien een slotje op? Het wordt nu een welles-nietes-spelletje en er wordt niks nuttigs meer gezegd

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:36

Slotje ? Nu al ? Waarom, er zij nog zat mensen die hun mening over slachten geven en de motivatie van vegetarier zijn hoort daar bij. Dat welles nietes spelletje valt wel mee hoor. Dit is niks vergeleken bij andere Topics. Je kunt het nu eenmaal niet allemaal eens zijn toch ? En ik denk dat er nog steeds bokkers zijn die dit lezen en er anders tegen aan gaan kijken. Dus het is nuttig genoeg. Was jij dan de auteur ? Nee toch ? Scheve mond

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:16

Mackie schreef:
Wat dit hele gedoe over vegetarier zijn of niet: Daar gaat dit topic niet over! Kan hier misschien een slotje op? Het wordt nu een welles-nietes-spelletje en er wordt niks nuttigs meer gezegd

Een slotje is inderdaad (nog) niet nodig Knipoog
Maar het gaat hier behoorlijk offtopic. Het onderwerp was "slachten" en inmiddels krijgt iedereen van elkaar voedingsadviezen en daarvoor moet je op VT zijn.

Graag dus weer over het onderwerp, anders is een slotje toch onvermijdelijk.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:07

Perrokai schreef:
Oeps ! Bij de Rendac verbranden ze toch ook kadavers? Dat staat op hun site tenminste maar dat gaat toch met bergen tegelijk dan? Daar past hij toch in zn geheel in ?Het kost als ik het goed zag zo'n 20 euro...

Ja klopt, maar bij de Rendac doen ze alleen op de grote hoop, het is geen crematorium. Daarom heb ik ook altijd mijn twijfels als mensen zeggen dat hun paard gecremeerd is 9 van de 10 keer is het de Rendac Haha! .
Persoonlijk zou ik er ook niet zoveel geld voor over hebben, dood is het maar een "verpakking". Liefst zou ik ze in de tuin begraven maar dan moet je zo'n groot gat graven Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:41

IKbenEllen schreef:
Perrokai schreef:

Ja klopt, maar bij de Rendac doen ze alleen op de grote hoop, het is geen crematorium. Daarom heb ik ook altijd mijn twijfels als mensen zeggen dat hun paard gecremeerd is 9 van de 10 keer is het de Rendac Haha! .
Persoonlijk zou ik er ook niet zoveel geld voor over hebben, dood is het maar een "verpakking". Liefst zou ik ze in de tuin begraven maar dan moet je zo'n groot gat graven Haha!

Helemaal mee eens, en straks graven mn hondjes hem weer op nou dan ben je lekker ! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:45

hehe te koop: mooi huis, met ruime tuin en voldoende materiaal in de tuin aanwezig voor toekomstige archeologen Nagelbijten / Gniffelen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:54

ik was in mijn achtertuin ook al een plekje aan het zoeken mocht het zover zijn met mijn oudje, mag niet he ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:55

Goddank van niet! Moet er niet aan denken dat ik nu een boompje ga planten en dan een skelet aantref van een paard. Nee hop naar de rendac of laten cremeren (voor 1600 euro) of naar de slager.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:04

Ik denk niet echt dat in laten slapen een vredige dood is voor een paard! soms leeft dat paard nog een uur duur omdat die zo vecht voor zijn leven en bij de slager kan dat niet dan is het boem dood het is ind.. geen fijn gevoel dat iemand dan je paard op eet maar toch.. vind ik dit een betere manier!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:43

laat maar Clown

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:00

Nogmaals, als het paard een goede narcose toegediend krijgt KAN hij niet vechten tegen een injectie. Zou een goeie zijn zeg, dan kunnen paarden dus ook niet geopereerd worden. Alles staat en valt met een goede dosering narcosemidddel alvorens de fatale spuit toegediend wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:15

Ik denk dat paard ook wel door heeft wanneer hij wordt geslacht, want bij zo slager ruikt zo paard allemaal dooie dieren. Laat staan als het paard het geluid hoort van de andere dieren die worden geslacht.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:57

Joram schreef:
Ik denk dat paard ook wel door heeft wanneer hij wordt geslacht, want bij zo slager ruikt zo paard allemaal dooie dieren. Laat staan als het paard het geluid hoort van de andere dieren die worden geslacht.

en wat denk jij dat een paard hoort dan ????????? ik heb nooit wat gehoord van een paard dat wordt geslacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 01:20

Alleen al geluid van de metalen staaf die de schedel doorboort lijk me verschikelijk. Maarja ik heb nog nooit een slachting mee dus wie ben ik om er wat over te vertellen.
Al hoop ik nooit een slachting mee te maken want het lijk me echt verschrikelijk.