Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swatch

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:28

Vervelend dat ze weer actief zijn, misschien ook goed om duitse e-bay in de gaten te houden? (@Josefien, groesbeek is natuurlijk grensgebied)

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:32

Vanmorgen hoorde ik op de radio dat er weer zadels gestolen zijn...dit keer in Leiderdorp en/of Hazerswoude ?
Iemand iets gehoord hierover ?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:11

Klopt. In Hazerswoude zijn afgelopen weekend meer dan 10 zadels meegenomen, kasten zijn open gebroken. Alleen de waardevolle dressuurzadels zijn meegenomen. Ook zijn er vorige week zadels gestolen op een pensionstal in Langeraar en bij een pensionstal in Leimuiden. Het zijn dus blijkbaar dieven met verstand van zadels, 'goedkope' zadels laten ze gewoon hangen.

-edit- Volgens mij waren er nog meer zadeldiefstallen in de regio, maar ik weet niet precies hoe of wat. Wel weet ik dat de meeste mensen hier in de buurt hun zadel mee naar huis nemen. Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:46

Dat verstand hebben ze volgens mij idd.
Bij mij hadden ze mn euroriding diamant weggehaald.
Ik baal er nog van, heb nu een Bates op zich geen slecht zadel en het is makkelijk dat ik de boom kan aanpassen omdat mn paard nogal eens veranderd maar ik zat toch een stuk lekkerder op mn diamant.

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 00:20

Beber schreef:
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat er weer zadels gestolen zijn...dit keer in Leiderdorp en/of Hazerswoude ?
Iemand iets gehoord hierover ?

Hmmmm dat komt mij alweer teveel in de buurt Boos!
Ik hoop niet dat we weer aan de beurt zijn, ze zijn al twee keer geweest, zonder succes gelukkig, maar de laatste keer scheelde het weinig.
Ze kwamen op een uitmest dag en toevallig kwam iemand van het personeel al om vier uur.
De dieven zijn daardoor verstoord en namen het hazepad.
Alles kastjes waren al open, de dure zadels lagen al klaar de shabrakken waren eraf gesneden en de hoezen eraf getrokken, kruiwagens stonden al klaar en ze hadden een brug over de sloot gebouwd.
Ook is er toen een witte !@#!% bus gesignaleerd!

Sinds die tijd is het bij ons fort nox!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:58

Bij ons op de manege is de politie langs geweest om te melden dat ze weer in de buurt waren.
Ik heb maar me zadel mee naar huis genomen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:02

Bij ons op stal in Otterlo schijnt dat ze vandaag ook zijn komen kijken. En als t goed is zijn ze al ergens in Rhenen geweest. Heb mn zadel iig mee naar huis genomen omdat ik niet weet hoe het met de verzekering zit. Ouders zijn op vakantie dus aan hun kan ik het niet zo makkelijk vragen.

Wat doen jullie met leren laarzen? Op stal laten of ook mee naar huis? Is namelijk ook wel weer 200 euro als ze dat jatten Scheve mond

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:28

Boos! ben net gebeld dat mijn zadel is gestolen. Boos! hebben de kasten opengebroken, en wisten precies welke zadels van waarde waren en welke niet van waarde waren. De goedkopere zadels hebben ze laten liggen, en de duurdere hebben ze mee genomen, waaronder dus ook de mijne Boos!

diana19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:52

ik hoorde gisteren dat ze weer hebben ingebroken in veenedaal gisteren zag ik ook briefjes hangen dat zadel dieven weer actief zijn vreemde mensen opstal graag opletten en melden

Marieke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:10

Bij Miltenburg in Rhenen zijn vorige week ofzo de zadels gestolen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:42

dierfysio schreef:
pubelia schreef:
Boos! ben net gebeld dat mijn zadel is gestolen. Boos! hebben de kasten opengebroken, en wisten precies welke zadels van waarde waren en welke niet van waarde waren. De goedkopere zadels hebben ze laten liggen, en de duurdere hebben ze mee genomen, waaronder dus ook de mijne Boos!

getver, naar voor je. was je verzekerd??

en waar woon je?

Ze staat in vorstenbosch, en nee ik was er zelf niet voor verzekerd, maar volgens mijn verzekering hoort het bij hun verzekering.

Ik moet er bij vertellen dat er in de afgelopen maandag op dinsdag (of dinsdag op woensdag) aan het einde van de straat weer is in gebroken op 4 adressen. Bij 2 van die adressen hebben ze ook weer zadels mee genomen.

Het is iig bekend dat ze met meerdere zijn, dat ze hun route van hou in te breken goed lijken te hebben bestudeerd, en ze waren beide keren (wat ik begrepen heb) met een wit (waarschijnlijk gestolen) busje.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:38

Bij een vriendin van mij hebben ze ook al zadels gestolen,
Weet aleen niet precies waar, iedergeval ergens in de buurt van Gouda.
Volgens mijn oudewater.
Daar waren ze ook met wit busje zover ik begrepen heb:S

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:27

In de nacht van zaterdag 29 september op zondag 30 september zijn uit onze buitenstallen aan huis in Beerzerveld (Ommen/hardenberg Overijssel) 3 zadels gestolen.
1 Kieffer Lusitano dressuurzadel, zwart met bredere boom, achterop goud plaatje beschreven met KIEFFER.
1 Kieffer Lusitano Excellent dressuurzadel zwart, opvallend is blauw stiksel, op de rand van de lepel een sneetje waar leer iets los laat. Normale boom. Achterop wederom ook een gouden plaatje beschreven met EXCELLENT.
1 Vzh zadel zwart, brede boom.

Ook hebben ze mee genomen een schapenwolle bontje en onder het vzh zat een dekje roze met tekst erop: Rosamunde en Margriet.

Denk je iets te weten laat het mij dan zo spoedig mogelijk weten zodat wij misschien als nog onze zadels terug krijgen en de dieven vinden.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:13

Serienummer van het Kieffer Lusitano zadel: 0605017/1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:58

ALWEER dat witte busje he...

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:24

ik vind het echt een eng iedee, zu niet weten waar ik een nieuw zadel vandaan zou moeten halen als de mijne weg is. daarin tegen zijn er al zoveel aanpassingen gedaan aan mijn zadel dat ik zo ook niet zo snel weer wat passends weer vind.
voor de mensen waarvan de zadels gestolen zijn hoe hadden jullie deze opgeborgen. wij hebben wel een parte zadel kamer die op slot gaat maar vraag me af of dat genoeg is

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:41

vorig jaar decemnber hebben ze bij ons op de manege in ridderkerk
20 mangege zadels en zadels van alle pensioners gestolen alle kasten zijn open gebroken
alleen goedkope merk zadels zhebben ze laten liggen
ze zijn met een bootje overgevaren en hebben alles meegenomen
alleen een paar singels lagen nog in het bootje
nou ik neem mn nieuwe zadel sindsdien mee naar huis
beetje zonde van een zadel van 1650,- om weer kwijt te raken
de meeste hebben verzekerings technisch wel het geld teruggehad
we hebben nu alarm 2 afgesloten deuren maar toch
blijft een risico ze weten meestal wat er lig

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:01

ik heb me zadel maar verzekerd bij centraal beheer achmea voor maar 0.95 € per maand. als hij nu gejat wordt krijg ik tot 1000 € vergoed

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:17

Pubelia, dat verhaal van jou komt erg overheen met dat in deurne, ook 18 zadels weg in juli, ze wisten precies hoe en waar ze moesten zijn en welke zadels meerwaarde hadden want de rest lieten ze gewoon liggen!

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:35

diana19 schreef:
ermoet een eind aan komen zeg
niet normaal meer
kost al hoop geld voor mensen die steets nieuwe zadels moeten kopen

De politie gaat niet eens achter pedofielen aan (stond vandaag nog in de krant) dus laat staan achter een paar zadels aan Boos!

Ik heb geen hoge pet meer op van de politie...bij ons heeft de politie gewoon een vrouw laten vertrekken die een paard gestolen had Boos!
Paard had ze wel achter gelaten, omdat de box opslot zat, maar er liep nog een onderzoek naar het andere paard van deze mevrouw....

Dus ik geef de hoop op dat ze achter de zadel-dieven aangaan Slapen

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:29

Hoihoi, hier in omgeving Nunspeet zijn ze ook bezig. Stond nog stukje van in de krant. Ik heb een kieffer en een wintec op stal ligen. Kieffer haal ik denk ik naar huis veilig achter slot en grenden en laat me wintec mooi op stal om te rijden.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:06

Vannacht zijn er in Dwingeloo 14 zadels uit een manege gestolen, alle dure merkzadels zijn meegenomen, de goedkopere zijn blijven liggen. Vandaag is er markt in Hedel, misschien kunnen mensen die daar heengaan even kijken? Zelf zijn we een zwart Ainsley Competitor dressurzadel kwijt.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:57

Die zadels zie je nooit meer terug, komen allemaal in Polen en omliggende landen terecht.
Ik heb mijn zadels nu ergens liggen waar alarm op staat, in de hoop dat ze ze nu laten liggen, maar zeker ben je er gewoon niet van Huilen

Het ergste is gewoon, dat de politie niet eens de moeite neemt te komen kijken na de inbraak. Boos!
Er stonden hier bandensporen en duidelijke voetstappen in de modder, maar daar doen ze helemaal niks mee.
Geen prioriteit werd er gezegt.
Je kan aangifte doen op het politiebureau Sigaar
Een paar weken daarna krijg je een niet nozele brief, dat ze de daders helaas niet hebben kunnen vinden, alsof ze er al iets aan zouden doen Koe

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:31

In Dwingeloo is de politie wel geweest en hebben ook sporenonderzoek gedaan. De zadelkamer was beveiligd met alarm (draadje doorgeknipt) en er waren twee camera's in de gang aanwezig (naar boven geduwd). Deur was stevig met goed kozijn. Bovendien lagen zadels van pensiongasten in afgesloten kluisjes. Er lopen bovendien twee honden rond op het terrein. Meer kun je niet doen behalve bij de deur gaan slapen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:27

erg offtopic, maar ik vraag me wel eens af hoeveel zadels ze nodig hebben daar in het oostblok... Clown
ben blij dat mijn zadels nog van mij zijn. er ligt er een thuis, de andere op stal. heb nu de dure (fijnste) op stal, maar misschien dat ik dat wel om ga draaien. Bloos