Paardnatuurlijk leden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:44

Ik vind het ook interessant smurf, al is het maar voor "ooit eens" Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:45

het lijkt me ook niet dat één persoon dat zou kunnen regelen, smurf. Ik lees ook graag mee.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-12-04 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:46

Fasel schreef:
Niet meer stiekem op het topic meelezen dan Knipoog. Is beter voor je maag Haha!

Stiekem?? >;)

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:51

Fasel schreef:
Ik vind trouwens dat het iets is voor de mensen die hier actief meeposten. Is niet vervelend bedoeld maar Botervlieg, als je alleen meeleest en niet echt actief bent dan kun je ook kiezen om niet het topic aan te klikken. Wij willen hier wel graag verder discussieren. DAt het soms wat pittig is wil niet zeggen dat het bokt onwaardig is toch?

Ik ben niet meer actief op dit topic, Fasel (lézen...... Tong uitsteken )

Als ik aanleiding zie om te reageren, dan doe ik dat.

QED.

Dat ik dit nu niet inhoudelijk doe, dat vind ik (óók) alleen maar jammer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:52

/off topic al het bovenstaande Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:56

Ook al is het 'niet meer' actief. Je kan niet een topic laten sluiten BV omdat het jou toevallig niet meer bevalt. Dan doe je andere bokkers tekort. Als we zo off topic doorgaan dan is sluiting onvermijdelijk. Dus ga ik maar even een modje aanschrijven deze reacties te verwijderen want dat zou zonde zijn.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:57

smurf schreef:
het zal wel aan mij liggen, mar van dat forum kan ik helemaal niets maken, ik kan er echt niets mee.

Bedoel je nou dat Frans en evt. anderen eerder je vragen daar niet beantwoord hebben?

Citaat:
Maar als ik je zo ontrief, zal ik het verder wel per pb vragen aan Frans en zijn antwoorden kopieren op het toic van de natuurlijk bekappers, lekker omslachtig allemaal Scheve mond

>;) Verward

Sja, hier kan - met permissie - ík nou weer niks mee. Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:00

Kunnen we nu weer ontopic verder?

Ik zou namelijk nog steeds heel graag willen weten waarom dekens slecht zijn voor hoeven. Ik heb daar nog steeds geen goede argumenten voor gezien. Wil niet zeggen dat het me niet interesseert.

Verder: wat denken mensen over alleen maar ruwvoer geven en paarden die wedstrijden lopen? Krijgen die paarden dan nog steeds alleen maar ruwvoer? Zoals gezegd krijgen de mijne onbeperkt hooi. Maar in het wedstrijdseizoen wel krachtvoer erbij. ik merk dat als ik dat niet doe de paarden lustelozer worden. Wat mij op zich logisch lijkt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:01

on topic maar weer.

een van de redenen dat onze paarden op ijzers staan, is dat ik er met springen en crossen schroeven in wil kunnen draaien. Welke natuurlijke bekappers hebben hier ervaring mee?

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:14

Even een kleine inmenging mijnerzijds Lachen

Ik zie dat er hier behoorlijk off-topic gereageert word op het moment, erg jammer want als het zo door blijft gaan is een slotje onvermijdelijk Scheve mond
Ik zou de off-topic reacties kunnen splitten maar het gaat hier om een topic wat al een fiks aantal pagina's heeft en het databeest krijgt met splitten dan prompt de hik dus dat wil ik hem niet aandoen Knipoog
(maw, het gaat niet Haha! )

Mijn voorstel;
Graag vanaf nu weer on-topic.
Zijn er nog zaken die je niet uitgesproken vind met een (of meerdere) andere bokker/s, dit dan heel graag via PB met elkaar bepraten.
Gaat dit niet lukken en gaat het hier weer off-topic zal een slotje onvermijdelijk zijn ben ik bang Scheve mond

Wat denken jullie?
Lukt het om het weer vers op te pakken? Lachen
Het onderwerp en het topic zoals het ging is erg interessant voor velen, laten we het dan ook zo houden..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:18

Lielle schreef:
on topic maar weer.

een van de redenen dat onze paarden op ijzers staan, is dat ik er met springen en crossen schroeven in wil kunnen draaien. Welke natuurlijke bekappers hebben hier ervaring mee?

Nou, dan ik ook mijn best.

Een natuurlijk bekapper beslaat niet. Die bekapt alleen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:20

Goh, echt Knipoog dat snap ik wel anthe man Haha! ik doelde meer op blootvoetse paarden in de spring- of sgw ring *LOL* maar dat had ik wat duidelijker kunnen formuleren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:23

Fasel schreef:
Kunnen we nu weer ontopic verder?

Verder: wat denken mensen over alleen maar ruwvoer geven en paarden die wedstrijden lopen? Krijgen die paarden dan nog steeds alleen maar ruwvoer? Zoals gezegd krijgen de mijne onbeperkt hooi. Maar in het wedstrijdseizoen wel krachtvoer erbij. ik merk dat als ik dat niet doe de paarden lustelozer worden. Wat mij op zich logisch lijkt.

Geen wedstrijden voor mij, maar wel trektochten. Is redelijk te vergelijken denk ik.
Ik voer wel bij, zij het zeer matig. Nu ze nog op het gras lopen overdag, krijgen ze een Aurakoek en veel hooi.
In trektochtten tijd, krijgen ze per dag ook een koek en de nachten om gras te eten. Ik heb 2 koudbloedjes. Misschien kunnen ze wel zonder krachtvoer, maar dat durf ik niet. Zeker op langere termijn weet je niet of je een tekort van het een of ander gaat ontwikkelen. Ik voer dus geen biks, maar wel Aurakoeken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:24

Lielle schreef:
Goh, echt Knipoog dat snap ik wel anthe man Haha! ik doelde meer op blootvoetse paarden in de spring- of sgw ring *LOL* maar dat had ik wat duidelijker kunnen formuleren.

zal wel blont zijn , maar wat wil je dan weten?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:24

Chica schreef:
Even een kleine inmenging mijnerzijds Lachen

Ik zie dat er hier behoorlijk off-topic gereageert word op het moment, erg jammer want als het zo door blijft gaan is een slotje onvermijdelijk Scheve mond
Ik zou de off-topic reacties kunnen splitten maar het gaat hier om een topic wat al een fiks aantal pagina's heeft en het databeest krijgt met splitten dan prompt de hik dus dat wil ik hem niet aandoen Knipoog
(maw, het gaat niet Haha! )

Mijn voorstel;
Graag vanaf nu weer on-topic.
Zijn er nog zaken die je niet uitgesproken vind met een (of meerdere) andere bokker/s, dit dan heel graag via PB met elkaar bepraten.
Gaat dit niet lukken en gaat het hier weer off-topic zal een slotje onvermijdelijk zijn ben ik bang Scheve mond

Wat denken jullie?
Lukt het om het weer vers op te pakken? Lachen
Het onderwerp en het topic zoals het ging is erg interessant voor velen, laten we het dan ook zo houden..

Ja hoor, dat lukt wel. Dank je wel voor de moeite.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:26

Antheman schreef:
zal wel blont zijn , maar wat wil je dan weten?

mijn ervaring is dat mijn paarden snel uitglijden (ook zonder ijzers Knipoog ) als ik er geen schroeven indraai met springen/crossen. Ik vraag me dus of er NB-ers zijn die met spring- of sgw paarden te maken hebben en wat hun ervaringen zijn.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:26

Antheman schreef:
Geen wedstrijden voor mij, maar wel trektochten. Is redelijk te vergelijken denk ik.
Ik voer wel bij, zij het zeer matig. Nu ze nog op het gras lopen overdag, krijgen ze een Aurakoek en veel hooi.
In trektochtten tijd, krijgen ze per dag ook een koek en de nachten om gras te eten. Ik heb 2 koudbloedjes. Misschien kunnen ze wel zonder krachtvoer, maar dat durf ik niet. Zeker op langere termijn weet je niet of je een tekort van het een of ander gaat ontwikkelen. Ik voer dus geen biks, maar wel Aurakoeken.

Wat zijn Aurakoeken?

Tja, op het moment van endurancewedstrijden krijg je te maken met spieren. Spieren mogen niet verzuren. Daarom hebben ze een extra boost nodig idvv krachtvoer. Een end. wedstrijd is natuurlijk behoorlijk inspannend. Nte als een marathon. Niet zorgen voor voldoende brandstof is vragen om problemen. Vandaar dus even mijn vraag.

Ik ben overigens erg benieuwd naar die koeken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:28

ook ik voer geen biks, maar eveneens Aura koeken en een beetje eiwit arme müsli zonder haver. Ik heb een zware koudbloed die meteen verandert in een soort druk monster als ie krachtvoer krijgt.

I merk dat mijn blote-voeten-paard op gras en asfalt stukken minder uitglijdt dat de beslagen paarden van mijn stalgenoten waar ik wel eens mee uit rijden ga

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:29

Lielle schreef:
mijn ervaring is dat mijn paarden snel uitglijden (ook zonder ijzers Knipoog ) als ik er geen schroeven indraai met springen/crossen. Ik vraag me dus of er NB-ers zijn die met spring- of sgw paarden te maken hebben en wat hun ervaringen zijn.

Mijn ervaring is juist dat blootvoetse paarden veel meer grip hebben.

Heb geen ervaring met springen of SGW.

Wat me wel opvalt, is wanneer ik met stalgenoot ga rijden, zij op ijzers, ik gewoon door kan rijden en zij vaak glibbert.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:30

Oh, zie dat Smurf en ik het weer roerens eens zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:33

Aurakoeken zijn plakken van Pavo. Er zit weinig brok in, maar vooral erg veel vitaminen en mineralen. Ga zo mijn peerden pesten, zal wel een etiket mee nemen voor je voor de preciese samenstelling.

Ik voer dit omdat er veel rommel in biks zit, ik meende dat Djillan uit heeft gezocht welk voer zonder al die enge dingen zijn, maar ik vertrouw hier op. Ze lopen als een trein en zien er super uit. Vrolijk, altijd zin, en ja, never change een winning team.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:35

Er staat nu een artikel van Margriet Cremers Dudok van Heel ( van de Silverlinde) in de Hoefslag over het wel of niet opdoen van dekens, scheren enz. Waarom niet, waarom wel.

Ik heb het hier nog niet allemaal gelezen, maar ik vind dat we ons best inderdaad moeten doen om het paard zo natuurlijk mogelijk te houden, zolang dat kàn.

Op alleen ruwvoer kan mijn paard in de zomer als hij weinig werk hoeft te verrichten wel leven met iedere dag een aurakoek voor de vitamines en mineralen.

Als ik hem nu geen krachtvoer zou bijgeven wordt hij veel te mager. Dat kan dus niet. En ook al zou ik dan onbeperkt ruwvoer geven, dat is niet genoeg.

Zolang wij van onze paarden meer vragen dan wat ze zelf in de natuur aan arbeid zouden verrichten en ze geen natuurgebied als weiland hebben, is het niet mogelijk om geen concessies te doen. Hetzij door scheren, hetzij door ijzers, hetzij door de manier van voeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:36

dat artikel had ik ook gelezen, erg boeiend.

AtM en smurf, was dat echt op hoge snelheid?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:38

Djilan,

Uit welke hoek komt Margriet dan? Ik ken haar naam wel, maar hoe ze denkt verder weet ik niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:38

Lielle schreef:
dat artikel had ik ook gelezen, erg boeiend.

AtM en smurf, was dat echt op hoge snelheid?

Bedoel je door de modder en plassen draven?
Dat lukt ons prima.