Babootje schreef:Jet_33 schreef:Voorwaarts? Hij stond nog net niet stil.Plus hoe zou ze veilig moeten afstappen als haar paard letterlijk voorwaarts wordt gemept?
Des te zinlozer het meppen was dan dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JessicaD88 schreef:Er komen steeds meer filmpjes naar buiten waarbij je ziet dat Valegro duidelijk pijn heeft. Zelfs in prijsuitreikingen word er aan die mond getrokken met alle kracht die ze in zich heeft. Dit is al de derde keer dat ik het vraag in dit topic maar hoezo keken mensen naar haar op? Omdat ze 2 paarden 24/7 buiten heeft staan? Als dat al zo is? Want verder kan ik weinig echt vriendelijk rijden vinden van haar.Marjo schreef:Dat was imo in het geval van Dujardin en Valegro totaal niet aan de orde. Zij werd juist geprezen om de harmonie die ze toonde met Valegro.
Precies dat bedoel ik dus juist. Geprezen op harmonie maar kijk wat er achter de schermen gebeurd. Velegro was geprezen om harmonie maar zeker ook om expressie
s0173957 schreef:Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.
Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...
Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.
Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.
In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.
mika11 schreef:Man wat gaat de bullshit in dit topic snel zeg. En dit zijn dan nog maar 2 reacties van een PAARDEN forum. Wat is de paardenwereld toch mooi he? Ik begin steeds meer te hopen dat het word afgeschaft want oh my wat een volk. Echte dierenliefhebbers.Het filmpje heb ik ondertussen ook gezien.
Maar zou ze het paard echt raken, of meer de zweep laten knallen, zeg maar.
Dat kan ik niet echt goed zien.
Als het paard wel geraakt wordt door de zweep, dan zou je denken dat ie wel zou flippen of zo.
Dan zijn deze paarden opmerkelijk braaf of al enigszins gewend aan een bepaalde training.
Totaal geen vergelijking, maar mijn laatste merrie werd al gespannen als ik alleen al een zweepje in de hand had, daarom ook nooit meer gedaan.
Maar met dat beeld van het filmpje, mijn merrie zou door het plafond springen denk ik.
Babootje schreef:Jet_33 schreef:Voorwaarts? Hij stond nog net niet stil.Plus hoe zou ze veilig moeten afstappen als haar paard letterlijk voorwaarts wordt gemept?
Jet_33 schreef:Des te zinlozer het meppen was dan dus
Babootje schreef:Het bokt en probeert te ontkomen omdat het blij is?Eens; het paard lijkt er niet van onder de indruk maar ik had van haar (Charlotte) wel een andere oplossing verwacht; desnoods zelf opstappen, maar dat doe je niet met je gympies. Dus ja, ze maakt zich er wel erg makkelijk vanaf ook.
Fika schreef:Babootje schreef:Het bokt en probeert te ontkomen omdat het blij is?Eens; het paard lijkt er niet van onder de indruk maar ik had van haar (Charlotte) wel een andere oplossing verwacht; desnoods zelf opstappen, maar dat doe je niet met je gympies. Dus ja, ze maakt zich er wel erg makkelijk vanaf ook.
nevica schreef:Er komen steeds meer filmpjes naar buiten waarbij je ziet dat Valegro duidelijk pijn heeft. Zelfs in prijsuitreikingen word er aan die mond getrokken met alle kracht die ze in zich heeft. Dit is al de derde keer dat ik het vraag in dit topic maar hoezo keken mensen naar haar op? Omdat ze 2 paarden 24/7 buiten heeft staan? Als dat al zo is? Want verder kan ik weinig echt vriendelijk rijden vinden van haar.
s0173957 schreef:Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.
Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...
Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.
Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.
In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.
Redford schreef:Wendy scholten post net een bericht op fb met naam van diegene die gefilmd heeft. Snap alleen niet zo goed wat ze hier nu mee bedoelt of wil bereiken.
https://www.facebook.com/share/p/CwsqkY ... tid=WC7FNe
Janine1990 schreef:nevica schreef:Er komen steeds meer filmpjes naar buiten waarbij je ziet dat Valegro duidelijk pijn heeft. Zelfs in prijsuitreikingen word er aan die mond getrokken met alle kracht die ze in zich heeft. Dit is al de derde keer dat ik het vraag in dit topic maar hoezo keken mensen naar haar op? Omdat ze 2 paarden 24/7 buiten heeft staan? Als dat al zo is? Want verder kan ik weinig echt vriendelijk rijden vinden van haar.
Is dit een stukje zelfverheerlijking?
Heel fijn dat jij het altijd al hebt gezien... Maar dat betekent niet dat anderen fout zijn geweest he... Andere mensen leren ook gewoon van wat er nu naar buiten komt. En dat heeft niets te maken met de beelden an sich, want er is niemand die die beelden oké vindt.
Wel eens een prijsuitreiking gereden? Er is een reden dat die op veel wedstrijden niet meer te paard worden verreden he? Of dat er ruiters en amazones een prijsuitreikingpaard meenemen...
Dus de momentopnames die nu naar buiten komen, komen naar buiten omdat mensen ineens ook wat zien en ook wat willen toevoegen om het issue nog wat groter te maken, of om zelf een veer in hun reet te krijgen omdat ze iets hebben gezien wat ze nooit eerder zagen. Nou, applaus.
Babootje schreef:Ayasha schreef:Is er eigenlijk al een reactie van Carl Hester?
Je bedoelt de leermeester van Charlotte?
rien10 schreef:Deze meen je niet echt Babootje. Hoop ik.
Phonix schreef:Waarom is dit precies relevant?Dat het filmpje fout is, is zeker waar.
Maar sorry, die Wensing dan. Hoe is die veel beter? https://www.advocatie.nl/tuchtrecht/ges ... eltactiek/
Babootje schreef:rien10 schreef:Deze meen je niet echt Babootje. Hoop ik.
Wat bedoel je Rien? Ik dacht net een goede bijdrage van je te lezen. Of was het van Benzz? Ik denk Benzz
Het paard was achter het been. De zweep was niet bedoeld om het paard zn benen hoger op te laten tillen maar om een reactie naar voren te krijgen.
Die was 0,0. Paard was alleen maar terug en geïrriteerd. Ik vind de handelwijze van Charlotte zeker niet de manier om dit op te lossen. Dat kan anders. Ze had er beter zelf op kunnen gaan zitten.
Maar er zijn meer profruiters die niet de beste instructeurs zijn bij bepaalde type paarden
Babootje schreef:rien10 schreef:Deze meen je niet echt Babootje. Hoop ik.
Wat bedoel je Rien? Ik dacht net een goede bijdrage van je te lezen. Of was het van Benzz? Ik denk Benzz
Het paard was achter het been. De zweep was niet bedoeld om het paard zn benen hoger op te laten tillen maar om een reactie naar voren te krijgen.
Die was 0,0. Paard was alleen maar terug en geïrriteerd. Ik vind de handelwijze van Charlotte zeker niet de manier om dit op te lossen. Dat kan anders. Ze had er beter zelf op kunnen gaan zitten.
Maar er zijn meer profruiters die niet de beste instructeurs zijn bij bepaalde type paarden