Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissy schreef:Over het filmpje: voordat ik 4 uur in de auto ga zitten a 2,- per liter benzine in een auto die 1 op 10 rijdt en ik zeker een halve dag tijd kwijt ben, wil ik graag weten hoe het paard op het harde loopt.
Is dat teveel gevraagd?
Dat is ook het enige filmpje dat ik vroeg, verder niks. Ze stuurde me zelf 5 filmpjes van rijden in de bak waar ik niet om had gevraagd.
Dat rijden zie ik wel als ik kom kijken. Ze reed als een krant overigens.
boemel schreef:Ik heb een aantal jaar geleden mijn droompaard laten staan, omdat ie niet braaf was in de hand.
Hij kwam giga hoog en maaide. En liet zich niet simpel corrigeren.
Ik durfde hem niet op een pensionstal te zetten bij de pensioneigenaar van in de 70. En een andere passende stal was ook niet voorhanden.
Heb nog geprobeerd of hij bij de eigenaar wat langer in pension kon blijven. Maar helaas, de boel was verkocht en paard moest echt weg.
Mijn vriend en ik hebben er stevig van gebaald. En zou hij nu te koop komen, dan gaan we gegarandeerd kijken.
Ik hoop binnenkort groen licht te krijgen van de dierenarts om mijn 4 jarige Zadelmak te laten maken.
Tot nu toe ben ik er van overtuigd dat er drakenbloed in zit.![]()
[ [url=m/YUDsQi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb nog goede hoop dat ze me aangenaam weet te verassen. Ik weet wel dat ik een beetje klaar begin te raken met dat eindeloze grondwerk en gelongeer.
Ik houd van hete paarden, mits eerlijk. Een trapzak past me niet. Kost me echt teveel energie.![]()
Omdat mijn 4 jarige echt niet lopen wou, is het nú onderdeel van de training om heel resoluut te zijn op “actie/ reactie “.
Als ze goed gereageerd heeft door netjes te vertrekken op verzoek, krijgt ze direct een beloning.
Dit lijkt nog het beste te werken tot nu toe
mavantos schreef:Ik heb destijds de 6 jarige Jazz van mijn moeder overgenomen toen ik 12 jaar oud was. Mijn moeder lag er vrijwel elke wedstrijd naast (M1) en ik kon er wel prima mee uit de voeten. Uiteindelijk heb ik er ZZL en junioren mee gereden. Super fijn en braaf paard. Wat kijkerig en daarin vlug, maar super eerlijk.
Ik ben geen held, nooit geweest ook. We moesten echt wel even moeten wennen aan elkaar, maar uiteindelijk voelde ik me altijd super safe op hem.
Eigenlijk zoek ik er weer zo eentje. Wel wat scherper, maar goed te remmen en niet bokken/steigeren/staken. Ik wil er niet af vallen, maar paard moet ook echt niet flegmatiek zijn. Hoe ze aan de hand zijn maakt me dan weer niet zoveel uit. Braaf onder het zadel vind ik belangrijker.
Earth schreef:_Tarzan schreef:Ik kreeg van die handelaar die ik hier noemde heel fijn een filmpje met alle 3 de gangen en een filmpje van buitenrijden met verkeer. Dat vond ikzelf heel fijn. Meer hoeft voor mij ook niet en zie je wel als je daar bent inderdaad.
Maargoed ik ben voorlopig niet meer op zoek, vind het alleen leuk om mee te lezen hier.
Hoezo is jouw zoektocht zo plots ten einde dan?
RedRoses schreef:Hoi! Wat zouden jullie doen bij een 3-jarige die zeer braaf onder het zadel is? Hij is reeds op de benen klinisch en röntgen goedgekeurd zonder bemerking. Ivm dat ik nog studeer wil ik hem verzekeren, daarvoor moet ik nog even uitzoeken wat nodig is. Ook röntgen van de rug en hals maken? Of omdat hij onder het zadel zo braaf is dat wel geloven? En iemand ervaring met wat rug en hals enkel ongeveer kost?
Phonix schreef:Het verbaas mij wel vaak hoe nonchalant mensen kunt doen rond paarden. Ik zie zo vaak op stal dat iemand dan iets te dicht bij rijdt als jij aan het wandelen ben, of dondert door de gang terwijl jij iets staat te doen. Ik ben er altijd heel strict me. Paarden kunnen altijd gek doen.
RedRoses schreef:Hoi! Wat zouden jullie doen bij een 3-jarige die zeer braaf onder het zadel is? Hij is reeds op de benen klinisch en röntgen goedgekeurd zonder bemerking. Ivm dat ik nog studeer wil ik hem verzekeren, daarvoor moet ik nog even uitzoeken wat nodig is. Ook röntgen van de rug en hals maken? Of omdat hij onder het zadel zo braaf is dat wel geloven? En iemand ervaring met wat rug en hals enkel ongeveer kost?
c_alsemgeest schreef:mavantos schreef:Ik heb destijds de 6 jarige Jazz van mijn moeder overgenomen toen ik 12 jaar oud was. Mijn moeder lag er vrijwel elke wedstrijd naast (M1) en ik kon er wel prima mee uit de voeten. Uiteindelijk heb ik er ZZL en junioren mee gereden. Super fijn en braaf paard. Wat kijkerig en daarin vlug, maar super eerlijk.
Ik ben geen held, nooit geweest ook. We moesten echt wel even moeten wennen aan elkaar, maar uiteindelijk voelde ik me altijd super safe op hem.
Eigenlijk zoek ik er weer zo eentje. Wel wat scherper, maar goed te remmen en niet bokken/steigeren/staken. Ik wil er niet af vallen, maar paard moet ook echt niet flegmatiek zijn. Hoe ze aan de hand zijn maakt me dan weer niet zoveel uit. Braaf onder het zadel vind ik belangrijker.
Ja die was ook echt leuk, alleen jammer dat die samen met die van mij altijd de dekens sloopten op de wei
cissy schreef:Over het filmpje: voordat ik 4 uur in de auto ga zitten a 2,- per liter benzine in een auto die 1 op 10 rijdt en ik zeker een halve dag tijd kwijt ben, wil ik graag weten hoe het paard op het harde loopt.
Is dat teveel gevraagd?
Dat is ook het enige filmpje dat ik vroeg, verder niks. Ze stuurde me zelf 5 filmpjes van rijden in de bak waar ik niet om had gevraagd.
Dat rijden zie ik wel als ik kom kijken. Ze reed als een krant overigens.
Pantykous schreef:Filmpje op het harde is ook een beetje schijnveiligheid. Als dat filmpje 4 weken oud is heb je er ook weinig aan.
Myrthee_ schreef:Als verkoper van een paard heb ik een vraagje aan jullie .
Ik ga de advertentie van mijn 2 jarige vernieuwen (stond als jaarling al te koop, maar dat trekt natuurlijk niet). Nu hebben we nieuwe foto's en filmpjes gemaakt.
Ook wil ik hem röntgen laten keuren, maar ivm zijn leeftijd wacht ik daar persoonlijk liever nog even mee. Hij wordt sowieso niet verkocht zonder die keuring, maar zouden jullie het als potentiële kopers fijn vinden de foto's al te hebben, of juist liever dat dit nog wordt gedaan bij verkoop zodat jullie eventueel een arts kunnen kiezen daarvoor?
Cioccolato schreef:RedRoses schreef:Hoi! Wat zouden jullie doen bij een 3-jarige die zeer braaf onder het zadel is? Hij is reeds op de benen klinisch en röntgen goedgekeurd zonder bemerking. Ivm dat ik nog studeer wil ik hem verzekeren, daarvoor moet ik nog even uitzoeken wat nodig is. Ook röntgen van de rug en hals maken? Of omdat hij onder het zadel zo braaf is dat wel geloven? En iemand ervaring met wat rug en hals enkel ongeveer kost?
Kijk eerst maar wat je moet hebben voor de verzekering
Rug en hals alleen is niet eens heel duur
Myrthee_ schreef:Als verkoper van een paard heb ik een vraagje aan jullie .
Ik ga de advertentie van mijn 2 jarige vernieuwen (stond als jaarling al te koop, maar dat trekt natuurlijk niet). Nu hebben we nieuwe foto's en filmpjes gemaakt.
Ook wil ik hem röntgen laten keuren, maar ivm zijn leeftijd wacht ik daar persoonlijk liever nog even mee. Hij wordt sowieso niet verkocht zonder die keuring, maar zouden jullie het als potentiële kopers fijn vinden de foto's al te hebben, of juist liever dat dit nog wordt gedaan bij verkoop zodat jullie eventueel een arts kunnen kiezen daarvoor?