Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Wat jammer dat je thuis of bij vrienden je verhaal niet echt kwijt kan.
Ik vind het juist leuk om ieders verhaal hier te lezen. Of dat nu negatieve ervaringen bevat of niet, je leert alleen maar uit die "oeps-momentjes".
Ik heb voorheen ook al wel eens dingen gekocht voor anderen hun paarden omdat ik ze reed. Alleen dierenarts of hoefsmid betaalde ik niet voor hun paarden.
Ohja dat van halster in de mond nemen herken ik ook wel bij Baron
DreamGuide schreef:Volgens mij houden de meesten niet van ongevraagd advies.
Sababber schreef:Libera schreef:Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie paarden oud genoeg zijn om te beleren maar nog geen voetjes kunnen geven… hoe worden ze bekapt dan?
Snap je het wel als een paard nog geen twee weken bij je op stal staat en je zelf die basis belangrijk vindt dus je daar begint? Hij is de tweede dag dat hij hier was bekapt, voor mijn hoefsmid was dat geen feestje. Paard was vrij braaf, maar vond het duidelijk nog erg moeilijk. Paard is als zadelmak verkocht, maar duidelijk omgang nog niet zo ver als ik ze wil hebben. Dus ja, hij is beleerd, had ik hem zelf verder op de grond opgeleid willen zien, ja. Ga ik daar dan zelf eerst de focus op leggen, ja. Gaat hij daarom nu niet meer onder het zadel, nee.
Libera schreef:Libera schreef:Vraag me eigenlijk wel af hoe jullie paarden oud genoeg zijn om te beleren maar nog geen voetjes kunnen geven… hoe worden ze bekapt dan?
Even voor de duidelijkheid, dit was geen kritiek! En al helemaal niet gericht op een persoon…
Dit was een oprechte vraag… in het algemeen. Als in….een paard dat elke 8 tot 12 weken bekapt word dan zou ik verwachten dat ie tegen de tijd dat ie 3 of 4 jaar oud is toch wel een voetje kan geven. Of worden ze dan gewoon niet bekapt tot ze 3 zijn?
Maar volgens mij vatten mensen het en persoonlijk en totaal verkeerd op, dus sorry en ik hou mijn vragen voortaan voor me