Vis als baby

Een paar maanden

2,5 jaar

Hij spendeert zijn leven graag zij aan zij met mooie merries

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElinaSK schreef:Ik heb een klein vraagje voor de mensen hier. Mijn merrie vindt aansingelen heel spannend, geen pijnsignalen oid maar gewoon spanning, ik heb voor mezelf wel een beetje in mijn hoofd hoe ik het wil gaan oplossen. Maar ben benieuwd hoe anderen hier het aanpakken. De druk van de singel is overigens geen probleem. Het maakt niet uit waar de singel aan vast zit, momenteel werken we alleen nog met een longeersingel dus het zadel kan niet het probleem van de spanning zijn. Het is sowieso een merrie die snel dingen spannend vindt hoor. Maar ben wel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
dieseltje09 schreef:ElinaSK schreef:Ik heb een klein vraagje voor de mensen hier. Mijn merrie vindt aansingelen heel spannend, geen pijnsignalen oid maar gewoon spanning, ik heb voor mezelf wel een beetje in mijn hoofd hoe ik het wil gaan oplossen. Maar ben benieuwd hoe anderen hier het aanpakken. De druk van de singel is overigens geen probleem. Het maakt niet uit waar de singel aan vast zit, momenteel werken we alleen nog met een longeersingel dus het zadel kan niet het probleem van de spanning zijn. Het is sowieso een merrie die snel dingen spannend vindt hoor. Maar ben wel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
Ik zou beginnen met gewoon gaatje, gaat dat goed, gaatje erbij. Belonen bij ontspanning singel weer af. Dat zou de echte beloning moeten zijn: laat je paard spanning afvloeien? dan dat "enge" ding weg.
Dus paard zakt wat met het hoofd, smakken of likken etc
De mijne vind het ene rete spannend(zo heftig dat soms hij stil gaat staan en als een rietje gaat trillen het arme schaap) , het andere weer totaal niet....(bv hij had nog nooit een koe gezien in zn leven, 1e keer een koe zien in de wei naast de bak op stal, meneer stond door het het het beest zn neus af te likken)
Nou heeft hij ondertussen wel door dat niets wat ik hem vraag hem echt zal vermoorden, dus hij is steeds dapperder aan het worden zolang ik erbij ben![]()
Denk dat het echt kilometers maken is ben ik bang, veel herhalen maar houd de sessies kort. Liever keer singel op, goede reactie, singel weer af. ff kriebelen, poetsen en 5 min later nog eens singel op doen op zelfde gaatje en dan klaar.
Ipv mooi gaat het goed? ok dan gaan we zonder tussen pauze meteen 2 gaatjes strakker. En dan er 1 hebben die staat te stuiteren
Escada schreef:Ik heb alle modules gekocht van trt. Heb er veel aan! Al vergeet ik nog wel veel, dan kijk ik een filmpje. Kom ik op stal, en dan toch weer het filmpje erbij pakken van oh ja zo moest het
ElinaSK schreef:Ik gebruik ook de TRT method grotendeels. Ik denk dat ik gewoon iets te snel ben gegaan en ze de singel nu even een stom iets vindt. Ze ontspant al een stuk beter dan een half jaar geleden. Misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn af en toe![]()
Leedebee schreef:Ik heb een tijd geleden een keer zo'n 7 dagen gratis trail gedaan. Was inderdaad echt wel leerzaam en interessant. Bij hem lijkt het zo makkelijk allemaal! Als ik dan bijv. de achterhand omzetten wilde proberen, dan zag dat er bij hem zo logisch uit. Stip vouwde gewoon zn nek dubbel en "beet" me in mn kont. Die ging echt niet lopen.![]()
Gelukkig heb ik geen "probleempaard", dus zal vast goedkomen haha!ElinaSK schreef:Ik gebruik ook de TRT method grotendeels. Ik denk dat ik gewoon iets te snel ben gegaan en ze de singel nu even een stom iets vindt. Ze ontspant al een stuk beter dan een half jaar geleden. Misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn af en toe![]()
Soms is het even met rust laten ook de oplossing. Misschien als je het over een week of zo weer eens probeert, er niks meer aan de hand!
Ze hebben net als kinderen volgens mij ook last van "sprongetjes". Dan zijn ze ff een week of wat niet te genieten en daarna kunnen ze ook opeens weer meer. Alsof alles even verwerkt moet worden.
Leedebee schreef:Wat een leukerd(s)! Hoe oud is hij nu? Heerlijk als ze zo braaf zijn!
dierenfan schreef:Leedebee schreef:Wat een leukerd(s)! Hoe oud is hij nu? Heerlijk als ze zo braaf zijn!
Hij is bijna 4. Absoluut heerlijk zo makkelijk! We vragen ons toch steeds af of er ooit nog eens verzet gaat komen. Het is niet niks wat we allemaal doen natuurlijk. Echter het enige wat gebeurd is dat hij enorm aanhankelijk geworden is (hij was best chagrijnig haha) en niets liever doet dan mee gaan. Het is nu echt steeds beseffen dat hij nog zo jong is en daar alles op aanpassen qua lengte en zwaarte natuurlijk. De strao was echt even een uitspatting en toch ook wel nieuwsgierigheid wat hij op zo'n dag doet. Ergens vol vertrouwen dat hij het zou doen zoals hij het gedaan heeft maar het is toch afwachten. In de komende maanden is het gewoon weer lekker thuis in de polders meters maken.
AlwaysH schreef:Binnenkort gaan wij het lange lijnen oppakken met onze instructrice, ontzettend veel zin in. Kunnen we de teugelsturing ed gaan oppakken zodat dat straks een eitje is.![]()
Gisteren met de les was hij super enthousiast. Zo leuk, hij was echt ontzettend werkwillig. Kwam een beetje Jazz naar boven volgens mij.![]()