[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:52

kiki1976 schreef:
Goh wellicht 1 van de figuren die de oorzaak zijn waarom alles van fb af is gehaald :)*

Exact wat ik dacht :+

Dreamboy

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:09

Het zal wel ver gezocht zijn maar het zal me nog niet eens verbazen als de eigenaar ook mee leest. Al is het maar om op de hoogte te blijven hoe het met het paard gaat.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 06:54

Mij lijkt dat als je je paard (hoogstwaarschijnlijk) dumpt of kwijt bent en niet op komt halen je er niks meer van wilt weten. Maar ja er is hier al zoveel bizars gebeurd. Niks verbaasd mij nog.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:13

Dandelion07 schreef:
Mij lijkt dat als je je paard (hoogstwaarschijnlijk) dumpt of kwijt bent en niet op komt halen je er niks meer van wilt weten. Maar ja er is hier al zoveel bizars gebeurd. Niks verbaasd mij nog.

Of die eigenaar heeft hem gedumpt omdat hij lichamelijk niet goed was. TS maakt hem beter (hoeft dan niet perse met medicijnen oid), gaat hem waarschijnlijk ook in conditie brengen en over 11 maanden staat de oude eigenaar op de stoep. Dan mag hij het gezonde paard gewoon weer meenemen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:50

Flubberboot schreef:
Dandelion07 schreef:

Of die eigenaar heeft hem gedumpt omdat hij lichamelijk niet goed was. TS maakt hem beter (hoeft dan niet perse met medicijnen oid), gaat hem waarschijnlijk ook in conditie brengen en over 11 maanden staat de oude eigenaar op de stoep. Dan mag hij het gezonde paard gewoon weer meenemen

Volgens mij moet hij dan wel alle onkosten vergoeden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:06

Alle nodige onkosten. Als het gewoon een lwestie van liefde en conditie trainen is, krijgt TS niks voor haar werk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:11

Flubberboot schreef:
Alle nodige onkosten. Als het gewoon een lwestie van liefde en conditie trainen is, krijgt TS niks voor haar werk.

Nou sowieso ook de 11 maand stallingskosten lijkt me? Voor dat geld had je zelf ook veel aan gezondheid kunnen doen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:15

Ja dat ook. Maar dan heeft de originele eigenaar weer een gezond paard voor relatief weinig (revalidatie stallen zijn duurder) en TS staat met lege handen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:35

Flubberboot schreef:
Ja dat ook. Maar dan heeft de originele eigenaar weer een gezond paard voor relatief weinig (revalidatie stallen zijn duurder) en TS staat met lege handen.

Jij gaat wel erg ver hoor.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:53

Dat mag je vinden maar dat is wel wat gewoon kan en mag gebeuren! Ken ook een paar mensen die dat zouden doen helaas… Ik wil alleen waarschuwen dat het kan gebeuren. Tuurlijk hoop ik voor TS dat ze een happy ending krijgt met dit paardje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:59

truus1957 schreef:
Flubberboot schreef:

Ik vind ook dat dat enorm ver gezocht is.Daarbij staat het paard volgens mij (als ik de berichten van ts goed begrepen heb) op een best dure pensionstalling en dat zou dan allemaal terugbetaald moeten worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:05

Beetje stalling is nu tegenwoordig 300/350 euro?

Bij 300 euro, na een jaar zit je al op 3600 natuurlijk. Exclusief dierenarts en hoefsmid.

Denk dat je al gauw rond de 4000/4250 zit??

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:11

Tuurlijk is het vergezocht. Maar het zou wel kunnen gebeuren. Als ik in de situatie van TS was geweest, had ik niks gedeeld buiten dat ze hem gevonden heeft en de eigenaar zoekt. Want de kans dat de eigenaar niet weet dat dat paard gevonden is, acht ik zeer klein. Het is zo massaal gedeeld op allerlei platformen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:36

Voor alle misgunners.. Als TS de intensie zou hebben het paard sowieso te houden, dan had ze het ook gewoon helemaal niet openbaar kunnen maken he.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:05

_Mir schreef:
Voor alle misgunners.. Als TS de intensie zou hebben het paard sowieso te houden, dan had ze het ook gewoon helemaal niet openbaar kunnen maken he.

Je kunt een paard vrijwel niet levenslang verborgen houden,tenzij je een eigen achterafgelegen boerderij hebt.Ts heeft het juiste gedaan door open te zijn en de eigenaar te zoeken.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 11:15

Kimimela schreef:
Chipnummer heeft wel een tijd openbaar gestaan, via facebook.
Raar geheimzinnig gedoe….
Via facebook niks over het paard, aparte besloten groep die eerst zichtbaar was en nu onvindbaar.
Vreemde bedoening. Alsof de eigenaar niet gevonden mag worden.
Maar zal wel aan mij liggen.

Chipnummer heeft NOOIT online gestaan.
Hoe dom denk je dat ik ben?

Alles is offline gehaald op verzoek POLITIE. Heb ik overigens al 100x uitgelegd.

Dat jij het een vreemd verhaal vindt en denkt dat ik geen eigenaar wil vinden.. is jouw probleem. Ik heb er álles aan gedaan om de eigenaar te vinden, anders stond het überhaupt nooit online.

Besloten groep is voor de mensen die het graag blijven volgen, hoe het met hem gaat.

Eigenaar moet nu zelf actie ondernemen. We zijn al weer wat weken verder en nog niemand die zich heeft gemeld, lijkt mij toch niet mijn taak (meer). ;)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:23

Als ze niet had gewild dat de eigenaar werd gevonden had ze vast dit topic niet op bokt gezet :')

Typischer bokt/paardenmensen word het niet met deze reacties zeg.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:24

Er zijn genoeg mensen die achter je staan ts je doet het goed!
D gene die alleen aanmelden omdat ze nieuwsgierig zijn lekker laten. Ik volg gezellig mee op fb vind de foto’s echt leuk. En ook al aangegeven dat de chipnummer niet online heeft gestaan maar zo zie je ze maken hun eigen spektakel verhaal ervan.
Ik hoop dat hij aan het einde van de rit lekker bij jou mag blijven!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:28

Ik zou ook graag willen meelezen op fb
Hoe kan ik mij aanmelden
Vind het zo bijzonder wat T S doet
Paard had geen betere kunnen treffen

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:26

Kimimela schreef:
Ik woon in het noorden van Duitsland. Wilde het er met mijn paardenarts over hebben of hij iets gehoord heeft van een vermist valk kleurig paard, maar er zijn zoveel gegevens weg, ook het chipnummer, dus daar hoef ik met hem niet over te beginnen helaas.

Wat een onzin, het gaat hier om een valkkleurig paard en dat is toch wel een aparte kleur. Je kan gewoon vragen of hij weet van een vermist valkkleurig paard, daar heb je verder helemaal geen gegevens voor nodig.

Er word een hoop drama gemaakt om niets...

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:53

truus1957 schreef:
Flubberboot schreef:

Mwah, nee. Flubberboot heeft in mijn ogen ook gelijk. Alleen de nodige kosten betalen en paard weer meenemen, ik zou er niet van staan te kijken. Al hoop ik natuurlijk dat dit niet het geval gaat zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:44

santie schreef:
Kimimela schreef:
Ik woon in het noorden van Duitsland. Wilde het er met mijn paardenarts over hebben of hij iets gehoord heeft van een vermist valk kleurig paard, maar er zijn zoveel gegevens weg, ook het chipnummer, dus daar hoef ik met hem niet over te beginnen helaas.

Wat een onzin, het gaat hier om een valkkleurig paard en dat is toch wel een aparte kleur. Je kan gewoon vragen of hij weet van een vermist valkkleurig paard, daar heb je verder helemaal geen gegevens voor nodig.

Er word een hoop drama gemaakt om niets...

Tuurlijk werkt dat zo.. als ik mijn paard kwijt ben vraag ik aan iedereen of ze een paard hebben gevonden met chipnummer XXXX.
Ik zou echt niet kleur/ras/grootte/geslacht doorgeven, dat is toch raar om te doen, het gaat nl alleen om het chipnummer. :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:07

LadyDii schreef:
Kimimela schreef:
Via facebook niks over het paard, aparte besloten groep die eerst zichtbaar was en nu onvindbaar.

Alles is offline gehaald op verzoek POLITIE. Heb ik overigens al 100x uitgelegd.

Dat jij het een vreemd verhaal vindt en denkt dat ik geen eigenaar wil vinden.. is jouw probleem. Ik heb er álles aan gedaan om de eigenaar te vinden, anders stond het überhaupt nooit online.

Besloten groep is voor de mensen die het graag blijven volgen, hoe het met hem gaat.

Eigenaar moet nu zelf actie ondernemen. We zijn al weer wat weken verder en nog niemand die zich heeft gemeld, lijkt mij toch niet mijn taak (meer). ;)

ts laat je niet opfokken. Triest geval is het gewoon. Weet je. Je had al voldaan aan je plicht als je enkel bij de politie gemeld had. Jij hebt veeeel meer gedaan. Iedereen die ook maar de minste zinspeling geeft naar dat jij een paard achterpver wil drukken is ecbt niet goed bijnzijn hoofd of jaloers..
en ik moet zeggen:ik ben ook best beetje jaloers. zo van:dat overkomt mij nou nooit :). En denk dat veel meer mensen het best leuk hadden grvonden, maar ipv zuur te gaan reageren kun je er ook voor kiezen om lekker mee te genieten. En gelukkig doen velen dat. Ik xou de rest negeren. Man, Misterio is al zo opgeknapt. mag je trots op zijn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:11

Blijf erbij dat iemand geen geld meer had en paard de wijde wereld in heeft gestuurd.
Hoop dat paard mag blijven waar ie nu is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:27

LadyDii schreef:
Kimimela schreef:

Diana, ik heb al een paar keer aangegeven dat ik jou en het paard graag wil blijven volgen. Zelf een verzoek ingediend en uitgenodigd door iemand anders maar helaas nog steeds niet toegevoegd.