Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:23

ruitje schreef:
Dit topic gaat over de zoektocht naar een paard. Misschien kunnen we ons daar op focussen weer?

Bij ons komt er over 2 weken een welsh cobx tinker ter wereld. Het hangt van de kleur en het geslacht af of we 'het' houden. Ben zo benieuwd wat er uit komt, en ook of er interesse is voor de verkoop eventueel.Heb niet zo'n goed zicht op de 'recreatiepaard-veulen' markt.

Dit is vader
[ [url=m/RQLaCf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit moeder

[ [url=m/b1Vv3w.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit moeders vader

[ [url=m/Bg3O0n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop op een bruin veulen, maar met ons geluk zal het wel gewoon een bonte worden :')

He die zag ik voorbij komen op de Welshcob pagina!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:25

Evamarie schreef:
Je hebt mij via WhatsApp jou welshpony proberen te verkopen voor een belachelijk hoge prijs. Daar heb ik heel veel tijd in gestoken omdat jij geheimzinnig deed over die prijs. Dat geeft pas onrust @absque_dubio!

Daarbij is mijn doel het topic positief te houden en niet in te gaan op relberichten en vind ik het ook niet netjes van sommige om dan hier te reageren ipv via privéberichten. Bij oprechte intresse (want je weet niet of ik de pony heb laten keuren, dat stukje slaat nergens op) reageer je positief geïnteresseerd en doe je dat of privé als je merkt dat iemand niet op de negatieve berichten reageerd of je houdt gewoon je mond.

Het kostte je 6 korte appjes om bij de vp te komen, vind jij dat veel tijd? Pony is drachtig, ga ik toch niet nu een maand van te voren verkopen. Dus denk dat het met de druk van mijn kant wel meevalt. :D
Daarnaast denk ik dat ik beter op de hoogte ben van de prijzen voor welsh pony’s dan dat jij het bent. Het kan dat jij vindt dat de prijs te duur is, maar dat gaf je toen niet aan.. ;)
Ik snap ook niet waarom je probeert mij persoonlijk aan te vallen met iets heel anders puur omdat net bericht wat ik plaats jou niet zint. Beetje moddergooien idee zo.

De vragen die gesteld worden (is je pony gekeurd, heb je recente foto van thuis) zijn geen negatieve vragen. Ik snap dan werkelijk echt niet dat je de vragen blijft ontwijken terwijl er echt genoeg bokkers oprechte interesse hadden. Jammer dat je je wederom zo opstelt..

Ineke fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Met werk en studie kan ik me goed voorstellen dat je naar een stal kijkt waar ‘alles’ voor je geregeld wordt. :)

Boras

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:42

Laat het los, laat het gaan!

Dit topic wordt gekaapt op deze manier en dat is jammer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:44

ruitje schreef:
Dit topic gaat over de zoektocht naar een paard. Misschien kunnen we ons daar op focussen weer?

Bij ons komt er over 2 weken een welsh cobx tinker ter wereld. Het hangt van de kleur en het geslacht af of we 'het' houden. Ben zo benieuwd wat er uit komt, en ook of er interesse is voor de verkoop eventueel.Heb niet zo'n goed zicht op de 'recreatiepaard-veulen' markt.

Dit is vader

Dit moeder

En dit moeders vader

Ik hoop op een bruin veulen, maar met ons geluk zal het wel gewoon een bonte worden :')

Even los van Ineke's reactie (ik dacht ook zoiets :D ) maar het eerste wat bij mij opkomt bij zo'n kruising: hoe zit het met name met PSSM en in tweede instantie met CPL? Dat blijft vooralsnog een dingetje bij deze lijnen/kruisingen.

Als ze bewezen vrij zijn, is er zeker vraag naar zulke paarden.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:30

Nou ze staat lekker in haar stalletje!
Ze heeft wat rondgekeken toen ze van de trailer kwam maar eigenlijk al heel gauw vrij relaxed. *\o/*

En natuurlijk zoals beloofd wat foto’s *\o/* <3
Afbeelding

Afbeelding

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:34

Wauw watveen knapperd Seni! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:36

Wat een leuk ding Seni! <3
Gefeliciteerd!

Wat Evamarie betreft, ook ik was heel benieuwd naar eigen foto's en oprecht geïnteresseerd in het verhaal.
Maar denk dat we dit kunnen vergeten.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:11

Oeee knap dier Seni! Heel veel plezier samen gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:20

Wat een leukerd seni *\o/*
Heel veel plezier en geluk samen :j

Ook ik was oprecht nieuwsgierig naar het paard van evamarie, jammer dat er alleen negatief op berichten in gegaan word, mensen leven hier met elkaar mee en zijn oprecht geïnteresseerd.
En aangezien evamarie regelmatig berichten post in dit topic krijg je van andere Bokkers vragen vanwege eerdere negatieve ervaringen.
Mensen hebben het beste met je voor hoor

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:49

Seni wat een aansprekend dier. Fijn dat de reis goed is verlopen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:50

Wat een knap dier! Heel veel plezier en geluk gewenst!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:34

Wat een knapperd! Veel plezier samen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:50

Evamarie schreef:
Je hebt mij via WhatsApp jou welshpony proberen te verkopen voor een belachelijk hoge prijs. Daar heb ik heel veel tijd in gestoken omdat jij geheimzinnig deed over die prijs. Dat geeft pas onrust @absque_dubio!

Daarbij is mijn doel het topic positief te houden en niet in te gaan op relberichten en vind ik het ook niet netjes van sommige om dan hier te reageren ipv via privéberichten. Bij oprechte intresse (want je weet niet of ik de pony heb laten keuren, dat stukje slaat nergens op) reageer je positief geïnteresseerd en doe je dat of privé als je merkt dat iemand niet op de negatieve berichten reageerd of je houdt gewoon je mond.

Positief houden…je hebt zelf het slijk open gegooid.
Misschien moet je maar eer aan jezelf houden en topic verlaten

Oehhh ruitje die vaderdier ligt het aan mij….maar die rug := vind er nogal wat van.

Mijn zoektocht ligt al tijden stil en verkoop paard is niet actief
Ik wil wel graag melden dat mijn paard vandaag met de trainster alleen naar bos geweest is *\%/*

Zo wordt voor vele win-win
Iig nu voor paard lekkere afwisseling
Laatst bijgewerkt door tita op 02-04-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:53

Dankjulliewel! <3 het voelt nog erg onwerkelijk maar vooral echt genieten *\o/* <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:57

Wat een knap paard Seni! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:10

Wat een knapperd Seni. Veel geluk ermee!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:21

ruitje schreef:

Dit is vader

Dit moeder

En dit moeders vader

Welsh cobs zijn niet zo in trek en verkopen over het algemeen niet zo lekker. Tinker zit je weer met het verhaal pssm.
Dus qua prijs/vraag/aanbod weet ik zo 123 niet maar denk niet dat storm loopt :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:32

Seni, knap dier! Veel plezier ermee :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:35

Superleuk dier Seni! Gefeliciteerd en heel veel plezier samen!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:41

Evamarie schreef:

Daarbij is mijn doel het topic positief te houden en niet in te gaan op relberichten en vind ik het ook niet netjes van sommige om dan hier te reageren ipv via privéberichten. Bij oprechte interesse (want je weet niet of ik de pony heb laten keuren, dat stukje slaat nergens op) reageer je positief geïnteresseerd en doe je dat of privé als je merkt dat iemand niet op de negatieve berichten reageert of je houdt gewoon je mond.

EvaMarie, misschien is het tijd voor een stukje zelfreflectie. Iedereen in dit topic zit er met een positieve houding in, op 1 na en dat ben jij. Er is er maar 1 die hier relberichten plaatst en dat ben jij.

Meerdere mensen vragen geïnteresseerd naar je nieuwe aanwinst, vragen geïnteresseerd of je het dier hebt laten keuren ook gezien je vorige slechte ervaring. Alle vragen over je nieuwe aanwinst worden genegeerd en wordt er in alle talen over gezwegen. Maar als je de kans ziet een (meerdere inmiddels) bokkende verkoper zwart te maken dan heb je ineens woorden genoeg, tijd genoeg om het te typen en wordt er niets genegeerd.

En jij hebt zelf nog steeds het idee dat het jouw taak is het topic positief te houden? Nou ik zou zeggen, breng jou versie van positiviteit alsjeblieft ergens anders want er is maar een negatieve wanklank hier te vinden en dat ben jij.

Sorry, ik zat al heel lang op mijn handen maar ik vind het zo jammer dat 1 zo'n negatief persoon zo'n nare stempel op dit verder zo leuke topic zet. Back on topic, ik ga wat betreft EvaMarie volledig in de negeer modus.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:47

@ruitje wat een leuke ouders, ik duim voor je dat er een bruin veulen uit komt zoals je wil :D

Mijn pony is verkocht. Wordt volgende week zondag opgehaald. Gemixte gevoelens maar wel echt het idee dat dit het beste is voor ons allebei, al is het wel echt een speciale pony. Zo lief en vriendelijk, hij heeft echt een plaatsje in mijn hart veroverd.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:50

Dankje oji :o ik zat ook erg lang op m’n handen, want ik heb het idee dat het echt geen verkeerd persoon is en had naar mijn (!!!) idee prima contact met haar. Maar de manier van selectief reageren en ook persoonlijk aanvallen terwijl het niet relevant is voor het topic stoort me. En daarnaast wordt ik zelfs in een ander topic onsubtiel aangesproken over mijn vele (?) aanvallende reacties in dit topic.
Leven en laten leven. Maar ik mag niet even één keer m’n mening onderbouwd eruit gooien.

SCW toch nog snel gegaan! Waren het die kijkers van van de week waar je een goed gevoel bij had of anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:56

Seni schreef:
Nou ze staat lekker in haar stalletje!
Ze heeft wat rondgekeken toen ze van de trailer kwam maar eigenlijk al heel gauw vrij relaxed. *\o/*

En natuurlijk zoals beloofd wat foto’s *\o/* <3
[ [url=m/r2XjeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2A8m2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een pracht <3 gefeliciteerd

En om op de feedback in te gaan: mij had het leuk geleken meer te vertellen en foto's s te delen, maar op deze dwingende manier hoeft dat van mij niet. En dan mogen de mensen die zitten te rellen richting mij zelf nadenken hoe dat nou komt. ;)die verpesten het ook voor de rest en dat is jammer. Ze zijn hier ookal meerdere keren op aangesproken oa StalNollie, Avalanche Earth en Oij

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:08

Nou ja... EvaMarie, ik lees mee en ik lees dat vele Bokkers oprechte vragen stellen aan je. Benieuwd zijn naar je nieuwe aanwinst. En je reageert er gewoon niet op. Dat doet mij eerlijk gezegd ook wel twijfelen of die pony van jou is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:12

Evamarie schreef:
Wat een pracht <3 gefeliciteerd

En om op de feedback in te gaan: mij had het leuk geleken meer te vertellen en foto's s te delen, maar op deze dwingende manier hoeft dat van mij niet. En dan mogen de mensen die zitten te rellen richting mij zelf nadenken hoe dat nou komt. ;)die verpesten het ook voor de rest en dat is jammer. Ze zijn hier ookal meerdere keren op aangesproken oa StalNollie, Avalanche Earth en Oij

Dwingende manier, jij bent echt lollig _O-
Er is maar 1 relaccount hier en dat ben jij. Ik hoop dat je veel plezier hebt met je eenhoorn en dat je stopt met mensen hier zwart te maken. Ik krijg het idee dat ieder kritisch woord naar jou toe een reden is om maar je kont in de krib te keren en het als reden te gebruiken om geen foto's te tonen. En dat doet mij denken dat jij relt, want ik geloof daardoor namelijk niet dat je een pony hebt gekocht.

Ik heb vandaag geknuffeld met een leuke tweejarige. Ze stond me wel aan, misschien worden we wel maatjes... <<)