Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle1236

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:54

Jeetje wat heftig! Wat een rare tijd heb je achter de rug. Sterkte!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:03

N0a schreef:
Ik merk dat ik vooral veel aan het scrollen ben en filmpjes op vraag, maar niet de motivatie heb om in de auto te stappen om daadwerkelijk te gaan kijken. Omdat het elke keer tegenvalt en super bang ben om als het wel wat is weer opgelicht te worden :+
Helemaal nu je nog maar alleen mag gaan kijken durf ik eigenlijk niet echt goed.

Om terug te komen op filmpjes wel ofniet. Dit is dus 1 van de redene dat ik geen filmpjes meer doorstuur!

Je stuurt er een heleboel voor Jan met de korte achternaam. Ik doe het niet meer ne verkoop ze zo ook zonder filmpjes. De echte geïnteresseerde komen gewoon langs. Ik weet wat ik verkoop daar sta ik 100% achter dus ga de moeite niet meer doen om ze te versturen. ( en ja heb er vaak wel van pony's)

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:07

StalNollie schreef:
N0a schreef:
Ik merk dat ik vooral veel aan het scrollen ben en filmpjes op vraag, maar niet de motivatie heb om in de auto te stappen om daadwerkelijk te gaan kijken. Omdat het elke keer tegenvalt en super bang ben om als het wel wat is weer opgelicht te worden :+
Helemaal nu je nog maar alleen mag gaan kijken durf ik eigenlijk niet echt goed.

Om terug te komen op filmpjes wel ofniet. Dit is dus 1 van de redene dat ik geen filmpjes meer doorstuur!

Je stuurt er een heleboel voor Jan met de korte achternaam. Ik doe het niet meer ne verkoop ze zo ook zonder filmpjes. De echte geïnteresseerde komen gewoon langs. Ik weet wat ik verkoop daar sta ik 100% achter dus ga de moeite niet meer doen om ze te versturen. ( en ja heb er vaak wel van pony's)

Ben het er deels wel mee eens maar hoop wel dat je begrijpt dat als je al 8 paarden zonder filmpjes hebt bekeken die niet goed blijken te zijn je interesse toch wel afneemt in paarden zonder filmpjes. Terwijl ik vaak echt wel geïnteresseerd ben.

Maargoed ieder z'n (ver) koop manieren

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:31

Ik vind de filmpjes juist heel fijn voor zowel koper als verkoper. Ik vond het als verkoper juist fijn dat men door beeldmateriaal al een goede indruk kon krijgen. Want ik vond het juist vervelend tijd en energie in de bezichtigingen te steken terwijl men misschien anders bij het kijken van n filmpje al was afgehaakt. Helemaal in deze corona tijd .

En ik was zonet ook blij filmpjes te krijgen. Want zag iets wat mij niet beviel. En anders was ik weer 4 uren onderweg geweest om er daar achter te komen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:45

Toen ik mijn merrie zou verkopen heb ik van alles filmpjes gemaakt. Van het opzadelen, opstappen, stap draf galop en buiten. Ik heb geen geheimen en een kleine moeite om ze door te sturen.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:48

Nou ik mag melden dat mits de klinische keuring (en 1 foto die bewogen is overnieuw) goed is, ik ook geslaagd ben *\%/*

Als iemand mij 10 jaar geleden had gevraagd of ik op m'n 23e een paard zou hebben zou ik nee gezegd hebben. Laat staan 2 _O-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:16

StalNollie schreef:
N0a schreef:

Was misschien wat kort door de bocht. Maar geef sowieso altijd reactie als ik filmpjes krijg. Niet dat ik verder niks meer laat horen.

Krijg denk ik van de 10 paarden van wie ik een film op vraag er minstens 4 terug die onregelmatig lopen. Dan zijn er 3 die qua gangen niet zijn wat ik zoek en 2 die qua niveau/groenigheid niet zijn wat ik zoek. Dan zit er 1 bij die echt wat kan zijn voor mij. Maak je een afspraak wordt je 9 vd 10x weer afgebeld want al verkocht. Dus motiverend is het al niet. Maar zonder filmpjes wordt je helemaal moedeloos want dat had me dan 9 ritjes gekost aan benzine, had mij en de verkoper onnodig tijd/frustratie bespaard en ook de kenners die ik dan mee sleur.

Dus het is denk ik voor beide partijen een positieve bijdrage zo'n filmpje. Van een foto kan ik niet zien of het qua gangen bijv oke is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:44

snap jullie punt ook echt wel hoor, en zie ook veel filmjes op faceb waar ik veel ponys / paarden niet rad zie lopen. en ja ik zie ook wel eens een taktfoutje maar daar kijk ik doorheen.

maar ik blijf zeer dicht bij mezelf en kan dan ook zeggen de mijne niet kreupel zijn. een filmpje kan je zo manipuleren dat zegt dus ook echt niet alles. en daarnaast is het lastig te zeggen vanaf een filmpje of het wel of niet iets is. pony kan heel anders zijn bij een andere ruiter.

ach de meeste negeer ik op het moment compleet. er staat duidelijk alleen telefonisch contact. je wil niet weten hoeveel berichten/apjes er onbeantwoord staan. ( en ze zien dat ze gelezen zijn, en dan komen er nog 2 reacties of krijg ik hun nummer, ik zit compleet in de negeer modus) wellicht ook een tip voor hier telefonisch contact word zeer meer gewaardeerd. je spreekt elkaar persoonlijk en er kunnen geen verkeerde zinsopbouwen zijn waardoor er iets verkeerds word gelezen etc.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:10

Ja maar ik ben bv doof en telefoneer pas sinds maandje dus wil niet echt doen

Ik ga liever voor de app

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:19

@stalnollie
Het klopt dat een telefonisch gesprek veel persoonlijker is. Maar ik vind het zelf soms zo vervelend dat daar ook veel tijd mee verloren kan gaan. Ik belde bij de verkoop van mijn paard alleen maar na serieus mail of app contact. Want voor je het weet hang je weer een half uur aan telefoon.

Ook nu als koper vind ik het soms vervelend dat ik dan eerst moet bellen voor bijv de vraagprijs terwijl er met 1 simpel berichtje al duidelijk wordt of ik het kan en wil betalen ja of nee.
Want misschien tref ik het vaak maar ik krijg soms hele lange verhalen te horen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:22

Appen is toch ook telefonisch contact? Als ik dat zou zien staan zou ik inderdaad eerst ook appen met belangrijke vragen zoals prijs. Zit je daarover op een lijn kan je bellen over de details. Beetje zonde als je iemand eerst een half uur te woord moet staan en het budget dan niet toereikend is.

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:23

Ik zag op social media tips voorbij komen voor de aankoop van een paard. Ging voornamelijk om PRE paarden maar ik denk dat de tips voor alle kopers nuttig zijn. Ik weet niet of ik de tips hier zo kan delen of mag verwijzen naar de social media. Je mag me ook pb’en.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:26

tita schreef:

Ik ga liever voor de app

uitzondering daargelaten als je dat deels aangeeft in een gesprek via app of marktpl( wat ik dus wel lees) dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor en maak ik een uitzondering voor

marus veel tijd mee kwijt, juist andersom je selecteert al veel mensen. en ik ben meer tijd met appen kwijt dan telefonisch.. ben je 2 dagen mee bezig is het budget ineens niet toereikend

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 11:30

Poezebeest schreef:
Ik zag op social media tips voorbij komen voor de aankoop van een paard. Ging voornamelijk om PRE paarden maar ik denk dat de tips voor alle kopers nuttig zijn. Ik weet niet of ik de tips hier zo kan delen of mag verwijzen naar de social media. Je mag me ook pb’en.

Ben ik wel benieuwd naar!

En op zich vind ik bellen geen probleem, maar voor mij is het nu nog wat te vroeg om daar vol in te duiken.

Heb je ook paarden staan StalNollie of heb je vooral pony's? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:38

Over het algemeen duurt het maken van filmpjes en het doorsturen naar geïnteresseerde minder tijd en moeite dan dat er een aantal aspirant kopers langskomen, dat kost helemaal een hoop (vrije) tijd en moeite.

Er zijn toch ook nog een hoop mensen die de advertentie niet goed lezen:
Vriendin heeft een pittige Z merrie te koop, niet voor een beginner en met een aardige vraagprijs.
Kwam er vorige week een meid van 16 kijken met enkel wat ervaring op de manege. Ze wist de vraagprijs niet(en schrok zich rot) en de leeftijd van het paard wist ze ook niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:42

zonnebloem klopt maar 8 van de 10 die berichten komen al niet langs dus die selecteer je bij voorbaat al. en als je je adv zo duidelijk mogelijk maakt en de pony echt omschrijft zoals hij echt ook is bespaar je al een hoop. ik zet zelfs de kleine dingen erin ( bijv nu pony online die bit in doen niet makkelijk doet, dat staat bij mijn al in de adv zodat mensen als ze komen dit al weten).

upendo alleen ponys

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:46

Ik ga ook niet iedereen afbellen om alleen al naar de vraagprijs te vragen.
Momenteel is alles nader overeen te komen, of op aanvraag.
En dan stuur ik een app, en sla ik bijna achterover van de prijs....die ongemakkelijke momenten wil ik niet aan de telefoon

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:55

Nou, precies dat Ivy_Power. Ik wil echt wel bellen, maar dan wel eerst de vraagprijs weten en het liefst zelfs filmpjes al zien. Die moeten toch via de app.

Nu ben ik wel altijd heel beleefd en zorg ik dat ik terug app als het niks is. Kan me voorstellen dat niet iedereen zo is. Maar ik heb in m’n zoektocht ongeveer 7 paarden gezien, maar contact gelegd met ongeveer 25 verkopers. Als ik die allemaal moet bellen om vervolgens een leuk verhaal te horen maar de verkeerde prijs, of om daarna filmpjes te krijgen waarop het paard kreupel is... nee, dat ga ik niet doen. :n word daar een beetje té ongemakkelijk van. En tja, als iemand dan niet reageert op mijn app, dan niet. No harm done, maar dan ga ik naar de volgende.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:01

StalNollie schreef:
tita schreef:

Ik ga liever voor de app

uitzondering daargelaten als je dat deels aangeeft in een gesprek via app of marktpl( wat ik dus wel lees) dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor en maak ik een uitzondering voor

marus veel tijd mee kwijt, juist andersom je selecteert al veel mensen. en ik ben meer tijd met appen kwijt dan telefonisch.. ben je 2 dagen mee bezig is het budget ineens niet toereikend

Ja ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik doel meer op korte informatie waarin al gewoon snel in een paar antwoorden duidelijk wordt of het aan je eisen voldoet ja of nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:01

Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen er niet gewoon een prijs bijzetten of anders in ieder geval een categorie. 5.000 - 10.000 valt binnen mijn categorie dus daar zou ik dan best voor willen bellen, maar als het boven de 10.000 uitvalt houdt het voor mij al op.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:03

@urbiezira ja dat dus.......

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:06

Poezebeest schreef:

Zou fijn zijn
Ik zie veel PRE’s tekoop

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:08

ivy_power89 schreef:
Ik ga ook niet iedereen afbellen om alleen al naar de vraagprijs te vragen.
Momenteel is alles nader overeen te komen, of op aanvraag.
En dan stuur ik een app, en sla ik bijna achterover van de prijs....die ongemakkelijke momenten wil ik niet aan de telefoon

hier altijd een prijs erbij om onnodige telefoontjes ook daarin te voorkomen.
en ik zelf bel ook weleens maar voel je niet bezwaard dat je hierop afhaakt. dan zeg je gewoon oef dat is nogal wat dat is niet wat wij in gedachten hadden, en wens ze een fijne dag/avond en dan hang je op. ze kennen je toch niet als je belt. en als je via mp of elders reageert heb ik al heeeeel veel informatie ( je kan namelijk doorklikken op gebruiker etc)

en de prijzen zijn de afgelopen weken nog erger geworden. ik ben al die tijd meegegaan met prijzen en schrik nergens van maar de afgelopen 4 dagen :+ :+
deze bedragen storten wel weer in over een tijdje. ik geloof niet dat ze terug gaan naar 2 jaar geleden maar wel naar een half / jaar geleden

ik zou de tips over PRE'S zeker delen daar zit ook veel nog om over te leren voor de meeste particulieren ook wat betreft carta erbij

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:14

@stalnollie
Oh zijn de prijzen nu nog hoger ???
Ik zit zelf in dubio, ik zoek nu een paard tot 5000 omdat ik er eigenlijk gewoon niet meer voorover heb.
Zoek een leuk maatje
Maar volgens mij als ik het nu zo lees mag ik wel doorsparen

Mijn wens was een fries maar dan moet ik mijn budget x 2 doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:18

Marus schreef:
@stalnollie
Oh zijn de prijzen nu nog hoger ???
Ik zit zelf in dubio, ik zoek nu een paard tot 5000 omdat ik er eigenlijk gewoon niet meer voorover heb.
Zoek een leuk maatje
Maar volgens mij als ik het nu zo lees mag ik wel doorsparen

Mijn wens was een fries maar dan moet ik mijn budget x 2 doen

Een fries voor 5.000 kan wel, maar dan zijn ze vaak of nog jong of al op leeftijd.