Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CalipsoLover schreef:Seven, ik kende mijn eerste paard ook al dus ik had ook het geluk dat ik daar al meer dan 10x op gereden had. Maar wel fijn dat je je de hele geschiedenis kent. Ga je ook RX keuren?
Welkom Mistral!
De prijs van het paard, dingen jullie die nog af of niet? Hoe doe je zoiets?
anjali schreef:CalipsoLover schreef:Seven, ik kende mijn eerste paard ook al dus ik had ook het geluk dat ik daar al meer dan 10x op gereden had. Maar wel fijn dat je je de hele geschiedenis kent. Ga je ook RX keuren?
Welkom Mistral!
Laat je niet opjagen. Als dit paard voor jou bestemd is dan krijg je haar ook, en anders was het niet voorbestemd. Afdingen is mij nog nooit gelukt. daar heb ik geen talent voor vrees ik. Maar ik ga alleen kijken als het paard binnen mijn budget valt .
miezelke schreef:Ik heb er eentje tegengekomen dat helemaal aan mijn eisen voldoet, ook binnen het budget zit, behalve.......het is een merrieEn ik wil een ruin. Omdat mijn 4 andere paarden ook ruinen zijn die het best goed met elkaar kunnen vinden, en ik schrik heb dat een merrie claimgedrag gaat veroorzaken (en dus de ruinen weleens kunnen gaan ambras maken onderling). Plus dat mijn oudste paard vroeger op de merrie sprong als hij erbij in de wei stond (was nochtans vroeg gecastreerd), en dat heb ik liever niet natuurlijk. Hij is wel al 27 dus weet niet of die oude knookjes nog omhoog geraken en of de goesting er nog is op die leeftijd
Van die anderen weet ik het niet.
Is een merrie echt een no go, of kan dat wel eens meevallen? Het jammere is dat je het waarschijnlijk enkel weet door te testen, en dan is het te laat natuurlijk. Dilemma's....
anjali schreef:CalipsoLover schreef:Seven, ik kende mijn eerste paard ook al dus ik had ook het geluk dat ik daar al meer dan 10x op gereden had. Maar wel fijn dat je je de hele geschiedenis kent. Ga je ook RX keuren?
Welkom Mistral!
Laat je niet opjagen. Als dit paard voor jou bestemd is dan krijg je haar ook, en anders was het niet voorbestemd. Afdingen is mij nog nooit gelukt. daar heb ik geen talent voor vrees ik. Maar ik ga alleen kijken als het paard binnen mijn budget valt .
ikke schreef:miezelke schreef:Ik heb er eentje tegengekomen dat helemaal aan mijn eisen voldoet, ook binnen het budget zit, behalve.......het is een merrieEn ik wil een ruin. Omdat mijn 4 andere paarden ook ruinen zijn die het best goed met elkaar kunnen vinden, en ik schrik heb dat een merrie claimgedrag gaat veroorzaken (en dus de ruinen weleens kunnen gaan ambras maken onderling). Plus dat mijn oudste paard vroeger op de merrie sprong als hij erbij in de wei stond (was nochtans vroeg gecastreerd), en dat heb ik liever niet natuurlijk. Hij is wel al 27 dus weet niet of die oude knookjes nog omhoog geraken en of de goesting er nog is op die leeftijd
Van die anderen weet ik het niet.
Is een merrie echt een no go, of kan dat wel eens meevallen? Het jammere is dat je het waarschijnlijk enkel weet door te testen, en dan is het te laat natuurlijk. Dilemma's....
Heb je alternatieven qua huisvesting?
Aan de ene kant zou ik er een merrie niet op laten staan, maar dan moet je wel enig beeld hebben bij zowel het gedrag van de merrie als je ruinen.
Dus ja, wel overwegen maar ook: goed afwegen. Hoewel ik het in de basis niet eens ben met bovenstaande negatieve adviezen, begrijp ik wel waar het vandaan komt.