[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 20:23

Klopt! :D Jouw Tinker heb ik al eens zien staan vorige zomer (of de zomer daarvoor, dat weet ik niet meer xD). :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:17

Deze zomer zijn ze ook weer van de partij :D

Heb jij zo een cambox btw of zag ik dat verkeerd? Ben je er tevreden van?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 21:34

Nee hoor, heb je goed gezien. :D Het is inderdaad een Cambox. Ik heb hem tot nu toe slechts 4x gebruikt, dus het is nog heel erg zoeken haha. :') Maar tot nu toe vind ik hem prima en erg makkelijk te monteren, erg licht qua gewicht en het stoort niet. En de beeldkwaliteit, die kan je zelf beoordelen. :P

Maar ik zag onlangs dat ze nieuwe modellen aan het ontwikkelen zijn met beeldstabilisator, dat lijkt me nog erg fijn.

zippora
Berichten: 725
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:45

Retjethorse schreef:
Het nadeel van een Akhal Teke: ze worden verdomd lang. :')

Haha.. inderdaad. Laatst Agan zijn BackonTrack deken even uitgeleend aan een ander paard dat last van haar rug had.
Waar de (langste BoT rugdeken die er is) bij Agan tot halverwege zijn achterhand komt, zat die bij het veel grotere KWPN paard ruim over de achterhand. :j
Dat was wel even een eyeopener :wow: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:10

welke maat heb je nodig? Ik heb een aantal dekens die voor de mijne te klein/kort geworden zijn, maar ik gok dat Aliaa niet meer in een 185 zal kunnen...

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 22:55

zippora schreef:
Retjethorse schreef:
Het nadeel van een Akhal Teke: ze worden verdomd lang. :')

Haha.. inderdaad. Laatst Agan zijn BackonTrack deken even uitgeleend aan een ander paard dat last van haar rug had.
Waar de (langste BoT rugdeken die er is) bij Agan tot halverwege zijn achterhand komt, zat die bij het veel grotere KWPN paard ruim over de achterhand. :j
Dat was wel even een eyeopener :wow: .
Ik kan het me voorstellen haha! _O-

Varekaj schreef:
welke maat heb je nodig? Ik heb een aantal dekens die voor de mijne te klein/kort geworden zijn, maar ik gok dat Aliaa niet meer in een 185 zal kunnen...
De nieuwe dekens zijn maat 190. :') Mijn 'oude' dekens zijn maat 185. :P


Vandaag hebben we gesprongen! :D En Aliaa vond het erg leuk. Ze krijgt er steeds meer plezier in en wordt ook handiger. :)) Eigenlijk wou ik haar gisteren laten springen, maar het was te slecht weer.
Een keer dacht Aliaa dat ze stappend over de hindernis kon. De voorbenen lukten nog, maar toen de achterbenen er ook over moesten, zat ze toch even in de knoop. :D En wat doet Aliaa? Die gaat gewoon door en trekt de hele hindernis rustig de grond op. :') Staander en alles viel naast haar neer. Zowat elk ander paard dat ik ken zou freaken, Aliaa niet hoor, die bevrijdt zichzelf rustig en kijkt dan schaapachtig naar mij. :j
Even poseren bij de sprong!
Afbeelding


Op een bepaald moment gaf ik haar een snoepje, maar door mijn fout was mijn vinger ook ergens in haar mond beland. Ik voelde tanden, maar Aliaa had door dat het mijn vinger was en liet meteen los. Ze heeft me niet eens pijn gedaan en spuwde zelfs haar snoepje uit om er zeker van te zijn dat ze mij niet zou bijten. <3
Ze blijft me elke dag weer verbazen... :))
Afbeelding

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:21

Haha, zo'n stoten heb ik twee jaar geleden met 'vrijspringen' meegemaakt. Toen bleef lollie rustig staan met de balk tussen haar voorbeden. Afbeelding

JoSav

Berichten: 4703
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:05

Een Akhal-Teke eerst longeren! _O-
Zadelmak geboren en longeren is volstrekt overbodig.

Een Akhal-Teke in paniek? Ik moet de eerste nog tegenkomen. :Y) Het enige waar mijn merrie gestresst van werd tijdens het inrijden was overigens teveel druk geven met bijv. het been. Dan moet je echt leren heel voorzichtig hulpen te geven...
Leuke filmpjes weer, zeg. Heb gezellig ff over je schouder meegekeken.
Muzanna heeft eens (ok meer dan eens) exact hetzelfde gedaan met hindernissen. Ze vond springen ook altijd erg leuk, als ze er zin in had, maar ik doe het tegenwoordig niet meer.

Dat lengte probleem had ik ook al. Leg je een deken op die je een jaar niet hebt gebruikt is ie in ene veel en veel te kort. -O- :+ Gekrompen? Nee, je paard is langer geworden!

Maar net zoals de lengte vertekenend is, geldt dat ook voor de schouders. Een trekpaard is er soms niks bij. :wow: (En nee, dat is ook niet overdreven...)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 22:35

Berryz schreef:
Haha, zo'n stoten heb ik twee jaar geleden met 'vrijspringen' meegemaakt. Toen bleef lollie rustig staan met de balk tussen haar voorbeden. [ [url=m/x3TWxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Staat ze daar ook zo schaapachtig bij te kijken... _O-

JoSav schreef:
Een Akhal-Teke eerst longeren! _O-
Zadelmak geboren en longeren is volstrekt overbodig.

Een Akhal-Teke in paniek? Ik moet de eerste nog tegenkomen. :Y) Het enige waar mijn merrie gestresst van werd tijdens het inrijden was overigens teveel druk geven met bijv. het been. Dan moet je echt leren heel voorzichtig hulpen te geven...
Leuke filmpjes weer, zeg. Heb gezellig ff over je schouder meegekeken.
Muzanna heeft eens (ok meer dan eens) exact hetzelfde gedaan met hindernissen. Ze vond springen ook altijd erg leuk, als ze er zin in had, maar ik doe het tegenwoordig niet meer.

Dat lengte probleem had ik ook al. Leg je een deken op die je een jaar niet hebt gebruikt is ie in ene veel en veel te kort. -O- :+ Gekrompen? Nee, je paard is langer geworden!

Maar net zoals de lengte vertekenend is, geldt dat ook voor de schouders. Een trekpaard is er soms niks bij. :wow: (En nee, dat is ook niet overdreven...)
Longeren doen we inderdaad bijna niet, daar wordt Aliaa alleen maar boos/zuur van. :D Dan start ik liever met een blij paard haha. _O- Grondwerk doe ik wel regelmatig als opwarming, maar dat doet Aliaa erg graag.
Teveel druk met mijn benen wordt hier ook niet geapprecieerd. Op buitenrit kan ze ook meer verdragen dan in de bak, maar alsnog krijg ik boze oortjes. :D Maar Aliaa reageert eigenlijk prima op stemhulpen, dus 9/10 moet ik amper iets met mijn benen doen. En verder begin ik altijd met mijn bovenbenen/billen aan te spannen voordat ik met mijn voeten aan haar buik kom. Haar buik blijft echt gevoelig voor aanraking. Ook met de hand vindt ze het écht niet leuk.
En inderdaad, Aliaa heeft nooit angstig gereageerd op mij als ruiter. Integendeel, ze lijkt het soms gezelliger te vinden dan op de grond. :')
Erg grappig en leuk dat die trekjes echt zo in het ras inzitten! *\o/* Hun eerlijkheid vind ik ook echt geweldig. Fantastische dieren om mee te mogen werken. <3

Was het jouw adem die ik in mijn hals voelde dan? O:)
Liep Muzanna ook wel eens hindernissen omver dan? }>

Jij ook al problemen met hun lengte en dekens? En niemand die me waarschuwt? :') Maar inderdaad, met de schouders heb ik qua dekens het meeste last. Ik heb nog geen enkel deken gevonden die geen schuurplekken geeft. :(

JoSav

Berichten: 4703
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:42

Heel herkenbaar. :D
Enne...
Retjethorse schreef:
Was het jouw adem die ik in mijn hals voelde dan? O:)
Liep Muzanna ook wel eens hindernissen omver dan? }>

Ja en ja. :Y) En dan vooral heel verontwaardigd. }:0

Retjethorse schreef:
Jij ook al problemen met hun lengte en dekens? En niemand die me waarschuwt? :') Maar inderdaad, met de schouders heb ik qua dekens het meeste last. Ik heb nog geen enkel deken gevonden die geen schuurplekken geeft. :(

Had zo’n waarschuwing je weerhouden van het kopen van een Teke? Het kopen van dekens? :P :') :P :P
Maar ja, nadelen heeft het zeker. Ik kan me ook nog wel reacties heugen van anderen tijdens zadelpassessies... :wow: want hoe kan zo’n klein paard zo breed zijn? Het was toch een AT? Van die iele sprieten zijn dat? Toch? }>

zippora
Berichten: 725
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:35

JoSav schreef:
Retjethorse schreef:
Jij ook al problemen met hun lengte en dekens? En niemand die me waarschuwt? :') Maar inderdaad, met de schouders heb ik qua dekens het meeste last. Ik heb nog geen enkel deken gevonden die geen schuurplekken geeft. :(

Had zo’n waarschuwing je weerhouden van het kopen van een Teke? Het kopen van dekens? :P :') :P :P
Maar ja, nadelen heeft het zeker. Ik kan me ook nog wel reacties heugen van anderen tijdens zadelpassessies... :wow: want hoe kan zo’n klein paard zo breed zijn? Het was toch een AT? Van die iele sprieten zijn dat? Toch? }>

Waarschuwen??? ik was het alweer vergeten :+ . Agan wordt ten slotte dit jaar alweer een respectabele 18 jaar!
Bucas geeft bij mij geen schuurplekken, maar daarentegen zitten die wel heel erg strak bij de naad vlak voor zijn schoft. Volgens mij is geen enkel dekenmerk perfect voor een AT.

En idd zadelmakers stonden ook bij Agan regelmatig met gefronste wenkbrauwen - zulke schouders = breedste boom, maar de rug is dan weer smal en recht. Erg lastig voor ze.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 17:35

JoSav schreef:
Heel herkenbaar. :D
Enne...
Retjethorse schreef:
Was het jouw adem die ik in mijn hals voelde dan? O:)
Liep Muzanna ook wel eens hindernissen omver dan? }>

Ja en ja. :Y) En dan vooral heel verontwaardigd. }:0

Retjethorse schreef:
Jij ook al problemen met hun lengte en dekens? En niemand die me waarschuwt? :') Maar inderdaad, met de schouders heb ik qua dekens het meeste last. Ik heb nog geen enkel deken gevonden die geen schuurplekken geeft. :(

Had zo’n waarschuwing je weerhouden van het kopen van een Teke? Het kopen van dekens? :P :') :P :P
Maar ja, nadelen heeft het zeker. Ik kan me ook nog wel reacties heugen van anderen tijdens zadelpassessies... :wow: want hoe kan zo’n klein paard zo breed zijn? Het was toch een AT? Van die iele sprieten zijn dat? Toch? }>
Haha, ik kan me haar blik al inbeelden... :D

Ja hoor, als je me gewaarschuwd had, had ik Aliaa laten staan. :+ Nee, nooit haha, mijn once in a lifetime paardje... <3 En het kopen van dekens is mijn idee niet helaas. Ik hou haar liever dekenloos, maar Aliaa denkt daar natuurlijk weer anders over. >;)
Haha, iele sprieten. Zelfs al zijn ze klein en 'iel', hun sterke karakter compenseert dat wel. :D
Ik zei laatst nog tegen mijn moeder dat Teke's prima politiepaarden zouden zijn. Ze zijn misschien niet heel erg groot, maar hun karakter compenseert dat zeker en vast. }>


zippora schreef:
Waarschuwen??? ik was het alweer vergeten :+ . Agan wordt ten slotte dit jaar alweer een respectabele 18 jaar!
Bucas geeft bij mij geen schuurplekken, maar daarentegen zitten die wel heel erg strak bij de naad vlak voor zijn schoft. Volgens mij is geen enkel dekenmerk perfect voor een AT.

En idd zadelmakers stonden ook bij Agan regelmatig met gefronste wenkbrauwen - zulke schouders = breedste boom, maar de rug is dan weer smal en recht. Erg lastig voor ze.
Zo, Agan wordt stilletjes aan ook al oud. := Zeg het hem maar niet, maar ik had echt geen idee dat ie al 18 wordt. :')

Misschien moeten we onze eigen dekens maar gaan maken... _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 20:57

Hopelijk valt de storm goed mee bij iedereen en staan de paardjes lekker veilig? :=

Aliaa lijkt er in elk geval niets om te geven. Zij staat lekker rustig binnen op stal. Deze voormiddag mocht ze in de (buiten)bak terwijl ik haar stal deed, en zoals altijd ging ze op dat ene plekje staan waar ze altijd staat. :')

Verder heb ik mijn hoofdstel met bit er opnieuw bijgenomen. Ik vond het zonde dat het in mijn kast hing te verstoffen, dus Aliaa moet eraan geloven. Ze kende het bit nog, in die zin dat ze haar mond niet wou openen haha. }> Ik leer haar ondertussen het bit zelf aan te nemen, al heeft ze daar ook nog niet zoveel zin in. :D
Het is een lelijke foto, Aliaa staat er niet echt mooi op, maar ik vind haar zo gaaf met dit hoofdstel. <3
Afbeelding

Verder leer ik haar apporteren met zo'n jolly ball (ik probeer haar voornamelijk mentaal bezig te houden nu ze een langere periode niet echt op de weide kan) en daar is ze, zoals verwacht, vrij snel mee weg. Ze kan de bal al opnemen, maar het staat nog niet op commando. En ook de duur moet nog uitgebreid worden. Verder is het wel een van haar favoriete oefeningen aan het worden, ze stopt namelijk niet met de bal vastnemen. :')

En aangezien Aliaa een echte viespeuk aan het worden is in haar stal, heb ik eens strokorrels uitgeprobeerd. Gisteren is er 40kg strokorrels op haar plasplek gedaan en daar het stro erover. Ik had er geen erg in en dacht dat Aliaa het verschil niet zou merken. Ik had haar onderschat... :') Ik weet niet hoe, maar waarschijnlijk heeft ze geroken dat er iets anders was en mevrouw had niet beter gevonden dan gewoon die korrels bloot te graven... Soms he, dat paard... _-:(
Blijkbaar was de korrels bloot graven niet goed genoeg, nee, die dingen moesten ook geproefd worden. Ik was bang dat ze koliek zou krijgen ofzo, ik wist ook niet hoeveel van die dingen ze opgevreten had, maar ze heeft het overleefd tot nu toe. :+
Afbeelding

JoSav

Berichten: 4703
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:04

Storm was hier appeltje, eitje. Tekes geven er naar mijn ervaring niks om en ik was altijd “die gek” die met storm gewoon lekker naar buiten ging met paard. :D (Behalve als er echt gevaar was dat bomen zouden omwaaien of blikseminslag, maar ook daar is mijn Teke niet van onder de indruk.)

Hoe gaat het nu met de korrels? Zou het bij mijn stro-vreter ook niet zo snel durven hoor...

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 21:00

JoSav schreef:
Storm was hier appeltje, eitje. Tekes geven er naar mijn ervaring niks om en ik was altijd “die gek” die met storm gewoon lekker naar buiten ging met paard. :D (Behalve als er echt gevaar was dat bomen zouden omwaaien of blikseminslag, maar ook daar is mijn Teke niet van onder de indruk.)

Hoe gaat het nu met de korrels? Zou het bij mijn stro-vreter ook niet zo snel durven hoor...
Vandaag heb ik nogmaals bewijs gekregen dat mijn jonkie super braaf is met dit weer. :D Mijn stalgenoten hingen aan hun paard heb het van/naar de bak brengen, de mijne heb ik gewoon aan haar halster genomen. Ook bij het openen van de bak zeg ik 'blijf', Aliaa blijft netjes staan tot ik de draad weggelegd heb en terug bij haar ben en dan zijn we samen weg. Ik kan klapperende deuren dichtdoen terwijl Aliaa er los bijstaat. De plastic die wegvloog was veel interessanter. :')
Maar mocht er een boom omwaaien vlak naast Aliaa, dan weet ik niet of ze daar toch niet van onder de indruk zou zijn hoor. >;)

De korrels gaan vrij goed! Eenmaal het nieuwe eraf is, blijft ze er netjes af. :D Enkel wanneer ik er een nieuwe zak bij doe, is het nodig om een deel bloot te graven. :roll: En ze probeert wel eens een hapje te nemen, maar volgens mij smaken die dingen niet geweldig, dus echt veel moeite doet ze daar niet meer voor.
Aliaa eet gelukkig amper tot geen stro. Ze heeft eigenlijk altijd nog hooi in haar hooinetten zitten. Enkel wanneer het hooi op zou zijn (en dit komt bijna niet voor), gaat ze stro eten.

Gisteren heb ik nog eens een kwartiertje gereden. Ik wou mijn galopknop onder het zadel eens uitproberen (op de grond is dit hop hop), maar de link met onder het zadel is er nog niet helemaal. -O- Ze versnelde puur op snelcommando wel in draf, maar geen galop.

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:13

Je hebt een geweldig paard! Je inspireert me om het rijden weer op te pakken.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 23:52

Hmm, ik zie dat ik een typfout gemaakt heb gisteren, lang leve hoofdpijn... :+ Aliaa versnelde niet op snelcommando, maar op stemcommando natuurlijk. :')

Manadeluca schreef:
Je hebt een geweldig paard! Je inspireert me om het rijden weer op te pakken.
Ik weet het, maar zeg dat maar niet tegen Aliaa, want die vindt zichzelf nu al heel wat. _O- Ze vindt zichzelf heel erg grappig, maar het is zo'n geweldig dier om mee samen te mogen werken... <3
En dankjewel voor het compliment! <3

Aliaa was vandaag echt verschrikkelijk... :') Ze was razend op elk paard en gewoonweg lastig. Maar in de bak gaf ze erg duidelijk aan dat ze wou werken. Ze begon al met haar oren te wiebelen en ik kreeg een jambette zonder enige aanleiding. Helaas voor haar wou ik eerst mijn werk gedaan hebben, maar daarna zijn we toch echt aan de slag gegaan. :)) Eerst met een lege zak flapperen in de wind en dan krijg je dit:
Afbeelding

Echt waar, dit is toch niet leuk meer, er is gewoon geen uitdaging aan. -O-
En ja, ze zit er echt met haar neus in. :') Op een bepaald moment was de zak op mijn voet terecht gekomen en ze beet in mijn voet. Ze wou mij niet bijten natuurlijk, maar mijn voet zat er toch tussen... >;)

Verder heeft ze echt super goed gewerkt. Ik heb enkele prachtige jambettes gekregen, ze heeft me 1x de bal aangegeven met apporteren, ze was gewillig om te lopen,...

Vanavond was Aliaa ook lekker irritant en ongeduldig. Normaal mag ze in de bak lopen als ik haar stal uitmest en hooinetten vul, maar de bak was bezet, dus Aliaa stond vastgebonden. Ze bleef maar krabben en ik heb uiteindelijk een hooinet naar der kont gegooid. Toen hield ze even op, maar ze besloot uiteindelijk dat het toch nodig was om opnieuw te krabben. Ze heeft een tweede keer een hooinet op der kont gehad en daarna is ze geduldig blijven wachten. :D

Terwijl Aliaa vastgebonden stond, moest er een stalgenoot passeren met haar paard. Ik was Aliaa uit de weg aan het zetten en terwijl we de laatste pasjes achteruit moesten doen, kwam de stalgenoot al dichter met haar paard, binnen Aliaa haar bereik... Aliaa was in terror bitch modus vandaag en vloog op dat paard af (arme stakker... _O- ). Gelukkig voor het andere paard stond ik ertussen, want anders had ze hem vast en zeker mee gehad. :=
Maar verder is het een lief scheetje hoor. :D

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:07

haha, ik blijf ze geweldig vinden, al die verhalen van je over Aliaa!
Altijd leuk om te lezen :)
Heel speciaal karakter wel, ik denk niet dat iedereen daar zo goed mee overweg zou kunnen!

Citaat:
Hmm, ik zie dat ik een typfout gemaakt heb gisteren, lang leve hoofdpijn... :+ Aliaa versnelde niet op snelcommando, maar op stemcommando natuurlijk. :')


Uiteindelijk komt dit natuurlijk wel op hetzelfde neer :p Ik had het in ieder geval wel begrepen :+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:14

Haha, ik ben blij dat je mijn gezaag over Aliaa leuk vindt! :D Ik zou uren over haar kunnen praten, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen saai wordt. _O- Met Aliaa in de buurt, is het in elk geval niet saai. }>

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen met haar karakter overweg zou kunnen. Ze is doodbraaf, goudeerlijk, maar je moet openstaan voor haar mening. En dat kan soms erg confronterend zijn, maar ik heb al zoveel bijgeleerd door dit paard...
Als je luistert naar wat Aliaa aangeeft, kan je alles met haar. Enkel naar andere paarden toe is ze lastiger. En ik snap niet waarom. Ligt het aan mij? Doe ik iets waardoor Aliaa zo reageert op andere paarden? Ik zou het echt niet weten. Ze is opgegroeid in een kudde, dus daar kan het niet aan liggen. Is ze onzeker naar vreemde paarden toe? Is het typisch merriegedrag? :?
En het is niet dat ze geen contact wilt met andere paarden, want ze zoekt ze regelmatig zelf op. :')

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:29

Bijzonder ja! Jenara is net poeslief en heel erg nieuwsgierig en onderdanig naar andere paarden toe ..

Ik vind het trouwens heerlijk om over paarden te kletsen! Zo geweldig wat ze allemaal doen ook gewoon :p Mijn inbox staat altijd open als je even lekker wil doorratelen!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 19:01

Jenara schreef:
Bijzonder ja! Jenara is net poeslief en heel erg nieuwsgierig en onderdanig naar andere paarden toe ..

Ik vind het trouwens heerlijk om over paarden te kletsen! Zo geweldig wat ze allemaal doen ook gewoon :p Mijn inbox staat altijd open als je even lekker wil doorratelen!
Oh, dat moet zo makkelijk zijn volgens mij, als ze geen drama maken met andere paarden! :D
Ik ben nu al bang om Naranja aan Aliaa te koppelen. Ik hoop dat Naranja stevig genoeg in haar schoenen (hoeven) zal staan. :')

Gisteren had Aliaa het ook weer erg. Ze was opnieuw neidig naar haar buur en ik zag de bui al aankomen... Dus ik hield mijn hand tussen beide en plots vloog Aliaa uit. Gelukkig voor de buur zat mijn hand ertussen want ik heb heel duidelijk tandjes gevoeld. >;) Aliaa was zo hard geschrokken dat ze mij 'gebeten' had in plaats van het paard... :') Vandaag was ze poeslief en heeft ze zelfs nauwelijks haar oren in haar nek gelegd naar de buur. :D

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:48

Retjethorse schreef:
Jenara schreef:
Bijzonder ja! Jenara is net poeslief en heel erg nieuwsgierig en onderdanig naar andere paarden toe ..

Ik vind het trouwens heerlijk om over paarden te kletsen! Zo geweldig wat ze allemaal doen ook gewoon :p Mijn inbox staat altijd open als je even lekker wil doorratelen!
Oh, dat moet zo makkelijk zijn volgens mij, als ze geen drama maken met andere paarden! :D
Ik ben nu al bang om Naranja aan Aliaa te koppelen. Ik hoop dat Naranja stevig genoeg in haar schoenen (hoeven) zal staan. :')

Gisteren had Aliaa het ook weer erg. Ze was opnieuw neidig naar haar buur en ik zag de bui al aankomen... Dus ik hield mijn hand tussen beide en plots vloog Aliaa uit. Gelukkig voor de buur zat mijn hand ertussen want ik heb heel duidelijk tandjes gevoeld. >;) Aliaa was zo hard geschrokken dat ze mij 'gebeten' had in plaats van het paard... :') Vandaag was ze poeslief en heeft ze zelfs nauwelijks haar oren in haar nek gelegd naar de buur. :D


Haha, het is of ze menselijke redeneringen maakt, zo grappig om te lezen! Zou toch leuk zijn om te weten wat er in die hoofdjes van hen omgaat ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:31

Normaal komen die van mij in de loop van volgende week terug naar de weides. Als je dan een wandelmaatje zoekt, we zijn er weer :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 18:39

Jenara schreef:
Haha, het is of ze menselijke redeneringen maakt, zo grappig om te lezen! Zou toch leuk zijn om te weten wat er in die hoofdjes van hen omgaat ...
Oh ja, dat zou ik zeker en vast willen weten! :D


Varekaj schreef:
Normaal komen die van mij in de loop van volgende week terug naar de weides. Als je dan een wandelmaatje zoekt, we zijn er weer :D
Ja hoor, voor korte stukjes wil ik zeker eens mee. :D

Ik ben dit weer zo beu... Al 2x is er een bezoek aan Naranja gepland en beide keren kon het niet doorgaan omwille van die klote stormen... -O-

Verder begin Aliaa zich te vervelen. Alle dagen komt ze echt vragen om te werken en mijn inspiratie begint stilletjes aan op te geraken. :')
Het resultaat van die verveling, before:
Afbeelding

En after:
Afbeelding

Zoek het verschil... :+
Aliaa kan de jambette, het begin van flemen (gaat steeds beter), nee schudden, inparkeren, het begin van apporteren. Laatst heb ik ontdekt dat ze ook zijwaarts over een balk kan stappen. _O- Dit kon ze al aan de rand van de bak, zonder balk, maar blijkbaar snapt ze de hulp ondertussen ook zonder een bakrand, ondanks dat ik daar niet op geoefend heb. :')

En gisteren is de tandarts geweest. Aliaa wou haar mond niet open doen, maar verder was ze erg braaf. Het resultaat was een stal vol slapende paarden. _O-
Aliaa die haar roes aan het uitslapen was:
Afbeelding

Grappig feitje: hoewel Aliaa nog goed aan het slapen was, slaagde ze er toch in om naar de kast van mijn stalgenoot te waggelen en daar met wat dozen te prutsen. :') Zelfs als ze verdoofd is, moet ze kunnen prutsen. }>

Nog wat fotospam, gewoon omdat het kan. :D
Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, gisteren deed ik nog een zak strokorrels in mijn stal, lekker dikke laag stro erover en dan Aliaa erin zetten. Ik hou expres nog wat klusjes over op stal, zodat ik kan ingrijpen als Aliaa besluit om korrels boven te graven. Maar Aliaa was slimmer dan ik. Ze stond kei rustig op stal en gunde de korrels geen enkele blik. Ik dacht dat het oke was, eindelijk, en ging naar huis. Kom ik terug en alles was terug opgegraven. :') Ze had dus expres gewacht tot ik weg was. >;)

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:13

oh jezus, wat heb jij een sluw paard :+

Ze heeft zo weinig wintervacht trouwens!!! Ze ziet er echt heel goed uit :D
De mijne is echt een fluffy teddybeer geworden, toch daar waar haar deken niet ligt.