Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:35

Dus die *** vraagt bijna 3000 eur? Hij lacht zich kapot want hij bespeelt je van alle kanten, houdt je aan het lijntje en probeert nóg meer geld uit je te kloppen. Zou goed pissig en klaar mee zijn. Respect voor jouw geduld en doorzettingsvermogen, maar ik zou het laten voor wat het is. Hij komt wel op hangende pootjes terug als hij slim is!

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 09:43

Alpha89 schreef:
Dus die *** vraagt bijna 3000 eur? Hij lacht zich kapot want hij bespeelt je van alle kanten, houdt je aan het lijntje en probeert nóg meer geld uit je te kloppen. Zou goed pissig en klaar mee zijn. Respect voor jouw geduld en doorzettingsvermogen, maar ik zou het laten voor wat het is. Hij komt wel op hangende pootjes terug als hij slim is!


Nee nee, €3000 is het niet.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:55

Aha oke, je schreef 2x zo hoog, vandaar dat ik dat dacht, maar het zal dan in de buurt komen aangezien jouw bod ook niet mis is! Vind het echt zuur dat hij er zo een spel van maakt! Hij kan wel 4 nieuwe pony's van die vrachtwagen kopen van dit geld, pff..

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:10

Ik zie ook helemaal nergens staan dat er 1500 geboden is door ts.
Als die manegepipo nu hoger is gaan zitten dan die 1500 euro dan is het echt een banketstaaf.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:14

emilyslaluna schreef:
Ik heb mijn bedrag verteld, helaas een dag later nog geen reactie mogen ontvangen. Dus we wachten het maar even af...

Ik hou jullie op de hoogte.


Dat had ik hieruit opgemaakt.. :o

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:16

Wat was zijn tegenbod?
Kan je daar niet in onderhandelen?
Of is dat echt zo veel hoger als 1500 die je er voor had?

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:26

Ik volg dit topic nu al geruime tijd en moet zeggen dat ik de manege eigenaar wel een keihard baasje vind hoor.

Ik snap wel dat brave dieren veel waard zijn, maar hij trekt de TS gewoon 6x het vel over de neus!

Als ik de TS was, liet ik het gaan. Hoe hard het ook is, dit is gewoon niet te doen. Deze man of vrouw wil er duidelijk een slaatje uit slaan.

Laat de centen op je spaarrekening staan en wacht af of hij zich nog bedenkt als ze slechter gaat lopen. Zo niet, dan heb je in de toekomst geld voor een eventueel ander paard.

Vind het wel hartverscheurend, wat een etters!

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:12

Misschien heeft TS een bod gedaan van 750 en houdt manegeman vast aan de eerder gevraagde 1500. Geen aannames maken.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:14

Dat zou ook kunnen ja, had t aan de hand van haar manier van schrijven zo geïnterpreteerd.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:49

Mossel schreef:
Cinnepin schreef:
Dit doet me zo aan een manege eigenaar denken die ik ook ken, alleen denk ik niet dat het om dezelfde gaat, maar hij zou het wel zo doen ook...

Haha is dat wie ik denk dat het is?!

Ik zou het ook zo laten TS ik snap dat je je pony graag terug wil om haar de rust te geven die ze verdient, maar hij heeft al gevraagd om een bod, komt met een idioot tegenbod, dus hij wil haar wel kwijt, geef het even tijd



dat denk ik wel hahaha _/-\o_

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:39

Mara2000 schreef:
Misschien heeft TS een bod gedaan van 750 en houdt manegeman vast aan de eerder gevraagde 1500. Geen aannames maken.


Dit dus....
Er wordt nu heel veel gespeculeerd in het topic en TS houdt haar mond over de bedragen, dus niemand hier weet hoe de vork in de steel zit. Niemand weet wat TS heeft geboden en wat de manege-eigenaar wil ontvangen voor Lotje.
Mogelijk heeft TS een laag/veel lager bod uitgebracht dan de eerdere 1500 waar over is gesproken en heeft ze daarmee geen vriendjes gemaakt met de manege-eigenaar.
Dit is iets wat enkel TS kan ophelderen als ze dat wil, maar tot die tijd weten wij niet hoe het zit! Daardoor zijn alle adviezen/meningen/suggesties/opmerkingen/oplossingen etc waardeloos, het topic kan net zo goed op slot.

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 14:44

dieseltje schreef:
Mara2000 schreef:
Misschien heeft TS een bod gedaan van 750 en houdt manegeman vast aan de eerder gevraagde 1500. Geen aannames maken.


Dit dus....
Er wordt nu heel veel gespeculeerd in het topic en TS houdt haar mond over de bedragen, dus niemand hier weet hoe de vork in de steel zit. Niemand weet wat TS heeft geboden en wat de manege-eigenaar wil ontvangen voor Lotje.
Mogelijk heeft TS een laag/veel lager bod uitgebracht dan de eerdere 1500 waar over is gesproken en heeft ze daarmee geen vriendjes gemaakt met de manege-eigenaar.
Dit is iets wat enkel TS kan ophelderen als ze dat wil, maar tot die tijd weten wij niet hoe het zit! Daardoor zijn alle adviezen/meningen/suggesties/opmerkingen/oplossingen etc waardeloos, het topic kan net zo goed op slot.


De bedragen heb ik niet vrijgegeven omdat ik het risico niet wilde lopen dat het in de weg ging zitten met onderhandelen. Wel heb ik als het gevraagd werd in pb gestuurd en daarin ook tips terug mogen ontvangen. Ik zal binnenkort alles even uitleggen. :)

Koper

Berichten: 30565
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:46

dieseltje schreef:
Daardoor zijn alle adviezen/meningen/suggesties/opmerkingen/oplossingen etc waardeloos, het topic kan net zo goed op slot.

Of wat misschien verstandiger is: ophouden met speculeren en aan TS overlaten wat ze vertelt. Dan kunnen we eventuele ontwikkelingen gewoon blijven volgen.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:00

Koper schreef:
Of wat misschien verstandiger is: ophouden met speculeren en aan TS overlaten wat ze vertelt. Dan kunnen we eventuele ontwikkelingen gewoon blijven volgen.


Ik speculeer niet meer of minder dan een ander, vanaf het begin volg ik het verhaal en duim ik mee voor een heel goede afloop. Maar nu wordt het verhaal te vaag om nog echt iets zinvols aan te dragen bij TS in de vorm van advies of wat dan ook.

Daarnaast staat duidelijk in mijn post 'Dit is iets wat enkel TS kan ophelderen als ze dat wil, maar tot die tijd weten wij niet hoe het zit!' met betrekking tot bedragen, dus ik verplicht haar tot helemaal niks! Integendeel, het is verdomd moeilijk in zo'n zakelijk spel om objectief en verstandig te blijven, laat staan als je de ins and outs niet eens weet. Bang zijn om de sensatie te missen en het niet meer op de voet te kunnen volgen ben ik niet, ik ben dik tevreden als er enkel plotseling een keer een update zou verschijnen dat Lotje weer thuis is, daar draait het uiteindelijk om.

TS, succes met het hele gedoe! Vind het ontzettend naar voor je dat je inzet (nog) niet wordt beloond.

Koper

Berichten: 30565
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:34

Whoa, rustig aan :') Ik schreef in algemene zin, was niet alleen een reactie op jou.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:39

Koper schreef:
Whoa, rustig aan :') Ik schreef in algemene zin, was niet alleen een reactie op jou.


Je haalde mijn quote aan toch? Geen wonder dat ik het dan zie als een tik op mijn vingers....
Maar ik neem aan dat al onze neuzen dezelfde kant op staan en we op dezelfde uitkomst hopen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:46

Boehoe xD
TS succes, hopelijk komt het goed

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:12

Hoi allemaal!

Hou je stoel maar eens vast, of iets anders als je niet op een stoel zit :') , want.......

LOTJE IS EINDELIJK THUIS!

Ik zal even uitleggen hoe het is verlopen :) .
Mijn oorspronkelijke bod werd dus geweigerd. Ik heb met mijn ouders besproken hoe we het verder gingen aanpakken. Vanmorgen heb ik een nieuw bod gedaan. De reactie hierop was alsnog een hoger tegenbod, maar wel lager dan de vorige. Wel werd er aangeboden om Lotje te brengen, dat scheelde voor ons wel trailer huurkosten ect. Omdat mijn ouders en ik het toch wel graag afgerond wilden hebben, zijn we akkoord gegaan mits dat Lotje vandaag gebracht kon worden. De manege eigenaar vond dat geen probleem en dus hadden we een deal!

Toen begon het bellen naar iedereen die ervan af moest weten. Mijn ouders waren aan het werk waardoor, ik eigenlijk alleen Lotje op zou moeten vangen. Gelukkig ging er een vriendinnetje/stalgenoot mee zodat ik er niet alleen voor stond. Om 16:00 uur kon ik hen verwachten. Door file is het 16:30 uur geworden, dit was niet erg, want dit gaf de staleigenaar de tijd om thuis te komen om er ook bij te zijn. Dat was super fijn!

En dan zie je de auto met trailer het erf op rijden! Ik was zo zenuwachtig! Niet normaal hoeveel buikpijn ik kreeg toen ik de trailer zag. De trailer was zo groot dat ik op geen manier Lotje kon zien. Na wat met de manege eigenaar gekletst te hebben, konden we Lotje uitladen en haar in de buitenbak/paddock/wei loslaten. Ik was benieuwd of ze het allemaal zou herkennen en zoals verwacht ging meteen haar hoofd naar beneden naar het gras :D . Ik heb de man zijn geld gegeven en ik heb het paspoort ontvangen.

De manege eigenaar, staleigenaar, mijn stalgenoot en mijzelf hebben nog even staan praten over Lotje en wat er allemaal gebeurd is. Dat was wel fijn, want het is eigenlijk toch een aardige man. Natuurlijk een zakelijke manege man, maar toch wel aardig. Nu je zijn gezicht en lichaamshouding bij zijn stem erbij hebt, dan komt die toch wel sympathieker over dan via de telefoon.
Na het kletsen heeft hij mij veel plezier gewenst en we hebben elkaar bedankt.

Daarna hebben we nog even gekletst met de staleigenaar over hoe gek het eigenlijk is om nu Lotje in de wei te zien, terwijl ze niet zo lang geleden eigenlijk 'dood' was.
Na het kletsen hebben mijn stalgenoot en ik Lotje lekker gepoetst, want ze had ondertussen lekker liggen rollen in de weinige zandstukjes die er waren :+ .

Ik zal maar ophouden met typen en nu jullie de lang verwachte foto's tonen! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle steun! Als jullie willen kan ik nog steeds updates geven over hoe het met Lotje gaat :) . Let me know!

Koper

Berichten: 30565
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:15

Jééétje! Wat een plottwist!

Echt supersuperfijn voor jou én voor Lotje! Wat zul jij lekker slapen vannacht. Heel veel plezier samen :) En ik zou het leuk vinden om af en toe te lezen hoe het met jullie gaat :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-08-17 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:15

Ohhh wat super dat je haar weer thuis hebt! Het was je ook zo gegund. Veel plezier met haar, geniet ervan <3

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:16

Waaauuw kippevel!! Wat fijn en wat onverwachts snel ineens! Super blij voor jou en Lotje *\o/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:17

Ik ben zo super blij voor je TS! En wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg, echt heel knap! Heel veel plezier met Lotje *\o/* :D

Kymalin

Berichten: 3057
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:18

Kruipt uit de meeleesstand. Wat fijn dat je haar terug hebt na al die stress! Gefeliciteerd en hopelijk mag je nog lang van haar genieten en plaats je af en toe wat updates en foto's.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:19

My god wat fijn voor je zeg!! Heel veel plezier nog samen

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:20

Eind goed, al goed! Wat fijn, eindelijk!!