Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:39

Ik las gaandeweg en wilde nog weer reageren, maar zag toen o.a. deze post.

kimmie261 schreef:
en toch zou kareltje eens een soort boegbeeld moeten worden,laat de mensen eens weten dat dit níet goed is,alle mamma's en pappa's die hun kroost op een manege laten rijden waar paarden en pony's er zó uit zien,is niet goed!!
niet iedereen weet dat en vaak denken niet paardenmensen dat de wél paardenmensen het wel weten en goed doen..

Wat mij betreft gaat kareltje maar een voorbeeld worden voor een heleboel manege pony's/paarden die er ook niet goed bij lopen :j

vat precies samen wat ik wilde typen.

Kareltje zal er nooit meer mee terug komen.
En er zou al het e.a. ondernomen worden vanwege Kareltje's situatie en de staat waarin hij verkeerde.

Hopelijk kan dit bittere verlies, kan Kareltje, bijdragen aan "het groter geheel".
Dat zijn vorige eigenaar/manege flink aangepakt mag worden
Dat mensen gewaarschuwd worden
Dat ogen van manegeklanten worden geopend
Dat dergelijk dierenleed en -kwellerij gewoon niet mag en niet kan, en hopelijk nooit meer zal gebeuren.

Mist, Sandra, Shirley, allemaal heel veel sterkte gewenst en uiteraard de grootste pluim voor jullie allen die maar te vinden is.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:57

Heel veel sterkte! Y;(

KootMiraDrum

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:08

Rust zacht, knap Kareltje...

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:09

Stille meelezer meld zich..

Wat mooi dat deze pony toch nog een paar prachtige weken heeft gehad! Eindelijk de liefde, zorg en aandacht die ieder dier verdient :(:)

Wat zul je hem missen TS, aan jou heeft het in ieder geval niet gelegen. Heel veel sterkte!

Rust zacht kareltje... Y;(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:09

Wat rot... ik had gehoopt dat jullie nog lang van elkaar konden genieten...

1 ding is zeker en dat is dat Kareltje bij jou alle liefdevolle zorg gekregen heeft die hij verdiende. Je hebt zo je best gedaan voor dit dier. Ik heb diep respect voor je en wens je heel veel sterkte

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:15

Jee...dit bericht had niemand zo snel verwacht, ik hoop dat de DB en of DP er nog een statement mee kan maken bij de manege waar Kareltje vandaan komt....
Heel veel sterkte gewenst!!

Mist en Sandra en anderen die meegeholpen hebben,die zich met hart en ziel voor Kareltje hebben ingezet Hulde!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:17

Rust zacht Kareltje...
Heel veel sterkte TS, je hebt hem nog mooie weken gegeven.

Ik hoop dat er nog gerechtigheid komt voor Kareltje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:18

Potverdorie zeg, dat had niemand meer verwacht denk ik. Het arme dier heeft nog zo'n fijne laatste periode gehad, jullie hebben hem ongekend gelukkig gemaakt. Vergeet dat niet.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:34

Heel veel sterkte met dit verlies..... Kareltje heeft iig de laatste dagen van zijn leven vol liefde doorgebracht... ik had hem en jullie meer tijd gegund!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:56

Kareltje rust zacht. Het was je zo gegund om te genieten van je oude dag.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:09

Mist, wat ben ik voor deze pony blij dat jij je om hem bekommerd hebt. Natuurlijk is het einde veel te vroeg gekomen, maar wat fijn voor de pony dat het einde van zijn leven góed was... Dat hij dood ging terwijl er aandacht , zorg, liefde was. Gestorven in een wereld met liefde, dat is het laatste wat hij meegemaakt heeft... in plaatst van eenzaamheid , verwaarlozing . Ik hoop dat dat een troost kan zijn .

Lieve Mist: dank je wel dat je er voor dit dier was.

Heel veel sterkte

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:25

Sterkte met dit vreselijke verlies... :(

Nog een dikke pluim voor alle mensen die bij hebben gedragen aan een mooie laatste periode in kareltjes leven waarin hij de liefde kreeg die hij verdiende! Jullie zijn stuk voor stuk allemaal geweldig

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:31

Ach arme Kareltje. Wat hebben we meegeleefd met jullie.

Ik hoop echt dat jullie beseffen hoe goed werk jullie hebben gedaan om zijn onverwachte laatste tijd heel fijn te maken.

Heel veel sterkte

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:30

Ik reageer nog een keertje, ik lees weer met een brok in mijn keel de oude berichten terug. Als een pony het verdiend had zo'n fijn laatste thuis te hebben, was het Kareltje!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:54

Wat ontzettend verdrietig dat Kareltje het niet heeft gered Y;(

Het is geweldig wat jullie voor Kareltje hebben gedaan, ik geloof echt dat een dier voelt wanneer het geliefd is en hij had het niet beter kunnen treffen!

Maar het feit dat blijft is dat het nooit had mogen gebeuren dat hij in deze zwaar verwaarloosde staat is gekomen. Ga je daar nog iets mee doen? Kan de dierenpolitie het lichaam niet beoordelen? In combinatie met de dierenartsenrapporten? Het mag niet zo zijn dat dit onbestraft blijft! Als Kareltje zijn dood ervoor kan zorgen dat er strengere regels of wat dan ook komen dan is hij tenminste niet voor niets gestorven...

Wat al eens eerder genoemd werd ten aanzien van maneges vind ik dat de sport inderdaad wel weer meer elitair mag worden. Zodat er niet wordt bezuinigd op de dieren, daar word ik zo schijtziek van, dat mág niet! Maar het gebeurt overal. Ook op pensionstallen. Iedere gek kan tegenwoordig een paard kopen en daarom moet het allemaal bovenop elkaar gestampt worden en kan er in de behoefte van het paard niet meer voorzien worden. Het zou een voorrecht moeten zijn om een paard te bezitten! Sorry als het niet meer helemaal on-topic is, maar dit vind ik zo frustrerend!

Heel veel sterkte TS! :(:)

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:58

Wat enorm rot dit. Heel veel sterkte met het verlies van kareltje. Vond het super dat jij en alle andere betrokkenen zo je best hebben gedaan voor hem.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:00

Rust zacht Kareltje!
Sterkte TS Y;(

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:44

Heel veel sterkte Mist! :(:)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:05

Heel veel sterkte

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:28

Ach wat vervelend dit te lezen... Sterkte met het verlies van die lieve Kareltje. Maar wat fijn dat hij z'n laatste weken met zoveel liefde heeft geleefd. Hele dikke knuffel voor jou, maar ook een hele dikke pluim (ook voor de gene bij wie hij hiervoor nog eventjes heeft gestaan), wat hebben jullie nog wat fijns aan deze pony gegeven!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:34

heel veel sterkte met Kareltje :( wat jammer dat hij het niet heeft gered.. Beter je best had je niet kunnen doen en je bent een topper! Kareltje kan nu rusten. hij heeft de rust die hij altijd al verdiende :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:35

Wat een schrik dit |(
Arme Kareltje dacht echt dat hij er bovenop zou komen door jullie goede zorgen.
Heel veel sterkte met dit verlies jullie hebben je best gedaan en ik heb zeer veel respect voor jullie mensen die alles hebben gedaan om Kareltje er bovenop te krijgen!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:40

Wat een nare wending. Heel veel sterkte! Y;(
Diep diep respect voor jullie _/-\o_ , jullie hebben hem een onwijs mooie laatste tijd gegeven.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:56

Oh nee, dat ventje toch...

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:08

Wat ontzettend verdrietig dat het Kareltje niet langer gegund was om te genieten bij jou Mist. In de korte periode bij jou heeft hij zich kunnen behagen in warmte, liefde en een goede verzorging. In die zin was hij al in de paardenhemel... Helaas is dit nu echt realiteit geworden.

Dank voor alles wat jij voor Kareltje (en Brookes) hebt gedaan. Je bent een held en laten we hopen dat we met boogbeeld Kareltje het dierenwelzijn ter discussie kunnen stellen. Ik hoop dat mensen die iets meer weten nog van zich laten horen. Kareltje mag er dan wel niet meer mee gebaat zijn, maar andere paarden en pony's wel!

Mist: veel sterkte!