[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:19

Ahhw <3 Ik kom ook meevolgen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 10:40

Leuk dat je mee komt volgen :)

De vliegen doet hij niet zo veel op uit, wel zit hij er compleet onder. Echt mega veel ook dit jaar. Heel raar.
Hoor iedereen er over hier op bokt. Ik dacht eerst dat het van de koeien van de overburen kwam :') Ja je verzint wat... :P Die staan hier sinds kort namelijk.

Zit nog even te twijfelen of ik David vandaag met Nick van school haal, omdat hij gisteren zo schrikkerig was. En moet een heel drukke weg over en langs. Dus weet nog niet of ik dat zie zitten.
Alternatief is de motor. Dat vond David ook wel mooi. (Heb Marloesje vandaag niet, vandaar dat we eens gek kunnen doen ;) ).
Maarja, ondanks dat ik met David niet boven de 50km/u kom vind ik het een naar idee dat hij zonder beschermende kleding achterop zit.
Maar aan de andere kant, hij heeft zo ook wel eens achterop de scooter gezeten. Die kon ook 50 km/u.
Hij heeft voor de zekerheid al wel een dikke spijkerbroek mee naar school in de tas (heeft nu korte broek aan). En mocht de zandalen niet aan doen :')

jeetje77

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:00

Evelien, je verhalen hier hebben me geinspireerd. Ik ben vandaag met het uitstappen gewoon het zadel eraf gaan doen en zo op Fey haar rug geklommen. En leuk dat het was... Ze bood zelfs een drafje aan... Ik heb genoten.

Volgende de stap is kijken of ik haar ook kan sturen met mijn touwhalster (die ik van de eigenaresse heb gekregen voor mijn verjaardag).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 22:31

Wat super leuk Jeetje!!! :D Vind ik heel leuk om te lezen dat ik je heb geïnspireerd om dat gewoon lekker te doen :D Toppie.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:18

Ik volg je nog steeds Evelien. Je bent zo inspirerend haha.

Met touw om nek rijden heb ik ook wel eens gedaan. Maar m'n haf gaat gewoon z'n eigen weg hahaha.

Miss toch weer keer proberen. Is namelijk denk zo 8/9 jaar geleden dat ik t voor laatst gedaan heb.. met hem

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 22:55

Vandaag begonnen met een begin om Nick op commando te laten liggen.
Voor de eerste keer ging het heel goed. Ik moet alles zelf een beetje uit zien te vogelen, omdat ook voor mij alles nieuw is. Maar dat geeft niet, dat vind ik juist wel een leuke uitdaging. En het stelt mijn geduld op de proef wat natuurlijk een mooie training is voor mijzelf. :')

Het commando zit er nog lang niet in, maar we gaan gewoon regelmatig oefenen, zodat bij Nick het kwartje valt.
Ik wil het eerst gewoon in vrijheid proberen aan te leren. Lukt dat niet, dan proberen we wel wat anders. Eerst zo.
Eerst had ik het idee om commando "Down" te gebruiken. Maar telkens als ik 'Down!' riep, klonk dat niet zo lekker... Kweet niet... Kom omdat ik op een manege voor mensen met een handicap werk en tja... kan er niks aan doen maar link dat woord toch altijd aan iemand met downsyndroom. Dus voor mij geen goed commando om te gebruiken.
Dus heb er maar gewoon "Ga af" van gemaakt :') en met de vinger naar de grond wijzend. Dus straks gaat niet alleen Oscar af, maar ook Nick! ;)

Eerst heb ik Nick nat gemaakt, zodat hij zou gaan rollen. Vanuit die behoefte probeerde ik een commando te koppelen. Uiteindelijk ging hij dan ook liggen. *\o/*

Nick gaf me ook nog een vrijwillige toegift, zitten!!! Helaas was toen wel de batterij van de camera leeg, dus Daan kon niet verder filmen. Maar toch nog een paar seconden van de zit op de film gekregen. Echt super leuk!

Nick wil gaan liggen, ik roep het commando en beloon hem gelijk. Ik sta net buiten beeld.
Afbeelding

"Nick, ga af!" :')
Afbeelding

Goedzoo!!
Afbeelding

En Nick gaat op zijn kont zitten, wat ik ook beloond heb. Hij bleef een heel tijd zitten. Maar helaas is dat niet gefilmd. Want hij gaf zelfs nog een kusje tijdens het zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat het uiteindelijk lukt om hem op commando te laten liggen en zitten.

:j

edit. Ach oliebol, nu lees ik mijn verhaal over en denk ik "Wat nou als ik op een buitenrit "Ga af" tegen Oscar zeg als Nick het commando kent...". :roll:
Oeps, niet bij stil gestaan. Nou ja.. het commando zit er nog niet in dus misschien meot ik nog iets anders verzinnen. :=
Laatst bijgewerkt door Chasey op 20-05-17 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:57

Zo te zien gaat het wel lukken. Mijn zus heeft het haar paard ook zo geleerd.

Ik ben er te ongeduldig voor :))

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 22:59

Ja ik ben ook één en al ongeduld hoor. Ik wil gelijk resultaten zien, maarja dat kan niet.
Dus goede training voor mezelf ook ;)

Wat leuk dat je zus het ook op die manier aangeleerd heeft.
Hoe lang duurde het voor haar paard het kon? En gebruikte ze er nog iets bij? Een clicker of een zweepje voor aanwijzingen?
Ik ben heel slecht in het werken met een clicker. Ik heb er wel 1 maar maak er een potje van, vergeet te klikken of ik klik verkeerd. Dus doe het toch liever met de stem.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:00

Ze had altijd een handje muesli op zak geloof ik wat ie graag at en kreeg dan elke x een paar kruimels als hij het goed deed. Toen ze een paar x per week oefende had hij het zo onder de knie. Ik denk een week of 2?!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:02

Leuk! :D En nog best vlot.
Ik weet zo'n beetje wel de momenten dat Nick graag rolt. Dus daar moet ik gebruik van maken. En hier ook altijd brokjes op zak. Wat niet altijd handig is. Krijg vaak een drap van brokken uit de wasmachine :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:09

Dat probleem ken ik. Liep van de week bijna met paardensnoepjes in m'n kontzak rond. En werk in het onderwijs. Die kids zien alles!

En idd het rollen gebruikte ze om hem te leren liggen. Herhalen herhalen n nog meer herhalen :P succes :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:12

Haha hier zwerven ook overal die brokjes.

Ja herhalen, herhalen idd. :) Het is me ook gelukt met op het blok staan, flemen, stil staan op het blok terwijl Bliksem er onder door loopt, dingen aanraken, dus dan zal dit ook moeten lukken. Uiteindelijk.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:27

Filmpje is ook klaar.
Boerentrien ben ik toch ook he... :roll:

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:39

Valt best mee hoor chasey, die oooo blijft nou eenmaal als je in het oosten woont haha XD
en wat een leuk filmpje!! knappe nick!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:09

Oh heerlijk je accent. Had filmpje met aan. Met geluid van mijn foon wat hard.... Mijn man, oh die kont uit Twente ofzo... Ja dat klopt!! Ik kwam in mijn jeugd heel veel in Twente op vakantie, mijn nicht woonde in eerst Weerselo later Denekamp. En zij hadden paarden...
Verder super leuk weer om te zien hoor, je steeds weer groeiende band met Nick

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 10:18

Ik schaam me echt kapot voor mijn accent. Maarja, het is nou eenmaal zo. Hoe harder ik probeer zonder accent te praten, hoe lelijker het wordt :P Zo gemaakt praatje krijg ik dan. Dus dan maar zooooooooooo :')

Maar wel leuk dat jullie het commando aanleren leuk vinden, dankje! :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:16

Jeetje,leuk zeg.

Mijn nicht heeft haar hond allemaal gekke commando's geleerd,dus bij het commando "appelmoes" gaat haar hond af. Misschien zoiets een idee voor Nick.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 17:10

Ja je kan er gewoon zelf iets geks aan koppelen, zo'n commando :D

Vandaag kreeg ik een herinnering. 1 jaar geleden waren David en ik met Bliksem naar het water gegaan.
Het leek ons dan ook een leuk idee om dat vandaag ook te doen! Met zijn allen :D
Daan liep met Bliksem, Oscar was mee en Marloes en David waren lekker op de fiets.

Bliksem heeft écht genoten van het water. Hij liep er zo in en vond het heel fijn. Als het aan hem lag ging hij dan ook verder het water in, maar zo lang was mijn touw niet. Ook heeft hij ook even echt gezwommen met de voetjes van de bodem. Hij vond het echt fijn! En ik vond dat super leuk om te zien. Deed me echt goed.
Nick kreeg ook de smaak te pakken. We gingen er met de instelling 'als ie even in het water is, is het goed' heen. Om te leren. Maar ook Nick begon het echt leuk te vinden en liep lekker door het water. Lekker plonsen met zijn voorbenen en snorkelen. En hij was helemaal relaxt. Ben blij dat Nick het steeds leuker vindt. Want door het water lopen is een erg goede oefening voor zijn achterhand! En waterpret is gewoon leuk!
Marloes en David hadden schepjes meegenomen, dus zij waren heerlijk aan het spelen aan de waterkant.
Het was een fijn uitstapje met ons gezinnetje :)
Filmpje volgt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bliksem zwemt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:43

Gaaf zeg! Bliksem is een heel ander paardje zo in zijn zomerjas!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:34

Super leuk weer. Vind het ook zo leuk dat Daan toch een beetje je hobby deelt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 20:00

Djoopie, Ja Bliksem maakt elke keer een transformatie door. Heb wel ergens een foto van zomer- en winterbliksem. Echt net een compleet andere pony! Zal dat plaatje eens opzoeken.
Vandaag bij het borstelen kreeg ik het idee dat hij steeds meer witte stipjes erbij krijgt.

Faruba, Ja gelukkig deelt hij mijn hobbie. Maar hij is dan ook opgegroeid buitenaf en zijn zus heeft altijd paarden gehad aan het ouderlijke huis. :) En hij vindt het ook leuk om gewoon met de paarden bezig te zijn. Op zijn manier.
Ook voert hij ze 's morgenvroeg en 's avonds laat. We doen de verzorging helemaal samen eigenlijk. Enige wat ik altijd doe en hij niet is paddock uitmesten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 08:05

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:30

Wat een super leuk filmpje Evelien..

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:25

Oeh wat een leuke foto's!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:29

Wat is die bliksem heerlijk aan het genieten!