Vandaag begonnen met een begin om Nick op commando te laten liggen.
Voor de eerste keer ging het heel goed. Ik moet alles zelf een beetje uit zien te vogelen, omdat ook voor mij alles nieuw is. Maar dat geeft niet, dat vind ik juist wel een leuke uitdaging. En het stelt mijn geduld op de proef wat natuurlijk een mooie training is voor mijzelf.
Het commando zit er nog lang niet in, maar we gaan gewoon regelmatig oefenen, zodat bij Nick het kwartje valt.
Ik wil het eerst gewoon in vrijheid proberen aan te leren. Lukt dat niet, dan proberen we wel wat anders. Eerst zo.
Eerst had ik het idee om commando "Down" te gebruiken. Maar telkens als ik 'Down!' riep, klonk dat niet zo lekker... Kweet niet... Kom omdat ik op een manege voor mensen met een handicap werk en tja... kan er niks aan doen maar link dat woord toch altijd aan iemand met downsyndroom. Dus voor mij geen goed commando om te gebruiken.
Dus heb er maar gewoon "Ga af" van gemaakt
en met de vinger naar de grond wijzend. Dus straks gaat niet alleen Oscar af, maar ook Nick!
Eerst heb ik Nick nat gemaakt, zodat hij zou gaan rollen. Vanuit die behoefte probeerde ik een commando te koppelen. Uiteindelijk ging hij dan ook liggen.
Nick gaf me ook nog een vrijwillige toegift, zitten!!! Helaas was toen wel de batterij van de camera leeg, dus Daan kon niet verder filmen. Maar toch nog een paar seconden van de zit op de film gekregen. Echt super leuk!
Nick wil gaan liggen, ik roep het commando en beloon hem gelijk. Ik sta net buiten beeld.

"Nick, ga af!"

Goedzoo!!

En Nick gaat op zijn kont zitten, wat ik ook beloond heb. Hij bleef een heel tijd zitten. Maar helaas is dat niet gefilmd. Want hij gaf zelfs nog een kusje tijdens het zitten.

Ik hoop dat het uiteindelijk lukt om hem op commando te laten liggen en zitten.

edit. Ach oliebol, nu lees ik mijn verhaal over en denk ik "Wat nou als ik op een buitenrit "Ga af" tegen Oscar zeg als Nick het commando kent...".
Oeps, niet bij stil gestaan. Nou ja.. het commando zit er nog niet in dus misschien meot ik nog iets anders verzinnen.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 20-05-17 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt