De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:25

Lowara schreef:
Dat hebben ze toen idd gedaan.
maar vond het zo zuur, eerst niet terwijl er een leuk gezin naar komt kijken, en een maand later gooi je het dier bij een handelaar neer.

Ik heb zoiets ook eens meegemaakt, pony waar ik belangstelling voor had was ineens als inruil naar de handelaar gegaan waar ze een grotere gekocht hadden. Ik heb die handelaar toen gebeld om de pony dan van hem te kopen,maar die had hij inmiddels al op proef aan mensen meegegeven, en die hebben hem toen gekocht tenslotte. Ik vond dat eerst wel jammer maar vond daarna zelf een hele fijne andere pony. *D

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:34

Ik heb op het moment mijn Draver te koop.
Staat ook duidelijk in de advertentie.
Leuk fijn beestje, gewoon als recreatiepaard.
Reageerde een vrouwtje heel enthousiast. Maar heel onzeker dus had ze een vriendin naar
de rij-filmpjes laten kijken. Een zogenaamde 'kenner'.
Kreeg ik ineens te horen: ja ze loopt raar! Dat dier heeft vast last van der been/rug/mond/zadel!!
Paniek, paniek, niks goed aan dat lieve dier. Echt afkrakend.
Ik denken: ben ik nou gek?? Ik zie het toch echt niet.
Ze loopt voor een Draver juist nog aardig netjes, ook in galop.
Mooie soepele rug.
Blijkt geen van beide ook maar fatsoenlijk bekend te zijn met Dravers.
Ze had hiervoor een Fjord gehad. Niks mis mee, maar ja vergeleken met een Draver wel ietsje anders ja.
Dan denk ik: je verdiept je toch wel in een ras voordat je reageert? Weet waar je aan begint.
Het gaat om iets waar je jaren plezier van wilt hebben.
Ja ze had nog wel interesse... Maar ik inmiddels niet meer. Next.

anjali

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:57

Vroeger, in de vorige eeuw voor het internettijdperk, was er een advertentiekrantje "de Vondst"waarveel paardenadvertenties instonden. Ik had toen telefonisch een advertentie opgegeven wat voor paard ik zocht! Een hele waslijst van gewenste mooie eigen schappen.Toen het krantje was uitgekomen werd ik platgebeld, met de vraag waarom ik zo'n geweldige pony wou verkopen? Het bleek dat ze mijn advertentie niet bij "gevraagd"maar bij "aageboden"hadden geplaatst. _O- /3 :+

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:12

Hahaha! Wat n mop, anjali!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:18

Dat er rare verkopers zijn heb ik afgelopen week weer mee gemaakt. Ik ben met een vriendin mee geweest een paard voor haar uitproberen (ze is zwanger) het paard zou een goed gereden 5 of 6 jarige tinker zijn.. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de omheining een paar keer van heel dichtbij heb mogen bezichtigen _/-\o_..

Verder was ze al 3 weken bezig met een ander paard, de verkoopster kon er volgens mij nog geen afscheid van nemen.. In ieder geval het paard moest 1 november weg, vriendin wou het paard echt heel erg graag (ik had geen 3 weken gewacht of ik het paard nu wel of niet mocht kopen) in ieder geval afgelopen week kreeg ze een appje als ze het paard deze week het paard niet verkocht kreeg mocht zij het paard kopen.. Wat denk je gisteren een appje het paard is verkocht.. Hoezo goed thuis is belangrijker dan geld 8)7 . Wees gewoon eerlijk dat je meer geld wilt hebben..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:01

flitzz schreef:
Dat er rare verkopers zijn heb ik afgelopen week weer mee gemaakt. Ik ben met een vriendin mee geweest een paard voor haar uitproberen (ze is zwanger) het paard zou een goed gereden 5 of 6 jarige tinker zijn.. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de omheining een paar keer van heel dichtbij heb mogen bezichtigen.

Verder was ze al 3 weken bezig met een ander paard, de verkoopster kon er volgens mij nog geen afscheid van nemen.. In ieder geval het paard moest 1 november weg, vriendin wou het paard echt heel erg graag (ik had geen 3 weken gewacht of ik het paard nu wel of niet mocht kopen) in ieder geval afgelopen week kreeg ze een appje als ze het paard deze week het paard niet verkocht kreeg mocht zij het paard kopen.. Wat denk je gisteren een appje het paard is verkocht.. Hoezo goed thuis is belangrijker dan geld 8)7 . Wees gewoon eerlijk dat je meer geld wilt hebben..

Op de eerste alinea wil ik toch even inhaken..
Ik heb ook een jonge tinker gehad.. Enorm braaf dier.. Ik kon er alles mee.. Ik kon hem dus ook niet anders als doodbraaf.. Totdat een vriendin van mij erop klom.. Hij wist l ook totaal niet meer hoe hij het had.. (inmiddela is hij naar die vriendin gegaan en hebben ze t super samen..)

Wat ik wil zeggen: het KAN dus wel.. Het hoeft niet perse gelogen te zijn..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:03

Ik ben deze week bij een pony gaan kijken. Knappe pony in de B maat maar nog niet gereden, vp was bieden vanaf 300. Ik gaan kijken, was een mooie pony, lief ook. Dus toen kwam het onderhandelen. Ze hadden al een bod van 700 en die mensen zouden later komen. Maar die kenden niks van paarden dus voor 700 ging ze niet mee want ze wilden er eigenlijk 1000 voor. Ik mocht haar voor 700 hebben want ze hadden een goed gevoel bij ons. Helaas was ik niet van plan om 700 te geven dus heb ik aangegeven dat ze me terug mochten bellen als ze er met die andere mensen niet uitkwamen en wat wilden zakken.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:42

Leuk dat t topic weer onhoog komt!

Hier de Fries verkocht, wij konden er niks mee dus leuk huisje voor gezocht. Onderhandelen ging wel 'apart' maar toch nog voor gekregen wat ik wilde. (Lang leven altijd hoger prijzen zodat je gerust kan zakken)

Het paard en de d pony kon ik maar niet kwijt raken, die zijn met de handelaar naar de markt vertrokken. D pony is verkocht, kon ook niet anders super lief dier. Paard is mee terug gekomen, heb een mooi aanbod gehad van de handelaar, dus die pak ik aan en ga daar verder met zijn dieren voor de verkoop.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:44

@nine1987 ik moet dat misschien iets beter uitleggen, omdat ik niet weet of de verkoopster op bokt zit heb ik bewust niet het hele verhaal erop gezet. Wat voor mij duidelijk was, was dat het paardje erg groen nog was. Het begon al dat de verkoopster het dier zelf niet wou voorrijden dat deed een vriendin want ze had geen "rijkleding" 8)7 .. (iemand anders voor laten rijden daar is niks mis mee dat gebeurt bij mij ook wel eens). Vriendin had er naar eigen zeggen ook nog nooit op gereden. Ook de vriendin heeft de omheining van heel dichtbij gezien.

Ik heb het paard na 3 rondjes overgenomen, paard snapte helemaal niks van de hulpen, raakte daar enigszins door in de stress. Waardoor hij "weg schoot" in de galop, paard liep met de mond open eigenaresse gebruikte geen neusriem omdat hij een te "groot hoofd had"..
Ik ga niet bij een vreemd paard in de mond lopen rukken doe ik bij mijn eigen paarden niet dus ook niet bij een vreemd paard.. Na 2 rondjes had ik zoiets van leuk paard als je alle tijd van de wereld hebt om het dier op te leiden, maar mijn vriendin zoekt zoiets niet.. Afijn vriendin en ik hebben het een en ander besproken inmiddels was de eigenaresse opgestapt en ook bij haar liep het paard niet.. (omheining, aan het bit trekken om een wending in te zetten)
Het lag niet aan het paard het arme dier snapte het gewoon niet.. het paard werd alleen gereden in het bos. Er was wat dat aangaat niks qua basis training/ opleiding met hem gedaan. Dat gaf de eigenaresse uiteindelijk ook toe.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:34

Ah, dat verklaart wel wat meer inderdaad.. :)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:51

Hoe staat t bij jullie met de verkoop?

Hier kopers vandaag geweest, zeer leuke meiden. Paard netjes gezadeld en ik stap op. Paard was echt zo anders dan altijd bij mij. Ben van stal verhuist dus t paard is meegegaan. Maar ze sloeg om, steigerde en bokte en klapte zelfs achterover.

Eerlijk gezegd dat ik dat paard niet verkoop nu. Ik wil geen ongelukken veroorzaken en al helemaal noet met vreemde mensen/kopers. Ben ook van t paard afgestapt en pak het volgende week wel ergens op, en gelijk van Mp afgehaald.

Voelde me oprecht schuldig naar deze mensen, paard is/was altijd 100 procent proef en mak. Ze hebben er bijna 2 u enkele reis voor gereden.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:09

Ik zou met dit weer nergens een paard bezichtigen, mijn driejarige is apebraaf maar met dit weer waait het ook in háár hoofd.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:11

Kletskousz schreef:
Hoe staat t bij jullie met de verkoop?

Hier kopers vandaag geweest, zeer leuke meiden. Paard netjes gezadeld en ik stap op. Paard was echt zo anders dan altijd bij mij. Ben van stal verhuist dus t paard is meegegaan. Maar ze sloeg om, steigerde en bokte en klapte zelfs achterover.

Eerlijk gezegd dat ik dat paard niet verkoop nu. Ik wil geen ongelukken veroorzaken en al helemaal noet met vreemde mensen/kopers. Ben ook van t paard afgestapt en pak het volgende week wel ergens op, en gelijk van Mp afgehaald.

Voelde me oprecht schuldig naar deze mensen, paard is/was altijd 100 procent proef en mak. Ze hebben er bijna 2 u enkele reis voor gereden.

ja je moet maar zo denken, blijven dieren.
Vervelend voor die mensen. Maar als dieren altijd doen wat mensen schrijven/denken, waren er ook geen bezichtigen nodig.

Ik heb ook wel eens durven zeggen dat mijn pony superbraaf was. (wat ze feitelijk ook was)... en toch liet ze zich toen echt niet zo zien. Nou dan voel je je ook banketstaaf omdat je niet over wil komen als leugenaar.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:32

har166 schreef:
Ik zou met dit weer nergens een paard bezichtigen, mijn driejarige is apebraaf maar met dit weer waait het ook in háár hoofd.

Ik wilde net zeggen, mijn 15 jarige bomproef fjord gaat met dit weer nog aan de kletter.
Het is ook gewoon klote weer.

En dan heeft ze ook nog die verhuizing te verwerken, kan me best voorstellen dat het dan allemaal een beetje te veel wordt.
Heel jammer voor die mensen, maar oliebol happens.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:21

Heb net zelf een nieuw maatje gekocht. Klein maar fijn. Tinkertje die zelfs gisteren nog braaf door de storm ging met mijn dochter er op.

Wel heel hard als mensen eigenlijk liever niet wilden verkopen. Heb haar nog maar sinds zaterdag maar ik denk dat het hier wel goed gaat komen.

Was bij een andere pony geweest die met een ketting van wei naar huis moest omdat hij anders omdraaide. Ze gaf hem na opstijgen een snoepje zodat hij niet zou vertrekken en hij had een Pelham in omdat ze anders snel thuis was.

Stomme was dat je die pony niet in de mond kon zitten, zodra je de dubbele teugels aannam begon ze te schudden en te lopen. Mijn dochter kon er redelijk mee rijden en ik sommige stukken ook maar toch..... Eigenaresse vond mij maar een angsthaas (en dat ben ik tegenwoordig ook) maar nadat pony op weg naar huis ging en ik niet aan de teugels kon komen was er niets om hem terug te rijden naar stap en zelfs maar om te keren.

Verhaal klopte gewoon totaal niet en toch heb ik nog serieus overwegen om hem wel te kopen en er mee aan de slag te gaan. Maar goed dat ik dat niet gedaan heb achteraf.

Soms kan je zelfs als ervaren paardenmens eens verblind worden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:58

Ik heb op dit moment een paard voor de verkoop staan.

Zondag zijn er kijkers geweest, allemaal goed en wel..leken oprechte interesse te hebben, ze gingen mij maandag iets laten weten.
Niets gehoord maar toevallig heb ik vandaag opgemerkt dat er een ijzer(koersijzer: Rolling egg bar shoe) ontbreekt op mijn bak, waar zij naar staan kijken hebben en in handen gehad hebben. Weet zeker dat zij die hebben meegenomen gezien er niemand anders naar achter komt buiten ik en mijn vriend (paarden aan huis) en het nergens achter gevallen kan zijn.

Daar moet je toch lef voor hebben 8)7

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:12

LauLauu schreef:

Zondag zijn er kijkers geweest, allemaal goed en wel..leken oprechte interesse te hebben, ze gingen mij maandag iets laten weten.
Niets gehoord maar toevallig heb ik vandaag opgemerkt dat er een ijzer(koersijzer: Rolling egg bar shoe) ontbreekt op mijn bak, waar zij naar staan kijken hebben en in handen gehad hebben. Weet zeker dat zij die hebben meegenomen gezien er niemand anders naar achter komt buiten ik en mijn vriend (paarden aan huis) en het nergens achter gevallen kan zijn.

Wees dan maar blij dat je niets meer van ze gehoord hebt, want met oneerlijke mensen kun je slecht zaken doen!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:04

Ik zou zeker nog een mail sturen naar hun over je hoefijzer :')

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:06

Bah wat brutaal zeg! Aan zulke mensen wil je niet eens je paard verkopen!

Hoe zit het nu met de markt? Loopt het nog een beetje? Ik heb altijd het idee dat mensen mindere paarden kopen in november/december.
LauLauu schreef:

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:11

Heb nog een smsje gestuurd met dat ik het jammer vind dat ik plots 3 ijzers heb ipv 4, nadat hij langskwam en ik die echt nergens kan kwijtraken. Ook dat er geen onbekende mensen of kijkers gekomen zijn.

De markt is niet echt goed maar desondanks de 'slechte' tijd is het paard wel zo goed als verkocht terwijl hij nog maar 6 dagen op het internet staat. En dit terwijl ik al 4 kijkers heb gehad en nog 4 op de planning heb staan. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:16

Mag ik mij ook melden?
Ben op zoek naar een gezond braaf paard voor mijn vader.
We hebben a twee keer gehad dat hij niet eens opgestapt is. Toch iets minder braaf...
Mijn vader is 64 en is echt niet op zoek naar een jong of schrikkerig dier. Heel duidelijk naar gevraagd, maar dan blijkt het toch erg tegen te vallen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:19

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:30

Bedankt!

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:50

AnnemiekvM schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ben op zoek naar een gezond braaf paard voor mijn vader.
We hebben a twee keer gehad dat hij niet eens opgestapt is. Toch iets minder braaf...
Mijn vader is 64 en is echt niet op zoek naar een jong of schrikkerig dier. Heel duidelijk naar gevraagd, maar dan blijkt het toch erg tegen te vallen.

Een kennis heeft zo dier te koop. Zal is contacten of ze deze nog hebben.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:01

Graag!