de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:47

Oei, heel veel sterkte Witoto! Dat is heel naar.
Heeft hij bij de vorige eigenaren al weleens koliek gehad? Vaak blijven ze gevoelig als ze het eenmaal hebben gehad.
Ik duim voor jou en hem dat hij er weer helemaal bovenop komt.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:10

heeel veel stertke witoto!! Weet helaas hoe je je voelt.. Maar bij mij is het goed gekomen, dus bij jou komt het ook goed!!!!

ik duim voor jou en broer!!

Edit: Ik was zeer te spreken over Utrecht, Ze waren allemaal zo lief voor mij en Gentle! Gaf mij een iets fijner gevoel. Je bent bij het juiste adres!

Jibbel

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:21

Sterkte met Broer, naar bericht altijd, koliek. Hopelijk knapt hij snel op!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:20

Vandaag weer eventjes gereden, ondanks de ergernis van 2 andere bakgebruikers die niet zo op aan het letten waren en een spekgladde bak. Lekker gewerkt aan het op de hoefslag blijven, aan het been worden en langzaam wat stelling/buiging. Ook geen enkele onregelmatige pas vandaag :D
(wel een schrikmomentje gehad toen in de wei ernaast een aantal merries ertussenuit peerde en Gigi ook opeens flink dr kont onder wilde zetten. Maar gelukkig werkt de rem intussen beter := )

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:45

Wat erg...!!! sterkte Witoto!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:57

De nacht wordt nog heel erg Spannend voor Broer, hij heeft een hele grote terugslag gehad. Toen wij daar aan kwamen wilde ze ons net bellen. Echt een hoopje ellende was hij, maar na een uur knapte hij op en werd brutaal. Maar gevaar is absoluut nog niet geweken. Dus blijf duimen als het kan.

Ik ben doodop, dus ga zo naar bed.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:07

Balen! Heel veel sterkte en welterusten voor zo ver dat lukt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:39

Ohhh wat erg :( hopen voor het beste!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:07

Pff niet leuk... Ik blijf duimen voor Broer! Hopen dat dat brutalere een goed teken is en dat hij de nacht goed doorkomt...

Vanavond is de tandarts geweest. 1 melktand getrokken die naar achter groeide, haakjes gevijld en 3 kleine minitandstukjes die in tandvlees zaten er uit.
Mag nu kleine week geen bit in. Ben net terug van reis, dus +/- 2 a 2,5 weken zal hij niet gereden zijn, ga nu wel weer longeren (touwhalster) en weer grondwerk doen. Hoop datie braaf gaat zijn na zo n kortere periode zonder rijden :D heb er geen idee van.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:30

Heel veel sterkte Witoto met Broer.
Hopen op een goede nacht en zo min mogelijk schade.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:39

Jeetje Witoto, wat heftig! Dikke knuffel voor broer en hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop, hij was net zo lekker bezig.

Ik ga al aankomende zaterdag Hazel ophalen ipv 18 oktober, heb er nu al helemaal zin in en kan niet wachten tot het zaterdag is. Ik hoop dat ze een beetje fijn te laden is. Ze gaat voor het eerst d'r geboortestal verlaten.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:01

Jeetje wat heftig sterkte met broer :(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:09

Heel veel sterkte Witoto... :(:)

Morgen met Phoebe naar de tandarts en gelijk de enting laten doen.
Toen ze 3 weken oud was heeft ze van mams een klap tegen haar hoofd gehad en moet ze het sindsdien doen met 1 kies minder. Doordat die kies mist, groeit de tegenoverliggende kies gewoon door. Ze heeft dan echt zo'n langere kies in haar onderkaak. Die wordt sinds ze ongeveer 9 maanden is elk half jaar bijgevijld.
De volwassen kies was vorige keer (mei 2014) nog niet door. Tandarts dacht dat ie misschien niet meer kwam. We zullen het morgen zien.
Ik hoop ook dat ze een beetje de trailer in wil, ben nl in m'n eentje. Het is me eerder gelukt, maar dat is al weer een tijdje geleden.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:40

Hoe is de nacht gegaan met Broer?

Ik heb gister weer heerlijk gereden op mn baby, super braaf! echt een genot om op te zitten.. binnenkort komt de tandarts even kijken naar zn gebit.
fijne dag allemaal!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:04

Komt de tandarts bij jullie niet aan huis Setteli? Succes vandaag!

Hoe is het met Broer, al nieuws?

inkiepinkie, wat een genot. Zo met al jullie positieve berichten vind ik het moeilijk nog even braaf te wachten haha :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:38

@witoto sterkte met Broer. Hopelijk is hij de nacht goed doorgekomen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:51

Wij zijn door een hel gegaan, wij kwamen gisteren weer bij hem kijken en was meer dan een hoop ellende!Kans was vannacht nog maar 30 procent. Ik werd om 01.15 uur gebeld. Ik zal even de tekst plakken wat ik net gestuurd heb naar iedereen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:51

Berichtje naar iedereen:
Net gebeld door de arts. Ze was aan het wachten op een belangrijke bloedtest.

Het prikken vannacht is goed gegaan, 20 min lang bleef er gas uitlopen. Hij voelt zich nu beter, staat zonder pijnstillers en probeert met kap op stro te eten.

Rectaal heeft hij rechts nog wat gas en links heeft de dikke darm nog te veel gas dan wat je zou willen, maar lang niet zoveel spanning meer erop, hij lijkt het nu zelf op te lossen.

Hij is nog lang niet goed maar echt aan de betere hand, ze zijn trots op hem, zoals hij vecht.

Witte bloedcellen zijn getest, is nu 5,8, is wel wat laag, maar niet zorgwekkend maar zeker iets om in de gaten te houden. Ze kijken goed naar wat Broer aangeeft.

Hij doet het naar aanleiding van maar 30% kans, nu boven verwachting goed maar is nog niet buiten gevaar. Zij wachten nog op bloed uitslagen, hopelijk vanmiddag binnen. Er komt nu ook echt veel mest af, dus super..

Dank je wel voor jullie steun en blijf aub duimen voor mijn vriendje. Kus

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:52

Iedereen bedankt voor de mega steun maar blijf als het kan duimen, hij is er nog niet.. Ben zo trots op mijn vechtertje..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:26

Fijn dat er verbetering is! Natuurlijk blijf ik duimen. Gelukkig is Broer een sterke vechter!

Sterkte!!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:50

Oef. Toch al iets positiever! Ik blijf duimen voor jouw vechtertje!!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:07

Jemig dat is wel spannend geweest,en nog steeds

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:31

Ik blijf duimen Witoto, wat een klotenacht zal dat zijn geweest! Houd je ons op de hoogte?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:52

Selka schreef:
Komt de tandarts bij jullie niet aan huis Setteli? Succes vandaag!

Ja als het moet wel, maar het scheelt me ongeveer 25 euries voorrijkosten en de faciliteiten zijn daar iets beter. Ik hoef maar een kwartiertje met de trailer.
En ze liep er vanmorgen zo braaf in! Ze doet het heel langzaam en moet haar af en toe iets bijtikken met zweepje dat ze doorgaat, maar ze stond er binnen 2 minuten op.

Later moest ik ook nog met de A-pony en de shet (beide bloedprikken voor Cushing en shet ook naar de tandarts). A-pony loopt er zo in en meestal trek ik de shet er ook zo in, maar die had vandaag andere gedachten, grrrrrr. Het is me gelukt, maar doe mij die 3-jarige maar hahaha.
Tandarts was bij beide nodig. Shet was al heeeeel lang niet geweest, maar zag er niet verkeerd uit. Beetje bijgevijld.
Phoebe was er weer hard aan toe. In de onderste kiezen een mooie boog. Is weer mooi bijgevijld. En doppen ook verwijderd. Volwassen kies was nog steeds niet door, tandarts was idd bang dat ie ook niet meer komt. Ze heeft er geen last van en anders gaan we een keer een foto maken.

@Witoto: Fijn dat het weer wat positiever is! Ik blijf voor jullie duimen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:33

fijn dat ze goed mee werkt.

Shire loopt zo de trailer op. Kwpner niet. Dat is nog steeds een gevalletje oefenen. Maar dat doen we dan ook stug :)