Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:40

Ik zou bij zo'n paard niet gaan kijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:41

Marus schreef:
Brrr ja zouden jullie dat aandurven?Ze is natuurlijk ook nog niet gekeurd,je weet niet wat erachter weg komt.
Maar best wel een risico denk ik...Misschien kan het geen kwaad, maar wel een verstoord beeld zo hoor.,

Yep, ik zou dat beest wel aandurven (voorop gesteld dat ik het ook een leuk paard zou vinden). Als ze me aansprak, zou ik gewoon gaan kijken.
Maar wellicht speel ik enigsinds vals want ik heb sterk de indruk dat ik die lokatie herken van een andere internetkennis, toch, Dees??
In dat geval zou ik namelijk inside information kunnen bemachtigen over dat dier en dus meer weten dan de speculanten hier......

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:52

Als het dier je aanspreekt gaan kijken. Filmpjes kunnen ook nog steeds mee en tegen vallen. Als je een dier IRL hebt gezien. Ik kijk een filmpje om een iets beter beeld te krijgen maar het is voor mij niet doorslag gevens.

Ik heb de komende maand een 9 jarige ruin te rijden en die is ook voor de verkoop.
BWP Famiro x Flemming z1 + wp kent wissels 1.82 groot bruin 4 witte voeten en een kol. volledig gekeurd zonder bemerkingen foto en prijs kan via PB

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:56

loulou schreef:
coroosje schreef:
Hmmm, de shetjes die ik leuk vind op de foto, zijn of te jong of niet (voldoende) bereden -O- (of mort naar de andere kant van het land...)

ik heb voor mijn shet ook een heel stuk gereden. in de buurt was gewoon niks naar m'n zin te vinden, of voor belachelijk geld.
als je droompony aan de andere kant van het land staat.. waarom niet? ik heb gewoon meteen de trailer meegenomen en hem meteen mee
naar huis genomen.

Ben ook zeker wel bereid een stuk te rijden. Wil alleen niet m'n dochter te blij maken als we zo ver gaan rijden met een trailer (wil nog wel nee kunnen/willen zeggen als het toch niet bevalt/braaf genoeg is). Zou dus liever een keer alleen gaan en dat is met honderden km niet zo fijn :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:17

Heb zin in morgen.. 14 hengsten op 1 stal bekijken.. :):) Zo groen als gras.. Meeste kennen niet eens het halster, laat staan meelopen.. We zullen zien wat ons brengt weet niet hoe ze eruit zien of wat het allemaal is.. Op blind vertrouwen 2 uur in de auto stappen (heen/terug 4uur) in de hoop dat er wat staat :') man weet nog niet welke hij naar het HK gaat doen..

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:33

oe nicole spannend.
wie weet staat jouw droompaard ertussen.
ben benieuwd.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:56

Nicole spannend!!

Marus, filmpje zou ik niet teveel aandacht aan besteden. Als het paard je leuk lijkt zou ik gaan kijken.
Persoonlijk denk ik wel dat er meer achter zit, goede paarden blijven nou eenmaal duur en zeker met deze criterea.

Filmpjes worden vaak gevraagd, "omdat het kan" helaas hebben veel mensen niet de gave om door bepaalde dingen heen te prikken en zo het voor hun perfecte paard aan de neus voorbij laten gaan.
Zelf zou ik nooit een paard om een filmpje laten staan. Als ze er zijn prima, bekijk ze altijd wel maar als ze er niet zijn hoeven ze van mij niet alles van stal te trekken om ze te maken kom dan net zo lief langs heb ik veel meer aan.

Echter filmpjes online plaatsen als kopende (uitproberende) partij vind ik zeer not done! Doe dat bij een van onze paarden en je komt er niet makkelijk mee weg.
Zolang het paard niet in je eigendom is mag je zonder toestemming van de eigenaar geen filmpjes online plaatsen, heel officieel gezien mag je het niet eens door mailen naar b.v. je instructeur.
Filmpjes maken van testrijden bij ons mag, door linken/ mailen/ online plaatsen absoluut niet.

Amerial, Dank je. Ik ben graag eerlijk in wat ik aan te bieden heb, welzijn van het paard staat ook bovenaan. Tuurlijk zou ik het betreffende paard nu alsnog voor een x bedrag door kunnen verkopen, maar of het welzijn van het paard hierop vooruit gaat naar mijn idee niet.
Het is kei en kei hard, maar het paard heeft geen leuk toekomstig leven het is echt een gedreven paard wat continu hard aan het werk moet wil hij lekker in zijn vel zitten dan ga ik hem niet afschepen naar een leuk tehuis waar hij "eindeloos" het bos in mag dan moet het paard leiden onder die paar duizend meer dat het paard opleverd, nee dank je. Paard gaat geen rooskleurige toekomst tegemoed helaas.
Als wij niet eerlijk zouden zijn (tevens zijn er nog zat mensen die wel een paard kopen met hartruis gezien het niks hoeft te betekenen) heb ik mezelf er ook mee, klanten krijgen het te horen en gaan een deurtje verderop. Liever zo een paard "laten staan" en dan maar even niks verdienen op dit paard en nog een leuk vooruitziende toekomst hebben als binnen no time op kunnen doeken vanwege je eigen aangedane reputatie.
Helaas gebeurd het tegenovergestelde ook nog teveel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:35

Nimber schreef:
Als het dier je aanspreekt gaan kijken. Filmpjes kunnen ook nog steeds mee en tegen vallen. Als je een dier IRL hebt gezien. Ik kijk een filmpje om een iets beter beeld te krijgen maar het is voor mij niet doorslag gevens.

Ik heb de komende maand een 9 jarige ruin te rijden en die is ook voor de verkoop.
BWP Famiro x Flemming z1 + wp kent wissels 1.82 groot bruin 4 witte voeten en een kol. volledig gekeurd zonder bemerkingen foto en prijs kan via PB

En als je twijfels heb over je eigen rijkunsten ten opzichte van het paard, nem een goede ruiter mee.
Met als ultiem voorbeeld: iemand die ging kijken voor een paard, het een prima dier vond, maar de verkoper opeens besloot het paard te houden; ze hadden hem nog nooit zo goed zien lopen.........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:45

ikke schreef:
En als je twijfels heb over je eigen rijkunsten ten opzichte van het paard, nem een goede ruiter mee.
Met als ultiem voorbeeld: iemand die ging kijken voor een paard, het een prima dier vond, maar de verkoper opeens besloot het paard te houden; ze hadden hem nog nooit zo goed zien lopen.........

Ach... dat gebeurt regelmatig. Veel topruiters proberen daarom zelf helemaal geen paarden (meer) uit. Die willen filmpjes zien :Y) :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:49

Hihi Ikke, dat gebeurt :D Zelf ook wel eens mogen ervaren!
(overigens: ik herken de locatie van die zwarte met het slag in het wiel niet...)

Ik ben echt allergisch voor kopers met een camera... kan ook komen doordat een bekend Noordelijk handelaar mij ooit eens verklapte dat 'kopers met een camera toch nooit kopen'. En dat is mijn ervaring ook: de kijker die zonder camera kwam, komt terug. De kijker met camera gaat thuis het paard zitten over-beoordelen.
Als je een beetje kijk hebt op paarden, koop je ze vanaf dan op je gevoel. Dan heb je geen beeldmateriaal meer nodig om te weten wat je er van vindt ;)

Een filmpje moet een koper dus naar het erf toelokken. Meer waarde heeft een filmpje niet. Ook niet voor de 'professional' :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:57

Dat vind ik onzin Dees.
Ik laat het ook filmen als ik op zoek ben. Ik wil dat graag terug zien, ook om te zien hoe de combinatie eruit ziet. Ook vind ik het handig om de paarden nog eens met elkaar te vergelijken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:58

ik heb de paarden waar ik ben wezen kijken destijds ook gefilmd. mijn instructrice had echt geen tijd om overal mee naar toe te rijden en ik
vind het wel fijn om haar het paard te laten zien op film, gewoon ter bevestiging van mijn gevoel.

laatste keer heb ik trouwens maar één paard gezien en die ook meteen gekocht en ja ook toen gefilmd :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:00

Niet helemaal waar, Dees, zoals je weet. Ik ben met camera gaan kijken bij m'n jonge ding, heb haar op de film gezet en haar alsnog wel gekocht (ondanks of misschien wel dankzij de eigenaardigheden :j ). Filmpje is zelfs nog door jou beoordeeld :+

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:01

KarinvdM schreef:
Dat vind ik onzin Dees.
Ik laat het ook filmen als ik op zoek ben. Ik wil dat graag terug zien, ook om te zien hoe de combinatie eruit ziet. Ook vind ik het handig om de paarden nog eens met elkaar te vergelijken.

Inderdaad.
En als je beweert dat de profs niet werken met filmpjes, dan heb je nog nooit te maken gehad met echt 'grote' profs.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:03

Ik weet overigens van wie dat paard is met dat slag in het wiel en je zit er naast, Ikke.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:09

Aimee schreef:
KarinvdM schreef:
Dat vind ik onzin [naam verwijderd].

Inderdaad.
En als je beweert dat de profs niet werken met filmpjes, dan heb je nog nooit te maken gehad met echt 'grote' profs.

+
Wat een onzin weer... :')

Filmpje om zelf te zien hoe je er uit ziet op een paard: niets mis mee.
Filmpje van een paard om thuis nog een keer te kunnen gaan zitten muggeziften: van alles mis mee.

Profs filmen vast. Maar zitten niet zo ontiegelijk te muggeziften als menig beginnend koper.
Een beetje prof kan een slag in het wiel gewoon voelen hoor, die hoeft geen bewegende beelden op 1/4-snelheid af te spelen om daar achter te komen.

Maar gelukkig zijn er hier (altijd, hoe typisch) wel mensen die met echt 'grote' profs van doen hebben gehad :=

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:11

Citaat:
Amerial, Dank je. Ik ben graag eerlijk in wat ik aan te bieden heb, welzijn van het paard staat ook bovenaan. Tuurlijk zou ik het betreffende paard nu alsnog voor een x bedrag door kunnen verkopen, maar of het welzijn van het paard hierop vooruit gaat naar mijn idee niet.
Het is kei en kei hard, maar het paard heeft geen leuk toekomstig leven het is echt een gedreven paard wat continu hard aan het werk moet wil hij lekker in zijn vel zitten dan ga ik hem niet afschepen naar een leuk tehuis waar hij "eindeloos" het bos in mag dan moet het paard leiden onder die paar duizend meer dat het paard opleverd, nee dank je. Paard gaat geen rooskleurige toekomst tegemoed helaas.
Als wij niet eerlijk zouden zijn (tevens zijn er nog zat mensen die wel een paard kopen met hartruis gezien het niks hoeft te betekenen) heb ik mezelf er ook mee, klanten krijgen het te horen en gaan een deurtje verderop. Liever zo een paard "laten staan" en dan maar even niks verdienen op dit paard en nog een leuk vooruitziende toekomst hebben als binnen no time op kunnen doeken vanwege je eigen aangedane reputatie.
Helaas gebeurd het tegenovergestelde ook nog teveel.

Dat vind ik heel netjes. Hier word dat jammergenoeg niet gedaan.. :n

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:19

Dees schreef:
Filmpje van een paard om thuis nog een keer te kunnen gaan zitten muggeziften: van alles mis mee.

:') _O-

Juist de profs gaan thuis nog eens muggeziften over de filmpjes, dus je hebt er inderdaad geen ervaring mee. Geeft niet, maar doe er dan ook geen uitspraken over.

Het klopt inderdaad dat die profs dat slag in het wiel al lang hadden gevoeld onder het zadel. Gebeurt daardoor regelmatig dat de filmpjes ongezien verwijderd kunnen worden. Beeld doet er niet toe, gevoel was gewoon slecht.
Maar dat is het juist. Er wordt door topruiters onder het zadel veel meer gevoeld dan wat te zien is en de vraag is dan: hoe ziet dat er uit? Want puur op gevoel blijft er bar weinig over.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:42

Mijn paard heb ik ook gefilmt. Gewoon voor het idee hoe het eruit ziet en of mij gevoel klopt bij het beeld :)
Dag erna bod gedaan, week erna gekeurd & gekocht ;)
Dus :+

@ dat menpaard hier eerder geplaatst! Gaaf beest!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:47

Aimee schreef:
Juist de profs gaan thuis nog eens muggeziften over de filmpjes, dus je hebt er inderdaad geen ervaring mee. Geeft niet, maar doe er dan ook geen uitspraken over.
.

Ik laat je maar in deze waan, je kent me helemaal niet. Je hebt geen idee.
Nogal 'stupide' om je zo een mening te vormen. Geeft niets hoor, is een Bokt-eigenschap :')

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:55

Graag jullie ideeën over het volgende..... Zou een betuigde shet (wedstrijservaring) geschikt zijn om te gaan rijden? Ze hebben dan al veel gezien en een dubbelspan is gewend aan een ander dier 'in de buurt'?
Zouden deze beestjes de overgang kunnen maken naar lesjes met een paar andere shets in de bak en een jong kind op hun rug?

@loulou jouw shet is gaaf!! <3

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:56

Het is gezellig hier.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:13

coroosje schreef:
Graag jullie ideeën over het volgende..... Zou een betuigde shet (wedstrijservaring) geschikt zijn om te gaan rijden? Ze hebben dan al veel gezien en een dubbelspan is gewend aan een ander dier 'in de buurt'?
Zouden deze beestjes de overgang kunnen maken naar lesjes met een paar andere shets in de bak en een jong kind op hun rug?

Wedstrijdshetten zijn meestal erg fanatiek, dus de kans is nadrukkelijk aanwezig dat ze niet zo geschikt zijn voor brave kinderlesjes. Het hangt sterk af van de shet, maar vooral ook van de baas en het eventuele ruitertje of het kan.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:15

Voor de mensen die van plan waren bij dit paard te gaan kijken,
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/58 ... fromAuth=1
Er klopt het een en ander niet aan de advertentie, bij interesse wil ik het wel via pb vertellen. Weet niet of het handig is om het zo open en bloot hier neer te zetten..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:29

http://link.marktplaats.nl/592584586

Kom even binnenvallen.
Deze hierboven staat bij mij in het dorp. Is braaf, maar wel vlug. Goede beweger, kan met de juiste ruiter wel veel meer.