Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marus schreef:Brrr ja zouden jullie dat aandurven?Ze is natuurlijk ook nog niet gekeurd,je weet niet wat erachter weg komt.
Maar best wel een risico denk ik...Misschien kan het geen kwaad, maar wel een verstoord beeld zo hoor.,
loulou schreef:coroosje schreef:Hmmm, de shetjes die ik leuk vind op de foto, zijn of te jong of niet (voldoende) bereden(of mort naar de andere kant van het land...)
ik heb voor mijn shet ook een heel stuk gereden. in de buurt was gewoon niks naar m'n zin te vinden, of voor belachelijk geld.
als je droompony aan de andere kant van het land staat.. waarom niet? ik heb gewoon meteen de trailer meegenomen en hem meteen mee
naar huis genomen.
Nimber schreef:Als het dier je aanspreekt gaan kijken. Filmpjes kunnen ook nog steeds mee en tegen vallen. Als je een dier IRL hebt gezien. Ik kijk een filmpje om een iets beter beeld te krijgen maar het is voor mij niet doorslag gevens.
Ik heb de komende maand een 9 jarige ruin te rijden en die is ook voor de verkoop.
BWP Famiro x Flemming z1 + wp kent wissels 1.82 groot bruin 4 witte voeten en een kol. volledig gekeurd zonder bemerkingen foto en prijs kan via PB
ikke schreef:En als je twijfels heb over je eigen rijkunsten ten opzichte van het paard, nem een goede ruiter mee.
Met als ultiem voorbeeld: iemand die ging kijken voor een paard, het een prima dier vond, maar de verkoper opeens besloot het paard te houden; ze hadden hem nog nooit zo goed zien lopen.........
KarinvdM schreef:Dat vind ik onzin Dees.
Ik laat het ook filmen als ik op zoek ben. Ik wil dat graag terug zien, ook om te zien hoe de combinatie eruit ziet. Ook vind ik het handig om de paarden nog eens met elkaar te vergelijken.
Aimee schreef:KarinvdM schreef:Dat vind ik onzin [naam verwijderd].
Ik laat het ook filmen als ik op zoek ben. Ik wil dat graag terug zien, ook om te zien hoe de combinatie eruit ziet. Ook vind ik het handig om de paarden nog eens met elkaar te vergelijken.
Inderdaad.
En als je beweert dat de profs niet werken met filmpjes, dan heb je nog nooit te maken gehad met echt 'grote' profs.
Citaat:Amerial, Dank je. Ik ben graag eerlijk in wat ik aan te bieden heb, welzijn van het paard staat ook bovenaan. Tuurlijk zou ik het betreffende paard nu alsnog voor een x bedrag door kunnen verkopen, maar of het welzijn van het paard hierop vooruit gaat naar mijn idee niet.
Het is kei en kei hard, maar het paard heeft geen leuk toekomstig leven het is echt een gedreven paard wat continu hard aan het werk moet wil hij lekker in zijn vel zitten dan ga ik hem niet afschepen naar een leuk tehuis waar hij "eindeloos" het bos in mag dan moet het paard leiden onder die paar duizend meer dat het paard opleverd, nee dank je. Paard gaat geen rooskleurige toekomst tegemoed helaas.
Als wij niet eerlijk zouden zijn (tevens zijn er nog zat mensen die wel een paard kopen met hartruis gezien het niks hoeft te betekenen) heb ik mezelf er ook mee, klanten krijgen het te horen en gaan een deurtje verderop. Liever zo een paard "laten staan" en dan maar even niks verdienen op dit paard en nog een leuk vooruitziende toekomst hebben als binnen no time op kunnen doeken vanwege je eigen aangedane reputatie.
Helaas gebeurd het tegenovergestelde ook nog teveel.
Dees schreef:Filmpje van een paard om thuis nog een keer te kunnen gaan zitten muggeziften: van alles mis mee.
Aimee schreef:Juist de profs gaan thuis nog eens muggeziften over de filmpjes, dus je hebt er inderdaad geen ervaring mee. Geeft niet, maar doe er dan ook geen uitspraken over.
.
coroosje schreef:Graag jullie ideeën over het volgende..... Zou een betuigde shet (wedstrijservaring) geschikt zijn om te gaan rijden? Ze hebben dan al veel gezien en een dubbelspan is gewend aan een ander dier 'in de buurt'?
Zouden deze beestjes de overgang kunnen maken naar lesjes met een paar andere shets in de bak en een jong kind op hun rug?