Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:27

helemaal waar.. pure pech! een paard van onder tot boven compleet keuren is op dat moment dat misschien goed.. maar dat bied totaal geen garantie voor jaaaarrreen plezier :n

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:35

Jullie oordelen wel al zonder dat bekend is waarom het paard wedstrijdongeschikt werd.
Niet alles is pech, ook al lijkt het vaak wel zo.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:39

Aimee schreef:
Jullie oordelen wel al zonder dat bekend is waarom het paard wedstrijdongeschikt werd.

Citaat:
Dat is inderdaad vuil spel jury. Waarom was die niet goedgekeurd?
Trouwens een 'story of my life'
Enkele jaren terug paardje gaan kijken, was er helemaal weg van, al mijn spaarcenten bij elkaar gescharreld, voor keuring had ik geen geld meer maar de verkopers zeiden dat ie blaakte van de gezondheid. En een paar jaar later is je paard plots wedstrijdongeschikt.
Domdomdom ja maar dit keer laat ik me niet meer vangen!
Want ik tegenwoordig ook zo smerig vind is dat een paard met een verrotte rug wel gewoon door de keuring kan komen. Dan betaal je in feite voor een goed gezond paard en kan hij nog dikke arthrose hebben.

Ik zeg ook niet dat alles pech is. Doordat ik er alles aan gedaan had om 100% zeker te weten dat hij bij hun wegging als gezond is mijn verhaal pech. Jou verhaal is geen pech te noemen maar gewoon uit geldgebrek op de cruciale punten bezuinigd.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:44

er zit nog wel een verschil tussen ongeschikt 'geworden' en 'gebleken'. De vos is niet goedgekeurd, kan een nieuwe eigenaar bij niet keuren ook pas na twee jaar achterkomen. Denk dat je veel kuurtjes in het begin vooral schuift op aan elkaar wennen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:45

Eigenlijk mogen we daar niet zo over doorbomen. Straks zie ik elk paard kreupel lopen! Hoe ga ik dan verliefd worden? :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:47

Evelien_1987 schreef:
Denk dat je veel kuurtjes in het begin vooral schuift op aan elkaar wennen.

_/-\o_

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:53

Aimee schreef:

In beide gevallen geldt: na een paar jaren gebruik mag je niet meer zeuren.

Dingen die je bij aankoop had kunnen vinden, had je gewoon bij aankoop moeten vinden.
Lang niet alles is een verkoper te verwijten en zeker niet meer na een paar jaar!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:55

Dees schreef:
Aimee schreef:

In beide gevallen geldt: na een paar jaren gebruik mag je niet meer zeuren.

dat vind ik ook, wie zegt dat er in die aantal jaar dat je het paard zelf hebt niks gebeurd kan zijn???

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:01

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:03

En toch ben ik ongelooflijk boos op mijn DA ... HIJ had het moeten zien op de foto! :(

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:04

Belsje schreef:
En toch ben ik ongelooflijk boos op mijn DA ... HIJ had het moeten zien op de foto! :(

Wat heb je aan de hand gehad dan? Heb ik iets gemist? :(:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:07

Maar voor hetzelfde geld rijdt je zo 15 jaar zorgeloos rond op die afgekeurde vos, niemand kan de toekomst voorspellen....

In 35 jaar paarden heb ik heel veel "gezonds" zien vertrekken naar de eeuwige weides en veel "rotte" zonder mankementen oud zien worden :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:08

Ik heb mijn paard in 2009 gekocht, RX goedgekeurd op de vier benen met een bemerking op het SPRONGGEWRICHT (uitstekseltje, 2mm op plek waar geen pezen/spieren lopen ...). Dus paard gekocht met bemerking mooi opgenomen in het koopcontract, incl vermelding dat het geen belemmering zou zijn voor gebruik.
Deze zomer: foto's laten nemen nadat paard kort begon te lopen: staalbeenfragment rechts, links een misvorming en een klein fragment. Concl trainer + DA was zo ongeveer inslapen .... Op zich tot hier geen probleem TOT mijn nieuwe DA de oude foto's naast de nieuwe legde waarop IDENTIEK dezelfde problemen te zien waren. Mijn oude DA vond het dus niet nodig dit te vermelden .... :(

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:10

Belsje schreef:

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt....helaas maar waar :(:)

Wekelijks komt er ook zo'n programma op NED 2 met ziekenhuisartsen die de jarenlange praktijk eerlijk op beeld vertellen :7
nou dan durf je al niet meer naar een ziekenhuis... duizenden doden per jaar die door fouten overleden zijn :o

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:10

Hoe is het mogelijk! :(

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:14

het is idd een flinke fout meer helaas on omkeerbaar!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:17

Ja fouten zijn menselijk, maar zelfs nu blijft hij beweren dat dat allemaal geen probleem is terwijl ik twee andere DA's plus een kliniek heb die zegt dat dat een hééééél groot probleem is. Als hij gewoon al zou toegeven dat hij daar fout was of dat het niet goed was, was ik ook al tevree.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:38

listiglistje schreef:
Belsje schreef:

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt....helaas maar waar :(:)

Eens, maar alles valt of staat met de afhandeling van de gemaakte fout!
En daar schort het nogal eens aan. En dat vind ik kwalijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 16:54

Als ik mn dame verkoop heb ik nog niet genoeg budget voor die dame, helaas maar tis niet anders.

Belachelijk hoe mensen elkaar belazeren :(

@ pletje
ik heb gegadigen waar er 3 van serieus zijn heb echter nog niemand uit genodigd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:55

Jammer Seven.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:45

Citaat:
eeft er hier trouwens wel eens een paard gekocht bij stal Jansen van den Hout in Haghorst? Daar kun je een paard wel twee weken op proef krijgen en dat is bijna nergens.

Ik heb er afgelopen april een Tinker ruin gekocht en we zijn er helemaal blij mee.
Darco kan springen als de beste, loopt mooi dressuur en ik heb hem regelmatig voor de kar staan. Hoe langer we hem hebben hoe leuker hij wordt. Super verkeersmak. Maar soms ook ondeugend.
Ik heb een andere ruin ingeruild die nu ook een goed huisje heeft dat bij hem past.
Moest wel goed handelen en mijn poot stijf houden maar dat is gelukt en ik heb onze Tinker ruin voor een klein prijsje. (bijbetaald)
Verder zien de stallen er keurig netjes uit en de paarden glommen erover.
De meisjes lieten ons onze gang gaan. We zijn er een heel weekeind geweest en mijn dochter mocht meerdere paarden berijden.
Ik zag daar wel ouders zonder verstand komen om zomaar een pony voor hun kind te kopen.
Ik zou er zo weer een pony of paard kopen. Maar je moet zelf wel wat verstand van paarden hebben.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:45

ook een vriendin van mij heeft een paard daar gekocht! erg leuk paard een maand op proef gehad! en ook echt precies wat ze zochten! super ervaringen met jansen van der hout dus

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:04

Belsje schreef:
Ja fouten zijn menselijk, maar zelfs nu blijft hij beweren dat dat allemaal geen probleem is terwijl ik twee andere DA's plus een kliniek heb die zegt dat dat een hééééél groot probleem is. Als hij gewoon al zou toegeven dat hij daar fout was of dat het niet goed was, was ik ook al tevree.

En zo ken een GP paard dat op boxrust moet, met 15 minuten stappen per dag op het harde.
Na 6 maand geen verbetering, andere DA en die zegt: gewoon rijden, rust roest. Paard wordt ouder en heeft nu juist beweging nodig....

De ene DA is de andere niet.
Als een paard goed loopt en op de foto is wat te zien, is het paard gewoon goed met een bemerking.
Loopt het paard kreupel en je maakt een foto kan het de oorzaak zijn.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:14

maar alane ik had dat paard nooit gekocht als hij dat gezegd had ....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:49

Belsje schreef:
maar alane ik had dat paard nooit gekocht als hij dat gezegd had ....

Je paard heeft 3 jaar goed gelopen, dan zijn de foto's sowieso al gedateerd. Kennis van mij kocht een paard met spat klasse 3 spronggewricht, dier heeft nooit een stap kreupel gelopen. Paard is ooit gekocht als recreatiepaard, later mee de sport in genomen.

edit: verder had ik er even van begrepen dat het om die bemerking ging, heb je post nog eens nagelezen en begrijp dat er iets naar boven is gekomen wat er op de eerste foto ook al zat en wat nu er dus voor zorgt dat je paard ongeschikt is.

Dan kan ik je alleen maar gelijk geven dat hij je hierop moeten attenderen en dan was het jouw keuze geweest om te kopen of niet, of het in ieder geval op te nemen in het koopcontract.
mijn excuses.