Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:46

Die 14 jarige merrie. Leuk dier en voor een mooie prijs.

Seven als het nou een goed hengstje is? Naar de opfok ermee en ruinen?
( ik hoop ook een merrie everdale bij ons hoor :D)
Heb namelijk een hengstje lopen van lord l. Maar eerlijk als het een goed bewegend hengstje is, ga ik toch twijfelen hem aan te houden.

lisch

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:50

wat voor afst heeft jou hveulen oabrm? En waar heb je hem staan? Ik heb aan huis plek zat maar wil niet vroeg ruinen mocht hij niet verkocht worden das zonde...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:51

Als het een hele goed lijkt wil ik hem voor de helft aanhouden dan zien of ik dr een goede koper voor kan vinden :D

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:51

nou ze heeft er flink wat vanaf gedaan en nu is ie eigenlijk wel spotgoedkoop paard van 1.75 loopt wedstrijden m1 en training z is 7 jaar en ze had hem gekocht voor 12.500 en ze wil hem verkopen voor 4000 met zadel en hoofdstel en dekjes en dekens. Dit enkel omdat hij dan goed terecht komt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:54

wat een prijs hebben ze hem voor gekocht :oo mar dat zegt natuurlijk niets over de waarde nu.
Lijkt een heel nette prijs voor dat paard :j

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:56

Voor de liefhebber hebben wij te koop:
een 2 jarige bruine ruin.
V. Numero Uno X Goodwill X Wolfgang X Courville xx

En een donkerbruin hengstveulen.
V. Numero Uno X Goodwill X Wolfgang X Courville xx

De moeder van deze paarden is een stermerrie en komt uit de bekende Annie stam, fokfamilie 221.

Een volle broer van deze 2 paarden is vorig jaar als 5 jarige verkocht voor de springsport naar Amerika.

Voor meer informatie of foto´s graag even een pb.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:57

4.000 euro voor een jong, goed opgeleid paard met toebehoren...
Klinkt mij te mooi om waar te zijn. Alleen betrouwbaar als je de verkoper goed kent en hij je met deze prijs 'matst'. Als het vreemden van je zijn, dan klopt het verhaal niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:58

Is ook mijn gedachte dees, t lijkt te mooi om waar te zijn :j

Ik zou eerder aan 7500 of meer denken voor een paard wat 7 is en fijn is opgeleid en dan heb ik de toebehoren en niet eens bij gerekend

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:59

Moet nog steeds een mijn profiel invullen e eigenlijk me naam nog veranderen op bokt. Want dit waren de letters van al me dieren bij elkaar hahaha. Maar daar klopt nu niets meer van. Maar ja ben er niet zo handig mee!

Maar ik heb ook ruimte aan huis. Maar hoopte met mijn lord leatherdale veulen al op een merrie. Maar dus een hengstje. Dus heb hem naar de opfok gebracht. Omdat ik hem niet wilde verkopen :o
Hem haal ik volgend jaar op. En dan als alles goed mag gaan komt er een veulen van everdale. Dan moet ik eigenlijk wel gaan beslissen welke blijft :o anders wordt de verzameling echt te groot!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:01

wat voor merrie heb je oabrm?

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:02

Korianderxrigoletto

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:05

ik vond het ook wel goedkoop, maar hij moet voor de winter weg, omdat ze met haar rug zit en ze heeft er écht geen tijd meer voor.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:06

maar het is nog lang geen winter...

ik vind ook wel apart..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:07

Dees schreef:
4.000 euro voor een jong, goed opgeleid paard met toebehoren...
Klinkt mij te mooi om waar te zijn. Alleen betrouwbaar als je de verkoper goed kent en hij je met deze prijs 'matst'. Als het vreemden van je zijn, dan klopt het verhaal niet.

Goed je oogjes en oortjes de kost geven, klinische keuring en indien je aanleiding ziet of toch twijfels hebt, foto's.

Als de nood hoog is, kan het feit dat het paard snel aan een goede persoon verkocht kan worden weleens erg belangrijk zijn. Wanneer zo'n paard 500 euro stalling en training per maand kost, lopen de rekeningen flink op. Als er dan aan de inkomstenkant iets goed mis is gegeaan, dan zul je soms wel moeten..........

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:08

Das helemaal een aparte reden die moet ze op internet voor iets meer zo verkocht hebben :j

Heel ander bloed wat wil je verbeteren vast leggen oabrm

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:09

dat is waar ikke!

ik heb aan huis dus maak me niet zo druk.. :o

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:10

ze wilde er eerst 6000 voor hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:11

willie10 schreef:
ze wilde er eerst 6000 voor hebben.

Als de nood maar hoog genoeg wordt..........

Ik heb hier twee auto's aan de deur staan waar ik niks mee (kan) doe(n). Die zijn geschorst en kosten me dus alleen ruimte. Zo simpel werkt dat bij paarden niet.
Laatst bijgewerkt door ikke op 29-07-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:11

ja dat kan zo zijn ikke :j
Ik heb ze ook aan huis dus geen extra stalgeld maar dan zou je dat dier alsnog ergens in een weiland kunnen zetten en dan blijven rijden :)

Maar wie weet zijn het echt mensen die een dier voor minder verkopen dan de waarde, ik heb mn ruin ook veel goedkoper weg gedaan dan hij waard was maar hij heeft nu wel een super baas.

Vind ik nog niet veel willie mits dat dier echt zo fijn en braaf is als ze aangeven.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:13

M'n instructrice heeft les aan haar gegeven op dat paard dus heb eerst mn instructrice een berichtje gestuurd of dat ze überhaupt denkt dat het wat wordt. Zij weet mijn rijstijl natuurlijk wel het beste en kent het paard dan ook door en door.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:14

Dat is verstandig :j heb je hem zelf ook al bekeken?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:18

heb hem wel zien staan maar nog niet in het echt zien lopen.

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:01

Vind ook wel een groot prijs verschil. Maar ja als iemand er vanaf moet! Ik zou zeggen gewoon gaan kijken, kan wel zeggen dat die prijs niet klopt, maar dat weet je niet. Misschien heeft ze der zelf toen wel teveel voor gegeven?!

Seven: ja idd heel ander bloed. Heb zelf nog met mijn merrie ooit aan Oscar gedacht. Maar beetje te dichtbij.
Maar mijn merrie is erg rillerig en sensibel. Maar wel een fijn karaktertje, maar zou wel wat cooler in het koppie mogen want is soms niet bepaalt mee te communiceren haha. Mag wat meer lengte hebben en hoogte. Heeft zelf een fijn achterheen gebruik. Voorhand vind ik niet verkeerd, maar tegenwoordig vinden mensen die iets te kort. En mag iets meer knie in. Mooi koppie erop en mooie hals aansluiting.
Ze is gewoon een wat ouderwetser type. ( waar ik wel van hou)
LL veulen is een erg fijn karakter een laat al een mooie verbetering zien op de merrie. Mooie cadans en toch ook dat achterbeen van moeders er in. Denk dat ik met everdale aan de moeders zijde met negro ferro toch weer wat meer bij het type blijf waar ik wat mee wil/ kan. Maar ja eerst maar eve wachten en hopen dat het allemaal goed mag gaan met de dracht.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:03

Denk dat everdale daar inderdaad een goede keuze voor kan zijn :j
Ben ontzettend benieuwd wat voor veulens hij gaat geven

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:10

Ja ik ben ook erg benieuwd. Ik vind LL een erg mooie. Maar denk dat everdale wel weer een verbetering is. Ook al ben ik erg benieuwd naar de hals schoft rug aansluiting.
Maar we gaan een beetje offtopic haha

Heb net dat filmpje nog eens bekeken van die 14 jarige zZ merrie. Maar kan er de vinger nog niet opleggen, maar er zit toch iets niet lekker denk ik :o iets met der rug ( zo van het filmpje)