Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pinda_Dipje schreef:Dat ben ik met je eens. Vind alleen ook dat er meer paarden wel dan niet de dupe van dat probeergedrag zijn. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar helaas meestal niet.
Seven schreef:Maar als je het enkel mee wil maken kan je toch makkelijker vragen of je kan mee helpen en leren bij een goede beleer stal?
Ik vind het wel spelen met mensen en dieren als je enkel wil proberen, Als het verkeerd gaat en ik zeg zeker niet dat, dat gebeurd maar als zit je met een dier waar een echte pro weer wat van moet maken das toch zonde. Heb je dat risico dr voor over enkel omdat jij het mee gemaakt wil hebben?
Hoipiepeloii schreef:Natuurlijk heb je de beste intenties. Maar als het mislukt, zit een ander met de zooi. En daar zijn er al zoveel van..
Hoipiepeloii schreef:Dus dan zitten zij ermee.
Je denkt dat het beleren het is en dat is het. Maar dan ben je er nog LANG niet. Paard moet álles leren he, niet alleen een zadel op z'n rug. Ook naar buiten gaan, op vreemd terrein lopen, zelfs wassen. Ik denk dat je het erg onderschat.
En ook al zou je 'm maanden wegbrengen, als je 'm dan terug krijgt en niet een paar keer per week begeleiding hebt, komt het nog niet goed.
TENZIJ het een hele brave is. Maar dat is, zoals ik al zei, een gok. En bij een 5 jarige die al geruime tijd zadelmak is, weet je of ie braaf is.
Seven schreef:Ik lees niet over de profi hulp heen maar ik ken profi's en die doen het liever zelf omdat het lastig is te beleren met een groen iemand je kan een reactie van een paard niet uitleggen want dan is die dr al geweest.
Je kan wel veel leren van kijken op zo'n stal praten met iemand die weet waar die het over heeft samen langs de kant, kijk of je bevindingen juist zijn![]()
Niemand geeft kritiek je moet het anders lezen, de mensen die zo reageren hebben de andere kant gezien. Ik vraag me echt af hoe jij het ziet met een profi dan zal dat paard daar moeten staan die profi moet zich aanpassen aan jou rooster ik ken geen enkel profi beleerder die daar de tijd of zin in heeft.
Yelly schreef:Mijn eerste paard kocht ik zadelmak, licht doorgereden. Er zat een gas, stuur en rem op en in stap en draf deed ze het al redelijk netjes onder het zadel. Mijn nieuwe merrie is drie en was ook zadelmak en licht doorgereden toen ik haar kocht, ik heb haar nu iets meer dan acht wekenNa een paar weken rust hebben we haar weer opgepakt, ik heb haar nu elf keer gereden.
Ik ben zelf ook geen heel handige ruiter met heel veel ervaring. Voor mij is goede begeleiding dus zeker essentieelHet doorrijden doe ik zelf, onder begeleiding. Ik les twee keer per week kort met mijn paard bij mijn instructeur, verder rijd ik niet. Ik rijd nu dus bewust alleen onder professionele begeleiding, omdat ik het bevestigen van een goede basis heel belangrijk vind
![]()
Ik vind het ontzettend leuk, zo'n jong paardDe goede begeleiding zou ik echter niet kunnen missen
Met mijn vorige merrie had ik ook minimaal één keer per week les van mijn instructrice, met mijn huidige, jonge merrie les ik dus wekelijks twee keer bij mijn instructeur.
Ik ben erg blij met mijn nieuwe toppertje