Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:37

Heb je de paarden van je lijstje uitgeprobeerd Arabiertje?

Alja

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:40

en ben je dan weer terug naar huis gegaan met warona?
of had je die niet mee?

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:40

We hebben er nu een stuk of 10 gehad denk ik. waarvan we naar zeker de helft niet waren gaan kijken als de verkoper gewoon eerlijk was geweest. men verzwijgt heel veel omdat er anders geen kijkers komen. Maar dingen zoals een missende ooglid of een onregelmatig paard door een eerdere ongeluk...

Wat was er gebeurd Arabiertje?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:42

Bijna allemaal... Ze leken op het eerste zicht allemaal niet correct, buiten eentje dan. Die leek zo op het oog wel correct, was ook volledig recht en niet scheef. Maar die kende alleen nog maar vooruit lopen, en die was enorm zuur onder het rijden. Nadien op het laatste, nog een lieve pony. Was echt rustig in omgang, maar onder het rijden een bom. :') En ik moet wel eentje hebben dat goed in het kopje zit, aangezien ik in de zomer op een veld rijd. :')

Ze waren ook snel verkocht, de friesjes heb ik niet kunnen proberen. Met de rest had ik ook gewoon geen klik, ze waren helemaal niet wat ik verwacht had. En kopen om te kopen is het ook niet... Gek wordt je er van. Ik rijd bijna twee uur naar Holland, voor niets. -:(-

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:43

[***] was niet mee nee, die blijft tot dat ik een ander paardje zou vinden. De zomerperiode valt goed mee nu, ze staat ook dag en nacht op de weide dus dat drukt de kosten ook wel wat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:45

red je het dan wel met de gestelde termijn van 6 mdn was het toch?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:47

Die 6 maanden garantie van verborgen gebreken ja. Achja, momenteel weet ik het zelf ook niet meer... Denk er zelf's aan om er volledig mee op te houden. :\

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:48

Arabiertje* schreef:
Die 6 maanden garantie van verborgen gebreken ja. Achja, momenteel weet ik het zelf ook niet meer... Denk er zelf's aan om er volledig mee op te houden. :\

Wat is het verborgen gebrek dan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:49

Ben ook wel benieuwd wat je wil doen en ook kan doen met JVDH in je nek.
Je zou ook warona een leven geven die ze verdiend lekker op de weide zonder gereden te worden als ze dat niet meer aan kan. Is misschien niet helemaal wat je in je hoofd had maar nu denk ik enkel vanuit het dier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:50

Ik blijf dat erg apart vinden dat je geen geld terug krijgt, maar moet 'ruilen'.

SimoneX

De verborgen gebreken zijn er binnen de 6 maanden uitgekomen!!
Het lijkt mij dat JVDH voor een passende vervanging moet zorgen ook al is dat na die 6 maanden.

Seven

Ja vind ik ook vreemd maar dat weten mensen bij een aankoop dat staat in het contract.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:52

Dat staat waarschijnlijk in de algemene voorwaarden en dan kan je daar niet onder uit.

Ze komen met een oplossing alleen is het aanbod niet volgens wens.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:52

ik weet dat ik daar noooooooit heen zal gaan!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:52

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:53

Ja Seven, zou niet liever willen als haar een leven geven op de weide. Geniet ze ook enorm van, ik herken haar bijna niet meer. Je kan haar wel bijna rollen, zo lekker rond is ze geworden. Maar ik betaal niet zoveel geld, voor een paard gewoon op de weide te zetten dat is oneerlijk... Ik heb al heel veel aan de kant gezet, en zelf's gewoon eens wandelen was genoeg. Maar niet voor zo een groot bedrag.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:54

Deniece: Waleska heb ik getest, was lief en rustig. Maar ik had een twijfel rechts achteraan, daarbij was ze ook eens scheef en nog gevoelig op der rug. Was ook steenhard...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:55

Romanoff schreef:
@ Bertine; Ik begrijp dat je ind spuugzat bent van al het zoeken. Laat je daarom niet verleiden om dan toch maar die ene te kopen. Wat als deze nou niet word goedgekeurd?
Ik denk dat je toch echt wel een muurtje moet voorhouden totdat hij goedgekeurd is en hij echt van jou is.
Anders had ik al 6 paarden gehad :P

he, wat naar Arabiertje. ik hoop dat je snel een paardje vind.
en dat verhaal van die keuring, vreselijk :?
Ja, ik verplicht mezelf om niet steeds naar die leuke foto te staren, ik wil wel echt een gezond paard, anders zijn we straks nog verdrietig |(
Als deze het niet wordt zou ik eigenlijk wel een pauze willen inlassen, want ik wil niet meer zoeken, maar ja, het mooie weer en die lege stal..... :o
Her zal wel lopen zoals het voor ons moet lopen zeg ik altijd maar tegen mezelf om mezelf te troosten ha..ha...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:56

Arabiertje* schreef:
Deniece: Waleska heb ik getest, was lief en rustig. Maar ik had een twijfel rechts achteraan, daarbij was ze ook eens scheef en nog gevoelig op der rug. Was ook steenhard...

Hmm oke ja op de foto zo ziet ze er erg leuk uit. Scheef is natuurlijk op te lossen en rontgen keuren zou een hoop uitsluiten..

Erg vervelend dat er niets voor je tussen zat.. Wat ga je nu doen? Over een maand terug als hij andere paarden heeft staan?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:57

Die vind ik er dus echt heel erg leuk uit zien, behalve hoe die gereden word.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:57

Tja het bedrag is misschien wat je nu steekt maar die keuze heb je zelf gemaakt, je hebt ook gezegd vanaf het begin ik doe dr nooit meer weg. Dat ze dikker word op de weide komt vast wel goed het gras word vanzelf minder voedzaam.
Het oneerlijke is een mensen gevoel net als het geld bedrag, dat je er niet blij mee bent dat je een dier voor te veel geld hebt gekocht is te begrijpen maar dat is iets wat je eigen keuze is geweest.

Als je zo blij bent met het dier gun haar dan die rust en neem eens contact op met equiscio die hebben al veel dieren geholpen met problemen waarvan de reguliere DA ze allang hadden afgeschreven.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:58

Ja ik denk het, of er gewoon mee ophouden. Weet het zelf ook niet meer goed, het is voor mij een eindje rijden en dan naar daar rijden en horen dat die al verkocht is. Nee, die moeite doe ik dan niet meer... Ik zou dan eens door de week moeten gaan, wanneer het rustiger is. Maar dat is ook nog niet zo simpel, aangezien m'n vriendje enkel tijd heeft in het weekend.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:00

Ik denk dat je het niet goed begrijpt Seven. Ik ga geen 6000 euro betalen aan een paard voor enkel en alleen maar op de weide te zetten. Dat is te gek voor woorden, ik gun haar die rust met heel m'n hart. Maar ik ben sinterklaas niet, de kosten houden daarbij ook niet op hoor. Of ze nu wel of niet op de weide staat... Ik heb dat inderdaad gezegd, en ik verbreek die belofte nu. Ik mag dan wel proberen om heel de wereld te redden, en eerst m'n hart en nadien m'n verstand te volgen maar bij mij is de emmer over gelopen. Ik blijf geen geld stoppen in een paard waar je niks meer van hebt.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:01

En dat is inderdaad cru, maar ik denk dat er wel meerdere mensen zo over zouden denken. Niet veel mensen gaan zoveel betalen aan een paard, om het nadien op de weide te zetten. Als ze dat nu pas na een jaar had gekregen tot daar aan toe, maar bij dit probleem loopt ze al langer als enkele maanden rond hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:01

MyWishMax schreef:
Ik blijf dat erg apart vinden dat je geen geld terug krijgt, maar moet 'ruilen'.

Dat is een vaak toegepaste bluftechniek. Het gros van de mensheid heeft geen idee van z'n rechten en plichten en daar wordt gebruik van gemaakt.
Er zijn meer stallen die dit doen, kwestie van hun voorwaarden goed lezen!

Daarnaast wil een briefje van de rechtsbijstandsverzekering ook nog wel wonderen doen. Juridisch hebben ze feitelijk geen poot om op te staan; maar je moet wel het lef hebben om ze een advokaat op hun dak te sturen.