rumay schreef:Bij ons op stal moeten we de paarden zelf binnen zetten en in het weekend ook buiten, nou zijn het er maar 6 dus goed te doen, alleen we hebben er 1 draak tussen zitten als het meneer niet bevalt dan zet hij z'n nek de andere kant op en weg is ie en je houdt hem echt niet, het is zo erg geweest dat bijna niemand hem nog wil binnen zetten en zijn eigenaresse er nooit is in de middag.
Zondag waaide het hard en ik moest binnen zetten, het eerste stuk liep hij braaf mee en ik corrigeerde hem omdat hij vlak achter mij ging lopen en dat wil ik niet dus hij liep weer schuin achter me ineens zie ik hem zeer boos kijken en hij slaat zijn voorbenen naar mij uit het was net niet raak, het pad is niet heel lang maar tijdens draaien, bokken leek het wel 10 km, ik had wel zoiets ik laat niet los en bleef eigenlijk nog heel rustig, gelukkig veilig op stal gekomen, maar gister moest ik weer binnen zetten en er kwam even een flinke knoop in mijn maag, toch doorgezet en hij liep rustig mee gelukkig, daarna nog op mijn eigen paard gereden alleen had ik niet veel ontspanning in mezelf wat weer de neerwaartse spiraal voedt bah.
maarre, zo'n paard zetten ik niet meer binnen en buiten hoor, die liet ik gewoon los, eentje op laten vangen bij stal, bekijk het maar. hier vallen dalijk gewonden. en het is niet eens jouw paard!!
.
. Ik kom daar aan op stal, lief en leuk paard
, vond het alleen helemaal niet leuk dat ik aan zijn achterbeen kwam, maar goed
overgangen. Laat ik eens een klein stukje draven, tempowisselingetjes in stap proberen, mischien krijg ik zo effect. Nou effect kreeg ik, alleen niet het juiste. Na 2 meter draf was hij er al vandoor, en reageerde totaal niet meer op wat ik aan het doen was
. Maar toen ik na een half rondje van de eerste schrik was bekomen, begon ik te bedenken hoe ik hem moest stoppen. Van een kleine volte werd hij alleen maar drukker, dus dat was hem niet, van voren los ging hij alleen sneller dus toen ben ik hem naar de omheining gaan trekken, en ik kreeg weer 3% controle en veel meer hoop op een goede afloop. Alleen was het handiger geweest als zij er niet voor was gesprongen om hem te stoppen, dan had hij ook geen abrubte zijwaartse beweging gemaakt
. Maar goed, ik heb tijdens de cross nog de opmerking gehoord dat hij wel zou stoppen als ik zou gaan zagen......vreemd, hij ging er toch nooit vandoor
, ik heb dan namelijk mijn knie in de minst pijnlijke houding. Alleen het remmen was wat minder aangenaam
. Maar goed, morgen maar even bellen dat ik niet kan helpen binnen zetten