Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:15

rumay schreef:
Bij ons op stal moeten we de paarden zelf binnen zetten en in het weekend ook buiten, nou zijn het er maar 6 dus goed te doen, alleen we hebben er 1 draak tussen zitten als het meneer niet bevalt dan zet hij z'n nek de andere kant op en weg is ie en je houdt hem echt niet, het is zo erg geweest dat bijna niemand hem nog wil binnen zetten en zijn eigenaresse er nooit is in de middag.
Zondag waaide het hard en ik moest binnen zetten, het eerste stuk liep hij braaf mee en ik corrigeerde hem omdat hij vlak achter mij ging lopen en dat wil ik niet dus hij liep weer schuin achter me ineens zie ik hem zeer boos kijken en hij slaat zijn voorbenen naar mij uit het was net niet raak, het pad is niet heel lang maar tijdens draaien, bokken leek het wel 10 km, ik had wel zoiets ik laat niet los en bleef eigenlijk nog heel rustig, gelukkig veilig op stal gekomen, maar gister moest ik weer binnen zetten en er kwam even een flinke knoop in mijn maag, toch doorgezet en hij liep rustig mee gelukkig, daarna nog op mijn eigen paard gereden alleen had ik niet veel ontspanning in mezelf wat weer de neerwaartse spiraal voedt bah.

maarre, zo'n paard zetten ik niet meer binnen en buiten hoor, die liet ik gewoon los, eentje op laten vangen bij stal, bekijk het maar. hier vallen dalijk gewonden. en het is niet eens jouw paard!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:15

Met een MP3 rijden is dan weer iets wat ik niet durf.. Ik hoor het graag als er wat gebeurt en heb ook een paard dat soms durft uit te halen naar andere paarden, dus dan weet ik ook graag waar de anderen zijn :)

Keet

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:27

Rumay: dat is een loeder zeg! Heb je hem wel een knal gegeven?
Volgende keer touw over zijn neus halen, als je dan een ruk aan het touw geeft, komt het net wat duidelijker aan

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:27

Zo, ik ben weer thuis, met een zwaargekeusde knie. Leuk met 3 hondjes die gewend zijn om elke dag minimaal 1 uur te lopen := .
Maar goed, het verhaal. Ik heb de eigenares herhaalde malen gevraagd of het paard ook geschikt is voor de wat onzekere ruiter, en dat zou hij wel moeten zijn, want hij bokt nooit, stijgert nooit en ook al is hij voorwaarts, hij gaat er nooit vandoor :Y) . Ik kom daar aan op stal, lief en leuk paard :D , vond het alleen helemaal niet leuk dat ik aan zijn achterbeen kwam, maar goed := . Paard opgezadelt, en zij er eerst op, en hij liet duidelijk merken energie te hebben, maar goed, hij ging er niet tussenuit. Voor de zekerheid nog even aan de lijn gezet, en hij had er zin in :Y) . Toen ik er op, weggedrukte rug en totaal niet reageren op mijn pogingen om hem wat naar beneden te krijgen. Maar goed, verder bleef hij netjes bij me, dus ik denk :)* overgangen. Laat ik eens een klein stukje draven, tempowisselingetjes in stap proberen, mischien krijg ik zo effect. Nou effect kreeg ik, alleen niet het juiste. Na 2 meter draf was hij er al vandoor, en reageerde totaal niet meer op wat ik aan het doen was :x . Maar toen ik na een half rondje van de eerste schrik was bekomen, begon ik te bedenken hoe ik hem moest stoppen. Van een kleine volte werd hij alleen maar drukker, dus dat was hem niet, van voren los ging hij alleen sneller dus toen ben ik hem naar de omheining gaan trekken, en ik kreeg weer 3% controle en veel meer hoop op een goede afloop. Alleen was het handiger geweest als zij er niet voor was gesprongen om hem te stoppen, dan had hij ook geen abrubte zijwaartse beweging gemaakt -O- . Maar goed, ik heb tijdens de cross nog de opmerking gehoord dat hij wel zou stoppen als ik zou gaan zagen......vreemd, hij ging er toch nooit vandoor :?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:40

Pfffff, ik dacht net: laat ik eens gaan kijken of Ilonka iets over het paard van vanavond heeft geschreven, maar dit is iets wat ik zeker niet wilde lezen. Wat ontzettend vervelend voor je. En beterschap voor je knie. Heb je zelf nog auto kunnen rijden dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:44

Autorijden is het enige wat redelijk probleemloos lukt _O- , ik heb dan namelijk mijn knie in de minst pijnlijke houding. Alleen het remmen was wat minder aangenaam :+ . Maar goed, morgen maar even bellen dat ik niet kan helpen binnen zetten :o

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:06

Dat komt wel goed, Mariëlle zou er zijn om binnen te zetten en ik ben er ook, dus maak je daar maar geen zorgen over. Er zijn dingen die zijn belangrijker dan dat. Jouw gezondheid bijvoorbeeld.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:11

Ik denk toch, dat als ik weer beter ben, vraag of ik een keertje op Prins mag, even mijn zlefvertrouwen weer een beetje een boost geven :o

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:12

Ai, Inoterry wat ongelofelijk vervelend voor je zeg! Echt akelig dat je dit nu zo mee moet maken, dat doet je vertrouwen geen goed..
Ik hoop dat je snel weer opknapt!! En de volgende keer: als een paard fris oogt: gewoon níet opstappen. Je hebt al genoeg "verdragen" en jezelf genoeg "vermand". Als je het een volgende keer half niet vertrouwd, gewoon heel niet doen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:14

Daat heb ik inderdaad mee geleerd nu. Echt voorwaartse paarden gaan ook van mijn lijst met kanshebbers af. 1 Voordeel zit er wel aan, ik kan even rustig sparen zo en mijn aanschafbudget groeit wel :D .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:27

Oh wat jammer voor je Inoterry, weer een nare ervaring erbij...

Wat riagr zegt: Als het paard je te fris lijkt hoef je er helemaal niet op! Ik ben ook bij paarden gaan kijken waarbij ik het helemaal niet zag zitten om erop te gaan en dat heb ik dan ook niet gedaan, dat ze me maar belachelijk vinden dan, don't care ;)

Enne, ik hou ook niet van te voorwaartse paarden ;) Toen ik die van mij kocht was hij zo sloom dat ik bijna elke pas moest drijven. Die heb ik nu zelf zo voorwaarts gemaakt als ik zelf wil, zodat hij nu wel fijn reageert maar nog altijd niet echt supervoorwaarts is uit zichzelf. Liever eentje waar ik de vooruit er wat in moet rijden, dan eentje die zelf het initiatief overneemt...

Succes met je verdere zoektocht!

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:55

Ach Inoterry, ik had het nog wel mogen zeggen, ik hoop dat ze allemaal even braaf zijn.
Ik had trouwens zelf al mijn bedenkingen bij het voorwaartse, dan maar wat harder werken om ze aan de wapper te houden. :D

Ik hoop in ieder geval dat deze vervelende ervaring je er niet van weerhoud je droompaard te vinden.

Rumay, dit paard heeft dus geen enkel respect voor jou persoonlijke ruimte, ik zou er ook niet voor zijn om die binnen te zetten. De eigenaresse een grondwerkcursusje cadeau doen met z'n allen :)* :)*

Quincy1974, jij zit ook met het ruggetje, beterschap meid, ik ben sinds half september herstellende van een hernia, wat dus niet helpt als je een jonge puber moet opvoeden. Gelukkig ben ik omringt door een goede instructrice die me helpt met de opvoeding van mijn kruising tinker. Ook ben ik bezig met een cursus grondwerk.
Wat een angstig verhaal zeg met je dochtertje moet er niet aandenken, dat zijn toch zaken waar je niet op zit te wachten en steigeren en gericht uithalen al helemaal niet.

@Evelli leuke pics van shettebeestje.

Voor de rest een ieder welkom hier, herkenbare verhalen.

Ik ben vanmiddag ook weer het grondwerk gaan oefenen met DiaBelle in de paddock, ze luistert goed, met het stoppen wijkt ze zelf achteruit. Maar mijn hoofd zit steeds te denken, wat als ze ineens wegschiet, wat als dit enzovoorts.
Maar dat deed ze helemaal niet, ik moet ze soms zelfs meeslepen, al vind ze het terugzetten niet altijd even leuk.

Grz sabina

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:00

Zodra mijn knie het weer toelaat, gaan we weer actief op zoek :D . En dan wil ik er 1 waar je achterstevorenondersteboven op kan zitten/hangen/liggen en die dan nog braaf blijft :D .
Mijn droompaard loopt 100% zeker weten ergens op deze aardkloot rond. Sterker nog, ik durf zomaar te wedden dat hij zich ergens binnen een straal van 150 km van me vandaan staat. We moeten elkaar alleen nog tegen komen :D

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:26

Dank jullie!
Diabelle: hoe rij jij dan momenteel, als je nog herstellende bent? Nee, daar zit ik niet op te wachten. Ik heb dan ook bedacht dat ik hulp moet vragen. Ik zit te twijfelen: een bijrijder zoeken en die haar goed laten doorrijden, etc. zodat straks mijn dochters er ook op kunnen, of zoals de eigenaar van de manege zegt: haar in de manegelessen mee laten rijden. Wat zou voor jullie een goede optie zijn?

MarteTimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:14

Ik ben soms ook een schijtzak, maar als ik op een betrouwbare pony rijd dan vertrouw ik m ook voor 100% en dan ga ik in de zomer lekker buitenritjes maken en door weilanden galopperen ^-^ beste gevoel ooit!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:16

Gisteren dus kennis gemaakt met de grond ... *zucht*

Niet bevorderlijk :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 16:33

Jee Ilonka wat een pech weer....ik dacht nog bij mezelf dat ik het dapper vond om bij een paard te kijken dat omschreven werd als 'voorwaarts' en 'niet voor beginners'....als dat erbij staat heb ik toch snel het gevoel dat het eufemismen zijn voor bepaalde karaktereigenschappen die voor mij niet zo hoeven ;)

Spreken koudbloeden jou helemaal niet aan? (niet dat die per definitie superbraaf zijn hoor, maar ik ervaar ze toch als een stukje stoerder en zelfverzekerder)

Ach Belsje...wat is er gebeurd?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:33

Woeps, wat gebeurde er?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:34

Wie dat wil weten moet maar een pbtje sturen ... ik kan dat jammergenoeg niet openbaar zetten :'(

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:56

Belsje schreef:
Gisteren dus kennis gemaakt met de grond ... *zucht*

Niet bevorderlijk :)

:(:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:16

Jeetje belsje, zwaar balen :(:) :(:)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:44

En hoe gaat het nu met je knie?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:10

Nou Belsje niet fijn hoop dat het meevalt, en Inoterry sterkte met de knie, wel een kl**e ervaring erbij.

Ach ja en die pony bij ons, ze heeft 2 lessen grondwerk gehad en heeft gister voor het eerst een beetje geoefend maar zodra de pony beetje jolig wordt stopt ze accuut.
Mijn lesgeefmens geeft haar ook les en dus zitten we wel op 1 lijn.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:20

Meevallen jammergenoeg niet echt ... door mijn ziek zijn mag ik nl. echt niet vallen :(

Veel pijn, medicatiedoses iets verhoogd en nu snel hopen dat het begint te dempen ...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:12

Gatver Belsje, dan is het helemaal zwaar kl*te als je valt :(:) :(:) .

Bij mij werkt het ontzettend zijn vruchten af dat ik eigenlijk nooit medicijnen gebruik, zelfs geen paracetamol. Nu heb ik, omdat ik buiten bewustzijn ben geraakt van de pijn, al 8 paracetamolletjes op. Daar doe ik normaal makkelijk 4 jaar mee _O- . Maar ik sta er zelf van te kijken hoeveel mijn knie al is verbeterd met gisteren *\o/*