Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:42

Dan heb ik hem vertaald of geschreven. Ik schreef toen nog niet alle verhalen, er kwamen er ook nog uit Engeland.

Heeft iemand Amadeus? Over een Haflinger in Oostenrijk? Dat was mijn eerste eigen geschreven stripverhaal, meteen 32 paginas.

Sheran

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:52

Ja! ik heb Amadeus :)

Jij was wel echt mijn held, Lusitana :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:57

Is hij ook op de Facebook pagina gezet? Ik ben er lang niet meer geweest, moet weer eens gaan kijken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:10

Nee niet door mij. Want ik heb Amadeus wel, maar geen scanner en geen cardreader :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:23

Ik moet Amadeus ook nog ergens hebben. Ik zal die ook nog proberen te zoeken van de week als ik weer thuis ben.

Moet het echt gescand worden? of Mogen het ook foto's zijn?

Is er iemand naar wie ik die foto's etc kan sturen? Heb zelf geen feesboek namelijk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:41

Je mag ook foto´s naar mijn email adres sturen ofzo.

Ik heb zelf niets van mijn werk, behalve het verhaal van mijn paard Florita, een van mijn laatste.
Iemand als de voorpagina van Blitser gevonden op de Penny Plus van april, jaartal onbekend maar moet al jaren 90 zijn geweest.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:04

Is Florita (mooie bloem ofzo?) ook van jouw hand? Die heb ik ook nog ergens liggen.

Als je er meer wilt, geef even aan welke van jouw hand waren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:26

Ik kan geen lijst geven, alle verhalen in de Penny en de Penny Plus waren van mij van grofweg 1986 (daarvoor maar enkele) tot 2000. Dat is dus echt honderden, waaronder diverse series (Donder en Bliksem, Dierenarts Veronica en Manege Dennebos). Rakker is ook van mij, maar inmiddels overgenomen. Ik schreef ook de korte verhalen, kwissen, vraag en antwoord rubriek, enfin, de hele inhoud.
Ik ben in 1999 naar Portugal gegaan, maar we werkten een paar maanden vooruit en ik heb in Portugal ook ogk wat geschreven (oa Florita en iets met een ruiterkamp,maar ik weet niet meer welke titel ik daaraan gegeven heb).
Er zijn een paar verhalen waar ik meer waarde aan hecht dan andere zoals een verhaal over een paard met een deftige naam, Sir Henry III meen ik, dat in de eerste pagina in het zwembad springt van rijke verveelde mensen. Het karakter van die paard is gestoeld op het paard dat ik toen had.
Er is ook een Black Beauty achtig verhaal van een paard dat uiteindelijk bij de oude eigenaar terug komt, maar ook daarvan weet ik de titel niet meer. Het is geschreven als griekse tragedie, oftewel in het heden vertelt hij aan een veulen over het verleden. Hij zag eerst zijn leven niet zo zitten, maar leeft helemaal op door zijn eigen verhaal. Kan zijn dat ik er nu twee door elkaar gooi hoor, lang geleden.

Er zijn genoeg verhalen geweest waarbij ik zelf nog kon janken, hahaha.
En veel was op waarheid gebaseerd. Zo schreef ik dingen die ik meemaakte van me af.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:28

Sir William III? Die tweede is 'Herinneringen...' geloof ik, met Lavender en het veulen Folly.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:30

Ah tof! , gave baan :j . Zal mijn stapeltje oudjes eens induiken

Lavender en Folly <3

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:49

Sheran schreef:
Sir William III? Die tweede is 'Herinneringen...' geloof ik, met Lavender en het veulen Folly.

Ja, klopt! (Beide)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:07

Als ik weer bij mijn ouders thuis ben kan ik kijken of ik ze voor je kan vinden, Lusitana. Nog meer speciale?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:36

Sir Henry ken ik zo niet. Lavender en Folly <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:37

Sir Henry dat verwaande paard toch?

Heb jij claude en henry ook gedaan? Mijn all time favorite :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:08

Claude en Henry staan toch al op de feesboek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:09

Geloof het wel :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:05

Rebecca schreef:

Zegt me zo niks, maar ik kan zoveel titels niet meer herinneren. Waar ging het over en belangrijker, uit welk jaar spreken we?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:07

Lusitana schreef:
[naam] schreef:

Zegt me zo niks, maar ik kan zoveel titels niet meer herinneren. Waar ging het over en belangrijker, uit welk jaar spreken we?

2 friezen die uit elkaar gehaald worden , de ene moet werken bij de brouwerij en de andere die trekt een boot . Ze worden depri en op gegeven moment worden ze gered en weer bij elkaar gebracht

Jaartal durf ik niet te zeggen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:59

Nee, ik heb nooit over Friezen geschreven en ik kan me niet voorstellen dat ik Friezen die namen zou geven. Dan zouden het gewoon Douwe en Jelle worden ofzo. Dus ik denk van na mijn tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:59

Lusitana schreef:
Nee, ik heb nooit over Friezen geschreven en ik kan me niet voorstellen dat ik Friezen die namen zou geven. Dan zouden het gewoon Douwe en Jelle worden ofzo. Dus ik denk van na mijn tijd.

_/-\o_ _O-

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:27

Welke verhalen zoeken jullie nog?
dan kan ik voor jullie zoeken in mijn penny's

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 00:56

Ik dacht echt mijn hele jeugd lang dat de verhalen uit het Engels vertaald waren. Omdat in de omgeving vaak Engelse dingen waren, of omdat iedereen Engelse namen had...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:07

Begin tachtiger jaren was dat wel zo, maar daarna ben ik dus verhalen gaan schrijven. Er sluipen soms wat Engelse namen in omdat er partners in het buitenland zijn. Zo heette dierenarts Veronica eigenlijk van der Linde en dat is Lind geworden. En verder houd ik zelf niet zo van oude Nederlandse namen als Brechtje enzo dus die gaf ik niet snel aan een personage. Maar veel kregen namen van vriendinnen en vroegere klasgenoten, dus bestaande Nederlanders...
Dat de landschappen engels aandoen is niet zo gek. De tekenaars zijn spaans en ze moeten dus een landschap verzinnen dat ze niet kennen en wellicht doen ze inspiratie op in Britse films en series. Nederlandse films en series zullen ze er niet snel zien..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:54

Aah, dat verklaart veel :D

Ik heb ook foto's gemaakt van verhalen en wilde die graag delen op de facebookpagina, maar dat kan niet. Misschien handiger om er een groep van te maken dan een like-pagina?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:14

Wat een ontzettend leuk topic dit! Ik heb niet alles gelezen maar na jarenlang Penny te hebben gelezen is één verhaal me heel erg bijgebleven die ik graag nog eens zou willen lezen.
Volgens mij was het een serie verdeeld over meerdere Penny's maar dat weet ik niet 100% zeker. Het gaat over een paardenmeisje die in een rolstoel terecht is gekomen en vanuit haar kamer uitzicht heeft op een saaie, kale muur. Ze vertelt dan allerlei verhalen (volgens mij aan een oude man) over wat ze vroeger allemaal met haar paarden heeft meegemaakt.
Op het einde heeft deze man dan de hele saaie kale muur volgeschilderd met die paarden uit haar verhalen.