Stond een man bij te kijken die zichzelf afvroeg 'hoe dat paard toch uit zijn hoofd wist wat ie moest doen, omdat hij mij geen hulpen zag geven'.
Vond ik stiekem eigenlijk een enorm compliment

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Storm schreef:Ik reed een keer een kür op muziek op een open dag van de stal waar ik stond.
Stond een man bij te kijken die zichzelf afvroeg 'hoe dat paard toch uit zijn hoofd wist wat ie moest doen, omdat hij mij geen hulpen zag geven'.
Storm schreef:Ik reed een keer een kür op muziek op een open dag van de stal waar ik stond.
LecyTinker schreef:wanneer ik op buitenrit ga, dan neem ik vaak een halster mee, om de laatste kilometer of wat naar huis, naast mn paard te lopen. Het zadel een paar gaatjes losser en dan mogen ze aan het halster wat gras knabbelen als beloning en er was altijd een buurman in de straat die hetzelfde riep.
"Weer al een lege tank?"
idefix4 schreef:Ik heb met klapperende oren naar de recent gediplomeerd instructrice staan luisteren van mijn dochter van bijna 9. Die vond namelijk dat ik bij de pony van mijn dochter een sperriem om moest doen, omdat dan het bit vaster in de mond van de pony kwam te liggen...![]()
Blijkbaar denkt die dat ie dat met zijn tanden dan beter kan vasthouden.Een ware afknapper.
Toen ik daar in de kantine een opmerking over maakte, zat er een moeder naast me van een meisje dat al jaren rijdt. Die was stomverbaasd om te horen dat een paard idd een rij tanden mist en dat daar het bit ligt. Je zag haar echt iets ontdekken wat ze nooit had geweten. Ze vond het al raar dat ze nooit tanden voelde als ze haar vinger in zijn mond stopte.Maar ze kon me daarna wel begrijpen, dat ik die sperriem kolder vond.
idefix4 schreef:Nope, echt niet. En stabieler zal het ook niet worden toch? Ja, je knoopt de neus van je pony gewoon vast, dus de pony focust dan meer op de pijn om zijn neus. Volgens mij kan je die alleen maar stiller in de mond krijgen als je de sperriem door het bit haalt en de gemiddelde instructeur is daar ook geen voorstander van. Onze Dartmoor heeft een vrij kort neusje, die wordt echt gek van een sperriem. Daarom hebben we hem er afgehaald. Hij loopt rustiger zonder dat riempje.
Als je het stabieler zou willen, lijkt mij dat je een andere neusriem moet gaan gebruiken. Zo'n ouderwetse enkele neusriem, ik kan even niet op de naam komen, die ze vroeger ook altijd hadden. Ja toch?