Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarrieVabis

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:51

ik deed vroeger ook met mn vriendin paardje zelf spelen heel hindernis parcours gebouwd en springen maar(met vallen en opstaan haha) renpaard spelen dresuurpaard spelen ruzie maken om wie de beste is, springpaardje spelen op de trampoline whaha goeie tijden

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:45

Goed waar zal ik beginnen, was geen echte penny misdadiger:)

- Mijn fiets was mijn paard, met cap op en zweep in de hand het hele dorp door fietsen en over drempels springen :j

-Ik had toen ik begon met rijden meteen een verzorgpony dat heeft mijn penny gedrag wel in toom gehouden. Heb nooit staarten of manen geknipt, dat deed de eigenaresse allemaal, ik durfde het nooit.

- Heb samen met een vriendin bij haar in de tuin hoefslagen in het gras gelopen waardoor we telkens niet op het gras mochten spelen.

- Heeel veel met de speelgoed paarden gespeeld.

- Met een andere vriendin doen of ik een eigen ruitersportzaak had (incl kassa) en een hele kamer er voor omgebouwd.

- met die zelfde vriendin doen of ik een eigen manege had van speelgoedpaarden.

- Na een paar jaar stond de verzorgpony(later kwam er een fjord bij die ik ging rijden ipv de shetlander) in een wei buiten het dorp, daar heb veel tijd door gebracht met gras plukken en poetsen.

Verder heb ik volgens mij nooit erge dingen gedaan.

brendavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:54

ik denk dat ik nooit zo erg was :j
ging wel altijd op de manege paardjes poetsen en wist het altijd zo goed haha
en ik ging elk jaar naar ponyparkcity van slagharen viel zo vaak en janken dan natuurlijk, maar vond het helemaal geweldig !
verder nog wel is op vakantie paarden aaien :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:44

nikkialex schreef:
hahaha ik nu ook nog hoor,
Als ik over een hobbel moet, of van een stoepje af met de fiets, ga ik ook altijd in de verlichte zit, en 'Beloon' ik m'n paardje even met een schouderklopje. :')

tja hier ook alleen word ik wel vreemd aangekeken door me vriendinnen :j

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:20

zalig topic heb het al helemaal gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 02:07

*zwijgt voorlopig even* :')

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:34

Neeeej,
Het leukste topic van bokt ligt er stil en verlaten bij....

Ik was een lieve penny....
Mocht toch geen verzorgpony de dichtsbijzijnde pony lag op 6 min fietsen (waar ik pas 4 maand geleden achter ben gekomen)
Dus deed ik me tegoed aan de penny lezen en fantaseren over een eigen pony (bruin bonte hengst «3}

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:09

Ik gaf mijn zusje en vader altijd enorm wijsneuzige rondleidingen door de manege, waarbij ze bij iedere box moesten blijven staan zodat ik alles kon vertellen over het paard dat erin stond. Voor de paarden waar ik niks over wist verzon ik dan gewoon een mooi verhaal.

Mijn fiets was uiteraard een zwarte hengst die 2 meter kon springen, en de dressuurproefjes voor de manege oefende ik door rond te huppelen in een bak die ik zelf met een vriendinnetje midden op straat tekende met stoepkrijt - en kwaad dat we waren als er een auto door moest!!!

Ook stonden er bij ons in de buurt 3 verwaarloosde pony's - niet penny verwaarloosd maar echt verwaarloosd, lange hoeven, héle vieze vacht met dreadlocks in manen en staart, ingegroeide ijzeren ketting om de nek - Eigenaar woonde bij ze in de wei met zijn woonwagen. Met mijn vriendinnetje had ik een speciale poetskist met oude borstels, en dan klommen we stiekem in de wei als de auto van de eigenaar er niet stond, en gingen die pony's borstelen. We hebben zelfs nog een poging gedaan om halsters voor ze te breien (kopen was te duur), maar dat wilde niet zo lukken haha! Op een dag waren de pony's en het viezige oude mannetje van wie ze waren weg. Nooit geweten wat er met ze is gebeurd.

Het ergste wat ik deed was stiekem met mijn verzorgpony Junia alleen naar het bos, terwijl dat van de eigenaresse niet mocht. Dat meisje was jonger dan ik (en zit op bokt :D dus wie weet leest ze dit) dus ik trok me eigenlijk weinig aan van wat van haar wel en niet mocht en deed gewoon of de pony van mij was en ik er alles mee mocht (buiten springen zonder zadel etc.). Ik ben er achteraf niet trots op, maar in die tijd was het voor mij echt genieten om een -soort- eigen pony te hebben.

Wat ik hier wel aan heb overgehouden is dat ik nooit een verzorgmeisje zal nemen voor Tirzah. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:14

Ik had vanaf jongsaf aan eigen pony, en speelde altijd dat ik een bekende ruiter was enzo, springwedstrijden rijden net als bianca in de boekjes. :o

En ik sprong ook wel minder verantwoorde hindernisjes, zoals muurtjes, sloten en boomstammen. En toen was is 10 ofzo?
Haha tis goedgekomen :P

Ik heb nu trouwens wel vaak last gehad van irritante penny's, mijn paarden staan zonder toezicht en soms merk ik gewoon dat er vreemden geweest zijn. Zucht...

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:16

wat is dit toch en grappig topic zeg _O-

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:18

heel stiekem is mijn fiets soms nog een paard :o

Maar goed , toen ik klein was ( niet op paardrijden mocht ) gingen we naar de manege en altijd doen of een paard die van jou was en 1 m kan springen enz. enz. Ik koos altijd ( dat paard staat er nog ) Mistral een heel groot paard pik zwart. Ik dacht altijd dat het een wild beest was enz. enz. bleek hij ( achtergekomen ) In die tijd een 16 jarig paard te zijn en super mak :+ Die dromen toch ..

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:14

Neee het leukste topic van bokt is verlaten... ;(

Ik ben (tot nu toe) nog niet erg penny geweest!

- Mijn verzorgpony, Fanta, is ingereden en mijn zusje rijd er sinds kort op (Wij nooit!)
daarom moesten wij even testen of ze wel braaf was :j (10 jaar geleden door de vorige eigenaar voor het laatst opgereden) dus eerst mijn vriendin erop 1 rondje stappen, daarna ik (zonder cap, vergeten :o )
Pony braaf :') Ik dus de slappe lach op die pony, loopt sukkelig door :+

- verder komt nog niets zo in me op...

Edit: Omdat pony hoefbevangen is rijd mijn zusje er minder dan 1x per 2 maanden op, 30 minuutjes stappen

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:10

Haha , iemand hier op bokt is ook heeeeeeeeeel penny geweest 'ahum '
Ze wist het altijd beter en zei een keer toen ik mee was op de manege : met springen draaien wij de tenen naar buiten omdat je dan beter kan aansporen :j ....

Maar nu ik daar aan terug denk . _O- Hmm hoop niet dat Joyce dit leest , hahaha

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:44

Ook ik heb fouten gemaakt, iedereen maakt fouten daar leer je van maar achteraf heb je der toch spijt van!

Ik had 2 verzorg shets en daar heb ik veel mee beleefd .
-been gebroken op 2 plaatsen door de shet.
-2/3 maanden niet gekomen door dat ik een hele grote fout was begaan.
-en uiteindelijk Mei 2012 zijn ze jammer genoeg verkocht .
Ik denk dat jullie ook benieuwd zijn naar mijn fout ik schaam me er dood voor maar was toen nog echt penny.
Ik heb met mn stomme rot hoofd op 1 van de shetlanders gereden, en ben toen door een mevrouw op het erf gesnapt die me bespioneerde ...
Ook zie ikk mn fout in en wil hier liever geen commentaar over want vind het zelf al erg genoeg dat dat is gebeurd .

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:50

Ik doe er heel sirieus over en iedereen reageerd overal lacherig om misschien moet ik toch maar meelachen met sommige dingen :=
Wooeeehoehahah :):)

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 01:56

Wat een leuk topic! Haha!

Ik was ook wel een braaf 'pennytje'
het enige wat ik heb gedaan was in nederland, op een camping, zo'n 300meter van ons hutje stond een wei met paarden.
We zagen de eigenaaresse NOOIT! En er stondeen trailer vol met hooi naast de weide, dus gingen ik & een paar vrienden stiekem in de trailer kruipen, hooi nemen en geven! We dachten dat die paarden mishandeld werden haha!

En met dezelfde paarden zijn we heel even de wei ingekropen, een halster aangedaan, maar het viel op de grond, en hij schrok er zo erg van dat hij bleef lopen en bleef open, en uitschoof! We schrokken er zo hard van dat we snel zijn gaan lopen voordat iemand ons zag!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 02:52

Hier ook een misdadigertje.. niet zo'n hele erge, heb nooit ongevraagd op andermans paarden gezeten ofzo.

Ik had lang lang geleden twee verzorgshetties die bij een man op het weiland stonden en waar verder helemaal niemand naar om keek. Er was ook totaal geen toezicht daar, kortom de ultieme penny speelweide. Samen met een vriendinnetje beide ponies 'beleerd', en dan klommen we er 2 of 3 keer per week 20 minuutjes op, niet veel langer dan dat omdat we de ponies maar 2 versnellingen hadden aangeleerd: stap en ren-spring-bok-galop (richting de schuilstal :=) oh wat hebben we er vaak naast gelegen! We knipten ook altijd de manen heel lelijk kaarsrecht := En in de winter hebben we een keer geprobeerd om de eerste letter van hun namen op de kont te knippen met een nagelschaartje, wat uiteraard helemaal niet lukte in die dikke wintervacht en toen hadden ze allebei een lelijk gat op hun kont, arme beestjes! Ik heb dit tot denk ik mijn 13e gedaan (schaam schaam schaam) tot ik na een middagje 'rijden' een foto van mezelf op éen van de ponies zag, en ben daar dusdanig van geschrokken dat ik er daarna gelukkig nooit meer op ben gestapt.
desbetreffende foto: http://7.media.hyves-static.net/3657611 ... 61174.jpeg
Let vooral op de strijklappen aan de voorbenen en bandages achter :P En wel een capje op voor de veiligheid!!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:48

dark_nijnte, vind te toch wel een hele erge pennymisdadiger :P

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:20

Het is absoluut niet iets om trots op te zijn nee, maar ik bedoel dat ik geen misdadiger ben in de zin van er met andermans paarden/spullen vandoor gaan en 'stiekem' dingen doen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:41

Haha drempels zijn bij mij ook nog hindernissen of bokjes :p
Ik heb ook wel eens toen ik 11 of 12 was een heel oud zadel dat ik een x van iemand gekregen had achter op de fiets van mn vriendin gelegd en toen ging ze fietsen XD Datzelfde zadel heeft ook heel lang over een soort bank gelegen, maar die was heel dik dus zadel paste precies. Touwen als beugels en daar was mijn pony! Zovaak goud mee gewonnen :) (wist ik veel dat oranje eerste was xd) maar toen was ik echt 7 ofzo :p

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:59

Ik was volgens mij een jaar of 8 toen.
Mijn oom en tante hebben een vreselijk nijdige Shetlander, die ik -ondanks dat hij hapte en trapte, en altijd zijn oren platlegde- altijd ontzettend schattig vond.
Het nichtje van mijn ooms kant en ik gingen bij hem kijken in de wei.
Hij stond achter laag schrikdraad aan een halster. De stroom stond niet aan.
De wei grensde aan een groot veld waarop mijn oom en tante bollen oid verbouwen.
We hebben een halstertouw aan het halster vastgemaakt, en toen gingen we om de beurt naast de pony (Wij aan de buitenkant van de wei, de pony erin) draven, en de pony draafde dan mee.
Na een paar keer was pony het spuugzat en trok het touw uit mijn hand, zwaaide flink met zijn hoofd op en neer, en hapte een paar keer gemeen naar me, en maakte een zijstap, huppekee uit de wei.
Pony was los.
Ik was als de dood dat het venijnige beest me zou bijten, en rende keihard het veld in, en trapte alle bollen op mijn weg kapot :')
Pony galoppeerde keihard achter me aan, ik gillen en schreeuwen "Nee nee nee!! DIRK BLIJF DAAR!"
Pony vond het blijkbaar grappig, dus doorgalopperen.
Ik was als de dood, gilde naar het meisje dat ze onze oom moest halen.
Dus zij gaat hem halen.
Pony heeft alle bollen kapotgetrapt, ik als een speenvarken voor het dier uitrennen.
Thank God dat hij op een gegeven moment stopte om alle bollen op te vreten.
Oom is pony gaan halen, ik moest een roteind teruglopen omdat ik het hele veld in was gerend.

Sindsdien heb ik het beest nooit meer met één tengel aangeraakt :=

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:30

Vroeger had ik 2 ''sieluhge'' shetjes gevonden in een weilandje. Hadden een prachtig weiland maar de staart sleepte denk ik wel zo'n 30 centimeter over de grond. Dit vervolgens verteld aan een vriendinnetje en die stelde voor om er eens te gaan kijken. Eenmaal daar aangekomen zagen we een bordje hangen: Verboden toegang, wet nr. tweehonderdnogwat of iets in die richting. Stiekem zijn we er toch naartoe gegaan en vervolgens hebben we de staarten afgeknipt tot een lengte waarvan wij vonden dat de staart wel wat leek op die van de manegepony's. Zag er nog redelijk uit ook omdat dat vriendinnetje de avond van te voren op internet filmpjes had opgezocht over hoe je het beste de staart van een paard kon knippen. :+ Vervolgens bij beide pony's een grote roze strik om de staart gedaan, (waren achteraf 2 hengstjes :') ) Want ja, het moest natuurlijk wel een ''cadeautje'' zijn voor de eigenaar.

Verder heb ik niet echt iets ergs gedaan volgens mij, maar mijn vriendinnetjes wel. Maar gelukkig was ik te eigenwijs om mee te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:38

De eigenaar van mijn verzorgpaard-sinds-vandaag is een penny *\o/*
Ik mag zelfs roze strikjes in paardlief z'n manen doen <<)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:50

Ik was geloof ik niet zo'n vervelende penny! Het enige wat mijn vriendinnetje van de manege en ik vaak deden, was op sommige pony's klimmen terwijl ze in de stal stonden. Dat deden we dan wat later in de middag wanneer er niet veel mensen kwamen, en dan gingen we steeds om de beurt even op een pony zitten en dan na een paar minuutjes er weer af haha. Als er mensen langsliepen, deden we alsof we heel druk bezig waren met poetsen :)