Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:01

Welkom bit! :)

Was bij de vorige zoektocht het paard niet door de keuring gekomen dan? Dat is echt verschrikkelijk balen. :=
Bij mijn zoektocht is 75 km nog het verste wat ik heb gereden.
Dit is bij mij eigenlijk zoektocht nummer 2, heb even een break gehad van 8 maanden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:04

Oké wacht, dit klopt niet. :+
Het was 112 km naar dit paard rijden, 75 km zou wel hemelsbreed ofzo zijn.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:04

Verste wat wij gereden hebben was 2 uur enkele rit, en dat zit er niet meer in.
Voor vandaag zitten we bijna anderhalf uur in de auto, nu ondertussen al een half uur :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:08

Oh ga je vandaag een paard bekijken? Wat leuk! :D
Wat voor een? En ga je er voor de eerste keer kijken?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:09

Ja voor de eerste keer, ben benieuwd.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:10

Oké leuk! Succes! :)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:19

Net al een aantal mensen hier heb ik ruim 4 jaar op een manege gereden. Voornamelijk op ponies want lichtgewicht. Daarna 2 bijrijdponies gehad. Ook al ben ik volwassen, op een of andere manier kom ik dus altijd bij de ponies terecht :).

Ik ben dus aan het kijken voor een braaf, aanhankelijk beestje tussen de 1.45m en de 1.60m. Stamboom interesseert mij niet. Wil recreatief gaan rijden: buitenritten, af en toe springen en wat dressuur.
Had dus een leuk beestje gezien maar begon enorm te twijfelen dus heb uiteindelijk van de koop afgezien. Iedereen heeft het over "die klik" die je hebt zodra je het paard ziet. Dat had ik dus niet, vond en vind haar nog steeds heel leuk. verder nog een gave haf op het internet gezien. Sprak mij qua karakter enorm aan, echt zo'n enthousiast, ondeugend beestje maar wel heel lief. Maar dit was echt zo'n brede haf en ik rij toch liever op een slank paardje.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:01

toen ik was gaan kijken ben ik ook op een paard gestapt, waar ik me niet goed op voelde.
ik ben er toch op blijven zitten, nou dat heb ik geweten.
ik zit nog steeds thuis met een hersenschudding. :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:06

Ja ik had dat ook een keer, vorig jaar.
In stap voelde het al niet helemaal fijn, toch gedraafd en toen werd het voor mij al helemaal duidelijk, ik had totaal geen controlegevoel.
Ik moest en zou van mijn vorige instructrice (die was erbij) ook galopperen, dat paard ging aan de kletter en was nooit meer te stoppen.
Heb me uiteindelijk maar laten vallen, moest ik nóg een keer van haar.
Paard steigerde 5 keer achter elkaar en de laatste keer klapte het paard achterover.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:07

Oké veel succes met je zoektocht bit! :)
Heb je ondertussen al wat op het oog?

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:09

@lauste, zo dat klinkt eng! bij mij schrok het paard echt erg, het meisje begon allemaal dingen tegen me te schreeuwen dat ik moest doen, ik lette toen te veel op haar daardoor verloor ik mn beugel en viel tegen de muur met mijn hoofd. het 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en alles.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:12

Zo jeetje, dat is pas heftig. :=
Nu alles weer helemaal goed dan?
Ik heb er gelukkig niets aan over gehouden, maar ik had mijn rug wel kunnen breken joh. :=
Ohja, ik had wel mijn arm gekneusd en een énorme bloeduitstorting op mijn heup.
Maar dat was inderdaad doodeng, denk er liever ook niet meer aan terug, ben al een angstige ruiter dus dat is niet echt bevorderend.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:16

hahah nee ik lig nog steeds op de bank met een zware hersenschudding en een gekneust stuitje haha. ik weet er ook helemaal niks van, mijn moeder heeft het me 600 keer moeten vertellen omdat ik het de hele tijd vergat haha.
Ja idd, als je echt verkeerd was gevallen dan had je er veel slechter van af kunnen komen :=
maar ik zie wel weer op tegen het weer beginnen met paardrijden, het heeft mijn vertrouwen wel aangetast :j .

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:19

Ja tuurlijk, dat begrijp ik echt volkomen! Zulke dingen zijn echt verschrikkelijk beschadigend voor je vertrouwen. :=
Maar had gelezen dat je een hele leuke tinker hebt gekocht? Leuk zeg! :)
Komt vast helemaal goed, gewoon mooi rustig opbouwen.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:21

jaaaa ik heb mn grote liefde gevonden. haha
het is een tinker van 2 ik heb dit bewust gekozen zodat we samen alles kunnen opbouwen!
hij komt aankomende vrijdag, spannend maar heb er super veel zin in!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:23

Oke leukleuk, zeker spannend! :D

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:26

Dat soort ervaringen heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik ben angstig geworden omdat mijn bijrijdpony na mijn vakantie alles uit de kast haalde om mij eraf te gooien: aan de kletter gaan, plotseling omdraaien, bokken en hoofd naar beneden trekken. En dat dus allemaal tegelijkertijd. Laatste keer dat ze dat deed, zat ik in haar nek en heb haar wat minder vriendelijk stilgezet en toen afgestapt. Sindsdien vind ik galopperen eng. Die pony waar ik was gaan kijken, was heel rustig. Ik was totaal niet bang, zelfs redelijk relaxed. Tweede keer was ik dus wel wat gespannen omdat ze steeds harder wilde draven maar ze was prima terug te rijden en in de galop ook heel braaf. En toch twijfelde ik... Maar na een week zit ze dus nog steeds in mijn hoofd...

Net nog een heel mooi beestje op het internet gezien maar met stamboom dus dat maakt dat de prijs gelijk omhoog gaat. Plus pas een paar weken onder het zadel. Ik heb liever een paard wat al wat langer onder het zadel is. Mijn toekomstige paardje moet iig goed doorgereden zijn. En verkeersmak natuurlijk. :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:44

Lauste schreef:
Ah dat is balen! Bij allebei de paarden?
En dat klopt inderdaad, op een manege leer je eigenlijk heel weinig in vergelijking tot de 'eigen paarden' (in jouw geval het paard van je instructrice).
Maar was superleuk dat je nu je eigen paard krijgt! Dat is echt geweldig, een eigen paard hebben. <3

Nee ze hadden vooral interesse in 1 paard maar ze hebben ze wel ook allebei getest :)
Ja ik ben ook erg blij dat ik nu eindelijk de mogelijkheid heb, kijk er echt naar uit!

Wij moeten ook altijd erg ver rijden, deze staan op een 100km hier vandaan.
Maar ach, als het de moeite is dan vergeten we dat snel!

Welkom bit!

litleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:45

ik voeg me ook toe aan dit gesprek mijn tante gaat een paard kopen na de zomer maar ik mag hem verzorgen *\o/*
ik vind het wachten waard :j

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:00

@ Sunnygirl: He wat leuk! een vriendin van mij heeft ook een 2 jarige tinker (gekocht afgelopen winter) en ik ga vaak mee :) Het is een leuk paardje en niet bepaald schrikachtig :D

Ik had gister anderhaldf uur gereden (me ouders mee) alleen de paarden bevielen mij niet zo goed. Maargoed dan ben ik weer een stapje verder zeg ik dan tegen mij zelf.

Paardje waar ik nog steeds verliefd op ben staat gelukkig een stuk dichterbij (en een stuk duurder:( ) kan ik nog even een keer komen kijken. Daar heb ik nog steeds het beste gevoel over.
Maar ga dinsdag weer bij een paard kijken :D

Het valt best tegen hoe veel paarden er te koop staan in de omgeving van Utrecht.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:04

Jeetje lauste, fijne instructie had jij zeg! :=
Mijn instructrice kan best doordrammen met mn bijrijdpaarden, maar die kent ze beide dan ook al wel 10 jaar, 1 is zelfs haar eigen paard. Als ik me niet goed voel bij een vreemd paard zal ze er misschien zelf even opgaan, maar ze zal mij nooit dwingen om er weer op te stappen. Moest ze is proberen, ik zou er dan sowieso niet meer op stappen, dan kan de rest v/d wereld echt even stikken :=

Paard was zeer aansprekend, lief dier, nuchter en cool in zn koppie, maar geen dooie. Genoeg voorwaartse drang en wel makkelijk te conroleren. :) Én hij is waterproof, want we hebben in de buitenbak gereden tijdens een hoosbui _O-

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:06

Ja precies, ik had het ook gewoon niet moeten doen, maarja.

Oké wat leuk dat het zo goed ging! :)
En nu? :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:07

Beter of minder dan die van vrijdag? ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:07

@Manou: Haha ja, ik heb heel vaak als ik een leuk paard zie dat hij in Noord-Holland staat. Dat is dus echt heel ver rijden voor mij, ik woon namelijk vlakblij Slagharen, zo oostelijk mogelijk dus. :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:09

Hier in West-Vlaanderen staan helaas ook weinig leuke paarden te koop.. De meeste in Belgie staan toch in antwerpen of limburg, en das al weer een heel stuk! Maar je moet er wat voor over hebben!!