nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:46

Hi Rock, laat je wat weten over de beslissing?
Want dan kom ik zeker naar horse event!

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:07

Tosadog schreef:
Zo zag Vodka eruit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu dus zo:

Afbeelding

Chessy ziet er ook geweldig uit, dankbaar werk he?

Zo ff stiekem in het topic gegluurd, nou ik vraag me serieus af of dit hetzelfde paard wel is!
Geweldig werk zeg!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:50

Het is definitief......
Javi gaat naar horse event......
En ik ga dus mee :D

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:02

hoe is het met javi heeft ze al een idee waar het door komt
hoop dat het toch met tijd en geduld goed komt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:17

silverbrumby schreef:
rockwitch schreef:
Ze komt omdat Javi een beetje gevaarlijk is geworden, en we hopen dat Annemarie er nog wat mee kan, want anders weten we het niet meer.

O jee Rockwitch, weten ze waarom t paard zo doet? Ik hoop maar dat Annemarie wat met haar kan. Ik dacht juist laatst te lezen dat ze heel braaf was...

Ik zal proberen wat duidelijkheid te geven over Javi.
Javi is dus ook vreselijk mishandeld in Roemenie. Dat ze bij me kwam was ze werkelijk broodmager, en had eigenlijk weinig levenslust meer.
Vanaf het begin heeft ze al problemen gegeven qua benaderingen. Een simpel schouderklopje zag ze al als een aanval, en Javi waarschuwd niet, die valt direct aan. Dit kan zijn met haar tanden, of met haar vliegensvlugge ow zo lenige achterbenen.
Ik heb de eerste dagen alleen maar bovenop het muurtje gezeten bij haar om contact met haar te krijgen, en als ze me dan aan wilde vallen sprong ik van het muurtje af in de andere stal, en vervolgens weer op het muurtje.
Heb wat af en op geklommen.
Uiteindelijk kon ik haar redelijk aan de voorkant van haar box benaderen, echter niet als ze met haar achterste naar de deur toe stond.
Haar hoeven doen is onmogelijk, wie denkt het te kunnen mag het komen doen :D
Dit is ook niet zo raar, daar je niet wilt weten wat voor ijzers eronder zaten toen ze bij ons kwam. Dat kun je geen ijzers noemen.
Uiteindelijk kon ik haar van voren benaderen, een aai over het hoofd geven, en een schouderklopje geven zonder dat ik mijn arm kwijtraakte.
Nu staat ze op het land, en is zoals jullie het kunnen zien weer helemaal mooi op gewicht.
Hartstikke mooi, maar Javi is daardoor ook sterker geworden, en geloof me, ze is beresterk!! De eerste keren dat we Javi mee wilde nemen hingen er 4 sterke mannen aan, maar Javi rende overal dwars doorheen en overheen, en mepte naar iedereen die ze tegen kwam. En ze mepte raak!
Nu eindelijk kunnen we haar redelijk fatsoenlijk meenemen naar het land toe, maar zodra ze doorheeft dat er iets moet gebeuren waar mevrouw geen zin in heeft valt ze direct aan.
Dit houd dus ook in dat een dierenarts er onmogelijk bij kan komen! En dat is natuurlijk niet best. Bekappen gaat ook nog steeds niet.
Op dit moment is ze dus kreupel, en heeft ontstoken ogen, maar we kunnen haar niet behandelen. Dat is in en in triest.
Buiten in de groep mag ik tot een straal van 2 meter komen, kom ik daar binnen dreigt ze aan te vallen. Loop ik niet de straal uit, dan valt ze ook aan. Het is echt verschrikkelijk voor haar.
Ze heeft zo'n hekel aan mensen gekregen die haar dit leed allemaal aangedaan heeft, dat ze maar 1 ding kent.... mensen zijn gevaarlijk, doen je pijn, dus aanvallen.
annemarie is vanmorgen bij haar wezen kijken, en die vertelde ook dat Javi echt gevaarlijk is.
Desondanks gaat ze er toch mee aan de slag. Ze vond het enorm knap van me dat ik opzich al zover gekomen was, maar heb haar ook eerlijk gezegd dat ik toch wel behoorlijke schrik heb gekregen van Javi met haar achterbenen, je ziet ze niet, maar voelt ze wel! Gelukkig begreep Annemarie me ook hierin.
Op het land liet Javi dus ook zien wat ik bedoelde, en ik liep dus snel weer uit de 2 meter cirkel.
Annemarie gaf me gelijk dat ik dat deed.
Ik hoop gewoon zo voor Javi dat Annemarie haar weer een beetje handzamer kan krijgen.
Javi hoeft hier helemaal niets, maar ik wil wel dat de DA of hoefsmid er normaal bij kan komen, en dat we haar nu ook kunnen behandelen.
Ik wil gewoon dat Javi leert inzien dat niet alle mensen slecht zijn, en ik hoop echt dat Annemarie dit voorelkaar gaat krijgen!!
Javi verdient het!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:41

Nou ja potverdikkie heeft alles al gezegd, Annemarie was positief, maar natuurlijk weet ook zij niet hoe ver ze kan komen en wat ze met Javi kan gaan doen.
Maar ze gaat dus absoluut naar Horse Event en daar zullen we wel zien wat er gebeurt. Wij zijn er natuurlijk ook alledrie de dagen bij, we moesten zelfs erbij komen staan geloof ik om alles te vertellen (slik) Dussse allemaal komen dan.
Ik ben vandaag veilig buiten het weiland gebleven, vond dat er wel genoeg mensen de wei in gingen, en er zijn foto's gemaakt en ze hebben gewoon even naar Javi gekeken en hoe ze reageerde op hun en alles.
Ik ben echt zoooo benieuwd hoe dit gaat worden, maar we moeten nog even geduld hebben want het is nog geen september.

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:22

dit kan nog een tijdje duren voor ze veranderd ik heb zelf ook een pony met een slecht verleden en nu 10 mnd later begint ze me een beetje te vertrouwen maar een verkeerde beweging en ze is weer weg
dus het word ook voor Javi een lange weg voor ze weer vertrouwen in mensen krijgt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:32

Nou dat is al 1 stap
Maar tot september kan er natuurlijk niet gewacht worden met een behandeling, wat is daar de planning voor?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:41

Geen. We kunnen haar niet elke dag opnieuw onder verdoving spuiten om haar ogen te doen.
Met verdoven bedoel ik dus echt zo goed als helemaal plat.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:00

Maar gaan jullie elke dag naar Horse Event?
Ik kom zaterdag of zondag, zou het heel graag willen zien!
Succes met de behandelingen nog vóór Horse Event! ;(

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:14

Wij zijn er alle 3 de dagen, en elke dag gaat javi de ring in

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:30

Ik ga waarschijnlijk ook, dan kom ik zeker kijken!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 07:57

suddy schreef:
dit kan nog een tijdje duren voor ze veranderd ik heb zelf ook een pony met een slecht verleden en nu 10 mnd later begint ze me een beetje te vertrouwen maar een verkeerde beweging en ze is weer weg
dus het word ook voor Javi een lange weg voor ze weer vertrouwen in mensen krijgt

We weten dat dit soort paarden lang tijd nodig hebben, maar we hebben haar al vanaf oktober. En dit gedrag van haar is niet iets wat je makkelijk eruit krijgt, omdat zij puur bezig is met overleven, en ze heeft geleerd dat mensen gemeen zijn, dus valt ze maar als eerste aan.

De behandeling gaat gewoon niet, dan zou ze idd elke dag platgespoten moeten worden, en dat kan je vergeten, madam is behoorlijk slim en die heeft dat allang door na 1 keer. Volgens mij als je het vaker zou doen zou ze bijna klok gaan kijken van oh het is weer zo laat, dan komen ze zo en dan trap ik ze helemaal de hoek in.
Dus dat is wel echt heel vervelend, maar tis gewoon heel erg gevaarlijk. Maar goed ik vertrouw pvd er volledig in dat als haar ogen echt te slecht worden dat ze dan echt wel actie onderneemt. Misschien met een hele grote dosis antibiotica als ze knock out ligt ofzo hahaha, maar ja eer je haar knock out hebt.

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:43

ik hoop dat ze toch iets met haar kunnen bereiken hoe klein ook elke stap is er een

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:34

Ik hoop het ook, ik ga denk ik echt met buikpijn van de spanning kijken.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:38

word het ook opgenomen? dat we het bijvoorbeeld op youtube kunnen bekijken?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:01

Ik neem een filmcamera mee, maar mijn filmkwaliteiten zullen niet fantastisch zijn, maar wil het wel gaan uploaden en laten zien natuurlijk.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:03

Als ik kom, neem ik sowieso ook foto's. Minder duidelijk dan echt een filmpje natuurlijk maar dan krijg je ook al een impressie :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:04

ja precies, mijn digicam is kapot, maar ik denk dat de andere meiden waarmee ik ga er wel een meenemen, dus dan hebben we film en foto.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:16

Ik neem mijn toestel wel mee, en laptop met draadloos internet~!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:17

ok cool ik heb ook een laptop maar geen draadloos internet.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:38

o das leuk!!! dan kun je altijd terug kijken, en ik ben ook wel nieuwsgierig!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:30

ik zet even heel stiekem een * :o

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:19

tot nu toe alleen meegelezen, maar ik ben er zeker bij op h.e.!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:01

hoe gaat het eigenlijk met de rest van de paardjes, daar hoor ik hier in het topic heel weinig meer over.