Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kazary schreef:Als ik het verhaal van perrokai zo lees dan vind ik haar een super mens met paard. En met super bedoel ik super goed voor haar dieren. Maar geen paardenmens, dan had ze namelijk aangevoeld dat het dier waar ze het over had niet bij haar zo passen op dat moment. Wel is het een doorzetter die wil leren en zodoende kwam het goed. Dus voor mij een mens met paard, maar zeker niet met een negatieve klank, integendeel.
Dus leuk om de verschilldene meningen hierover dan te zien
Detour, ik denk dat je dat altijd bent.Een schilder blijft ook eens childer, ook al heeft hij nooit meer iets gemaakt. Als je die toch weer een perongeluk een kwast in de hand drukt komt er een prachtig schilderij uit. Dat verleer je niet.
russel schreef:Chiva, oefening baart kunst, ervaring leert je de weg en daar hoef je geen paardenmens voor te zijn, mag je gewoon mens met paard voor zijn. Vergeet niet dat er velen zijn die de luxe hebben gehad als kind al met de shets te mogen rommelen en daarna steeds een stapje verder konden, nu op bokt ook geen 20 meer zijn en ook spreken van hun jaaaarenlange ervaring, lees gerust 20-30 of wellicht wel 35 tot 40 jaar ervaring.![]()
Als iemand met zijn 5e een shet had gekregen, kan die persoon gerust over 40 jaar ervaring spreken, maar dat maakt die mens nog geen paardenmens, ook al weet die op veel dingen een antwoord en kent ook de Hard-Way die soms zo veel ontzag inboezemt in sterke verhalen, want ZIJ weten het wel, ZIJ durven het wel.
![]()
Paardenmens zijn zit in je ziel en dat kan je ook al zijn als je net met je shetje bezig bent als kind. Die missen nog een hoop praktijk ervaring, maar over een aantal jaren, steken ze met kop en schouders boven de rest uit met die 30-40 jaar ervaring. Die zullen wellicht wel nooit de hard-way hanteren, hebben ze niet nodig, wie zal het zeggen![]()
![]()
, het fenomeen paardenmens.
LDRD schreef:Chiva, daar ben ik het nou grondig mee eens. Je wil niet weten hoe vaak ik denk (en niet alleen met de paarden): tsja, ik doe ook maar wat
.
Heb alleen het talent schijnbaar om regelmatig het juiste te doen.
Perrokai schreef:Dank je voor het compliment, misschien word ik het ooit nog een keer maar ik wil het nu nog niet zijn......ik wil heel graag leren van mensen die ook nog eens de jaren ervaring erbij hebben en die er een bijna natuurlijk oog en gevoel voor hebben zonder te eigenwijs te zijn wat ik evengoed soms toch ben.Helaas in mijn directe omgeving zie ik ze niet dagelijks maar ik besef inmiddels wel wat de foute voorbeelden zijn voor mij.....of zet daar op zn minst vraagtekens bij en vraag het anderen. Vandaar dat ik toch echt boeken erbij nodig heb soms om het geheel te kunnen overzien.
Haha dat blijkt dan wel Detour, daar hoef je nu iig niet wakker over te liggen.
KiWiKo schreef:vandaag weer eens les gehad............. ben weer afgestapt met het idee dat ik beter kan gaan punniken![]()
god wat een deksel op je neus gebeuren is dat toch altijd![]()
![]()
maar wel het goede gevoeld, vast kunnen houden en uit kunnen breiden![]()
dus toch wel weer wat trots
detour schreef:Als paardenmens in je ziel zit dan voel ik me ook wel aangesproken; echter heb ik heel veel mee gemaakt en denk er over na mijn twenter nooit weer een eniwue aan te schaffen. Zou je dan paardenmens blijven?