De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

detour

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:01

Als paardenmens in je ziel zit dan voel ik me ook wel aangesproken; echter heb ik heel veel mee gemaakt en denk er over na mijn twenter nooit weer een eniwue aan te schaffen. Zou je dan paardenmens blijven?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 15:06

Dank je voor het compliment, misschien word ik het ooit nog een keer maar ik wil het nu nog niet zijn......ik wil heel graag leren van mensen die ook nog eens de jaren ervaring erbij hebben en die er een bijna natuurlijk oog en gevoel voor hebben zonder te eigenwijs te zijn wat ik evengoed soms toch ben. ;) Helaas in mijn directe omgeving zie ik ze niet dagelijks maar ik besef inmiddels wel wat de foute voorbeelden zijn voor mij.....of zet daar op zn minst vraagtekens bij en vraag het anderen. Vandaar dat ik toch echt boeken erbij nodig heb soms om het geheel te kunnen overzien.

Haha dat blijkt dan wel Detour, daar hoef je nu iig niet wakker over te liggen. :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:08

Als ik het verhaal van perrokai zo lees dan vind ik haar een super mens met paard. En met super bedoel ik super goed voor haar dieren. Maar geen paardenmens, dan had ze namelijk aangevoeld dat het dier waar ze het over had niet bij haar zo passen op dat moment. Wel is het een doorzetter die wil leren en zodoende kwam het goed. Dus voor mij een mens met paard, maar zeker niet met een negatieve klank, integendeel.
Dus leuk om de verschilldene meningen hierover dan te zien :)

Detour, ik denk dat je dat altijd bent.Een schilder blijft ook eens childer, ook al heeft hij nooit meer iets gemaakt. Als je die toch weer een perongeluk een kwast in de hand drukt komt er een prachtig schilderij uit. Dat verleer je niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:10

kazary schreef:
Als ik het verhaal van perrokai zo lees dan vind ik haar een super mens met paard. En met super bedoel ik super goed voor haar dieren. Maar geen paardenmens, dan had ze namelijk aangevoeld dat het dier waar ze het over had niet bij haar zo passen op dat moment. Wel is het een doorzetter die wil leren en zodoende kwam het goed. Dus voor mij een mens met paard, maar zeker niet met een negatieve klank, integendeel.
Dus leuk om de verschilldene meningen hierover dan te zien :)

Detour, ik denk dat je dat altijd bent.Een schilder blijft ook eens childer, ook al heeft hij nooit meer iets gemaakt. Als je die toch weer een perongeluk een kwast in de hand drukt komt er een prachtig schilderij uit. Dat verleer je niet.

* maakt meteen reclame: www.readerschoice-art.com.

brengt meer geld in het laatje dan paarden houden. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:15

paarden houden kost alleen maar....tenminste op de manier dat ik het doe.....op z'n watjes.....wat is gekomen dat blijft,maakt niet uit of het oud of krakkemikkig is....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:24

@ Detour, een paardenmens hoeft zelf geen paard te hebben.
En ik ga met Kazary mee, Perrokai is mens met paard, met gedrevenheid en een passie, maar als paardenmens had ze bepaalde dingen eerder aangevoeld. Ook hier weer, geen negatieve bijklank bij mens met paard, alleen een constatering.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:24

geerke schreef:
paarden houden kost alleen maar....tenminste op de manier dat ik het doe.....op z'n watjes.....wat is gekomen dat blijft,maakt niet uit of het oud of krakkemikkig is....

"Op zijn watjes".. _O-

daar zijn er vast velen van.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:26

Hier nog een watje, maar helaas kom je niet altijd onder de tissues uit.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:53

russel schreef:
Chiva, oefening baart kunst, ervaring leert je de weg en daar hoef je geen paardenmens voor te zijn, mag je gewoon mens met paard voor zijn. Vergeet niet dat er velen zijn die de luxe hebben gehad als kind al met de shets te mogen rommelen en daarna steeds een stapje verder konden, nu op bokt ook geen 20 meer zijn en ook spreken van hun jaaaarenlange ervaring, lees gerust 20-30 of wellicht wel 35 tot 40 jaar ervaring. ;)

Als iemand met zijn 5e een shet had gekregen, kan die persoon gerust over 40 jaar ervaring spreken ;) , maar dat maakt die mens nog geen paardenmens, ook al weet die op veel dingen een antwoord en kent ook de Hard-Way die soms zo veel ontzag inboezemt in sterke verhalen, want ZIJ weten het wel, ZIJ durven het wel. ;)

Paardenmens zijn zit in je ziel en dat kan je ook al zijn als je net met je shetje bezig bent als kind. Die missen nog een hoop praktijk ervaring, maar over een aantal jaren, steken ze met kop en schouders boven de rest uit met die 30-40 jaar ervaring. Die zullen wellicht wel nooit de hard-way hanteren, hebben ze niet nodig, wie zal het zeggen :D :D :Y), het fenomeen paardenmens.

Tja, het mooie is dat ik dus het "kind met shetje" ben (of was eigenlijk ) :P

Alles op gevoel en prachtige leermeesters gehad door de jaren heen :j Natuurlijk soms weleens keihard met de kop tegen de muur maar nooit op punten gestaan waar ik het niet meer wist. Ruim 25 jaar later kwam dat punt pas voor mij en heb ik letterlijk gezegd: ik ga dammen. Ben blij dat ik het niet gedaan heb uiteraard, maar dat was wel een moment dat ik me heeeel goed realiseerde dat ik werkelijk nog niets wist en mijn hele leven zou blijven leren, al word ik 150 jaar.

Het mooie is en blijft echter, dat ik, ondanks die hele onzekere periode, toch benaderd werd door allerhande mensen voor problemen. En dat ik, al deed ik het werkelijk in mijn broek van angst soms, in staat was helder te blijven denken en die problemen het hoofd te bieden. vond ik toch wel mooi van mezelf.

Nu, terugkijkend op mijn mindere periode denk ik: Goh, is goed geweest om ook die kant eens mee te maken. Heb ik veel van geleerd. En het gekke is, dat ik, juist daardoor, besefte dat ik een paardenmens ben. Klinkt maf, maar dat hebben de paarden, en de manieren waarop die op mij reageerden, en ik op hen, juist in die periode, waarin ik volledig op mezelf werd teruggeworpen en een paar stappen terugdeed, mij laten zien. Kan het niet precies uitleggen, het is "dat" *knipt met vingers*

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:54

En, het moge duidelijk zijn, dat heeft mi niets met arrogantie te maken, of dat ik mezelf goed zou vinden, welnee, ik pruts ook maar wat aan :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:24

Chiva, daar ben ik het nou grondig mee eens :D . Je wil niet weten hoe vaak ik denk (en niet alleen met de paarden): tsja, ik doe ook maar wat :o .
Heb alleen het talent schijnbaar om regelmatig het juiste te doen :D .

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:53

LDRD schreef:
Chiva, daar ben ik het nou grondig mee eens :D . Je wil niet weten hoe vaak ik denk (en niet alleen met de paarden): tsja, ik doe ook maar wat :o .
Heb alleen het talent schijnbaar om regelmatig het juiste te doen :D .

haha hier kan ik me helemaal in vinden. Je handelt instinctief en blijkbaar sluit dat toch aan bij het paard in kwestie. :Y)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:53

Perrokai schreef:
Dank je voor het compliment, misschien word ik het ooit nog een keer maar ik wil het nu nog niet zijn......ik wil heel graag leren van mensen die ook nog eens de jaren ervaring erbij hebben en die er een bijna natuurlijk oog en gevoel voor hebben zonder te eigenwijs te zijn wat ik evengoed soms toch ben. ;) Helaas in mijn directe omgeving zie ik ze niet dagelijks maar ik besef inmiddels wel wat de foute voorbeelden zijn voor mij.....of zet daar op zn minst vraagtekens bij en vraag het anderen. Vandaar dat ik toch echt boeken erbij nodig heb soms om het geheel te kunnen overzien.

Haha dat blijkt dan wel Detour, daar hoef je nu iig niet wakker over te liggen. :D

maar misschien maakt dat jou juist een paardenmens :) Weten wat je zo van tafel af kan schuiven met het etiket onzin, en weten waneer je op moet letten omdat het leerzaam kan zijn :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:56

vandaag weer eens les gehad............. ben weer afgestapt met het idee dat ik beter kan gaan punniken :)

god wat een deksel op je neus gebeuren is dat toch altijd ;) :)

maar wel het goede gevoeld, vast kunnen houden en uit kunnen breiden :) :) dus toch wel weer wat trots ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:01

KiWiKo schreef:
vandaag weer eens les gehad............. ben weer afgestapt met het idee dat ik beter kan gaan punniken :)

god wat een deksel op je neus gebeuren is dat toch altijd ;) :)

maar wel het goede gevoeld, vast kunnen houden en uit kunnen breiden :) :) dus toch wel weer wat trots ;)

Ieeghhhhhhhhhh..... dat heb ik nou ook 8 van de 10 keer :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:18

dat gevoel is heerlijk!!!
z'on losse lopende machine onder je!
hoe moet je het beschrijven...ik weet het niet....het is net of het vanzelf gaat,daar doe je het voor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:23

precies, dan hoef ik alleen maar te zitten en te denken aan wat ik wil en hoe ik het wil :) en dan gebeurt het :)

en dan nog doe ik teveel............ zucht :D :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:26

detour schreef:
Als paardenmens in je ziel zit dan voel ik me ook wel aangesproken; echter heb ik heel veel mee gemaakt en denk er over na mijn twenter nooit weer een eniwue aan te schaffen. Zou je dan paardenmens blijven?

ja dat zit in je :) :) de finetuning kan je kwijtraken.......... maar die heb je ook zo weer terug :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:37

Nou, dat geeft moed, mocht ik ooit nog een kamikazepiloot zijn als mijn lieve twenter het loodje heeft gelegd. :+

Ik ga vanavond met mijn waardeloze conditie met een olifant springen. |o
Paard geen ervaring , ik al tijden niet gedaan. Zal blij zijn als ik 80 cm spring. Denken jullie aan me?
Misschien wordt het paardopmens.. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:51

Ik ben zeker een paardenmens, in hart en nieren. :) Kan ermee lezen en schrijven. Maar dat is niet alleen met paarden, dat is gewoon met alle (grote) dieren zo. :)
En dat is niet bedoeld qua rijden, want daarmee kan ik nog veel leren. Ik rijd ook nog niet heeeel lang. Maar qua grondwerk, gewoon de omgang vooral.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:35

Paardenmens of niet, geen idee. Wat ik wel weet is dat mijn paard een echt Lovelypaard is :). Zegt men.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:57

Een echt paardenmens had met mijn paard ook geen enkele probleem gehad, niet met de omgang en niet met rijden. Mijn paard was een super paard, heel lief en eerlijk en het lag ook niet aan hem, het lag alleen maar aan mij voor de volle 100%. Heb in heel korte tijd zo enorm veel van hem geleerd, eigenlijk alles.......maar dat wil dus nog steeds niet zeggen dat ik dat nu met heel veel paarden kan, wel met de mijne natuurlijk en ook daarom ben ik geen echt paardenmens. Ik vind het heerlijk om te kijken naar anderen die rijden of bezig zijn. Bemoei me er nooit mee en zeg dus ook niets, zelfs niet als ze me wat vragen tenzij ik de persoon heel goed ken en ik denk wat gezien te hebben.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:36

hmm.. ik denk dat ik een mens met een paard ben
ik houd van mijn paard en vind d'r echt geweldig enzo, maar ik wil nou ook weer niet de hele dag in de wei zitten met mijn paard. ik heb d'r ook weer niet om alleen over op te scheppen ofzo..
als ik iets met mijn paard doe gaat het mij vooral om gewoon lol hebben.
maar ik heb nou niet zeg maar iets echt bijzonders met paarden.. nouja ik vind paarden wel echt heel leuk enzo maar ik ben nou niet echt speciaal zo'n echt mens die aan niks anders denkt dan aan paarden..
ik heb gewoon altijd wel lol met mijn paard en ga er (bijna) nooit met tegenzin heen.. als het nou echt keihard regent en de hele wei onder water staat heb ik er meestal niet zo'n zin in om heen te gaan maarja..

ik zou graag echt zoiets speciaals met paarden willen hebben, maar dat heb ik gewoon niet.. dus dan ben ik denk ik gewoon een 'mens met een paard'.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:11

Nou, deze paardenmens heeft zich vanmorgen volkomen laten verrassen door haar verzorgshet.

Nadat hij de wei in was gerend in het pikkedonker, leek hij een paar minuten later voor dood in de wei te liggen. Hij lag letterlijk met de pootjes omhoog. De dames KWPN waren ook helemaal over de pies over hun vriendje en kwamen kijken of ze konden assisteren }:0 .
Ook manlief liep hulpeloos te gillen dat het helemaal fout ging.

Eind van het liedje: het bleek dat hij tijdens zijn racepartij was uitgegleden en op zijn rug in een kuiltje terecht was gekomen en niet meer op kon staan. Even een duwtje deed wonderen :+ .