Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ik vind het vreemd dat ze de cornage niet gehoord hebben..doet me wel twijfelen aan de kennis. Zeker ook bij een top dressuur paard kopen voor e12.000,- in deze markt..
Pinacolada schreef:Toch handig dat internet, zou gister een paard bekijken. Gevraagd naar medisch verleden, blessures etc. was helemaal goed. Vind ik later online dat paard peesblessure had. Erg vervelend dat je mensen gewoon niet kan vertrouwen
denisesilver schreef:Valt mij altijd op dat er geklaagd wordt dat de veulens slecht verkopen, maar de merries vervolgens wel weer vol geduwd worden.
LindyTH schreef:Hoi allemaal
Vraagje, vriendin van mij wil een paard kopen, is echt een bovengemiddeld goed dressuurpaard maar er zit rijtechnisch nog wel wat werk aan. We zoeken dus iemand die de rijtechnische uitdaging aan wil en kan gaan. Ikzelf rij er zo mee weg en hij kan ook gewoon netjes voorgereden en uitgeprobeerd worden, maar hij is niet door iedereen direct na te rijden.
Waar kun je zo'n paard het beste adverteren? Marktplaats? Facebook? Sporthorses lijkt mij minder geschikt?
Alvast bedankt en groetjes!
Rochiril schreef:Volgens mij is het zo dat als je de koper expliciet vraagt of betreffend paard geschikt is voor jouw doelen, en de verkoper antwoord daarop dat dat zo is, dat dat al valt onder onderzoeksplicht?
Verkoper wist hier natuurlijk ook meer van en heeft dit paard willens en wetens met dit gebrek verkocht aan een schijnbaar niet zo op de hoogte zijnde koper. Tja ik vind daar wat van
LindyTH schreef:Hoi allemaal
Vraagje, vriendin van mij wil een paard kopen, is echt een bovengemiddeld goed dressuurpaard maar er zit rijtechnisch nog wel wat werk aan. We zoeken dus iemand die de rijtechnische uitdaging aan wil en kan gaan. Ikzelf rij er zo mee weg en hij kan ook gewoon netjes voorgereden en uitgeprobeerd worden, maar hij is niet door iedereen direct na te rijden.
Waar kun je zo'n paard het beste adverteren? Marktplaats? Facebook? Sporthorses lijkt mij minder geschikt?
Alvast bedankt en groetjes!
Elisa2 schreef:Zit je in de Ijslander wereld? Als je mij de advertentie stuurt (per PB) dan kan ik hem wel even doorsturen naar mijn nicht die zit in de Ijslander wereld. Dat vergroot wellicht het publiek.
SjonnieZ schreef:Layla
Wat versta je onder niet bomproof? Waar is jouw paard bang voor en wat doet hij dan?
IJslanders worden net als freibergers vaak door oudere gekocht en dan is een betrouwbaar paard buiten idd wel handig
Electra63 schreef:Je moet inderdaad een Ijslander-liefhebber zoeken.
Zijn daar geen FB-groepen van? Of de fokvereniging ?
https://www.facebook.com/share/199Kb3UD4L/
Dit is de FB-pagina van de Ned.Vereniging van Ijslanders.
Daar zullen wel liefhebbers zitten.