Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poezebeest schreef:Lastig Manic, hopelijk kan jouw da een goed advies geven wat te doen.
Waar vinden jullie de paarden die je gaat bekijken? Ik ken de meeste paarden op marktplaats en sporthorses inmiddels wel en ik houd wat fb pagina’s in de gaten. Ik heb het idee dat het paard wat ik zoek hier niet snel op verschijnt want het is of heel jong, of project/bemerking en <10K of goede papieren en minimaal M-niveau en gelijk 15K of hoger. Er tussenin is weinig te vinden op deze kanalen. Geduld is een schone zaak vermoed ik en nog maar eens in mijn netwerk rondvragen.
IcePrincess schreef:Ik kom me ook melden, vind het wel fijn om hier ervaringen en meningen mee te lezen!
Zelf op zoek naar een super lowbudget projectpaardje, geen sportpaard type. 2 tot 15 jaar. Voorkeur voor ruin, liefst stevige grote D of een e-maatje.
Afgelopen week wezen kijken bij een pony die wel alle uiterste van mijn lijstje tikt, maar karakter vond ik erg leuk en voelde heel vertouwd ondanks zijn onvertrouwen in vreemde mensen.
Nu twijfel ik alleen wat een eerlijke prijs zal zijn voor zo'n pony want dat vind ik nog wel lastig nu ik hem leuker blijk te vinden dan verwacht;
Spaanse vanalles mix, 1.57m, ruin, 15, niets spectaculair om te zien, beetje uit verhouding voor hoe ik ze liever gebouwd zie, flinke schiefel buiten achterbeen, verder mooie droge benen, wat littekens hier en daar maar voelen soepel. Rug voelde ook prima, reageerde nergens pijnlijk maar mist vooral veel spier, rijden is voorlopig niet aan de orde, staat ook al ruime tijd stil. Zit verder super in zijn vel, niet te dik, niet te dun, goede hoeven.
Leek alleen niet helemaal zuiver dus ga nog een keer terug, bak was erg zwaar en kan gewoon gebrek aan kracht en balans zijn dus dat wil ik nog even beter bekijken, als het een dieper liggend probleem lijkt te zijn laat ik hem sowieso staan. Hij vond die eerste ontmoeting mentaal al erg zwaar dus wilde hem niet direct teveel doorvragen.
Verder ook typisch import geval, heel veel verhandeld geweest voor hij bij deze lieve mensen kwam waar hij het op zich prima heeft.
Paspoort klopt wel maar is nog niet in nederland geregistreerd (wisten niet dat dat moest). Basisenting moet opnieuw.
Enorm veel tandsteen op zijn hengstentanden en haken aan de snijtanden dus tandarts staat ook ergens bovenaan de lijst van wat moet gebeuren.
Maar ik vind het nu dus lastig gevoel opzij te zetten om een eerlijk bod te doen (mits de onzuiverheid oplosbaar lijkt natuurlijk). De markt is momenteel zo uiteenlopend qua prijzen.
ruitje schreef:Die wij in pension hadden waren ook hele andere types, van dezelfde eigenaar en met dezelfde opvoeding. De een was echt op en top kinderpony. De ander was jonger dus niet eerlijk om te vergelijken maar ik denk dat als je bij die je ogen dicht deed ze zelf volle vaart een springparcours rond ging. Die had lol in het leven
Zijn van die rassen waarvan ik het jammer vind dat ik er geen verstand van heb, omdat ik denk dat er verschillende types zijn?
Als mijn kinderen groot zijn komt er denk ik een conny
IcePrincess schreef:Bedankt voor je reactie Elisa. Pony was van een puber die interesse is verloren, dus staat nu alleen gras te maaien, interesse lijkt niet terug te komen dus daarom zoeken ze nu toch maar een nieuw huis voor hem. Verder ook alleen recreatief mee gereden.
Het is vooral het hupje wat hij maakt bij aandraven en dan wat passen licht onregelmatig, zag dat laatste vooral op het filmpje terug maar niet duidelijk ergens kreupel.
Heb er drie gehad die vrijwel hetzelfde deden, twee waren qua spier net zo'n slappe vaatdoek als deze maar de ander deed het bij pijn in de voet en dat was grote ellende. Dus in dat geval wil ik liever röntgenfoto's en dat vind ik het voor deze pony dan weer niet waard.
Tandvlees had ik idd ook nog beter willen bekijken maar was ik vergeten, zijn emmertje was ook snel vol, heb enkel zijn lijf en benen nagekeken en wat minimaal grondwerk om zijn reacties te testen en hem te zien lopen en hij was mentaal al bekaf. Dus tanden goed nakijken staat ook op de planning voor de volgende keer. Hij at nu iig nog wel goed maar eothr is idd ook een risico wat ik niet wil nemen.
Babootje schreef:Is de dierenarts waar je geweest bent een keuringsarts paard? Want die zou dat eigenlijk wel moeten weten.
IcePrincess schreef:Bedankt voor je reactie Elisa. Pony was van een puber die interesse is verloren, dus staat nu alleen gras te maaien, interesse lijkt niet terug te komen dus daarom zoeken ze nu toch maar een nieuw huis voor hem. Verder ook alleen recreatief mee gereden.
Het is vooral het hupje wat hij maakt bij aandraven en dan wat passen licht onregelmatig, zag dat laatste vooral op het filmpje terug maar niet duidelijk ergens kreupel.
Heb er drie gehad die vrijwel hetzelfde deden, twee waren qua spier net zo'n slappe vaatdoek als deze maar de ander deed het bij pijn in de voet en dat was grote ellende. Dus in dat geval wil ik liever röntgenfoto's en dat vind ik het voor deze pony dan weer niet waard.
Tandvlees had ik idd ook nog beter willen bekijken maar was ik vergeten, zijn emmertje was ook snel vol, heb enkel zijn lijf en benen nagekeken en wat minimaal grondwerk om zijn reacties te testen en hem te zien lopen en hij was mentaal al bekaf. Dus tanden goed nakijken staat ook op de planning voor de volgende keer. Hij at nu iig nog wel goed maar eothr is idd ook een risico wat ik niet wil nemen.
Belker schreef:Problemen moet je niet willen kopen, die krijg je er wel voldoende bij.
Zo 1 zou ik alleen kopen als je het leuk vindt om uit te puzzelen wat er allemaal mis is en dan dus je ook je verlies willen nemen. Maar ik denk dat ie meer kost aan DA en peuten en supplementen dan dat hij waard is. Dus als je voor je gevoel goed wilt doen en het geld kunt missen, ga je gang. Anders, zoek lekker verder. Deze is slchtprijs waard, dus nu zo een €250.
StalNollie schreef:Ice pr het is vaak ook een smoesje /verkoop praatje wat betreft interesse verloren.
Met alles wat je opnoemt zou ik hem laten staan. Registreren is zo gedaan maar komt er ook bij de kosten erbij a 36€.