Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:53

Zonnetje81 schreef:
Ik baal er van als mn twee witjes vies zijn ook al komen ze nergens. Maar het houdt me bezig wn eer van mn werk…..voor heel even :+

Of zoals een vader tegen z'n zoon zei (in een andere setting): it kept you off the street and out of trouble :D

Zonnetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:00

Ja precies

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:09

Mijn dochter heeft vanmiddag een keuring staan van een fijn opgeleid paard, die ze (als alles goed gaat) dit jaar nog YR kan starten. Toch wel een beetje spannend, ook al is het dit keer niet mijn portemonnee :P
Mocht alles goed gaan, dan komt onze 4 jarige zwarte ruin te koop. Dat is wel even slikken, want die heb ik met 2 maanden oud uitgezocht en heb ik zien opgroeien tot, al zeg ik het zelf, een behoorlijk knap sportpaard. Vind het erg jammer, maar haar ambitie ligt er nu en helaas is YR tot de 21 jaar en met deze merrie kan ze gelijk het Z2 in en door naar de subtop. Mijn keuze zou anders zijn, maar ja....het is haar paard.

Verkoop ruin geven we uit handen bij een stal met groot netwerk. Mocht iemand meer willen weten, stuur PB want hij staat voorlopig nog niet online en komt dat wellicht ook niet. Prijsklasse >25k-30K. Volledig gekeurd zonder bemerkingen.

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:39

Ik meld me hier ook. Lees al even mee en de zoektocht was nog niet echt begonnen maar ondertussen al bij 3 paarden gaan kijken die het allemaal net niet waren. Eerste liep niet goed, tweede was maatje pony en de derde was op papier en aan de hand een goede match maar onder het zadel ontbrak de match volledig.

Wat ik zoek is een merrie of ruin, 7 tot 12 jaar, max. 1.70m, gezond en verkeersmak, budget max 12,5K.

Kleur maakt me echt niet uit, hoewel ik een zwak heb voor donkerbruine en zwarte paarden.

Ik heb een nu 22-jarig bijrijdpaard wat nog als een zonnetje loopt. Geweldig dier, opstappen en wegrijden en super betrouwbaar. Copy paste deed ik het liefste maar helaas. Mijn eigen paard moet in ieder geval onder het zadel hetzelfde veilige gevoel geven. Qua karakter mag hij/zij wat mensgerichter zijn en minder stoïcijns. Ik word nu gedoogd zullen we maar zeggen.

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:41

@padoertje; spannend en idd even slikken als je de ruin gaat verkopen. Hopelijk vind je een fijn nieuw huis voor hem.

@goldenarrow; gefeliciteerd, wat een leukerd!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:03

Ik sta letterlijk /nu/ te keuren. Klinisch in ieder geval goed, foto’s worden nu gemaakt. Spannend!! :=

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:04

manic schreef:
Ik sta letterlijk /nu/ te keuren. Klinisch in ieder geval goed, foto’s worden nu gemaakt. Spannend!! :=

succes!

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:08

Succes

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:41

Succes

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:12

manic schreef:

Spannend? Is ie er doorheen gekomen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:02

Moderatoropmerking:
Dit bericht is op verzoek verwijderd
Laatst bijgewerkt door balance op 20-06-23 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator opmerking

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:49

Poezebeest schreef:
@padoertje; spannend en idd even slikken als je de ruin gaat verkopen. Hopelijk vind je een fijn nieuw huis voor hem.

@goldenarrow; gefeliciteerd, wat een leukerd!

Merrie heeft een positief advies, dus die gaan we komend weekend ophalen.

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:57

@Manic: wat balen! Hopelijk niet al te ingewikkeld. Ben benieuwd naar het advies van de dierenarts.

@padoertje: gefeliciteerd! Op naar nieuwe avonturen voor je dochter, leuk!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:07

@ padoertje: gefeliciteerd voor je dochter en succes met de verkoop van de jonge!

@ goldenarrow: wat een mooie! Veel geluk en plezier ermee!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:24

MyWishMax schreef:
Een goed paard heeft geen kleur idd. Maar je mag wel een voorkeur hebben of het een pluspunt vinden.

Je beperken tot 1 kleur in een zoektocht vind ik niet verstandig. Dat zie je nog wel eens bij bijzondere kleuren en dan betalen ze veel geld voor een kwalitatief minder dier, alleen vanwege de kleur.

Ik heb niet speciaal gezocht naar een vos, dat vind ik wel het mooiste en toevallig hebben we er nu 1. Daarvoor 2 'saaie' bruine want dke pasten het beste. Nu de vos en was de kleur dus een pluspunt nadat ze aan alle eisen voldeed.

Ik kom altijd met een vosmerrie thuis :') ik durf ook best te uiten dat ik uitsluitend voor koffievossen ga. Maar een donker bruine of een zwarte sta ik ook wel voor open hoor. Ze moeten in ieder geval goed staan in herfst kleuren. Oppervlakkig: ja. Maar ja het oog wilt ook wat _O-

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:34

Ik sluit juist schimmels uit. Dat is echt de enige kleur die ik niet wil hebben. Ook met de verhoogde kans op melanomen. Het liefst kom ik met een vos thuis <3 maar op dit moment is m’n zoektocht niet echt hard bezig. Hopelijk over een jaar weer ruimte voor een nieuw maatje.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:49

Ik vind vossen eigenlijk helemaal niks, maar ben deze keer wel met een vos thuis gekomen, na de ellende met mijn donkerbruine merrie is gezondheid toch het aller allerbelangrijkst. En de kleur begint in mij te groeien. Moet wel zeggen dat het dan wel scheelt bij mij als ze een aansprekend koppie hebben.

Daarnaast vind ik schimmels prachtig maar denk wel dat mijn “autisme” getriggerd word als je een smeerkees hebt die continue in zijn eigen stront gaat liggen als schimmelzijnde… :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:39

Ben gek op vossen. Ik heb moeder-vos en nu ook haar zoon-vos van Ferguson.
Hij is drie en maken we nu zadelmak.
Zo'n schatje. Ik vind m echt superleuk.

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:16

Hou er van :+:
Zeker met veel wit.

Jam was ook echt een oranje vos, samen met zijn drukke blije karakter had hij ook de bijnaam "code oranje" op stal :+

Afbeelding

Afbeelding

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:20

c_alsemgeest schreef:
Hou er van :+:
Zeker met veel wit.

Jam was ook echt een oranje vos, samen met zijn drukke blije karakter had hij ook de bijnaam "code oranje" op stal :+

[ [url=m/EwCVTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Jc7uqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha geweldig! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:15

Lijkt me heel verstandig om dat even te laten checken door je eigen DA. Soms is het denk ik gewoon lastig te zien/ beoordelen op de foto.

Als het een vast fragment is dan verwacht ik ook geen problemen, ingekapseld geeft nooit problemen.

Voor mij heeft een goed paard geen kleur trouwens, ben dol op alle kleuren maar blijf een zwak houden voor bruinblesjes. Maar nu ook weer niet zo dat ik er perse een wil. Vind het wel leuk als ze veel wit hebben of niet alledaags alleen maar bruin of zwart zijn zeg maar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:19

Ik zou inderdaad ook overleggen met eigen VA en eventueel ook met de verzekering als je het paard daar in wil hebben. Of ze dat been dan uitsluiten of gewoon er in opnemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:58

Met een ingekapseld chipje is dat echt geen enkel probleem.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:40

Heb je al iets gehoord van je eigen DA Manic en een beslissing genomen of je het paard wel of niet gaat kopen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:38

Het zit onder de sesambeentjes echt op het kootbeen zelf, heel raar.

Eigen DA nog niet gesproken want weekend. Ik ga morgen een rondje bellen.