Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fensy79

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:21

ik kom ook even onder mijn mee lees steen vandaan. Na veel ellende te hebben gehad met mijn 2 paarden heb ik ze beide op pensioen moeten zetten. De ene was 21 en de andere was 7. Ik wil ook zo graag weer een nieuw paardje om op te rijden want ik mis het enorm. Maar doordat ik veel dierenarts kosten heb gehad is mijn budget nu wat kleiner en moet ik dus weer flink doorsparen met deze prijzen.
Nu heb ik dus bij PZB opvang een leuk paardje gezien. Een bekende van mij heeft haar de eerste jaren gehad en toen doorverkocht aan een ander. Deze heeft hem nu dus aan PZB afgestaan. Ik ben helemaal verliefd maar.....ze heeft dus hoefkatrol ontsteking gehad. Nu ben ik al geen PZB fan. Maar ik zit er echt mee in mijn maag. Op papier is ze alles wat ik zoek, ook van de verhalen van mijn vriendin past dit paardje perfect bij mij. Ze loopt niet kreupel zeggen ze. Ik heb de foto's aan mijn dierenarts laten zien en die vindt het moeilijk om er wat van te zeggen. Die zei met gewone bosritten en speciaal beslag kan er nog mee gereden worden. Niet in de rijbak rondjes gaan rijden of longeren.. Maar ze zei ook dat ze niet kan voorspellen of ik er nog een paar weken mee kan rijden, maanden of jaren. Pfff wat een dilemma. Ik weet dat je problemen niet hoeft te kopen, die komen vanzelf wel maar het is altijd lastig dat je hart iets anders zegt dan je verstand. Heeft iemand ervaring met hoefkatrol ontsteking?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:23

Ik zou het niet doen of je moet binnen de kortste keren 3 paarden op de weide op rust willen zetten.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:25

Daar heb ik idd geen zin in. Maar ik heb wel wat gelezen over hoefkatrol ontsteking maar ik heb het nog nooit gezien om van dichtbij meegemaakt. Daarom mijn vraag

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:32

Nee, zeker niet doen! HKO is zeer onvoorspelbaar, maar een aflopende zaak is het wel. Je moet geen paarden kopen met gebreken. Die gebreken komen vanzelf wel.. Heb ervaring, allerlei speciaal beslag, hielp een poosje, maar uiteindelijk toch steeds weer onregelmatig en uiteindelijk kreupel. Ze heeft nog jaren gefunctioneerd als grasmaaier, maar ze was niet meer te berijden.
Ben overigens ook niet zo te spreken over de constructie die pzb hanteert, dus dubbelop niet doen zou ik zeggen..

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:33

Nee jullie bevestigen ook eigenlijk wat ik zelf al weet.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:35

susanne1979 schreef:
ik kom ook even onder mijn mee lees steen vandaan. Na veel ellende te hebben gehad met mijn 2 paarden heb ik ze beide op pensioen moeten zetten. De ene was 21 en de andere was 7. Ik wil ook zo graag weer een nieuw paardje om op te rijden want ik mis het enorm. Maar doordat ik veel dierenarts kosten heb gehad is mijn budget nu wat kleiner en moet ik dus weer flink doorsparen met deze prijzen.
Nu heb ik dus bij PZB opvang een leuk paardje gezien. Een bekende van mij heeft haar de eerste jaren gehad en toen doorverkocht aan een ander. Deze heeft hem nu dus aan PZB afgestaan. Ik ben helemaal verliefd maar.....ze heeft dus hoefkatrol ontsteking gehad. Nu ben ik al geen PZB fan. Maar ik zit er echt mee in mijn maag. Op papier is ze alles wat ik zoek, ook van de verhalen van mijn vriendin past dit paardje perfect bij mij. Ze loopt niet kreupel zeggen ze. Ik heb de foto's aan mijn dierenarts laten zien en die vindt het moeilijk om er wat van te zeggen. Die zei met gewone bosritten en speciaal beslag kan er nog mee gereden worden. Niet in de rijbak rondjes gaan rijden of longeren.. Maar ze zei ook dat ze niet kan voorspellen of ik er nog een paar weken mee kan rijden, maanden of jaren. Pfff wat een dilemma. Ik weet dat je problemen niet hoeft te kopen, die komen vanzelf wel maar het is altijd lastig dat je hart iets anders zegt dan je verstand. Heeft iemand ervaring met hoefkatrol ontsteking?

Misschien komt het niet leuk over vanuit mij maaarrr, waarom ellende kopen als je ellende ook kan krijgen?
Met een geldboom in de tuin zou ik zeggen doen maar zeker als je al 2 "zorgen" paardjes heb staan waarom nummer 3 er bij nemen? Daarbij zou ik er niet van uit gaan dat het paard hetzelfde is als bij die vriendin. Paard is bij een andere eigenaar geweest waar vanalles kan gebeurt zijn.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:37

tirzasarah10 schreef:
susanne1979 schreef:

Misschien komt het niet leuk over vanuit mij maaarrr, waarom ellende kopen als je ellende ook kan krijgen?
Met een geldboom in de tuin zou ik zeggen doen maar zeker als je al 2 "zorgen" paardjes heb staan waarom nummer 3 er bij nemen? Daarbij zou ik er niet van uit gaan dat het paard hetzelfde is als bij die vriendin. Paard is bij een andere eigenaar geweest waar vanalles kan gebeurt zijn.

Diep in mijn hart weet ik wel dat het een heel slecht idee is maar het is toch fijn om ff die bevestiging te krijgen haha.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:45

Dan heb je er straks 3 op pensioen staan...zeker niet doen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:49

Lees mijn verhaal maar.. Ik ben er net dus mijn 4 jarige ruin aan verloren.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:49

Ketly schreef:

Wat vreselijk! Heel veel sterkte.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:03

susanne1979 schreef:
Ketly schreef:

Wat vreselijk! Heel veel sterkte.

Hier ook maatje na 10 jaar vriendschap laten gaan vanwege hko. Ook speciaal beslag, maar het ging gewoon niet meer.
Bizar dat pzb zoiets nog ter adoptie zet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:22

Ach die zetten ook paarden met gebroken heupen te koop. >;)

N

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:25

Ketly schreef:

Jouw paard had toch geen hoefkatrolontsteking?

paardjewelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:59

Wij hebben ook leuke e pony gevonden (kruising noriker)
Maandag wordt hij gekeurd we duimen dat hij wordt goedgekeurd en dan hebben we ook nieuw vriendje

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:22

Leuk! Duimen maar...

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:39

Vraagje van een meelezer: hoe denken jullie over het keuren van hals en rug bij een 11-jarig springpaard? Een jong paard zou ik sowieso rondom keuren (weet inmiddels hoeveel issues er kunnen zijn, van artrose tot spat en malformaties), maar bij een ouder paard dat altijd zonder problemen heeft gelopen zou ik neigen naar alleen benen (met het idee dat problemen in hals en rug op jongere leeftijd al aan het licht zouden zijn gekomen). Wat is jullie mening hierover?

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:02

Elisabeth1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:07

Citaat:

Hi! Nieuw in dit gesprek. Druk op zoek naar een paardje maar wat is de markt bijzonder nu hè!

Ik ben op zoek naar:
- Ruin
- Tussen de 7 en 14 jaar (jonger mag als hij maar rustig is in het koppie)
- 160+ omdat ik zelf 177 ben
- Beleerd
- Braaf en nuchter karakter
- Gericht op dressuur, af en toe een buitenrit
- Max €8.500

Ben er nu bij 3 wezen kijken, nr1 was heel leuk maar helaas heeft de eigenaar zich niet aan haar afspraak met mij gehouden en hem (ondanks dat ze hem aan mij had toegezegd) aan een ander verkocht, nr2 was ook enorm leuk maar voor mij iets te pittig denk ik, nr3 had een doorgezakte rug (alleen foto's met zadel op marktplaats ‍♀️) en een erg onregelmatige pas.

Morgen ga ik bij Sans Souci kijken, bij Aladdin en Baron. Ik ben heel benieuwd. Zondag ook bij een paar leuke pre paardjes kijken. Ik hoop zo dat 'hij' hier tussen zit!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:27

Hoi hoi, ik had dit berichtje ook al in het andere paarden kopen topic geplaatst, maar deze lijkt wat actiever te zijn dus post ik het ook even hier :)

Na opnieuw te moeten zoeken na afkeuring van mijn droompony, heb ik eindelijk weer een hele leuke pony op het oog en ik ga a.s. zondag voor de 2e keer bezichtigen. Dan gaan we naar een springstal waar een mooi parcours in de bak staat, want ik zoek een echte springpony (cross :D ). Alleen degene die mij vaak helpt/tips geeft met bezichtigingen en er heel veel van weet, kan dit keer niet mee helaas.
Is er iemand van hier die mij zou willen helpen? Beetje 'les' geven tijdens het springen en meekijken of het paardje goed bij mij zou passen. De stal waar we heengaan zit in Etten-Leur. Stuur maar even een pb als je wil helpen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:54

Elisabeth1 schreef:
Citaat:
Hi! Nieuw in dit gesprek. Druk op zoek naar een paardje maar wat is de markt bijzonder nu hè!

Ik ben op zoek naar:
- Ruin
- Tussen de 7 en 14 jaar (jonger mag als hij maar rustig is in het koppie)
- 160+ omdat ik zelf 177 ben
- Beleerd
- Braaf en nuchter karakter
- Gericht op dressuur, af en toe een buitenrit
- Max €8.500

Ben er nu bij 3 wezen kijken, nr1 was heel leuk maar helaas heeft de eigenaar zich niet aan haar afspraak met mij gehouden en hem (ondanks dat ze hem aan mij had toegezegd) aan een ander verkocht, nr2 was ook enorm leuk maar voor mij iets te pittig denk ik, nr3 had een doorgezakte rug (alleen foto's met zadel op marktplaats ‍♀️) en een erg onregelmatige pas.

Morgen ga ik bij Sans Souci kijken, bij Aladdin en Baron. Ik ben heel benieuwd. Zondag ook bij een paar leuke pre paardjes kijken. Ik hoop zo dat 'hij' hier tussen zit!

Aladdin en Baron zijn overigens beide Engels Volbloeden en hebben recentelijk nog op de baan gelopen. Dat is absoluut geen probleem, ik dressuur oa ook met mijn bloedje en heb er ook meerdere voor de basis dressuur sport verkocht. Neem alleen aan dat ze dit wel netjes vermeld hebben.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:58

Wat maakt dat dit vermeld moet worden?
Als je een paard verkoopt die vorige week op dressuurwedstrijd geweest is, vermeld je dat er toch ook niet bij?
Bij de verkoop van een fries/fjord/ weet ik het, wordt toch ook niet altijd het ras vermeld.

Een verkoper bepaalt toch zelf wat hij wel/niet in de advertentie zet? Dan is het toch aan de koper om door te vragen als ze iets willen weten?
Vindt het zoiets raars dat je dit moet melden.....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:18

Ketly schreef:
Ik heb precies hetzelfde Lui. Ik wil alleen iets waarbij ik meteen verliefd ben. Hoeft niet een topper in de dop te zijn of een bewegingswonder, maar gewoon een lief snoetje. Maar ik ben ook wel weer bang. Zodra je een paard hebt heb je al risico dat er wat aan mankeert of aan gaat mankeren. Ik rijd eerst even lekker verder met mijn bijrijdfries en wie weet komt er wat leuks voorbij.

En dan weer een paard? Op een of andere manier zie ik jou namelijk als ponymens in m’n hoofd. Een leuke pony zou denk ik echt wel goed bij jou passen!

Prima2donna succes! Hopelijk is het wat! Blijft jammer dat je eigenlijk net te vroeg zoekt. Mijn pony was wel wat voor jou geweest, maar nog niet in de verkoop. :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:20

Sky_As schreef:
Wat maakt dat dit vermeld moet worden?
Als je een paard verkoopt die vorige week op dressuurwedstrijd geweest is, vermeld je dat er toch ook niet bij?
Bij de verkoop van een fries/fjord/ weet ik het, wordt toch ook niet altijd het ras vermeld.

Een verkoper bepaalt toch zelf wat hij wel/niet in de advertentie zet? Dan is het toch aan de koper om door te vragen als ze iets willen weten?
Vindt het zoiets raars dat je dit moet melden.....

Als het dier vorige week op een dressuur wedstrijd gelopen heeft is dit allemaal gewoon netjes na te zoeken. Resultaten, waar het geweest is wie er gestart is etc.
Bovendien als het dier ook maar minimaal succesvol was op die dressuur wedstrijden wordt het vermeld dmv klasseringen ed. Dat het eventueel allemaal nog wat mooier wordt gemaakt dan het is, ja natuurlijk.
2e van de 2 is nog steeds 2e.
Bij deze manier van adverteren vraag ik mij af of je als niet insider van de sport de info kunt vinden.
Maar vandaar dat ik zeg dat is absoluut geen probleem, maar neem aan dat ze bij navraag over de geschiedenis dit vermeld hebben. Al ga ik er wellicht te standaard van uit dat kopers navraag doen over geschiedenis en opzoeken hoe en wat. Krijg namelijk het idee in dit topic dat de meeste dit wel volop doen. Ik zeg niet dat ze het groot in de advertentie moeten zetten, dat is heel wat anders. Maar goed zulke dingen is denk ik voor iedereen anders. Ik vind het overigens hardstikke leuke dieren,maarja ik ben dan ook bevooroordeeld want heb een grote voorliefde voor het ras :D

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:29

absque_dubio schreef:
Prima2donna succes! Hopelijk is het wat! Blijft jammer dat je eigenlijk net te vroeg zoekt. Mijn pony was wel wat voor jou geweest, maar nog niet in de verkoop. :P

Dankjewel! Pretty Perfect bedoel je toch? Die heb ik altijd al heel leuk gevonden ja! Maar ik zag toen ik net begon met de zoektocht, dat je haar hebt laten dekken. Misschien als ik volgend jaar nog niks gevonden heb, dat ik eens langskom :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:32

Klopt ja! En idd, dit jaar nog laten dekken zodat ze ondertussen ook net nog wat meer ervaring krijgt in de sport en wat meer ziet. Mocht je volgend jaar nog niks gevonden hebben, altijd welkom. :P Al hoop ik dat je binnenkort gewoon slaagt!