Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
susanne1979 schreef:ik kom ook even onder mijn mee lees steen vandaan. Na veel ellende te hebben gehad met mijn 2 paarden heb ik ze beide op pensioen moeten zetten. De ene was 21 en de andere was 7. Ik wil ook zo graag weer een nieuw paardje om op te rijden want ik mis het enorm. Maar doordat ik veel dierenarts kosten heb gehad is mijn budget nu wat kleiner en moet ik dus weer flink doorsparen met deze prijzen.
Nu heb ik dus bij PZB opvang een leuk paardje gezien. Een bekende van mij heeft haar de eerste jaren gehad en toen doorverkocht aan een ander. Deze heeft hem nu dus aan PZB afgestaan. Ik ben helemaal verliefd maar.....ze heeft dus hoefkatrol ontsteking gehad. Nu ben ik al geen PZB fan. Maar ik zit er echt mee in mijn maag. Op papier is ze alles wat ik zoek, ook van de verhalen van mijn vriendin past dit paardje perfect bij mij. Ze loopt niet kreupel zeggen ze. Ik heb de foto's aan mijn dierenarts laten zien en die vindt het moeilijk om er wat van te zeggen. Die zei met gewone bosritten en speciaal beslag kan er nog mee gereden worden. Niet in de rijbak rondjes gaan rijden of longeren.. Maar ze zei ook dat ze niet kan voorspellen of ik er nog een paar weken mee kan rijden, maanden of jaren. Pfff wat een dilemma. Ik weet dat je problemen niet hoeft te kopen, die komen vanzelf wel maar het is altijd lastig dat je hart iets anders zegt dan je verstand. Heeft iemand ervaring met hoefkatrol ontsteking?
tirzasarah10 schreef:susanne1979 schreef:ik kom ook even onder mijn mee lees steen vandaan. Na veel ellende te hebben gehad met mijn 2 paarden heb ik ze beide op pensioen moeten zetten. De ene was 21 en de andere was 7. Ik wil ook zo graag weer een nieuw paardje om op te rijden want ik mis het enorm. Maar doordat ik veel dierenarts kosten heb gehad is mijn budget nu wat kleiner en moet ik dus weer flink doorsparen met deze prijzen.
Nu heb ik dus bij PZB opvang een leuk paardje gezien. Een bekende van mij heeft haar de eerste jaren gehad en toen doorverkocht aan een ander. Deze heeft hem nu dus aan PZB afgestaan. Ik ben helemaal verliefd maar.....ze heeft dus hoefkatrol ontsteking gehad. Nu ben ik al geen PZB fan. Maar ik zit er echt mee in mijn maag. Op papier is ze alles wat ik zoek, ook van de verhalen van mijn vriendin past dit paardje perfect bij mij. Ze loopt niet kreupel zeggen ze. Ik heb de foto's aan mijn dierenarts laten zien en die vindt het moeilijk om er wat van te zeggen. Die zei met gewone bosritten en speciaal beslag kan er nog mee gereden worden. Niet in de rijbak rondjes gaan rijden of longeren.. Maar ze zei ook dat ze niet kan voorspellen of ik er nog een paar weken mee kan rijden, maanden of jaren. Pfff wat een dilemma. Ik weet dat je problemen niet hoeft te kopen, die komen vanzelf wel maar het is altijd lastig dat je hart iets anders zegt dan je verstand. Heeft iemand ervaring met hoefkatrol ontsteking?
Misschien komt het niet leuk over vanuit mij maaarrr, waarom ellende kopen als je ellende ook kan krijgen?
Met een geldboom in de tuin zou ik zeggen doen maar zeker als je al 2 "zorgen" paardjes heb staan waarom nummer 3 er bij nemen? Daarbij zou ik er niet van uit gaan dat het paard hetzelfde is als bij die vriendin. Paard is bij een andere eigenaar geweest waar vanalles kan gebeurt zijn.
Hi! Nieuw in dit gesprek. Druk op zoek naar een paardje maar wat is de markt bijzonder nu hè!Citaat:
Elisabeth1 schreef:Hi! Nieuw in dit gesprek. Druk op zoek naar een paardje maar wat is de markt bijzonder nu hè!Citaat:
Ik ben op zoek naar:
- Ruin
- Tussen de 7 en 14 jaar (jonger mag als hij maar rustig is in het koppie)
- 160+ omdat ik zelf 177 ben
- Beleerd
- Braaf en nuchter karakter
- Gericht op dressuur, af en toe een buitenrit
- Max €8.500
Ben er nu bij 3 wezen kijken, nr1 was heel leuk maar helaas heeft de eigenaar zich niet aan haar afspraak met mij gehouden en hem (ondanks dat ze hem aan mij had toegezegd) aan een ander verkocht, nr2 was ook enorm leuk maar voor mij iets te pittig denk ik, nr3 had een doorgezakte rug (alleen foto's met zadel op marktplaats ♀️) en een erg onregelmatige pas.
Morgen ga ik bij Sans Souci kijken, bij Aladdin en Baron. Ik ben heel benieuwd. Zondag ook bij een paar leuke pre paardjes kijken. Ik hoop zo dat 'hij' hier tussen zit!
Ketly schreef:Ik heb precies hetzelfde Lui. Ik wil alleen iets waarbij ik meteen verliefd ben. Hoeft niet een topper in de dop te zijn of een bewegingswonder, maar gewoon een lief snoetje. Maar ik ben ook wel weer bang. Zodra je een paard hebt heb je al risico dat er wat aan mankeert of aan gaat mankeren. Ik rijd eerst even lekker verder met mijn bijrijdfries en wie weet komt er wat leuks voorbij.
Sky_As schreef:Wat maakt dat dit vermeld moet worden?
Als je een paard verkoopt die vorige week op dressuurwedstrijd geweest is, vermeld je dat er toch ook niet bij?
Bij de verkoop van een fries/fjord/ weet ik het, wordt toch ook niet altijd het ras vermeld.
Een verkoper bepaalt toch zelf wat hij wel/niet in de advertentie zet? Dan is het toch aan de koper om door te vragen als ze iets willen weten?
Vindt het zoiets raars dat je dit moet melden.....
absque_dubio schreef:Prima2donna succes! Hopelijk is het wat! Blijft jammer dat je eigenlijk net te vroeg zoekt. Mijn pony was wel wat voor jou geweest, maar nog niet in de verkoop.