Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 21:48

Mars schreef:
Ja en als je man dan ook mee op buitenrit wil op Joy heb je nog wat meer paarden nodig :D

:= Mijn man mag Rêve proberen maar Joy geef ik niet af. _O-
Joy is mine. _O- _O-
Ik weet sowieso niet of mijn man en ik een paard zouden kunnen delen. Onze riistijl en aanpak is zo verschillend dat we de afspraak hebben dat wat ik rij door mij bepaalt wordt hoe het gereden wordt. _O- zoals met Paloma houdt hij de longe vast en tot zekere mate overleggen we wel maar mijn man is bv heel erg van het voorwaartse. Als ik dan bij Paloma zeg ‘nee, ze moet terug.’ Dan is de afspraak dat hij dat gewoon een X aantal keer aan kijkt en dan heb ik of het gewenste resultaat of ik moet iets anders proberen maar vooral het onder het basis tempo rijden of bv iets even laten voor wat het is ipv door te duwen is echt iets waarbij we soms gewoon even geen discussie verder zetten en dat ik zeg ‘laat het me nu gewoon even proberen.’ :+

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:36

oh, dat is herkenbaar! Ik rij zelf academisch, ook een PRE (en die moet je net niet voorwaarts gaan rijden inderdaad, rust in die kop, eerst werken aan rust, takt, evenwicht (zelfs wat onder het tempo), van daaruit naar de verzameling, en van daaruit gaan we wel weer voorwaarts. Totaal het omgekeerde van die sportpaarden. Veel voorbereiding, veel grondwerk, veel rust en kalmte

Mijn man zit nog niet zo lang in de paarden, vindt grondwerken en longeren stom en wil er gewoon een zadel of koets op pleuren en naar buiten.
Zijn paard is dus ook een hééééél ander type dan mijn paarden :+ .

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:46

Dat kan ik me voorstellen, Duhelo. Moet een best paard zijn als er een koets op past :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:53

Afbeelding

Afbeelding
Ze heeft plaats genoeg op die rug :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:55

Rocamor schreef:
Dat kan ik me voorstellen, Duhelo. Moet een best paard zijn als er een koets op past :D

Hahahahahaha heerlijke humor. Ik hou ervan!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:54

Ayasha schreef:
Mars schreef:
Ja en als je man dan ook mee op buitenrit wil op Joy heb je nog wat meer paarden nodig :D

:= Mijn man mag Rêve proberen maar Joy geef ik niet af. _O-
Joy is mine. _O- _O-
Ik weet sowieso niet of mijn man en ik een paard zouden kunnen delen. Onze riistijl en aanpak is zo verschillend dat we de afspraak hebben dat wat ik rij door mij bepaalt wordt hoe het gereden wordt. _O- zoals met Paloma houdt hij de longe vast en tot zekere mate overleggen we wel maar mijn man is bv heel erg van het voorwaartse. Als ik dan bij Paloma zeg ‘nee, ze moet terug.’ Dan is de afspraak dat hij dat gewoon een X aantal keer aan kijkt en dan heb ik of het gewenste resultaat of ik moet iets anders proberen maar vooral het onder het basis tempo rijden of bv iets even laten voor wat het is ipv door te duwen is echt iets waarbij we soms gewoon even geen discussie verder zetten en dat ik zeg ‘laat het me nu gewoon even proberen.’ :+

Heeft hij wel een goede levensverzekering ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 21:37

:j :)) _O- het mag alleen geen zelfmoord zijn. _O-

Foei… da’s wel heel snel heel luguber. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 23:41

Sorry hectische dag dus nu even tijd genomen.
Duhelo schreef:
oh, dat is herkenbaar! Ik rij zelf academisch, ook een PRE (en die moet je net niet voorwaarts gaan rijden inderdaad, rust in die kop, eerst werken aan rust, takt, evenwicht (zelfs wat onder het tempo), van daaruit naar de verzameling, en van daaruit gaan we wel weer voorwaarts. Totaal het omgekeerde van die sportpaarden. Veel voorbereiding, veel grondwerk, veel rust en kalmte

Mijn man zit nog niet zo lang in de paarden, vindt grondwerken en longeren stom en wil er gewoon een zadel of koets op pleuren en naar buiten.
Zijn paard is dus ook een hééééél ander type dan mijn paarden :+ .

Ik gebruik ‘beide’ in die zin dat bv Rêve meer is met iets wat meer naar academisch neigt al doe ik weinig grondwerk omdat mee lopen belastender is dan rijden. Maar dus ook eerst takt en ontspanning ‘onder’ het voorkeurstempo. Dat hoofd laten ‘vallen’ ín dat tragere dat ze bewust balans moeten houden ipv hun tempo gebruiken om in balans te blijven.
Rêve is dan kwpn x berber dus das helemaal een mix van stijlen. :+

Maar Paloma heeft echt de ‘traag en rust’ en dan heel voorzichtig die achterhand uitdagen om zweefmoment te krijgen. Als je die voorwaarts dwingt krijg je een soort mislukte tolt. :+ dan maakt ze haar beweging niet af en heeft ze geen zweefmoment, door dat ze zo paniekerig is is het alleen even duidelijk krijgen wat ik wil. Ze doet het dan een paar passen en dan valt ze naar stap nu, maar in haar geval heb ik liever dat ze naar stap gaat dan dat ze gaat rennen. Want dat vluchten wil ik juist er uit. Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik academisch rijd want mijn kennis van het academische is te beperkt daar voor. Ik heb een mix van rijstijlen en ik gebruik wat op dat moment bij dat paard ‘nodig’ is.

Joy rijd ik dan bv wel weer iets meer voorwaarts omdat dat beter bij hem past.
Maar niet over zijn tempo zoals ik toch vaak zie gebeuren met jongere paarden. De ruime gangen moeten vanuit een gebalanceerd achterbeen komen waardoor de schouder meer tijd heeft om naar voren gebracht te worden.

En ik zeg bewust niet ‘sterk’ want bv Sam had geen sterk achterbeen. Snel wel maar niet sterk.
Rêve heeft een heel sterk achterbeen maar geen gebalanceerd waardoor die verruiming ook niet echt komt. In galop heeft ze dat wel en daar kan ze wel verruimen. Maar hoe ik daar met Rêve in draf kom is een moeilijke.

Geinig dat ik met Paloma beter weet wat ‘moet gebeuren.’ Dan met Rêve. :+

Mijn man ís springruiter van basis en die is enorm van de voorwaarts. :+ altijd springpaarden gereden van hetzelfde type.. die moet gewoon echt even wennen aan types als bv Paloma dat ‘vooruit’ maakt dat ze korter beweegt niet ruimer. :))
Dat wil niet zeggen dat mijn man geen hulp is want bv de aansprong naar galop met Joy was dankzij een van de tools van mijn man. Rêve leren dat er meer was dan lange zijdes galopperen ook. Mijn man is met de dubbele longe 200 keer handiger dan ik. En daar maak ik ook dankbaar gebruik van. :j
Alleen als ik even iets wil doen wat erg tegen de logica in gaat discussiëren we wat af, :+ nu is kibbelen sowieso wel 70% van onze communicatie geloof ik. :)) Toen Joy zijn crisis aan het uitwerken was waren we ook aan het kibbelen dat Joy echt ging stil staan en keek van ‘HALOOHOO!!! Going trough something here!!’ _O-
Zadelmal maken: geen persoon zo fijn als mijn man. Dan wil je ze voorwaarts en ik hoef me totaal niet druk te maken om dat deel. Hij heeft mij in de gate, houdt ze voorwaarts maar weet ook wanneer hij ze korter bij moet halen. Ik moet alleen zitten en kijken of ik rust krijg bij ze.

Met Sam had ik het voordeel dat die zo hysterisch kon doen dat zelfs Chris nooit zei hóe ik iets moest bereiken, _O- alleen wat hij meer zou willen zien. :))

Maar met Rêve, Joy en nu ook Paloma krijg ik wat meer ‘ze moet ruimer.’
Ja en day wordt ze alleen als ze trager gaat en haar passen af maakt,.. ik snap dat dat tegenstrijdig klinkt maar ze is totaal anders gebouwd dan een wpn’er… je traint een stafford ook niet zoals een Mechelaar: misschien moet ik die vergelijking eens proberen. :+

Ik kijk naar bouw en beweging en test dan wat dingen uit. Maar dat is een mix van alles wat ik ooit gezien, gelezen of geleerd heb. :+ academisch, modern, western, jumping, wat verbasterde NH. _O- alles waar ik ooit kennis mee gemaakt heb. :+
En als ik er niet uit kom zoek ik naar een uitbreiding van mijn repertoire. Zolang ik maar niet op druk moet blijven rijden. Paloma steunt nu iets te veel op de hand. Maar ze wordt lichter . Ik snap dat ze niet op een week van die hand is als ik wil blijven leven (ze is heul snel. _O- )
Maar juist omdat ze steunt wil ik haar er af. Waar ik bij Rêve juist werkte naar contact. Geen druk maar wel contact. Paloma wil ik op lose teugel kunnen stappen en draven voor ik terug meer contact neem en galop zie ik wel wanneer ik daar verder mee ga. Voorlopig zal Lauren het met stap en draf moeten doen want zolang ze daar niet ontspant is het zinloos om die galop er bij te nemen gezien ze daar helemaal in paniek raakt en letterlijk weg loopt van zichzelf. :=

Maat Lauren is wel mee in dat verhaal en ziet ook heel mooi waarom ze nu eerst ‘rustig’ moet leren. En dat ze dat geduld en dat zicht heeft maakt haar iemand waar ik mee wil werkend. Ze denkt op lange termijn. Ik kan Paloma forceren. Maar op lange termijn heeft dat totaal geen zin. En Lauren heeft die liefde en dat geduld ondanks dat ze ongetwijfeld ook graag ‘verder’ wil. Ik wil niet meer werken met mensen die zo niet kunnen denken. Mijn energie is beperkter. Mijn tijd ook. Korte termijn denkers zijn niet mijn mensen.

Iemand die het verschil ziet tussen de passen af maken ook al draaft ze nog niet in (want nog balans op bouwen.) is al helemaal zeldzaam.
Ik ben de laatste jaren geschrokken van hoeveel mensen niet verder komen dan ‘draaft niet in.’

Oke… dat is niet ideaal maar soms is dat een fase die je moet doorlopen. Een stap terug om er twee vooruit te raken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:12

Ach met Mareentje heb ik denk ik een jaar lang bijna alleen maar buiten gereden, en dan veelal stap met een lang teugeltje zodat ze eerst eens leerde om "erbij" te blijven zeg maar. Af en toe een heel klein stukje draf want ze ging dan al snel weer in standje rennen. Maar die had ook dat als je een hindernisje in de bak zetten om los te springen, dat ze een soort van een waas voor ogen kreeg en op de automatische piloot te snel rond bleef rennen en bleef springen. En dan niet van plezier..... dat zag er wel sneu uit eigenlijk :(:)

Wat is "indraven"....? Is dat iets Belgisch....? Heb er nooit van gehoord :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:17

Ik neem aan dat dat de drafversie is van instappen / overstappen
Achterbeen landt in / voorbij afdruk van voorbeen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:43

Helder en duidelijk verhaal Kathleen. Ook herkenbaar. Hercule moest echt bij de warming up voorwaarts gereden en Polie (erg bang en vluchtte graag) moest ik juist onder het tempo laten draven anders maakte ze haar passen niet af. Dus paarden vanhet zelfde ras en zo verschillend vanwege bouw en temperament.
Je man en jij zijn gewoon een heel goed setje. En het is fijn om met iemand te werken die je zo vertrouwd en verstand van zaken heeft.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:44

Heel fijn verhaal inderdaad weer.

Het hangt zo af van het paard en het type.
Ik had idd al opgemerkt dat je Rêve korterbij rijdt dan Joy, grappig om dan te horen dat er in haar een groot aandeel Berber zit, wat dus mijn idee van "barokkere paarden" rij je eerst in de verzameling en vandaaruit vooruit :D

Als je interesse hebt in de academische dressuur: Christoffer Dalghren en Bent Branderup geven regelmatig in België en Nederland clinics. Kosten meestal ergens rond de 75 euro voor een dag met lunch en theorie om als kijker te gaan. Dan zie je ook wat verschillende combinatie's die les krijgen. Vind ik persoonlijk altijd super interessant en je pikt eruit wat je kan gebruiken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:52

Mooi dat jij je aanpast aan de paarden die je rijdt ipv de paarden willen vormen naar jouw rijstijl. Elke dier is een uniek individu en zal net andere aanpak nodig hebben. Niet iedereen heeft daar oog en aandacht voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 14:37

Rocamor schreef:
Ik neem aan dat dat de drafversie is van instappen / overstappen
Achterbeen landt in / voorbij afdruk van voorbeen

:j idd.

Duhelo schreef:
Heel fijn verhaal inderdaad weer.

Het hangt zo af van het paard en het type.
Ik had idd al opgemerkt dat je Rêve korterbij rijdt dan Joy, grappig om dan te horen dat er in haar een groot aandeel Berber zit, wat dus mijn idee van "barokkere paarden" rij je eerst in de verzameling en vandaaruit vooruit :D

Als je interesse hebt in de academische dressuur: Christoffer Dalghren en Bent Branderup geven regelmatig in België en Nederland clinics. Kosten meestal ergens rond de 75 euro voor een dag met lunch en theorie om als kijker te gaan. Dan zie je ook wat verschillende combinatie's die les krijgen. Vind ik persoonlijk altijd super interessant en je pikt eruit wat je kan gebruiken.

Dankjewel! Branderup ‘ken’ ik maar Dalghren had ik nog niet van gehoord. :D

Je ziet aan Rêve ook dat ze meer naar dat vierkantsmodel neigt. Ze is niet zo kort als een PRE maar het is absoluut geen WPN’er kwa bouw. :D Ik les heel graag bij Chris maar heb me al een paar keer af gevraagd of een uitstap naar een meer academische trainer met Rêve niet een goed plan zou zijn. Of iig iemand die meer ervaring heeft met barokke paarden. Ik ‘mis’ iets (of meerdere dingen maar je snapt het wel) waardoor ik Rêve er net niet aan krijg en dat ergert me. :+

Joy is langgelijnder maar is natuurlijk ook weer terug gefokt op NRPS. Hij is nog steeds wat breder maar kwa bouw en beweging neigt Joy meer naar een WPN’er dan een barok paard. Ik vermoed dat grote versies van Joy is waar ze op hoopte met kwpn * PRE te fokken. Gok dat ze zich alleen zullen mispakken in hoe zeer de PRE’s kwa karakter en aanpak verschillen van zelfs de meest sensibele KWPN’er. :=

pien_2010 schreef:
Helder en duidelijk verhaal Kathleen. Ook herkenbaar. Hercule moest echt bij de warming up voorwaarts gereden en Polie (erg bang en vluchtte graag) moest ik juist onder het tempo laten draven anders maakte ze haar passen niet af. Dus paarden vanhet zelfde ras en zo verschillend vanwege bouw en temperament.
Je man en jij zijn gewoon een heel goed setje. En het is fijn om met iemand te werken die je zo vertrouwd en verstand van zaken heeft.

Klopt. Sam is op en top NRPS’er maar moest ook onder zijn tempo los gereden worden en dan lang en laag naar zijn arbeidstempo toe rijden. Van daaruit op pakken en vlak voor ik binnen ging activeerde ik hem dan naar díe oprichting. :+ (veelal zelfs als ik de ring aan het verkennen was. _O- )

Joy gaat denk ik uit zichzelf die oprichting meer zoeken wanneer hij sterk genoeg is.

Mars schreef:
Mooi dat jij je aanpast aan de paarden die je rijdt ipv de paarden willen vormen naar jouw rijstijl. Elke dier is een uniek individu en zal net andere aanpak nodig hebben. Niet iedereen heeft daar oog en aandacht voor.

Ik vind dat je niet van een paard kan verwachten dat ie zich aan past aan jou. De dag dat ie zich liet rijden heeft ie al zijn aanpassingsvermogen op gebruikt IMO. Vanaf daar is het aan de ruiter om naar het paard te kijken. Maar er is een reden waarom je toch vaak ziet dat ruiters een vaster ‘type’ hebben in hun paarden dan in hun vriendjes/vriendinnetjes. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:47

Christoffer vind ik persoonlijk toegankelijker dan Bent. Bent is super en een van de grobdleggers uiteraard, maar meer op hoger niveau. Ikzelf ben nog bezig aan horizontale balans, tact, evenwicht, regelmaat, travers, renvers, begin van verzameling. Christoffer legt dingen heel mooi en interactief uit en is een hele fijne meneer om naar te luisteren. Bent is al voor de next levels vind ik persoonlijk :+.
In welke regio zit jij weer? Ik kan bij mijn lesgeefster wel eens vragen wie er daar lesgeeft. (Mijne zit regio gent, dat is volgens mij wel een eindje voor je?)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 15:04

Das zo’n 2,5 a 3 uur met de camion idd. :D ik woon in Maasmechelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:39

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 21:27

Jossy ken ik en zou ik niet academisch noemen… ik zou hem amper NH noemen en van daar is ie mee begonnen voor hij 500 euro vroeg voor een lesje trailer laden. :=

Edit: ik zie dat hij een heel nieuwe generatie gaat weten te plunderen… Nu veel mensen zelf snappen hoe een paard aan een touwtje mee te nemen moet ie een andere markt zoeken. :+ sorry ik heb Jossy persoonlijk gekend en ben bevooroordeeld. :o

Kenneth ken ik niet.

Mijn probleem met Brent is idd dat hoewel ik het heel boeiend vind hij niet meer echt de basis toont…

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:09

Dat is idd ook mijn ding met Bent. Super interessant maar weinig waar ik op dit moment mee kan zeg maar. Christoffer vond ik toegankelijker op dat vlak. Maar die zit ook wel ver weg om les van te krijgen :+

Jossy heeft wel al zijn testen gehaald bij Bent, dus op zich wel academisch.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:18

Mijn lesgeefster uit de tijd dat ik nog paarden had, zit in Tremelo. :\ Da’s ook nog aardig uit de richting.
Die zei toen zelf ook dat het niet veel nut had voor mij om mee te doen aan een clinic met Bent, omdat ik nog teveel aan de basis zat. Ik heb altijd graag bij haar gelest (ze volgde toen zelf opleiding bij Bent) maar goed, dat is euhm… 15 jaar geleden. := Ik word oud. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 22:25

Kan hoor. Maar ik kan moeilijk om met Jossy zijn mentaliteit. :o ik heb ‘les’ gehad van hem met Pretty nog, dus voor hij een hele academy had en toen moest hij het al niet hebben van zijn menselijkheid. :=

Ik kan bot zijn maar tegen Jossy maak ik geen schijn van kans. :=

Ik ben toen ook behoorlijk geschrokken van de NH methodes. Heb toen geleerd dat NH ook een hele schadelijke kant heeft en heb toen Pretty geladen en ben nooit meer terug gegaan. En Pretty was nog een stukje harder dan Rêve… dus die kon echt wel tegen een stootje en dat wist ik maar een paard vast knopen met touwhalster en laten worstelen en vallen en dat ‘NH’ noemen… Bedankt maar ik los het zelf wel op. := Heb haar toen los getrokken en ben vertrokken. :o heb toen echt een degout voor hem gekregen. :o en hij liet je niet zonder een hoop gescheld vertrekken in die tijd. := kan nu anders zijn, ik ben ook niet meer dezelfde persoon als toen. Hij zal ook vast niet groot geworden zijn door zich zo altijd te gedragen. Maar de Jossy die ik heb leren kennen… Liever niet. Zie Pretty nu terug voor me vallen nu ik het vertel. :\

Jokari: Zei een paar dagen geleden nog tegen Lauren als Rêve drachtig raakt en alles goed gaat ik naar de 40 ga tegen dat haar veulen beleerd kan worden. Dat was ook even slikken. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:59

Die Chris van jou geeft fijn les
Ik weet niet of je het in academische hoek gaat vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 23:22

Ik ook niet maar als we er met overgangen kwamen kon ze al lang beter verruimen dan Totilas. := ik krijg haar dat verruimen niet uit gelegd en Chris ook niet echt. Al de rest wordt wel beter alleen verruimen in draf begrijpt ze gewoon niet. Dus ik ben wel heel specifiek naar een andere invalshoek aan het zoeken, niet algemeen. Ben verder heel tevreden bij Chris. :j denk dat ik als mijn man kerstvakantie heeft bel voor een lesje met Joy. Rêve mag eind deze maand rustig beginnen als ze geen pijn toont als ik op stap. (Het probleem is dat ze onbelast geen pijn heeft dus het is echt een gevalletje testen en meteen stoppen als ze aan geeft dat het te vroeg is.)

Maar in tussentijd denk ik wel na over wat ik kan doen om haar daarmee te helpen.

De dames moesten net even wachten op een auto wissel van de buren en Paloma dacht denk ik dat haar slobber koud zou zijn. :+ (ik maak de slobber warm met dit weer).

Nu is het vermoeden ontstaan dat Paloma mogelijk ingezet is voor stierenvechten (uit een gesprek met iemand die PRE’s fokt, importeert en zelfs terug verkoopt naar Spanje is dat vermoeden ontstaan. )
Nu maakt dat weinig uit in die zin dat het doel hetzelfde blijft: haar ontspannen krijgen. Het zou veel verklaren maar we gaan het simpelweg nooit weten.

Maar als iets veranderd kan ze nogal hectisch zijn en ze liep Rêve dus haast om. :+
Dus ik aai Rêve die haar oren plat legde en zeg ‘ik weet niet of ze stierenvechter geweest is maar ik zou niet graag de stier geweest zijn indien wel. :+
Rêve zuchtte eens diep en Paloma kwam heel tevreden met een mond vol slobber even om de deur heen kijken. _O-
Ze kan echt een kleine sloopbal zijn zeg maar. _O-

En ze heeft dan die prachtige grote ogen die nu eindelijk wat rust hebben. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:28

Ayasha schreef:
Kan hoor. Maar ik kan moeilijk om met Jossy zijn mentaliteit. :o ik heb ‘les’ gehad van hem met Pretty nog, dus voor hij een hele academy had en toen moest hij het al niet hebben van zijn menselijkheid. :=

Ik kan bot zijn maar tegen Jossy maak ik geen schijn van kans. :=

Ik ben toen ook behoorlijk geschrokken van de NH methodes. Heb toen geleerd dat NH ook een hele schadelijke kant heeft en heb toen Pretty geladen en ben nooit meer terug gegaan. En Pretty was nog een stukje harder dan Rêve… dus die kon echt wel tegen een stootje en dat wist ik maar een paard vast knopen met touwhalster en laten worstelen en vallen en dat ‘NH’ noemen… Bedankt maar ik los het zelf wel op. := Heb haar toen los getrokken en ben vertrokken. :o heb toen echt een degout voor hem gekregen. :o en hij liet je niet zonder een hoop gescheld vertrekken in die tijd. := kan nu anders zijn, ik ben ook niet meer dezelfde persoon als toen. Hij zal ook vast niet groot geworden zijn door zich zo altijd te gedragen. Maar de Jossy die ik heb leren kennen… Liever niet. Zie Pretty nu terug voor me vallen nu ik het vertel. :

Jokari: Zei een paar dagen geleden nog tegen Lauren als Rêve drachtig raakt en alles goed gaat ik naar de 40 ga tegen dat haar veulen beleerd kan worden. Dat was ook even slikken. _O-

Oef, nee die manier zou ook niet pakken bij mij. Ik heb persoonlijk geen ervaring met hem maar van de demos en filmpjes denk ik wel dat het his way or the highway is. Voor mij is dat sowieso al geen match. Ik heb aparte paarden en ben zelf ook nogal apart, het is constant zoeken wat werkt.
Zijn cavessal is echter wel top! (Al zie ik dat christoffer iets gelijkaardigs verkoopt, dus de volgende bestel ik daar denk ik…)
Kenneth ken ik ook alleen maar van demo’s te zien dus van hem absoluut geen idee hoe hij erin staat of lesgeeft.

Soms kan een net iets andere insteek het “ping” moment zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 00:11

Idd, daarom dus ook dat ik wat zoek nu. :j
Nu ik kwam daar wel in 2007 ongeveer… hij had toen geen piste of niks. Dus wellicht is hij nu wel minder extreem dan toen. Met bit rijden was ook echt mishandeling in zijn ogen toen. IJzers, bit, kon niet, mocht niet, wilde hij niet zien. :+

Als hij academisch werkt zal hij nu toch ook met bit werken lijkt me. Ik heb wel delen mee genomen, Rêve heeft leren trailer laden zoals Jossy het toen ook deed en wil ik wat meer te zeggen hebben knoop ik liever een touwhalster er rond dan een hoofdstel. :=
Dus heb ook van hel echt wel dingen mee genomen maar wil niet meer terug. _O-
Pretty was hard maar Rêve maakt hem dood vrees ik. :=

Pretty kon overal doorheen maar viel niet aan zoals Rêve wel kan doen…. := Pretty trapte wel wat Rêve dan weer minder doet. Maar als je dat zelfde met Rêve wil proberen kan je best maken dat ze niet aan je kan. := := Dus dat wil ik echt niet met haar doen want ik heb nu een soort van werkende relatie met haar. :=

Ook al denk ik dat ze het expres doet:

Afbeelding