Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:22

Boijlerweg , aan de kant richting Zorgvlied
Nabij camping de bosfluiter als ik het goed begrepen heb.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:25

Happinez schreef:
Boijlerweg , aan de kant richting Zorgvlied
Nabij camping de bosfluiter als ik het goed begrepen heb.

Gatver mijn paard staat aan de Boijlerweg

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:49

Mac schreef:
Happinez schreef:
Nou zo koekkoek is dat niet, want waarom wil B12 de DNA onderzoeken niet gewoon openbaar maken ?
Als er niets te verbergen is dan lijkt mij het ook geen probleem om die openheid te geven.

Dit inderdaad. Als het hele proces zo goed en onafhankelijk functioneert dan is het toch geen probleem dat iemand een soort second opinion zou willen doen?

Het past wel bij het gedrag van bij12- de aanval op de koeien kon volgens hen ook geen wolf geweest zijn. Dna wees dat wel uit- staat op de lijst ,maar is niet teruggecommuniceerd met de eigenaar van de koe, "bewust" vergeten?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:57

meganvr schreef:
Heel naar beeld zo met die pony... 8 min van mn wei af waar nog een veulen loopt :+

Edit: Ik lees nu op facebook dat er meerdere pony’s aangevallen zijn maar dat 1 het dus niet overleefd heeft.

Die heeft gelukkig 4 beschermers bij m staan. Gaan ze eerder voor de shetten er naast.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:26

Marigold schreef:
Nou, de hoefslag laat zich wel lenen voor hysterisch gedoe, dat valt me van ze tegen.

Zelf DNA afnemen omdat ze Bij12 niet gelooft, koekoek, sorry hoor maar wtf.. :roll:

Boos zijn want het is opzet en anti boeren, echt totale onzin!

Helemaal geen hysterisch gedoe!!
Zelf DNA afnemen is alleen maar goed!!
Geloof me Annemiek weet veel meer dan wat ze loslaat.
Ze doet zeer goed werk!!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:24

Hoorde net dat het dus 1 dode pony is en 3 zijn er gewond.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:49

Wintu schreef:
meganvr schreef:
Heel naar beeld zo met die pony... 8 min van mn wei af waar nog een veulen loopt :+

Edit: Ik lees nu op facebook dat er meerdere pony’s aangevallen zijn maar dat 1 het dus niet overleefd heeft.

Die heeft gelukkig 4 beschermers bij m staan. Gaan ze eerder voor de shetten er naast.

Ik zal blij zijn als tie binnenkort op stal staat maar dan moet ik m wel eerst de vangkooi in krijgen :D :+

Aantal dagen voor de aanval op deze pony was er ook al een wolf gespot op dezelfde weg hoorde ik. Zal wel dezelfde zijn geweest.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:01

Marigold schreef:
Nou, de hoefslag laat zich wel lenen voor hysterisch gedoe, dat valt me van ze tegen.

Zelf DNA afnemen omdat ze Bij12 niet gelooft, koekoek, sorry hoor maar wtf.. :roll:

Wat is er hysterisch aan ?

Vind jij het normaal dat een drachtige pony levend aangevreten wordt ?

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat zovelen op bokt denken ‘ ach, het gebeurt mij niet ‘ want ze hebben een groter paard of andere regio.

Hoe zou het voor de andere pony’s zijn ? Die er bij stonden en ook bijtwonden hebben ?
Hoe krijg je die weer rustig ? Er is toch opperste paniek geweest, en ze hebben heus weldoor wat er gebeurd is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:07

Zijn toch nog velen die beweren dat ze geen paarden of pony's aanvallen. Omdat ze het niet als prooi zouden kennen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 18:04

sterregoud schreef:
Marigold schreef:

Wat is er hysterisch aan ?

Vind jij het normaal dat een drachtige pony levend aangevreten wordt ?

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat zovelen op bokt denken ‘ ach, het gebeurt mij niet ‘ want ze hebben een groter paard of andere regio.

Hoe zou het voor de andere pony’s zijn ? Die er bij stonden en ook bijtwonden hebben ?
Hoe krijg je die weer rustig ? Er is toch opperste paniek geweest, en ze hebben heus weldoor wat er gebeurd is.

Helemaal mee eens

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 18:34

Oh nou ik heb de foto's bekeken en ik kan je vertellen dat als ik mijn pony zo zou aantreffen dan zou ik inderdaad aardig hysterisch worden ja. En dat lijkt me dan een heel normale reactie.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:20

Jessix schreef:
Oh nou ik heb de foto's bekeken en ik kan je vertellen dat als ik mijn pony zo zou aantreffen dan zou ik inderdaad aardig hysterisch worden ja. En dat lijkt me dan een heel normale reactie.

Als ik een hysterische medestander had en het mijn pony was lag ie een dag later bij de partij voor de dieren op de stoep.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:05

Ik zeg niet dat de eigenaar van de ponies hysterisch reageert, daar heb ik het helemaal niet over. Nogal logisch en evident dat het heel sneu is wat er gebeurd is. Zo wil niemand zijn ponies aantreffen.

Ik heb het over het gedrag van Annemieke. Voor Bij12 langs zelf dna afnemen uit puur wantrouwen. Omdat ze gelooft dat het om hybriden gaat en bij12 dat zou achterhouden. Een prijs uitloven voor wie kan aantonen dat wolven zijn uitgezet.

Ik ben daar behoorlijk allergisch voor merk ik. Die hele basis van wantrouwen, en dat de aandacht naar zichzelf trekken en mensen meetrekken in haar waan.

Ik ben bij al de partijen die met de wolven bezig zijn wel bij lezingen en symposia geweest en ken die groepen goed genoeg om te weten dat er onderling veel controle is (ze nemen niet alles zomaar van elkaar aan, er zit dus een zelf corrigerend mechanisme in.)
Wolven zijn nou eenmaal niet uitgezet, als er dna van een hybride zou worden gevonden wordt dat heus wel bekend gemaakt en de dna data wordt, zij het met enige vertraging, gewoon gedeeld in de updates.

Bij12 is geen balangengroep, wolven in nederland is niet pro wolf of anti landbouwhuisdieren, het zijn ecologen die de verspreiding en gedrag van de wolven volgen. Die hele hetze is echt nergens goed voor en het bevalt me ook totaal niet. Het is een dwaling en meer niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:43

Noem het een dwaling...ik geloof absoluut niet dat BIJ12 onpartijdig is en dat alle wolven hier in Nederland en België 100% wolf zijn geloof ik net zo min. Als dat zo is hadden ze dat al lang meerdere malen bewezen. Ze brengen dat echter niet openbaar en doen alles er aan om dat ook niet te doen. Als het allemaal zuiver is dan kun je zoiets tegenwoordig zo simpel bewijzen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:54

Het is toch ook iedere keer zo dat als het een groter dier is dan een schaap dat de uitkomst volgens BIJ12 onbekend is? Bij die vorige pony in Friesland was dat zo, maar die hadden ook extern DNA-onderzoek laten doen en toen bleek het dus wel degelijk om een wolf te gaan. Dus een dwaling is het absoluut niet, dit gaat elke keer zo. Dus heel goed dat er nu meer DNA-onderzoeken plaats vinden na een aanval.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:12

Ik weet niet hoe neutraal ze zijn en heb ook geen kaas gegeten van DNA-onderzoek. Wat mij wel vreselijk stoorde, was dat alleen zij samples af mochten nemen. En dan duurde het uren of zelfs etmalen voor ze kwamen. Een gewond dier kan zolang niet wachten. En je dode dieren zo laten liggen is ook geen pretje. Begreep echter, dat sinds kort dierenartsen ook DNA af mogen nemen. Dat is al een vooruitgang.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:13

Marigold schreef:
Ik zeg niet dat de eigenaar van de ponies hysterisch reageert, daar heb ik het helemaal niet over. Nogal logisch en evident dat het heel sneu is wat er gebeurd is. Zo wil niemand zijn ponies aantreffen.

Ik heb het over het gedrag van Annemieke. Voor Bij12 langs zelf dna afnemen uit puur wantrouwen. Omdat ze gelooft dat het om hybriden gaat en bij12 dat zou achterhouden. Een prijs uitloven voor wie kan aantonen dat wolven zijn uitgezet.

Ik ben daar behoorlijk allergisch voor merk ik. Die hele basis van wantrouwen, en dat de aandacht naar zichzelf trekken en mensen meetrekken in haar waan.

Ik ben bij al de partijen die met de wolven bezig zijn wel bij lezingen en symposia geweest en ken die groepen goed genoeg om te weten dat er onderling veel controle is (ze nemen niet alles zomaar van elkaar aan, er zit dus een zelf corrigerend mechanisme in.)
Wolven zijn nou eenmaal niet uitgezet, als er dna van een hybride zou worden gevonden wordt dat heus wel bekend gemaakt en de dna data wordt, zij het met enige vertraging, gewoon gedeeld in de updates.

Bij12 is geen balangengroep, wolven in nederland is niet pro wolf of anti landbouwhuisdieren, het zijn ecologen die de verspreiding en gedrag van de wolven volgen. Die hele hetze is echt nergens goed voor en het bevalt me ook totaal niet. Het is een dwaling en meer niet.

Overal waar veel geld mee gemoeid is , word vaak gesjoemeld.
En laat er in de natuur gerelateerde oliebol veel geld omgaan.

Ik noem het eerder naïef als je alles maar aanneemt voor waar.
Heb geleerd , vertrouwen is goed, controle is beter.

Everwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:37

dierenfan schreef:
Noem het een dwaling...ik geloof absoluut niet dat BIJ12 onpartijdig is en dat alle wolven hier in Nederland en België 100% wolf zijn geloof ik net zo min. Als dat zo is hadden ze dat al lang meerdere malen bewezen. Ze brengen dat echter niet openbaar en doen alles er aan om dat ook niet te doen. Als het allemaal zuiver is dan kun je zoiets tegenwoordig zo simpel bewijzen.

Waarom moet men tegenwoordig van elk waanidee bewijzen dat het niet zo is? :? Het bewijs dat het wél zo is, ligt ook niet voor het oprapen zo te zien. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:57

mysa schreef:
Ik weet niet hoe neutraal ze zijn en heb ook geen kaas gegeten van DNA-onderzoek. Wat mij wel vreselijk stoorde, was dat alleen zij samples af mochten nemen. En dan duurde het uren of zelfs etmalen voor ze kwamen. Een gewond dier kan zolang niet wachten. En je dode dieren zo laten liggen is ook geen pretje. Begreep echter, dat sinds kort dierenartsen ook DNA af mogen nemen. Dat is al een vooruitgang.

Dat had ik ook begrepen. Om die reden had ik een paar pagina's terug al eens geroepen dat ik in dat geval afzie van onderzoek. Een eventuele financiële vergoeding geef ik niets om en als daarvoor mijn dier lange tijd moet laten liggen, laat dan helemaal maar... Maar het is wel goed om in kaart te blijven brengen of het om een wolvenaanval gaat, dus ik ben grote voorstander voor meerdere partijen die de onderzoeken kunnen verrichten. Dan houden ze elkaar ook lekker scherp en eerlijk.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 07:37

Ik snap een beetje gezond kritische houding naar de overheid heel goed. Dat moet je ook hebben. Ik snap ook helemaal dat je controle wil houden als je paard wordt aangevreten en dat je er zelf ook nog iemand bij haalt. Extra controle, prima.

Maar dat enorme wantrouwen en die complottheorieën slaan nergens op. Dan snap je ook gewoon niet hoe de overheid werkt.
Ik werk al jaren voor de overheid en geloof mij, geen van de complotten, theorieën en grote geheimen die je op facebook tegenkomt zou ooit kunnen worden uitgevoerd door de overheid, al was het maar door incompetentie en dat het schier onmogelijk is om zoiets geheim te houden :') . Daarnaast is de NL overheid toch echt behoorlijk integer, of je het geloven wil of niet (in ieder geval de ambtenaren), en zitten er veel checks en balances in het systeem.

Dat gehak op "groen" of hierboven weer "de partij van de dieren", vind ik ook niet logisch. Leg mij dan eens precies uit hoe de partij van de dieren op dit moment invloed heeft op het beleid rond de wolf? Je kan beter boos zijn op het kabinet en de provincie.

We hebben nog NOOIT een groene regering gehad en al sinds de jaren 80 (!) geen linkse regering, maar een (relatief) conservatief-rechtse. Enkel een paar jaren 'Paars' er tussen (midden).

En hoe verdienen natuurorganisaties aan de wolf? En hoe sterk is hun lobbykracht op dit kabinet denken jullie? En dan niet iets roepen maar kom maar eens met echte feiten hierover. Het is een hoop stemmingmakerij tegen "groen" (wat is dat eigenlijk? Politieke partijen? Natuurmonumenten? Staatsbosbeheer?) en en passent ook tegen "links" heb ik het idee, terwijl links wel wil zorgen voor onderwijs en zorg en huizen... lijkt me iets belangrijker sowieso.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 07:58

Mee eens. Met dien verstande dat ik denk dat je de lobby niet moet onderschatten. Kijk bijvoorbeeld naar de recente berichten over Uber en de rol van Nelie Kroes daarin.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 08:40

Die theorieën deel ik ook niet. Maar ik vind wel dat de terugkeer van de wolf en de impact die het heeft onderschat wordt. Ikzelf onderschatten dat ook.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 08:59

Schapenwol schreef:
Dat gehak op "groen" of hierboven weer "de partij van de dieren", vind ik ook niet logisch. Leg mij dan eens precies uit hoe de partij van de dieren op dit moment invloed heeft op het beleid rond de wolf? Je kan beter boos zijn op het kabinet en de provincie.

In mijn optiek faalt de partij van de dieren hier gigantisch. Een standpunt innemen dat de terugkeer van de wolf goed is voor de biodiversiteit en dan voorbij gaan aan alle hulpeloze slachtoffers, die geen kant opkunnen en dus geen schijn van kans hebben, is ronduit belachelijk. Schermen met een feit dat een hond meer (dodelijke) slachtoffers maakt dan een wolf, wat inmiddels al ruimschoots achterhaald is, is meer dan schaamteloos.
Om nog maar te zwijgen over het ophokken van dieren, terwijl er jarenlang gestreden is voor meer bewegingsvrijheid, druist in tegen alles waar zij voor staan. Juist de partij voor de dieren dient hier het verschil te maken. Echter kiest zij ervoor om zich achter onderzoeken te scharen, welke gebaseerd zijn op een theoretische berekening. Maar een dier kent geen grenzen en kent deze beproeving enkel verliezers!
Ik verwacht meer van de partij voor de dieren en ben dan ook enorm teleurgesteld in deze partij. Los van het feit dat zij het verschil niet kunnen maken ten opzichte van de Europese regelgeving, schieten zij in mijn ogen dusdanig tekort en falen zij in hetgeen waar zij juist voor opgericht zijn en dat geldt ook voor de dierenbescherming.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:47

Ik deel de theorieën ook niet, ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe mensen er bij komen. De wolf migreert en zo simpel is het, heeft niemand een hand in gehad. Dat geneuzel over dat ze zijn uitgezet om de boeren te pesten of dat ze zijn gefokt en er nu een heleboel hybriden lopen, zodat er ook getwijfeld kan worden aan een uitslag als het de wolf eens niet blijkt te zijn.
Ik vind het wel jammer dat politieke partijen die pro dier zouden moeten zijn, eigenlijk een standpunt innemen die voor een groot deel van het vee nog wel eens nadelig kan uitpakken, erg jammer.
Het woord moordenaar icm wolf vind ik ook onzin, de wolf is een opportunist en die volgt gewoon zijn natuur, het dier een moordenaar noemen is hem menselijke trekken toedichten en dat raakt kant nog wal.

We zitten met een probleem die nogal wordt onderschat door een groot deel van Nederland en door de overheid. Die staan zo ver van dieren en vee af, dat dieren worden gezien, als zijnde een tv, wasmachine of iets anders vervangbaars. Geef die mensen een schadevergoeding en klaar ben je.

Dan heb je nog het categorie mensen die denkt dat een omheining altijd werkt, not, wederom vaak mensen die niks met dieren van doen hebben en dan heb je nog wat koppige dierhouders die geen enkele moeite willen doen om hun dieren veilig te stellen en dan als de dieren gepakt worden, erg hard roepen en een statement willen maken, welke in de publieke opinie dan compleet onderuit wordt gehaald, want eigen schuld dikke bult.

De publieke opinie over de wolf moet anders in Nederland en ook die van de politiek, welke de wolf enorm onderschatten. En dat gaat heel lastig worden, met een Nederland vol mensen die weinig binding heeft met het platteland.
De overheid zou naar haar bevolking moeten luisteren, wat speelt er in de samenleving, dat niet wegwuiven, maar het ter sprake brengen bij de EU, daar moet het immers geregeld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:55

Dat er een deels dubbele agenda is geloof ik wel.
Het verdien model.

Dat ze uitgezet zijn geloof ik niet, het is in omringende landen ook te vol voor het aantal wolven dus gaan ze verder zoeken naar een leefplek en komen ze vanzelf hier.
Uitgezet voor boeren pesten geloof ik ook niet.
De echte bio industrie merkt er niets van. Die dieren zitten veilig in hun stal. En die boeren hoeven niets aan te passen.
Schaaphouders zijn meestal uit de kluiten gewassen hobbyisten. En voor de rest tref je voornamelijk hobbydieren

Dat er hybride zijn geloof ik wel weer.
Er zijn genoeg honden in Europa die op erven lopen met minder toezicht, dus kruisen is niet zo ondenkbaar.

Dna gesjoemel geloof ik ook. Want Bij12 zie ik niet als onafhankelijk.
Of het dan is om pro wolf te zijn of om burgers niet ongerust te maken laat ik in het midden. Maar al meerdere malen geen duidelijk dna bij andere dieren dan schaap. Zo vaak dat het geen toeval meer is.
Daarnaast wat is er erg aan om het na te checken, als alles wel in orde is bevestigd dat alleen maar.

De fabeltjes als pakt geen grote dieren, is schuw, jaagt alleen in schemer of nacht, dood alleen via keelbeet, wolfraster volstaat, daar weten we ondertussen wel al dat dat ook niet klopt en waarom dat ze hardnekkig moet blijven bestaan geloof ik ook niet. En dat ruikt wel weer naar een dubbele agenda.
Want welk voordeel zit er anders aan deze leugens?