Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mac schreef:Happinez schreef:Nou zo koekkoek is dat niet, want waarom wil B12 de DNA onderzoeken niet gewoon openbaar maken ?
Als er niets te verbergen is dan lijkt mij het ook geen probleem om die openheid te geven.
Dit inderdaad. Als het hele proces zo goed en onafhankelijk functioneert dan is het toch geen probleem dat iemand een soort second opinion zou willen doen?
Marigold schreef:Nou, de hoefslag laat zich wel lenen voor hysterisch gedoe, dat valt me van ze tegen.
Zelf DNA afnemen omdat ze Bij12 niet gelooft, koekoek, sorry hoor maar wtf..
Boos zijn want het is opzet en anti boeren, echt totale onzin!
Wintu schreef:meganvr schreef:Heel naar beeld zo met die pony... 8 min van mn wei af waar nog een veulen loopt
Edit: Ik lees nu op facebook dat er meerdere pony’s aangevallen zijn maar dat 1 het dus niet overleefd heeft.
Die heeft gelukkig 4 beschermers bij m staan. Gaan ze eerder voor de shetten er naast.

Marigold schreef:Nou, de hoefslag laat zich wel lenen voor hysterisch gedoe, dat valt me van ze tegen.
sterregoud schreef:Marigold schreef:Nou, de hoefslag laat zich wel lenen voor hysterisch gedoe, dat valt me van ze tegen.
Wat is er hysterisch aan ?
Vind jij het normaal dat een drachtige pony levend aangevreten wordt ?
Het verbaast mij eerlijk gezegd dat zovelen op bokt denken ‘ ach, het gebeurt mij niet ‘ want ze hebben een groter paard of andere regio.
Hoe zou het voor de andere pony’s zijn ? Die er bij stonden en ook bijtwonden hebben ?
Hoe krijg je die weer rustig ? Er is toch opperste paniek geweest, en ze hebben heus weldoor wat er gebeurd is.

Jessix schreef:Oh nou ik heb de foto's bekeken en ik kan je vertellen dat als ik mijn pony zo zou aantreffen dan zou ik inderdaad aardig hysterisch worden ja. En dat lijkt me dan een heel normale reactie.
Marigold schreef:Ik zeg niet dat de eigenaar van de ponies hysterisch reageert, daar heb ik het helemaal niet over. Nogal logisch en evident dat het heel sneu is wat er gebeurd is. Zo wil niemand zijn ponies aantreffen.
Ik heb het over het gedrag van Annemieke. Voor Bij12 langs zelf dna afnemen uit puur wantrouwen. Omdat ze gelooft dat het om hybriden gaat en bij12 dat zou achterhouden. Een prijs uitloven voor wie kan aantonen dat wolven zijn uitgezet.
Ik ben daar behoorlijk allergisch voor merk ik. Die hele basis van wantrouwen, en dat de aandacht naar zichzelf trekken en mensen meetrekken in haar waan.
Ik ben bij al de partijen die met de wolven bezig zijn wel bij lezingen en symposia geweest en ken die groepen goed genoeg om te weten dat er onderling veel controle is (ze nemen niet alles zomaar van elkaar aan, er zit dus een zelf corrigerend mechanisme in.)
Wolven zijn nou eenmaal niet uitgezet, als er dna van een hybride zou worden gevonden wordt dat heus wel bekend gemaakt en de dna data wordt, zij het met enige vertraging, gewoon gedeeld in de updates.
Bij12 is geen balangengroep, wolven in nederland is niet pro wolf of anti landbouwhuisdieren, het zijn ecologen die de verspreiding en gedrag van de wolven volgen. Die hele hetze is echt nergens goed voor en het bevalt me ook totaal niet. Het is een dwaling en meer niet.
dierenfan schreef:Noem het een dwaling...ik geloof absoluut niet dat BIJ12 onpartijdig is en dat alle wolven hier in Nederland en België 100% wolf zijn geloof ik net zo min. Als dat zo is hadden ze dat al lang meerdere malen bewezen. Ze brengen dat echter niet openbaar en doen alles er aan om dat ook niet te doen. Als het allemaal zuiver is dan kun je zoiets tegenwoordig zo simpel bewijzen.
Het bewijs dat het wél zo is, ligt ook niet voor het oprapen zo te zien.
mysa schreef:Ik weet niet hoe neutraal ze zijn en heb ook geen kaas gegeten van DNA-onderzoek. Wat mij wel vreselijk stoorde, was dat alleen zij samples af mochten nemen. En dan duurde het uren of zelfs etmalen voor ze kwamen. Een gewond dier kan zolang niet wachten. En je dode dieren zo laten liggen is ook geen pretje. Begreep echter, dat sinds kort dierenartsen ook DNA af mogen nemen. Dat is al een vooruitgang.
. Daarnaast is de NL overheid toch echt behoorlijk integer, of je het geloven wil of niet (in ieder geval de ambtenaren), en zitten er veel checks en balances in het systeem.Schapenwol schreef:Dat gehak op "groen" of hierboven weer "de partij van de dieren", vind ik ook niet logisch. Leg mij dan eens precies uit hoe de partij van de dieren op dit moment invloed heeft op het beleid rond de wolf? Je kan beter boos zijn op het kabinet en de provincie.