[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:01

Ik woon in Frankrijk, net als Mo

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:04

Auto, trailer, aanhangwagen ( boven de 500 k)hebben allemaal een eigen kentekenplaat en moeten verzekerd zijn.
Aanhangwagen onder de 500 k heeft ook een eigen kentekenplaat maar hoe het met de verzekering daarvan zit weet ik niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 17:52

Hallo allemaal, dank allemaal voor jullie berichtjes.

Eerst even snel de vraag van Tinka, wat Fardoe/Tamara zegt klopt. Erwin dacht dat het dit was:
boven de 500 kilo verplicht verzekeren
boven de 750 kilo verplicht verzekeren en BE
En we halen hem dus uit de verzekering en als we hem nodig hebben doen we hem er voor een maand in, dat mag van onze verzekeraar. Alleen hebben ze wel even nodig om dat in gang te zetten, maar goed.

Afijn, over Poupette. Net als Shadow is ze gewoon vrolijk, eet goed, behalve hooi, maar daar heeft ze vaak geen zin in, geen koorts en vandaag geen bloedneus gespot. Toch wilde ik per se een bloedmonster van haar laten nemen. Mogelijk is het met Shadow ook met kleine drupjes begonnen die ik niet gezien heb en was het bij hem ook al weken aan de gang wat ik niet wist ipv binnen drie dagen dood.

Het rare is dus dat je na een half uur niets meer van die bloedneus terugvindt. geen korstjes op snorharen, geen vlekken. Gewoon weg. Als ik het bij toeval gisteren niet gespot had, had ik het niet geweten. En misschien is dat bij Shadow ook wel zo geweest. En toen ik het dan wel zag, dat het te laat was.

Afijn, een lange ochtend van bellen naar die, naar dat, naar zus naar zo. Via via dit, via via dat. Is het urgent, ja ik vind van wel, maar niet urgent als een koliek. Het is erg moeilijk om de secretaresses dan te bewegen iemand te sturen.

Uiteindelijk had ik rond 10 uur voor elkaar dat ik teruggebeld zou gaan worden voor een afspraak van die d.a. die dan relatief dichtbij zit. Ik word gebeld, is het niet die d.a maar toch die grote kliniek van gisteren die wel wil langskomen. Er zitten daar 16 dierenartsen, bijna net zoveel verplegers en een eigen smid en tandarts etc. Twijfelen. Hun laten komen, grote jongens, weten wel van wanten, maar zijn ze niet blasé. De man klonk niet zo vriendelijk. De andere d.a. had nog niet teruggebeld. Wat te doen, gaan voor zekerheid van de grote kliniek of wachten op een telefoontje van de kleine kliniek. Toch dat laatste besloten. Om 14 weer gaan bellen, waar blijft het telefoontje voor de afspraak. Weer aangedrongen dat ik het vandaag nog wil, omdat Shadow met 3 dagen dood was en ook fief is gebleven tot het eind en ook gewoon at. Ik zou teruggebeld worden.

Staat er een uur geleden ineens een d.a. voor de deur. Van de kleine kliniek. Superaardig. Een italiaanse met een vreselijk frans accent met een rrrrrrrrrrrollende rrrrrrrrrrr van hierrrrrrr tot overrrrrrmorrrrgen, maar wat een schat van een vrouw. Alles verteld over Shadow. Mijn zorgen daaraan gerelateerd mbt Poupette. Ze heeft alles gecheckt wat ze kon. Mest meegenomen, bloed afgenomen en het enige wat ze nu hoort is dat ze een kleine whoesj hoort in de trancheën. Niet in de longen, maar ervoor. Maar gezien haar leeftijd, van poupette, 21, (niet 22) is dat niet zo gek.

Waar komt dan dat bloed vandaan. Volgens haar kan het geen (pruimen)vergiftiging zijn, dat heeft ze meegemaakt en dat geeft een heel ander beeld. Gelukkig. Wat dan wel. De bloedtest moet het uitwijzen, maar vooralsnog denkt ze aan fdoiajlakhlksgncfjankvdnck Ja sorry ik kon het niet verstaan. Maar er zitten dus zakken bij paarden een stukje onder hun oren bij de keelriem zeg maar. Door die zakken zit vocht en daar stromen aders doorheen. Die gaan wel eens lek en die veroorzaken dan neusbloedingen. Het schijnt vaak voor te komen en zolang het niet meer dan drupjes zijn, is er geen brand. Wordt het meer dan drupjes dan kan die zak of ader met een ringetje afgesloten worden en is het probleem voorbij.

Zij vindt het niet zorgelijk, snapt mijn zorgen, maar kan ook niet verklaren waarom Shadow dit ook had. En ook niet waarom hij eraan is overleden. Ik weet morgen pas meer als de bloedtest klaar is, die ik ga halen. Wel vindt ze het verstandig om Poupette een siroop te gaan voeren voor die trancheeën (deed ik bij Shadow ook). Het is nooit onverstandig om het hooi te weken voor oude paarden, ook omdat ze slechter kauwt en dan minder stof opwekt. Ik ga op fb nog eens kijken naar Tamara's stoommachine.

Ondertussen was de d.a. Sara heet ze, verschrikkelijk lief en geduldig. Topwijf. Rijdt ook paard. Omdat ze ineens voor de deur stond, had ik de merries niet gehaald en zijn we met een halster het weiland in gegaan naar Poupie.

En hoe gaat zo'n onderzoek dan.. Met Callas in je broekzak.
Hoeraaa, een nieuw mens! (komt zowat aandraven)
Hallo nieuw mens (besnuffelt het nieuwe mens)
Leuk, mag ik met je praten? (de mens wordt nu onderworpen aan een diepgaand recherche onderzoek of er geen etenswaren gesmokkeld worden die bij Callas-douane ingeleverd dienen te worden)
Vind je me mooi? (ik duw haar wat weg, maar de d.a. geeft graag aandacht en ja, dan ben je de l*l bij Callas, vrijen bitch en wel nu! maar ja, vrijen houdt ook een keer op, dan gaan we over op de nieuwste tactiek)
Heb je echt geen koekjes? (de mens wordt nu ongeveer binnenstebuiten gekeerd, ik laat Callas achterwaarts gaan en stuur haar weg, maar dan wordt Poupette onrustig, Callas komt weer terug.)
Vind je mij niet veel leuker dan Poupette? (zucht, streng NEE, Poupette hangt zowat in een boom, niet handig met een thermometer in je billen)
Ik vind het niet zo geslaagd dat die dwerg zoveel aandacht krijgt, hé oehoe ik ben ook leuk! Graaf graaf graaf, zie je hoe mooi ik jambette doe? (Tja, de d.a. vond het grappig en lief en mooi en gaat een appel halen. Ja dan ben je voor altijd het vriendje van Callas)

Callas treurt nu nog dat haar nieuwe vriendin weer weg is...

Afijn, morgen weet ik meer over de bloedtest, ondertussen veel checken of het weer voorkomt en dan een foto maken voor de d.a.

Wat mij dwars zit is dat het toch geen toeval kan zijn?

Daarentegen heb ik zowel vandaag als gisteren een klavertje vier gevonden. Ik hoop op veel geluk voor het kleine dametje.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:29

Jeetje wat een zorgen om Poupette. Gelukkig trof je een “aardige” dierenarts. Nu maar hopen dat de bloeduitslagen goed zijn. En brengt het klavertjevier geluk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:41

Ik denk dat je de luchtzakken bedoelt en dat ze iets hoorde op de trachea (daar heb je er maar 1 van).
Verzekering van onze trailer ga ik nog eens navragen bij onze verzekeringsman, hebben het er wel over gehad ook hoe zwaar ie is. Het probleem is dat ie op Nederlands kenteken staat, overzetten op Frans lukt niet, want hij is niet conform, is een Nederlands merk.
Hooistomer kan je eenvoudig en goedkoop maken van een kliko een hooistomer, hebben wij ook gedaan, werkte goed tegen de hoest.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:52

Afbeelding
Onze hooistomer

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 21:05

Tinka schreef:
Ik denk dat je de luchtzakken bedoelt en dat ze iets hoorde op de trachea (daar heb je er maar 1 van).
Verzekering van onze trailer ga ik nog eens navragen bij onze verzekeringsman, hebben het er wel over gehad ook hoe zwaar ie is. Het probleem is dat ie op Nederlands kenteken staat, overzetten op Frans lukt niet, want hij is niet conform, is een Nederlands merk.
Hooistomer kan je eenvoudig en goedkoop maken van een kliko een hooistomer, hebben wij ook gedaan, werkte goed tegen de hoest.

Inmiddels ben ik gebeld door Tamara, waarvoor mijn eeuwige dank, die n.a.v. mijn onbegrijpelijke uitleg van de uitleg van de dierenarts, op Equitom vond dat het mogelijk luchtzak mycose kan zijn. Say what? Ik lees veel dingen die zowel met Shadow als met Poupette overeenkomen, maar ik lees (gelukkig) ook dingen die er helemaal niet op lijken, maar misschien wil ik dat ook wel lezen, want het is wel dodelijk en ook op korte termijn.

En dus idd Tinka die zakken waar de d.a. het overhad zijn idd luchtzakken. Dit is de link voor de liefhebbers naar hun interessante artikel https://www.equitom.be/fr/medical-servi ... =bloedneus

Ik weet niet of de d.a. het ook over mycose had, met haar Italiaanse accent was het best lastig te verstaan. Maar ik kreeg eerder de indruk dat ze het over gaatjes had (die overigens wel door de schimmel veroorzaakt worden) en dat ze die met een endoscopie dichtmaken. Dat begreep ik, maar misschien had het beste mens het heel ergens anders over en heb ik die schimmel helemaal gemist. De endoscopie staat ook in het artikel, dus mogelijk zei ze dat. Maar dan zou ik verwachten dat ze veel ongeruster zou zijn, want het is een dodelijke ziekte. Dus als ze het over de schimmel/mycose had gehad, dan zou ze toch wel actiever zijn geweest of zo?

Afijn, het wordt weer een slapeloze nacht en morgen naar de d.a. voor de uitslag (zonder Poupette vooralsnog) en dan zal ik ze ook van dit vertellen uiteraard.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:26

Een scopie is niet heel erg ingrijpend en zal wel duidelijkheid geven. Heb ik bij Pathos ook een keer laten doen. Maar eerst maar het bloedonderzoek afwachten natuurlijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 00:02

ah dank je Odette, en gaat dat onder algehele narcose?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 02:37

Hopelijk kan je toch wel slapen vannacht en krijg je snel de uitslag van het bloed.
Ik ben zeer tevreden over het stomen van het hooi en het is super simpel. Ik gebruik precies hetzelfde als op de foto van Tinka te zien is.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:12

Tjonge, wel fijn dat er alsnog een da op kwam dagen en nog een aardige ook.
De duimen blijven draaien voor een goede uitslag van alle testen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:04

Oh, ik hoop zo dat het weer de goede kant op gaat met Poupette, wat een gedoe met die dierenartsen eerst, maar wel fijn dat er nu een goede, lieve bij jullie was gekomen. Heel veel sterkte ermee, mijn duimen draaien voor jullie!!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 19:34

Naar de d.a. geweest, zonder poupie, d.a. was naar spoedgeval, dus ik kon niet overleggen, bloedwaarden goed, plaquettes laag, maar dat zou komen door de lange verwerkingstijd/reistijd. Verder niets bijzonders. Siroop meegekregen voor tranchee. Net thuis. Ik ga nu een mail sturen met info van Mycose luchtzak. Poupette was verder prima, maar ik vind haar weinig hooi eten.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:38

Monique1963 schreef:
ah dank je Odette, en gaat dat onder algehele narcose?

Onder sedatie, dus staand

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 12:35

Goed, vanmorgen lang aan de lijn gezeten met de d.a. valt niet mee om door de telefoon haar italiaanse frans te begrijpen.

Het kan geen mycose van de luchtzakken zijn want dan moet er een bloedarmoede waargenomen worden. En dat wijst de bloedtest niet uit. Ze zei nogmaals dat het lage plaquette aantal komt door de reisafstand terug naar de kliniek.

Afijn, ik weet dan nu wel zeker dat het bij Shadow wel zo was.

Maar ze zegt dat er met Poupette echt niets zorgelijks aan de hand is. Het kan een gewoon gesprongen adertje zijn geweest. Omdat het nu al drie dagen niet meer is voorgekomen, moet ik me geen zorgen maken.

Dat doe ik uiteraard wel. Het moet bij Shadow ook zo begonnen zijn. Haar advies is om zodra Poupette tekenen gaat vertonen die Shadow had, aan de bel te trekken. Nee echt?

Ik heb nog gevraagd of die schimmels in het hooi zitten, of waar ze dan vandaan komen, maar ze kunnen overal vandaan komen. Op wiki vond ik dit https://nl.wikipedia.org/wiki/Aspergillus_fumigatus
Er staat dus dat mensen met een verzwakt immuunsysteem er vatbaar voor kunnen zijn, dus dat geldt denk ik ook voor paarden. Ik ben Poupie nu het poeder aan het voer dat ik voor Callas haar gestel had, daar zit van alles wat in om op te krikken. En ze krijgt dan een siroop voor de hoest. Die ze maar eens in de paar dagen heeft een droge kuch. Meer van een hooitje of grasje dat de verkeerde afslag neemt. Maar goed.

Ben ik blij dat ze niets heeft? Ja tuurlijk, maar ik vertrouw het niet.

Ondertussen had ik nog wel gereden deze week op het erf, was fijn.

Ook de hoefsmederes is geweest. De straal staat al een stuk minder scheef. De straalgroeve die ik gevoelig vond, waren ineens minder gevoelig toen zij het uitkrabde. Ik heb het ook nog eens gedaan, maar inderdaad niet zo gevoelig meer. Dat ze zo diep zijn vindt ze geen probleem. Als ik het met blauwspray wil behandelen, vindt ze niet nodig maar kan geen kwaad. Ik heb haar gevraagd waarom ze de straal nooit bijsnijdt. Vindt ze niet nodig, dat doet de natuur. Al het zwarte wat je ziet is dood en wordt eraf gelopen. Ieder jaar rond deze tijd vernieuwdde buitenkant van de straal zich. Iedereen vindt het er niet uitzien, maar het is de natuur, zegt ze. Ook zit er vocht in de straal zegt ze dat er vanzelf uitkomt. Ik vroeg of ze toch de straal wilde bijsnijden, dat deed ze en ze wees op een heel klein kanaaltje zomaar ergens in de straal en als je daarop drukte kwam er idd vocht uit. Lijkt mij niet goed, maar volgens haar is het allemaal normaal. Ik begin me echt af te vragen of ik nou zo'n piepmuts ben? Wat wel heel duidelijk opviel is dat Callas links achter ontlast ook al tijdens het bekappen van de andere voeten. Ik vond dat ze er erg veel afhaalde deze keer. Een paard moet toch ook op de hoefwand lopen of ben ik nou gek. Nu loopt ze alleen op de zool en straal volgens mij.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:25

Post eens een foto van de voeten.
Een paard neemt idd een heel klein randje mee van de hoefwand maar dat is maar weinig hoor
Want de hele voet moet meedoen zool straal , hielen alles eigenlijk
Dan heb je een gezond functionerende voet
De losse straal flapjes haal ik wel regelmatig weg . Blijft alleen maar rommel tussen zitten . Die weer voor ongemakjes kan zorgen.

Fijn dat t beeld van poupette niks zorgelijks is .

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:57

Eens met Zinzi wat betreft de hoeven.
Nog even over de luchtzak mycose, bij kippen komt het ook voor wist Robin mij te vertellen, ook in de luchtzak. Die zit bij kippen (vogels) op hun rug. De medicatie die aan kippen wordt gegeven is een schimmeldodend middel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 14:47

Hi Zinzi en Tamara, ik zal vanavond of morgenochtend een foto van de voeten maken.

Dat is interessant Tamara, weet je ook welk middel gegeven wordt? Ik lees namelijk nav je opmerking op internet dat ze zeggen dat het niet behandelbaar is? Ik kan sowieso bij de d.a. vragen of dat ook voor paarden bestaat en of het kwaad kan om te geven.

Op bokt vond ik (uiteraard) ook info erover. [VN] Bloedneus bij het paard: wat nu? In de artikelen waaruit dit artikel is samengesteld, staat dat de schimmel bestreden kan worden, maar er staat niet hoe. Ik lees alleen dat zodra de aders gesloten zijn door een operatie, de schimmel sterft omdat er geen bloed meer is waarop hij kan voeden.
Ik lees wel dat dit meisje een schimmelwerend middel had gekregen om te spoelen via een uitwendige neussonde [IM] ons paard uniek is vanacht overleden haar paard is helaas toch overleden een paar dagen voor het moest bevallen. Echt megatriest.

Wat ik eigenlijk lees, is dat als het gaat bloeden je eigenlijk al te laat bent. Laten we hopen dat het maar een gesprongen adertje was bij Poupie. Maar het houdt je wel bezig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:54

Er zijn nog wel andere oorzaken van bloedneuzen hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 15:59

Tinka schreef:
Er zijn nog wel andere oorzaken van bloedneuzen hoor.

Gelukkig wel en vele ook heel onschuldig. Maar omdat Shadow naar nu blijkt dus luchtzakschimmel moet hebben gehad, nu zonder enige van mijn twijfels, is die schimmel dus ook hier te vinden. Kennelijk. Het ding zit overal, maar hij had hier ook niet hoeven zijn, maar dat is ie wel. En als er dan weer een pony met een bloedneusje staat, hoeveel kans is er dan dat het NIET hetzelfde is, of anders gezegd dat het WEL hetzelfde is.

Wat mij zorgen baart is dat de 1e met Shadow er kennelijk niet van af wist. En nu maak ik me zorgen of deze d.a. het dan wel weet. Ze lijkt te weten wat het is, zegt dat er dan bloedarmoede te zien moet zijn, maar mijn zorg is, dat tegen de tijd dat er bloedarmoede te zien is, dat het dan al veel te ver gevorderd is om er nog wat aan te kunnen doen.

Ik kan die zorg wegnemen en haar een endoscopie laten ondergaan, maar dat is weer zo dubbel, want als het alleen een gesprongen adertje was, dan laat ik haar dat allemaal ondergaan voor jan met de korte naam. Maar vorige keer vond ik dat ik moest vertrouwen op een d.a., maar ik vertrouw niemand meer.

Dus ik zit toch te denken om toch Toulouse erbij te halen. Maar Erwin wil wachten tot de volgende bloedneus. Hij vindt het te overhaast voor een second opinion die dan alleen maar met endoscopie vastgesteld kan worden. Afijn, weer heel wat grijze haren erbij. Heb ook niet veel zin in iets.

Heb wel een filmpje gemaakt. Voor de MaquÉden-liefhebbers: https://youtu.be/6QhwKANaLPA

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:09

Jullie maken weer mooie vorderingen! En Erwin is me toch ook een handige Harr.. Erwin!
Of het nou gaat om een zonnepaneel of een antieke klok.. hij kan het allemaal! Knap hoor! _/-\o_

Hopelijk valt het allemaal mee met jullie kleine dame! Ik snap dat je je zorgen maakt na de ellende met Shadow.
Mijn paard heeft ook een endoscopie gehad maar ik vond dat best meevallen! Tuurlijk.. leuk is anders maar het is geen vreselijke toestand..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:56

Wat een leuk filmpje weer en wat een schatten hebben jullie weer gevonden! Toch echt erg fijn als je allebei zo handig bent. Ik heb nog een paar keer gekeken naar jullie tegeltjes, ik wil ook graag verspringende langwerpige tegels maar ben een beetje bang dat het in de hoeken raar uitziet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:19

Zo'n endoscopie valt inderdaad reuze mee, een roesje en dan is het zo gedaan. Het doet geen pijn natuurlijk. En gewoon na afloop weer naar huis. Je moet natuurlijk wel naar de kliniek. Maar even afwachten is misschien wel verstandig.
Pathos kreeg het toen voor verminderd uithoudingsvermogen en een bijgeluid bij het ademen. Hij vind de trailer geen probleem, is alleen te laden. Ze hebben toen eerst nog een algemeen onderzoek gedaan trouwens.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 18:21

@ Tinka, Poupie laadt heel makkelijk en anders tillen we haar er gewoon in, maar het levert veel stress voor haar op, ze zijn onafscheidelijk die twee. En het is Callas die alleen moet achterblijven, die klimt uit d'r box. Meenemen op de trailer vind ik ook weer zo wat. En als we naar die kliniek gaan, zal er inderdaad ook wel eerst nog een algemeen onderzoek gedaan worden. Ik wacht het inderdaad nog eerst even af, maar bij een volgende bloedneus sta ik meteen bij ze op de stoep. @Namiro gelukkig dat een endoscopie niet het grootste drama van de wereld is.

@ Balance, we vonden onszelf ook inderdaad wel schatgravers bij die man. En hij had een hele kamer vol met oude meuk, die ik zo wel had willen inladen, maar dat had wat kostbaar geworden. Er stond een kast, oeh zucht... En ik ben al zo kastengeil ;-) Ik moest het helaas doen met al het leuks waar we mee thuis gekomen zijn, heeeel vervelend ;-)

En over je tegeltjes. Heb je 1 hoek zichtbaar? Met 1 hoek kun je twee methoden doen. Je begint óf in de hoek juist met hele en exact halve tegels en je eindigt elders met overblijfstukjes, óf, wat wij gedaan hebben, je begint juist op de 'elders' met hele tegels en versnijdt in de hoek de gekke stukjes. Dat vonden wij het rustigst voor het oog bij ons.
Heb je twee hoeken dan is het het beste om middenin te beginnen met een hele tegel en dan naar de hoeken te werken. In de hoeken houdt je dan gekke stukjes over en met het restant van de tegel hoor je dan de hoek om te gaan. Je kunt ook besluiten overal netjes in het midden te beginnen en naar de hoeken toe te werken.

@Namiro, Het is inderdaad erg fijn om een man zoals hij te hebben. Het zelfvertrouwen moet hij van mij krijgen en iedere overwinning is er weer eentje. Maar dingen zoals een klok uit elkaar halen, daar smult hij van. Hij haalt het liefst alles uit elkaar om te zien hoe het werkt. Helaas is er tegenwoordig niet meer zoveel aan nu alles met chips werkt, dus een tv uit elkaar halen heeft geen zin meer, maar oude auto's, motoren, mechanieken, spekkie naar zijn bekkie. Ook alles wat met digitale techniek bestuurd kan worden, is zijn stokpaardje. Reken maar dat het solarpaneel geheel met domotics aangestuurd gaat worden, echt als hij op vakantie zou gaan, zou ik een boek van 10cm dik nodig hebben om hier alles te begrijpen. Installatietechniek, elektra, is zijn grote liefde. Bouwen en waterleidingen is een noodzakelijk kwaad, met snel leuk resultaat. Decoratie is niet zijn ding. Dat hij het plafond heeft helpen schilderen, is een oorkonde waard ;-) Het liefst doet hij terreinonderhoud, de hele dag op zijn tractor of Pelle zitten of met een bosmaaier alles mooi maken. Maar ik wil graag de keuken op zijn minst af voor de lente, dus ik houd diverse poten stijf.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:34

Monique1963 schreef:
@ Tinka, Poupie laadt heel makkelijk en anders tillen we haar er gewoon in, maar het levert veel stress voor haar op, ze zijn onafscheidelijk die twee. En het is Callas die alleen moet achterblijven, die klimt uit d'r box. Meenemen op de trailer vind ik ook weer zo wat. En als we naar die kliniek gaan, zal er inderdaad ook wel eerst nog een algemeen onderzoek gedaan worden. Ik wacht het inderdaad nog eerst even af, maar bij een volgende bloedneus sta ik meteen bij ze op de stoep. @Namiro gelukkig dat een endoscopie niet het grootste drama van de wereld is.

@Namiro, Het is inderdaad erg fijn om een man zoals hij te hebben. Het zelfvertrouwen moet hij van mij krijgen en iedere overwinning is er weer eentje. Maar dingen zoals een klok uit elkaar halen, daar smult hij van. Hij haalt het liefst alles uit elkaar om te zien hoe het werkt. Helaas is er tegenwoordig niet meer zoveel aan nu alles met chips werkt, dus een tv uit elkaar halen heeft geen zin meer, maar oude auto's, motoren, mechanieken, spekkie naar zijn bekkie. Ook alles wat met digitale techniek bestuurd kan worden, is zijn stokpaardje. Reken maar dat het solarpaneel geheel met domotics aangestuurd gaat worden, echt als hij op vakantie zou gaan, zou ik een boek van 10cm dik nodig hebben om hier alles te begrijpen. Installatietechniek, elektra, is zijn grote liefde. Bouwen en waterleidingen is een noodzakelijk kwaad, met snel leuk resultaat. Decoratie is niet zijn ding. Dat hij het plafond heeft helpen schilderen, is een oorkonde waard ;-) Het liefst doet hij terreinonderhoud, de hele dag op zijn tractor of Pelle zitten of met een bosmaaier alles mooi maken. Maar ik wil graag de keuken op zijn minst af voor de lente, dus ik houd diverse poten stijf.

Daar had ik nog niet over nagedacht.. Callas.. dat is dan een groter ding dan de scopie zelf.
Hopelijk is het niet nodig en was het indd maar een onschuldig iets!

En zo’n man als Erwin herken ik en heb ik hier ook.. al het grote werk is leuk en interessant maar de details cq de afwerking.. mwah! Die slaat hij over om aan een volgend project te beginnen.. :x