[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:36

Cardy schreef:
Ben ik het niet mee eens tita. hoef natuurlijk niet alles zomaar op internet te zetten. Het is niks ernstig, alleen iets om rekening mee te houden.

Is jouw paard, als niet zo erg is zou ik het vermelden.
Ik weet niet hoe met de verkoop gaat, maar zou niet fijn vinden om 10x moeten mailen, en dat de mensen op zijn probleem afhaken.

Ti's leuk paard populair kleurtje lage prijs...heeft ervaring....ik zou zeggen die ben je snel kwijt

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:48

A_nouk schreef:
:D gelukkig is het weer goed gebleven !

Justus is zojuist helemaal goedgekeurd en we zijn onderweg naar Brabant !

A_nouk van harte gefeliciteerd en veel plezier met Justus.

Calimero_

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:52

Ik ben het wel met de mensen eens Cardy.
Misschien dat je er nu ook mensen mee af schrikt. Terwijl als je het probleem erbij zet diegene denkt dit valt mee en wil wel komen kijken.. Het zou mij in ieder geval wel erg afschrikken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:54

Het zou mij ook afschrikken, zeker met die vreemde geheimzinnigheid er omheen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:58

Ik vind het ook een erg leuk, aansprekend paard, Cardy! Je bent flink gezakt qua prijs. Een redelijk goede, en met name zelfverzekerde, ruiter moet vast wel met dat sensibele gedrag om kunnen gaan :) Is hij vooral erg vlug of is hij écht stout :+?

Beterschap, Needje :)!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:02

listiglistje schreef:
Of gewoon een te dure smaak en een te klein budget :D

Needje bummer zeg :(:) beterschap!

Zeker een dure smaak.. helaas := maar goed er moet binnen mijn budget toch ook zeker wel een leuk paard te vinden zijn :D

Dit is de 2e uit het rijtje van waar ik volgende week ga kijken, toch zeker een erg aansprekend dier en kan imo ook best leuk lopen. :j (Filmpje zit qua kwaliteit wel wat slechte stukken tussen, tegenlicht ofzo) En binnen mijn budget :P
http://www.youtube.com/watch?v=t0yg2tjR ... e=youtu.be

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:10

Bedankt voor jullie tips, ga het er dan toch even bij zetten :) . Dat ik het er niet bij zette is zeker niet omdat ik geheimzinnig wil doen, maar meer met het idee: Als ze geïnteresseerd zijn dan vragen ze er wel naar.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:12

Ik denk dat je het er inderdaad beter bij kunt zetten :) Anders krijg je waarschijnlijk ook veel reacties van mensen die gewoon nieuwsgierig naar het probleem zijn ;) En misschien lijkt het probleem nu wel onnodig groter dan het is :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:16

Heb het aangepast, bedankt allemaal!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:29

Verstandig dat je het erbij hebt gezet, hoewel ik steigeren toch wel een flink rijtechnisch gebrek vind..
Maar dat vage gedoe zorgt er anders alleen maar voor dat je heel veel bellers/mailers krijgt die je moet beantwoorden..
Nu is het helder, alleen verwacht ik dat je dan nog wel te hoog met je prijs zit.

Voor wat betrefd het laag bieden, rond deze tijd is het sowieso "uitverkoop" omdat paarden naar binnen gaan en stalling duurder wordt.

Maar ik durf ook gerust 3000 te bieden voor een paard waar 5000 voor gevraagd wordt.
Het is momenteel een kopersmarkt, er wordt ontzettend veel aangeboden, en de koper heeft dus alle keuze.
Ook zijn er zat verkopers die wel happen op die 3000 euro, paar maanden stalling en evt training en je bent het geld ook kwijt aan het paard.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:02

Je schrijft in de advertentie dat jij door onzekerheid zijn gedrag 'triggert'.
Maar kopers zijn over het algemeen ook vaak onzeker wanneer ze op een vreemd paard stappen, dus dan heb je wel de kans dat hij dit vaker gaat doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 17:06

Jou paard Cardy is juist 1 waarvan ik dan denk ja leuk daar wil ik mee aan de slag en dat zullen ongetwijfeld meer mensen vinden.
Ik kan wel zeggen ahd ik maar, maar daar heb jij ook niets aan :j

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:06

Ik wil wel even reageren op Cardy's paard.
Ik ben zelf wezen proefrijden (ook zenuwachtig)
Hij probeert je een beetje uit en als jij aangeeft:NEE, dan is het ook klaar.
Hij is heel eerlijk en absoluut niet gemeen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:15

Ik zou er wel bij zitten alleen voor ervaren ruiters. Ik heb net een paard gekocht en daar meende een aantal ook ervaren te zijn. Als je een paard niet in galop kan krijgen noem ik degene niet ervaren. Ik vraag altijd goed door maar toch glipt er wel eens iemand doorheen.
Over de prijs. Ik doe niet aan vraagprijs maar heb een prijs die niet onderhandelbaar is. Moet zeggen dat het veel gezeur scheelt en heb er geen problemen mee gehad. Scheelt ook weer mensen die komen kijken die er geen budget voor hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:20

Ja dat is ook helder Caro, zo werk ik voor paarden die ik voor derden moet verkopen ook wel eens.
Mits ze een reeele vraagprijs hebben. Zo niet dan moet die eerst omlaag, en zeg ik nou dat is wat je ervoor krijgt, punt.
Ik ben verder geen handelaar gelukkig, maar paard voor derden verkopen vind ik altijd wel leuk.
Eerst even paard wat opknappen en dan verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:14

Iemand hier nog interesse in een Welsh A ruintje van 3,5 jaar? Is nu sinds twee maanden op stal, daarvoor heeft hij altijd buiten gestaan. Is nog niet beleerd, heeft wel al enkele keren (ook tijdens het longeren) een zadel op zijn rug gehad. Verder in omgang heel braaf, nog wel wat moeite met de achterhoefjes uitkrabben. Vader is Hengelshof's Serge, moeder Waterlands Shirley.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:45

@Cardy:
Bij ons op stal zijn de paarden allemáál stout op het moment, inclusief de onze! Vergeet niet dat het behoorlijk koud is en de meeste dressuurpaarden geschoren zijn nu?!
Wij hebben onze KWPN merie vanaf september en ze had nog nooit gebokt, dacht dat ze dat niet kon haha..maar vandaag was het beetje steigeren en beetje bokken, stelde niet heel veel voor maar toch ander gedrag door de kou. Zou dat er bij Bash ook niet mee te maken kunnen hebben ondat je dacht dat het eruit was?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:02

@ Cayenne: Zenuwachtig of angstig zijn is denk toch iets anders, Bhas reageert daar heel anders op. Laatst een 13 jarige meid, onervaren ruiter, 2 zussen, vickers, etc. gehad. Bhas heeft geen stap verkeerd gedaan. Verschil ook is dat ie het niet doet om je eraf te krijgen, maar puur omdat ie niet weet waar hij met zijn spanning heen moet. (en stukje vertrouwen die ik hem niet heb kunnen geven?)

@ Seven: Dank je! Jou berichtje doet mij goed :D

@ Vickers: Super lief berichtje en absoluut de waarheid.

@ HalloDan: Dat zou inderdaad ook kunnen, maar het was wel een beetje stout van hem :+ . Overigens was het vandaag de eerste keer sinds tijden dat ie zo stout was.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:11

Mocht iemand nog iets weten wat aan deze eisen voldoet ff pben :P

Erg braaf
Tussen de 9 en 12 jaar oud
Ervaring hebben
Braaf leerpaard zijn
Voorkeur voor donker kleurig
Groter dan 170
rond de 3 a 4000..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:13

Ben je Coen al zat? :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:19

Zo Blub, dat is snel :D

Ik heb de Uphill inmiddels gezien, leuk dier! :wow: Wat een tact en schakelwerk.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:35

Wij hebben nu zo goed als zeker ook een leuke gekocht! (nog even wat praktische zaken regelen e.d. maar hebben wel de verwachting dat het goed komt). Zijn voor een donkerbruine anderhalf jarige trakehnerhengst gegaan. Komt uit [naam] en heeft een moeder die zelf 2x Z-dressuur is geweest & staatspremiemerrie is, en is daarnaast ook moeder van de ggk hengst Goldschmidt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:36

Wat leuk Ninz! Ben erg benieuwd naar een foto :D

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:40

hahaha ja stom, heb zelf nog niet eens een foto! Mobiel was vanmiddag helaas leeg toen we voor de tweede keer zijn wezen kijken!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:41

@ fleurtje ik vind jou voorbeelden wel erg raar

@naam even vergeten wat je zegt dat mensen met een GOED THUIS altijd de mensen zijn met genoeg budget vind ik niet helemaal kloppen

@Cardy jij bent wel even in vp gezakt inderdaad, wel balen dat die soms zo stout is.

@blub Coentje nou al zat is die ook stout? haha

@ninz gefelicteerd en ben benieuwd naar de foto

zo ik ben weer bij :j zelf even wat info weer opgevraagd over wat paarden