Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 08:20

Oh ze is wel nog heel onzeker en rennerig inderdaad, maar wel braaf dat ze er niet finaal tussenuit peert ondanks dat :(:) En die stáárt.... :~ Jeetje knap dat jij zo kan hupsen zeg met dat kapotte lijf....

Wat zou die trut achter het hekje denken....? :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 13:07

Mars schreef:
Wat fijn dat jullie Paloma zo samen wat oppakken, ik vind haar echt een prachtige merrie om te zien <3

:j heel mooi dier.

pmarena schreef:
Oh ze is wel nog heel onzeker en rennerig inderdaad, maar wel braaf dat ze er niet finaal tussenuit peert ondanks dat :(:) En die stáárt.... :~ Jeetje knap dat jij zo kan hupsen zeg met dat kapotte lijf....

Wat zou die trut achter het hekje denken....? :))

Het hupsen is ook een oefening die ik bij de fysio moet doen dus die kon ik mooi ín praktijk zetten. _O-
Ik heb trouwens het ide dat ze haar geleerd hebben om zo te rennen… al dan niet per ongeluk want ze komt wél snel terug als je haar naar stap of halt vraagt bv.

Het hupsen is een manier om mijn spieren en pezen wel zo te houden dat ze impact kunnen opvangen (zoals met wandelen en je Verstappen bv) maar zonder dat het overbelast wordt. Die zit al vrij lang er in. Zodra mijn enkels begonnen eigenlijk zodat de spieren en pezen zoveel mogelijk konden overnemen wat het spronggewricht moest doen.

Bij de fysio is het normaal 3 sets van 20 dus viel nog mee. _O-

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:17

Oh praktische oefening dan +:)+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:35

Paloma rijden is dus een mooie aanvulling op je oefeningen haha.

Ik vind het een leuk dier. Ik gun haar wel wat meer rust in dr hoofdje als ik de onrust zie die ze nu nog heeft. Ik denk dat ze dan wel bij een heel fijn adres is gekomen met jou en Lauren.
Hoe lang heeft Lauren haar al?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 13:59

Muga schreef:
Paloma rijden is dus een mooie aanvulling op je oefeningen haha.

Ik vind het een leuk dier. Ik gun haar wel wat meer rust in dr hoofdje als ik de onrust zie die ze nu nog heeft. Ik denk dat ze dan wel bij een heel fijn adres is gekomen met jou en Lauren.
Hoe lang heeft Lauren haar al?

Ben niet zeker. Lauren?

Door omstandigheden heeft ze op een stal gestaan waar ze geen rust vond. Vooral omdat Paloma vrij extreem is… ze is snel op haar ongemak zeg maar.

Dan heeft ze natuurlijk op weide gestaan met haar veulen die haar ook weinig rust gunde. :+ (dat was bv al genoeg dat ze niet echt die rust vond want ze wilde haar kind beschermen maar haar kind was eigenlijk ook te druk voor haar. :+ )

De eerste maand hier was de moeilijkste maar nu ze de routine kent begint ze ook rustiger de stal in te gaan en murmeld ze niet meer als het licht uit gaat. Paloma is zo’n paard dat eigenlijk een kleine prive stal nodig heeft maar die vind je in België niet echt… tenminste als ik nu zou moeten zoeken naar een vergelijkbare omgeving zou ik niet weten waar ik heen moest want zodra er zes paarden staan is het voor Paloma al ‘te veel beweging’. Sam had dat probleem ook. Voor zo’n dieren een stal vinden is erg moeilijk.

Ze begint nu dapper genoeg te worden om 15m verder te grazen dan Rêve. :j

Bied je haar de juiste omstandigheden dan is het dus wel een heel braaf paard. Want uiteindelijk was het opstappen en weg rijden. Ze leert ontzettend snel. Want ze kende op 2 dagen al mijn commando’s voor in de stal gaan al. (Ze mogen los binnen en buiten lopen hier maar wel op bepaalde commando’s dat ze niet verongelukken)

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:13

Ik heb ze nu 2 jaar
Ik heb ze op marktplaats geliked en haar vraagprijs bleef omlaag gaan… dus ik stuurde dat als ze er echt niet vanaf konden ze naar mij mogt komen want ik weet niet waarom maar ze had iets.
Toen kwam ze na een 7 uur lange rit naar mij en zag ik de littekens op haar neusje en de strepen van de zweep op haar poep en dacht “wat heb ik gedaan”…
De eerste keer longeren was een ramp en kon ik ze gaan vangen…
Toen horsemanship lessen genomen die goed gingen tot ik mijn arm had gebroken en zij had een dikke wonde die open was tot op het bot en dus 6 maanden niks kon doen…
Toen laten dekken en nu zijn we bij het nu
Ik heb er 1 keer op gezeten en maar een halve ronde toen ging ze lopen en nam ze een scherpe bocht en at ik zand
De video kan volgen als jullie willen ik schaam me niet _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:38

Jeetje wat heeft ze een verschrikkelijk verleden gehad zeg. Ze kunnen niet praten maar soms zou je willen dat ze je even kunnen vertellen wat ze hebben meegemaakt.

Fijn dat ze nu de rust lijkt te vinden.
Filmpje is altijd leuk om te zien haha.

Blijft paloma nu bij reve? Ik heb wel zo gelachen om dat hoofd van reve als je langskomt op Paloma.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 22:48

Uhm voorlopig iig wel. ‘Voorlopig’ in de meest ruime zin van het woord. Tenzij Lauren haar ergens anders wil zetten wel…

Momenteel is de situatie ontstaan dat zowel Paloma als Reve dwaas doen als ik de ander weg haal. :roll:
Rêve kalmeert wel als Paloma terug in het zicht komt maar Paloma kalmeert pas als Rêve weer bij haar staat. (Al was ze toen ook nog nieuw dus wellicht is dat beter nu.)
Dus Uhm ja… Paarden… voor elk probleem dat je denkt op te lossen krijg je er twee bij, :+

Als alles goed gaat wordt Rêve volgend jaar geïnsemineerd. We hebben het er over gehad om Paloma door Joy te laten dekken maar dat zou dan eerder voor verkoop zijn en Paloma heeft geen stamboom… met de huidige markt is dat ide wat op de achtergrond gekomen.

Als ze fijn wordt onder het zadel zou het ergens ook jammer zijn als ze al snel weer stil moet staan ivm dracht…

Lauren is de baas betreffende Paloma. Ik ben momenteel even crash dummy en trainer tot Paloma en Lauren zelfzeker genoeg zijn om samen verder te gaan zonder dat ik er op ga. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:56

Misschien zeg ik nu iets stoms hoor, dat ik niet goed opgelet heb ofzo :=

Maar het veulen van Paloma, waar is dat gebleven...? Is dat Leo...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 23:03

Nee, da’s Beni/Benicia. Die had nood aan leeftijdsgenoten en een realitycheck ondanks dat het een merrie is. _O- die staat dus op een opfok.

Normaal zou ik een merrie ‘thuis’ houden maar Beni is echt beter af met leeftijdsgenoten. :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:16

straks mag je een gezelschapspony aanschaffen voor je gezelschapspaard :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 12:54

Dat zou niet de 1e keer zijn. :=
En de pony van mijn nonkel is niet beschikbaar deze keer. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:56

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 21:09

Ik heb geen TikTok en hij laat me niet kijken. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:12

Ah zonde!
Maar toevallig kwam ik bij een filmpje van: als je een paard houdt, moet je rekening houden dat het kuddedieren zijn. Dus koop je een vriendje bij je paard. Als je gaat rijden is het vriendje eenzaam, dus koop je een vriendje voor het vriendje. Maar als je met een vriendin gaat rijden, is het vriendje van het vriendje eenzaam, dus koop je die ook een vriendje. En met dat je toch bezig bent kan je evengoed een hele kudde verzamelen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 21:36

_O- hoe denk je dat ik ooit aan 6 eigen paarden zat. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:21

Ik heb er inmiddels 4, om die reden :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 23:27

Manlief begint nu te praten om een container te zetten thuis zodat we thuis drie paarden kunnen zetten. _O- met oog op het feit dat er dan nooit eentje alleen is. :)) als Rêve me een merrie geeft (crème graag. :+ ) dan kan die mooi thuis op groeien, :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:36

Maar wat als je met Rêve én Paloma op wedstrijd gaat? ik zou toch wel 4 boxen voorzien hoor :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:36

_O- _O- _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:09

Hahahahahahahahaha!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 12:10

Er zijn niet echt plannen om met Paloma op wedstrijd te gaan geloof ik. :D :))

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:58

Met Rêve en Paloma op buitenrit…..?

:Y)
Hoppa, toch minstens 4 nodig :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 19:36

Misschien als we ooit allebei graag dood willen. _O- Paloma heeft nog even te gaan voor ze veilig buiten kan. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:38

Ja en als je man dan ook mee op buitenrit wil op Joy heb je nog wat meer paarden nodig :D