Jammer om te horen van je merrie, hopelijk heeft je veulen het niet geërfd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kiwiaa schreef:Ik denk dat je wel net nog wat meer eisen hebt dan wat je hier schreef? Want het lijkt me dat er best wel veel paarden voldoen aan je beschrijving.
Jammer om te horen van je merrie, hopelijk heeft je veulen het niet geërfd!
JeanneV schreef:Hoe vaak haalt een gemiddelde gebruiker nou 5 jaar plezier van een paard?? In plaats van zo te zeuren over xrays kunnen veel ruiters zich drukker maken om hun management en rij techniek... Hoeveel paarden worden wel niet kapot gereden?? Hoe vaak doen mensen domme dingen kwa loslaten in wei of paddock... in veel te grote groepen zetten in gevaarlijk kleine weitjes... Slecht rijden... zodat paarden scheef worden en slecht in bespiering zitten en zo blessures ontwikkelen... Te laat naar de smid... in zware bodems trainen... niet ingrijpen bij opstart problemen... Allemaal veel schadelijker dan een chipje...
JeanneV schreef:Hoe vaak haalt een gemiddelde gebruiker nou 5 jaar plezier van een paard?? In plaats van zo te zeuren over xrays kunnen veel ruiters zich drukker maken om hun management en rij techniek... Hoeveel paarden worden wel niet kapot gereden?? Hoe vaak doen mensen domme dingen kwa loslaten in wei of paddock... in veel te grote groepen zetten in gevaarlijk kleine weitjes... Slecht rijden... zodat paarden scheef worden en slecht in bespiering zitten en zo blessures ontwikkelen... Te laat naar de smid... in zware bodems trainen... niet ingrijpen bij opstart problemen... Allemaal veel schadelijker dan een chipje...
ruitje schreef:Even he: die 5 jaar was een 'Ruitje noemt zomaar wat aantal jaar' , daar mag ook 7, of 10, of 15, of 3 jaar staan. Mijn punt was dat ik er bij een paard vanuit ga dat ik hem geen 25 jaar heb.
Het aantal mensen wat 5 jaar haalt met hun paard is denk ik wel wat groter, het aantal mensen wat 5 jaar blessure vrij haalt denk ik niet zo.
Zou bijna een topic waard zijn op Bokt: wat is jouw maximale aaneengesloten periode zonder blessures. Is om te huilen denk ik
ruitje schreef:Het aantal mensen wat 5 jaar haalt met hun paard is denk ik wel wat groter, het aantal mensen wat 5 jaar blessure vrij haalt denk ik niet zo.
')
ruitje schreef:Even he: die 5 jaar was een 'Ruitje noemt zomaar wat aantal jaar' , daar mag ook 7, of 10, of 15, of 3 jaar staan. Mijn punt was dat ik er bij een paard vanuit ga dat ik hem geen 25 jaar heb.
Het aantal mensen wat 5 jaar haalt met hun paard is denk ik wel wat groter, het aantal mensen wat 5 jaar blessure vrij haalt denk ik niet zo.
Zou bijna een topic waard zijn op Bokt: wat is jouw maximale aaneengesloten periode zonder blessures. Is om te huilen denk ik
Gini schreef:Het is misschien een flauwe vraag, maar ik moet zeggen dat ik me ook de bedenking maakte van 'aaah, aaneengesloten, dat is nog een ander paar mouwen'. Als iemand 15 jaar plezier gehad heeft van zijn paard, maar in de eerste vijf jaar wel 2 keer een jaar langs de kant gestaan heeft met zijn paard, onder welke categorie valt die dan?
Want ik denk dat best wel wat mensen zeker langer dan 5 jaar met hun paard doen, of dat compleet blessurevrij is dat dan misschien weer niet, maar de ene blessure is de andere niet. Hoort een hoefzweer waardoor je twee weken niet kan rijden er ook bij?