[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:44

Johnnydepony schreef:
Ja dus.....

Zat mensen die en een goed tehuis hebben en 5000 euro.

Sterker nog; degenen die een ECHT GOED tehuis te bieden hebben, die hebben meestal ook gewoon een voldoende ruim budget beschikbaar.

billionache

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:49

Inderdaad, dat werkt ook bij mij niet als verkoper...

Kreeg wel eens een mail voor m'n toenmalige pony die te koop stond (€5000) 'mag hij weg voor €2000 want ik heb niet meer geld, maar hij krijgt wel een heel goede thuis' en dan een beschrijving van het nieuwe thuis. Ten eerste was ik het niet eens met die goede nieuwe thuis ('en snachts blijft hij lekker warm op stal') en het idee om zo af te bieden en in te spelen op de 'gevoelens' van de verkoper vind ik niet kunnen. Heb dus ook vriendelijk geweigerd. En dat is meerdere keren voorgevallen. Ook mensen die mij verwijtten via mail of telefoon 'nou als je niets van de prijs afwil gun je je pony dus geen goede thuis' bah.

Pony is trouwens uiteindelijk wel verkocht voor de vraagprijs, en ik kon geen betere thuis wensen :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:51

Als dan diegene met de 3000 euro echt de ENIGE was die mijn paard een passende plek kon bieden (bij vraagprijs 5000), dan mocht 'ie weg voor 3000 euro. Maar in de praktijk denk ik dat er ook mensen met voldoende budget een even goed passende plek kunnen bieden.

De mensen die een paard willen hebben, denken allemaal dat ze een goede plek kunnen bieden. Ik vind het zo raar dat het een reden zou zijn om het paard goedkoper weg te doen. Persoonlijk kan ik me er niets bij voorstellen dat het paard voor de hoofdprijs naar een 'mindere' plek zou mogen, maar voor een perfecte plek er ineens wel behoorlijk over de prijs valt te praten.

Wij hebben atijd een prijs waar nog een heel klein beetje onderhandelingsruimte in zit, maar het is min of meer een vaste prijs (gaat geen 1000 euro af). Dat is geen hoofdprijs, gewoon een redelijke prijs. Voor die prijs denken wij genoeg mensen te krijgen, zodat wij kunnen kiezen. Bij Bam had ik eigenlijk wat teveel mensen om uit te kiezen. Zaten zelfs meerdere mensen bij waar ik een match in zag, maar daarvan hebben we voor het paard wel het gemakkelijkste leventje kunnen kiezen bij een pensionstal waar ik louter positieve ervaringen over ken en die ik zelf ook goedgekeurd heb. Ik ben nog elke dag blij met de vrouw die hem heeft gekocht. :) Paard is er ook op z'n plek. Het is echter niet zo dat ik het paard voor bijv. 2000 euro aan haar had verkocht als zij de vraagprijs niet kon betalen. Daarvoor had ik teveel keuze in gegadigden, ook mensen die op papier perfect klonken, maar die ik eerst had afgehouden, omdat er de 1e dag in de verkoop al 9 bezichtigingen waren aangevraagd. %)

Er hebben ook meerdere mensen proefgereden waar ik niet zo blij mee was en daar had ik hem nooit aan verkocht. Toen ik zei dat het paard gereserveerd was (vakantie koper), zijn er nog mensen boven mijn vraagprijs gaan bieden, maar geen haar op mijn hoofd die dat nog serieus gaat overwegen.

Voor ons: geen goede plek = geen verkoop. Maar goede plek =/= paard voor schijntje weggeven.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:53

Ik denk ook niet dat ik mijn paard voor de helft minder zou verkopen omdat iemand beweert een goed tehuis te zijn. Er zullen genoeg mensen zijn die een goed tehuis bieden en het budget hebben. Daarnaast ga ik ervan uit dat iedereen het beste voor heeft met zijn of haar paard en kan met het hogere budget ook een goed tehuis zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:57

Dieuwke_ schreef:
Mag ik vragen waar dit allemaal vandaan komt Fleurtje? Want je hebt het eerst over een paard zoeken, dan een reis maken en dan ineens over een paard van €5000,- dat voor 2/3000,- weg gedaan moet worden omdat "iemand" het een goed tehuis kan bieden? Ik volg het niet helemaal. :)

Mijn vraagstuk over het goede huis en dergelijke is puur hypothetisch(is dat een goed woord?).
En ik zit gewoon in twijfel over het buitenland.
Want ik zou super graag een jaar naar het buitenland ofzo.
Want na mn diploma is ongeveer de enige tijd dat ik zou kunnen reizen, en als ik een paard heb is het ook niet mogelijk.
Maar misschien als ik een paard heb, wil ik niet eens meer naar het buitenland.

Ik weet gewoon niet wat ik moet...

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:00

Fleurtje, ga gewoon eerst in de wereld rondkijken en daarna voor een paard. Als je eenmaal "vast zit" aan baan, paard, gezinnetje, etc. dan komt het er zeker niet meer van en kun je later spijt hebben. ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:02

Tsja, die keuze moet je zelf maken natuurlijk. Bedenk eerst maar eens voor jezelf waar je helemaal heen wilt reizen, wat dat gaat kosten, heb je dat geld enz. Het is een hele ervaring en ik had het wel geweten. Paarden blijven er wel, dat kan gerust een jaartje wachten. Maar houdt er wel rekening mee dat zo'n wereldreis geld kost, geld waar je nu misschien je paard voor zou kopen, en dat geld verdien je niet terug tijdens die wereldreis dus je zult na die reis weer (helemaal?) overnieuw moeten beginnen met sparen. Maar dat moet je zelf beslissen, dat kunnen wij niet voor je doen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:05

Waratje schreef:
Fleurtje, ga gewoon eerst in de wereld rondkijken en daarna voor een paard. Als je eenmaal "vast zit" aan baan, paard, gezinnetje, etc. dan komt het er zeker niet meer van en kun je later spijt hebben. ;)

Daar zit ik dus mee ja..
Maar als ik een jaar ergens ga, kan mijn vriend waarschijnlijk niet mee...

flooooo

ikke schreef:
Johnnydepony schreef:
Ja dus.....

Zat mensen die en een goed tehuis hebben en 5000 euro.

Sterker nog; degenen die een ECHT GOED tehuis te bieden hebben, die hebben meestal ook gewoon een voldoende ruim budget beschikbaar.

Helemaal mee eens dit keer. :j

Needje, heel veel sterkte gewenst, wat naar dat je dit net nu moet overkomen. :(:)

ZzzeiN

Dat denk ik ook, als je nu die drang hebt en niet gaat heb je grote kans dat je altijd dat wat aks gevoel zal houden. Er zijn best wel veel plekken in het buitenland waar je voor een paar maanden kan gaan werken met paarden. Dan kun je daar nog meer ervaring op doen, gaan nadenken wat je wilt en wat voor een paard je wilt en eventueel nog sparen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:22

Needje schreef:
Ik heb helaas een beetje pech gehad vandaag en ben op m;n knie beland.
Die is nu gebroken. :( Dus voorlopig kan ik niet met m'n nieuwe topper aan de slag.
;(

Ik lees t nu pas, maar dat is echt balen zeg! Klinkt ook wel eng, een gebroken knie :=
Veel sterkte ermee en hopelijk geneest het allemaal een beetje vlot!

Paard waar ik info over had gevraagd wordt m ook niet := ruim 2 keer mijn budget, beetje jammer :+ Ik heb blijkbaar een neus voor dure paarden ofzo :')

Misschien als ik een heeeeul goed tehuis biedt.... O:) Sorry beetje flauw. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:25

Of gewoon een te dure smaak en een te klein budget :D

Needje bummer zeg :(:) beterschap!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:27

Goh Needje balen! :(:) hopelijk ben je snel weer de oude

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:22

Ik heb nog geen idee hoe lang het gaat duren.
Dus paardje gaat voor een tijdje in training.
Het is niet anders.
Volgens mij mag ik het minimaal 6 weken uberhaupt niet belasten.
Dus we zijn wel even bezig.
Op internet lees ik zeker 3 maanden...
Het is een tibiaplateau fractuur. Gelukkig wel een nette begreep ik.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:29

Beterschap Needje, ben je door de gladheid gevallen? Wat een pech! Sterkte.
Verder veel gelezen wat volgens mij hier niet thuis hoort....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:36

Needje schreef:
Ik heb nog geen idee hoe lang het gaat duren.
Dus paardje gaat voor een tijdje in training.
Het is niet anders.
Volgens mij mag ik het minimaal 6 weken uberhaupt niet belasten.
Dus we zijn wel even bezig.
Op internet lees ik zeker 3 maanden...
Het is een tibiaplateau fractuur. Gelukkig wel een nette begreep ik.

Ik was met mijn enkel 12 weken uit de running. Hopelijk gaat jouw knie wat vlotter. In de tussentijd: beterschap.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:40

Jeetje Needje! Wat erg dat ie gebroken is, sterkte!

Vandaag had ik weer kijkers van Bhas en Bhas was een beetje stout vandaag := . Dacht dat het opgelost was, maar soms blijft het dus terugkomen bij hem..
Heb daarom besloten om mijn vraagprijs drastisch naar beneden te halen, omdat ik het niet reeël tegenover kijkers en tegenover Bhas.. (en de trainingskosten worden mij toch wel beetje te veel)

Dus voor degene die een fijn en veelzijdig paard zoekt met wel een gebruiksaanwijzing :+ en voor weinig geld.. Zie dan mijn advertentie in mijn onderschrift :D .

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:45

oei cardy, dat is veel gezakt in vraagprijs!
wat is zijn probleem of wil je dat liever niet openbaar melden?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 14:46

Veel gezakt Cardy, ik vind het een leuk paard. Hoe is hij stout?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:47

Stuur jullie even een pb :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:53

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar Cardy :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:24

Persoonlijk zou ik geen interesse hebben Cardy, vermeld het probleem gewoon in advertentie.
Het lijkt nu zo dubieus.

Maar wil wel pb vind paard zo ook te goedkoop overkomen

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:27

Cardy ik heb het je via pb al laten weten dat ik hem echt leuk overkomen vind. Maar ik zou wel een omschrijving van het probleem op voorhand willen weten ...
Zou het er ook gewoon bijzetten, nu krijg je misschien ook heel veel vragen en net andere mensen die niet informeren voor wie het probleem niet onoverkomelijk zou zijn.

Nu lijkt dat net een monster van een paard vind ik hihi :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:28

Ben ik het niet mee eens tita. hoef natuurlijk niet alles zomaar op internet te zetten. Het is niks ernstig, alleen iets om rekening mee te houden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:31

Snap wat je bedoelt belsje, heb het er nu niet bij staan maar kan dit uiteraard altijd nog doen. Andersom zou raarder zijn hihi.