Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:08

Paloma komt af met een bloemetje voor je _O-
Ik ben ook heel benieuwd maar heb er wel echt zin in :):)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:06

Tja, de buurman had duidelijk je stem herkent. :+

Rocamor

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:22

Als Nederlandse zeg ik: zelfs schelden in het Vlaams klinkt gewoon mooi :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 17:57

petraaken schreef:
Tja, de buurman had duidelijk je stem herkent. :+

_O- hij heeft me vaak genoeg horen vloeken op Rêve. _O- meestal vooraf gegaan door een variant van ‘auw!’

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 23:37

Dit paard is de droom van elk penny meisje. :=
Vandaag een rot bezoek aan de huisdokter gehad. (Ik trek het me vooral te veel aan ik weet ergens wel dat deze dame…. Nog veel te leren heeft zullen we maar zeggen…)

En dan ga ik altijd manen kammen of zelfs nog uitgebreid borstelen als ik ze binnen haal. Als ik begin te borstelen denkt Rêve volgens mij al ‘het was zo’n dag..’
Ze komt dan ook altijd moeite doen om even lief te zijn. :+:

Dus daarnet Rêve en Paloma hun manen en staart uit gekamd. Rêve kent dat riedeltje maar Paloma moet wennen aan avond-verzorgingen. _O-
Laat Paloma nu degene met de meeste manen zijn. :))

Afbeelding

Die voorlok :+:
Haar manen en staart zijn ook zo prachtig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 23:57

Heerlijk zo’n mooie bos om de ellende van de dag op te botvieren. Herkenbaar, ik vind t ook een fijn werkje om manen/staart minitieus uit te kammen. Brengt het hoofd tot rust en je hebt meteen eer van je werk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 00:04

Mars schreef:
Heerlijk zo’n mooie bos om de ellende van de dag op te botvieren. Herkenbaar, ik vind t ook een fijn werkje om manen/staart minitieus uit te kammen. Brengt het hoofd tot rust en je hebt meteen eer van je werk.

:j ik stuur mijn man ean even dat de paarden veilig op stal geraakt zijn dat hij weet dat er onderweg niks mis gegaan is, en als ik dan achter blijf weet ie dat ik mijn hoofd leeg aan het maken ben. :+

Lauren is alleen een ochtendmens dus Paloma is niet gewend om ‘s avonds nog poetsbeurten te ondergaan. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:04

Arme Paloma. Heb je alles gehad komt Kathleen 's avonds nog even haar hoofd leeg maken via jouw staart en voorpluk _O- . Het valt niet mee om paard te zijn.
Ik moest lachen om het zonnetje dat Rêve probeert om lief te zijn. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:49

Rêve en lief zijn gaat in mijn hoofd ook niet echt samen. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:17

Ah nou ze is soms best wel lief en doet soms best haar best als ik de verhalen zo hoor :knuffel:

Ik denk alleen niet of iedereen dat nou op zou vinden wegen tegen alle etterstreken die er tegenover staan :=

Wat vervelend van het rotbezoek aan de dokter..... was dat omdat de sfeer niet tof was of omdat het nieuws vervelend was...? :(:)

senna21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:23

petraaken schreef:

Er zit een flink verschil tussen lief zijn en lief doen. }> :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:34

senna21 schreef:
petraaken schreef:

Er zit een flink verschil tussen lief zijn en lief doen. }> :)

Dat is ook weer waar. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 18:33

pmarena schreef:
Ah nou ze is soms best wel lief en doet soms best haar best als ik de verhalen zo hoor :knuffel:

Ik denk alleen niet of iedereen dat nou op zou vinden wegen tegen alle etterstreken die er tegenover staan :=

Wat vervelend van het rotbezoek aan de dokter..... was dat omdat de sfeer niet tof was of omdat het nieuws vervelend was...? :(:)

Ze doet eigenlijk altijd haar best dat is het ergste. _O- _O-

Ik neem vrij zware pijnstillers (zaldiar) en ze vroeg hoeveel ik er nam (momenteel 2 tot 4 maar sommige dagen zit ik ook aan mijn max dosis, maar nooit er over. Houd dat heel bewust bij.)
Dus ik antwoord haar en ze keek twijfelachtig en zegt ‘ja je bent een moeilijke case….’

Maar het probleem is dat ik bv een stripje van 4 in mijn broekzak steek. Daar doe ik dan een paar dagen mee en dan gaat die broek de was in en vervolgens vis ik de gewassen zaldiars uit de rubber van de machine. := Dus de voorschriften komen niet helemaal over een met het verbruik maar ik wil ze gerust een maandje bij houden, die wat gewassen worden, :=
Het feit dat ik ze vergeet in mijn zakken wil toch ook zeggen dat ik niet wanhopig pillen slik. :=

Ze zitten daar met vier en deze dokter heeft sowieso een manier van doen waar ik weinig mee kan. (Vb: ik vraag of er iets gemist kan zijn op een RX want voet waar whiskey op is gaan staan doet nog steeds pijn en wordt regelmatig terug blauw. Zegt ze gewoon ‘nee.’ En typt verder. :+)

Laat mijn necrose nu twee jaar niet op gedoken zijn op RX’en…. Dus ik weet dat een RX echt wel eens mis kan zijn. Bovendien denk ik dan als ik zeg dat ik een jaar na datum nog steeds pijn heb ga je als dokter toch op zijn minst uit leggen waarom dat kan zijn?
Ze staat er op dat ik langs kom en vervolgens krijg ik alleen een oordeel over mijn pijnstillers (die alleen de scherpste randjes er af halen want pijnvrij ben ik nooit.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:05

Heel naar en vervelend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 23:38

Ah de merries hebben trick or treat met stud muffins verstopt in hun luzerne en hun hooibal. Rêve houdt spontaan van me. _O- had er twee in mijn jas zak en Rêve ruikt die dingen van op 15m. _O-

Paloma is mogelijk vandaag verslaafd geraakt. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 00:57

Ohja gewoon Joy na slobber. _O-
Nee ik weet ook niet wat ik als laatste tegen ‘m zeg. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 07:16

Lief koppie <3
Hij ziet er tevreden uit, heeft hem goed gesmaakt zo te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 18:33

De kleine Spaanse trut is gereden vandaag. :j
Super trots op Lauren die ook op gestapt is. :+:

Ze is absoluut zadelmak maar het is me onduidelijk hoe ze precies gereden is. Van wat ik voelde neig ik naar Doma Vaquero opgeleid zei het de basis beginselen. Ze ‘kent’ de hulpen maar je voelde en zag dat ze iets anders gewoon is. Maar ze was wel super braaf. :+:

Longe zit overigens aan het touwhalster vast.
Je ziet af en toe de verwarring bij haar. :(:) even uit zoeken wat ze geleerd heeft dus. Toen Lauren op stapte stond ze braaf stil overigens. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:37

Je hebt wel lef Kathleen met zo'n brak lijf dit werk doen. Petje af voor je!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 19:36

pien_2010 schreef:
Je hebt wel lef Kathleen met zo'n brak lijf dit werk doen. Petje af voor je!

Ik doe niks liever. :o ik doe dit liever dan wedstrijd rijden. Wedstrijd is voor mij ook gewoon verder af richten… met veel meer dingen die buiten mijn controle liggen toch harmonie vinden.

Ik weet dat ze gereden is en het filmpje dat ik gezien heb gaf wel wat info over hoe ze zou kunnen reageren. En ik zit niet volgens het boekje maar ik weet dat ik kan zitten. :o
Ik stap ook alleen op als ik weet dat ik toegevoegde waarde kan hebben aan een paard zijn/haar africhting. Als ik voel of zie dar ze me een maatje te groot zijn moeten ze iemand zoeken die wel geschikt is. Maar Paloma is een vrouwen paard en aan de hand was duidelijk dat ze karakter heeft maar ze is niet stout.

Nu is het dus vooral even zoeken naar ontspanning. Liefst heb ik haar iets lager in tempo nu want ze loopt zichzelf voorbij. Maar goed is ook de eerste keer dat er weer iets van haar gevraagd wordt vanuit het zadel dus heel gek is het niet dat ze geen balans heeft. En ze is een ‘beetje’ een vluchter van nature. :D

Ik vertrouw daarbij ook gewoon op mijn man. Ik weet dat als ze bv zou vertrekken als ik mijn been nog niet er over heb dat ik me dan naar mijn man toe laat vallen/spring en hij me op vangt. Ik weet dat als ze écht vertrekt hij haar bij zich pakt dus dat ik moet zorgen dat ik de bocht naar hem toe kan uit zitten… dat maakt het allemaal al veel meer een berekend risico natuurlijk. Een grondpersoon die je vertrouwd en waarbij je elkaar kent is het halve werk. :D

We zijn ook continu aan het communiceren. De ruiter op het filmpje ‘stond’ in haar zadel dus daarom ga ik ook even zitten om te kijken wat ze zou doen. :+

De eerste keren is het ook gewoon aan de longe tot ik uit gevonden heb wat ze wel en niet kent.

Ik ‘hups’ ook mee omdat ze niet perse paniek had maar ze ook gewoon moet leren dat ik pas de ‘druk’ weg laat vallen als ze stil staat. Dan stap ik op en ga ik zitten. Ze kent het op stappen dus dat eerste getrippel was echt gewoon even van ‘nee. Ho.’

Met Lauren stond ze 10 min. Later perfect stil. _O- ook met afstappen verzette ze geen voet en Paloma heeft ook op stal wel heel duidelijke regels nodig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 19:09

Paloma heeft vandaag gegaloppeerd. Veelal als ze het bokken ‘in’ zich hebben komt dat er toch met de galop uit. Maar ze was braaf. We hebben alleen ook besloten dat ze eerst even bewuster van haar lijf moet worden. _O-

En Lauren heeft haar los uit gestapt! :+:
Doen ze dus goed met hun twee. <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:32

Klinkt goed Kathleen!! Jullie zijn leuk en goed bezig...het paard en de twee mensen.

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:52

Zonder kathleen was dit mij NOOOOOIT gelukt
Ben heel dankbaar *\o/*
En we amuseren ons want ik heb toch goed gelachen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 23:12

Laurenntms schreef:
Zonder kathleen was dit mij NOOOOOIT gelukt
Ben heel dankbaar *\o/*
En we amuseren ons want ik heb toch goed gelachen :=

Dát was GEEN galop. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 01:32

Wat fijn dat jullie Paloma zo samen wat oppakken, ik vind haar echt een prachtige merrie om te zien <3