Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ania schreef:fokfanaat schreef:Wat zegt je dierenarts ervan?
Die was niet direct negatief. Zit niet in de weg nog.
Keurend DA zei zowat hetzelfde en gaf dus aan het tijdens de castratie te willen weghalen omdat het paard toch al plat lag.
Simone238 schreef:Ze is goedgekeurd!Helemaal blij en gelukkig, inmiddels op bed met migraine. Denk van alle spanning..
![]()
Maar goed, vanavond even met stalhoudster bespreken welke dag handig is en dan kunnen we haar hierheen halen.
De trailer verkopen ze voor een zacht prijsje mee dus dat is helemaal top,
Simone238 schreef:Ze is goedgekeurd!Helemaal blij en gelukkig, inmiddels op bed met migraine. Denk van alle spanning..
![]()
Maar goed, vanavond even met stalhoudster bespreken welke dag handig is en dan kunnen we haar hierheen halen.
De trailer verkopen ze voor een zacht prijsje mee dus dat is helemaal top,
anjali schreef:Dat is voor iedereen helemaal verschillend.Maar als ik een nieuw paard koop hoop ik vooreerst een hele lange tijd geen veeartsgedoe te hebben maar ongecompliceerd te kunnen gaan genieten met de nieuwe aanwinst. Ik zou dus geen paard kopen als ik die eerst zou moeten laten opereren,zelfs niet als de vorige eigenaar het zou betalen. Dan zou hij het paard eerst maar moeten laten opereren terwijl het nog van hem is,en als die helemaal opgeknapt zou zijn dan zou ik opnieuw kunnen gaan kijken.
JeanneV schreef:Hoe vaak haalt een gemiddelde gebruiker nou 5 jaar plezier van een paard?? In plaats van zo te zeuren over xrays kunnen veel ruiters zich drukker maken om hun management en rij techniek... Hoeveel paarden worden wel niet kapot gereden?? Hoe vaak doen mensen domme dingen kwa loslaten in wei of paddock... in veel te grote groepen zetten in gevaarlijk kleine weitjes... Slecht rijden... zodat paarden scheef worden en slecht in bespiering zitten en zo blessures ontwikkelen... Te laat naar de smid... in zware bodems trainen... niet ingrijpen bij opstart problemen... Allemaal veel schadelijker dan een chipje...
Kiwiaa schreef:En ik koop inderdaad ook een paard om 10-15 jaar van te genieten, minstens. Je kan altijd gewoon brute pech hebben natuurlijk, maar na 5j al stuk door slecht management? dat lijkt me echt wel uitzonderlijk?
Ania schreef:Dank allen voor jullie reacties. Net ook maar even met een andere DA gebeld en die was alles behalve tranquillo erover en nu kan ik wel janken. Zoveel meningen.
hierbij de geanonimiseerde foto
[ [url=m/KRIItH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ania schreef:Ik heb hem gekocht, mede door het advies van mijn DA inderdaad. Hij gaat nu eerst een jaar de opfok in aangezien hij net 2 geworden is. Dank allen voor jullie tips en adviezen.
kyrkelover schreef:Ania schreef:Ik heb hem gekocht, mede door het advies van mijn DA inderdaad. Hij gaat nu eerst een jaar de opfok in aangezien hij net 2 geworden is. Dank allen voor jullie tips en adviezen.
Neem aan dat je hem wel laat opereren voordat je hem de opfok in gooit.
Mooier kan je het immers niet hebben.
Want kan hij mooi een jaar de wei op.