[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:47

Werkelijk, van een trap oid ? Heb het een keer gepresteerd om mijn beide enkels te breken op de parkeerplaats vd AH. Maar zuur zeg, nu in het gips?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:51

Johnnydepony schreef:
Werkelijk, van een trap oid ? Heb het een keer gepresteerd om mijn beide enkels te breken op de parkeerplaats vd AH. Maar zuur zeg, nu in het gips?

En zo stapte ik 6 weken geleden naast het fietspad (richeltje van 4 cm) met als gevolg dat ik nu net sinds dinsdag uit de tape ben.

Vreselijk...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:08

Van je paard gevallen needje of gewoon in de sneeuw?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:43

Heb een mailtje gestuurd over deze merrie. Weet niet zeker of ze wel voor de verkoop is, want het staat er niet expliciet bij en bij de andere paarden op de site wel, maar wie niet waagt wie niet wint. Ze spreekt me in ieder geval wel heel erg aan. :j
http://www.dressagestablepais.eu/?p=horses&r=9

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:41

Needje schreef:
Ik heb helaas een beetje pech gehad vandaag en ben op m;n knie beland.
Die is nu gebroken. :( Dus voorlopig kan ik niet met m'n nieuwe topper aan de slag.
;(

Oh dat is flink balen zeg! Zal behoorlijk pijn doen, bah! Wat is er gebeurd dan?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:50

fleurtjeuh schreef:
Nee heb niet echt iets op het oog..
Ik zit erg in twijfel..
Als het goed is heb ik binnen een half jaar mijn diploma.
Dan zou ik het ontzettend gaaf vinden om een jaar naar het buitenland te gaan.
Maar het is dan grote kans dat mijn vriend niet mee kan...
En als ik een paard heb, kan ik al helemaal niet weg.
Maar misschien als ik een paard heb, hoef ik niet zo nodig weg, omdat ik dan een paard heb waar ik heerlijk mee kan rijden.
Maar nou zag ik vandaag weer een ontzettend leuk paard..
En dan zetten mensen erbij dat ze een goed huis belangrijker vinden dan de prijs, maar dan willen ze toch 5000 euro ervoor hebben..
Hoe belangrijk vinden ze dat huis dan?
Stel iemand kan een super huis bieden, helemaal perfect, super combinatie met het paard, en heeft een budget van 3000 euro?
Maar je wil er 5000 euro voor hebben?
Zo belangrijk vind je de plek dan niet lijkt mij.
Als je een goed husi voor je paard echt zo belangrijk zou vinden, en je vind de perfecte nieuwe eigenaar voor je paard, en alles komt helemaal goed? Dan pas je je prijs toch aan op hun budget?
Tuurlijk hoeft ie dan niet gratis weg, maar een beetje minder geld voor je paard krijgen zodat hij een super goed huis kan krijgen is toch niet zo erg?
Want stel dat ie anders nog een half jaar te koop staat. De verkoop gaat al niet al te best, en je oorspronkelijke reden was tijdgebrek om hem te koop te zetten. Na dat half jaar is het een dik paard geworden, ziet er niet meer uit, en heeft geen conditie meer.
No way dat je er dan nog 5000 euro voor krijgt(uitzonderingen daar gelaten).
Misschien krijg je dan nog 2000 euro en gaat ie naar iemand die um wel wil hebben, omdat ie wel lief kijkt.
En omdat ze zo graag haar eigen paard wil, en allerlei ambities heeft, en maanden bij pappie en mammie gezeurt heeft.
Had je dan niet liever eerder je prijs wat naar beneden gedaan zodat je paard een super plek kreeg?
Dus hoe belangrijk vind je dat goede huis dan, als je er minstens 5000 voor wil hebben..

Dit is niet persoonlijk bedoeld maar ik vraag me af hoe jullie hierover denken.

Ik weet niet, maar verwacht je nu echt dat verkopers hun budget aan jou gaan aanpassen? Van 5 naar 3 duizend gaan ze echt niet doen omdat jij zegt dat je zo goed voor het paard gaat zorgen, lijkt me? Ik zou me als verkoper eerder afvragen of jij dat paard wel alles kan geven wat het nodig heeft als iemand op die manier komt kijken terwijl de vraagprijs 5 duizend is.
Ik zou persoonlijk eerst maar eens zorgen dat er een voldoende groot en vast inkomen is en je school eerst afmaken, voordat je beslissingen gaat maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:16

fleurtjeuh schreef:
Maar nou zag ik vandaag weer een ontzettend leuk paard..
En dan zetten mensen erbij dat ze een goed huis belangrijker vinden dan de prijs, maar dan willen ze toch 5000 euro ervoor hebben..
Hoe belangrijk vinden ze dat huis dan?
Stel iemand kan een super huis bieden, helemaal perfect, super combinatie met het paard, en heeft een budget van 3000 euro?
Maar je wil er 5000 euro voor hebben?
Zo belangrijk vind je de plek dan niet lijkt mij.
Als je een goed husi voor je paard echt zo belangrijk zou vinden, en je vind de perfecte nieuwe eigenaar voor je paard, en alles komt helemaal goed? Dan pas je je prijs toch aan op hun budget?
Tuurlijk hoeft ie dan niet gratis weg, maar een beetje minder geld voor je paard krijgen zodat hij een super goed huis kan krijgen is toch niet zo erg?
Want stel dat ie anders nog een half jaar te koop staat. De verkoop gaat al niet al te best, en je oorspronkelijke reden was tijdgebrek om hem te koop te zetten. Na dat half jaar is het een dik paard geworden, ziet er niet meer uit, en heeft geen conditie meer.
No way dat je er dan nog 5000 euro voor krijgt(uitzonderingen daar gelaten).
Misschien krijg je dan nog 2000 euro en gaat ie naar iemand die um wel wil hebben, omdat ie wel lief kijkt.
En omdat ze zo graag haar eigen paard wil, en allerlei ambities heeft, en maanden bij pappie en mammie gezeurt heeft.
Had je dan niet liever eerder je prijs wat naar beneden gedaan zodat je paard een super plek kreeg?
Dus hoe belangrijk vind je dat goede huis dan, als je er minstens 5000 voor wil hebben..

Dit is niet persoonlijk bedoeld maar ik vraag me af hoe jullie hierover denken.

Maar je gaat met een budget van 2000 euro toch ook niet op een paard van 5000 euro reageren wanneer die prijs bekend is? Dan zou ik me als verkoper al afvragen of je uberhaupt de rest wel kunt betalen. En je kunt ook niet verwachten dat mensen de prijs zo ver laten zakken omdat jij hen zegt een goed tehuis te kunnen bieden. Dat zijn sprookjes ;)
Je moet je wensen gewoon aanpassen aan je budget. Zit je lager? Dan moet je je eisen ook lager instellen of tot 5000 euro doorsparen.

Needje, beterschap!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:29

Dat zeg ik: Gamma! :D ;)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:52

Uit de meeleesmodus, Needje heel veel beterschap!!!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:03

Zo needje dat is balen :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:17

Nee toch Needje? Jemig, jouw portie pech was al voorbij hoor :(:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:33

Needje schreef:
Die is nu gebroken. :( Dus voorlopig kan ik niet met m'n nieuwe topper aan de slag.
;(

Wat heb je dan gedaan? Hemel... je knie :(:)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:36

Oh needje wat balen. Beterschap

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:54

fleurtjeuh schreef:
Pletje123 schreef:
Als je een goed thuis belangrijker vindt dan de prijs, dan hoef je em nog niet gratis weg te geven..

Dat zeg ik toch ook niet?

Nee, maar je verwacht wel dat iemand je haast 50% korting geeft omdat je budget niet toereikend is, maar je wel een goed thuis kan bieden. En dan vind je het vreemd dat verkopers het daar niet mee eens zijn.

Ik vind het haast een belediging als iemand de helft van de vraagprijs biedt... dat soort reacties krijgen bij mij hoe dan ook een afwijzing.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:56

Beterschap needje!
Ik heb mijn knie ook gebroken gehad, das niet fijn :(
Sterkte! :(:)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:05

Onwijs balen, Needje! Beterschap. Gebroken knie lijkt me best heftig...

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:19

Needje schreef:
;(

beterschap!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:19

Beterschap Needje!

Faline; leuk dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:44

Beterschap Needje! :(:)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:48

dat is balen Needje hoe lang lig je er nu uit met rijden?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:12

Jeetje needje! Wat kl*te!

@ fleur; dat je inderdaad een goed tehuis kan bieden zegt niet dat t paard maar voor n prikkie weggaat.
Ik zou ernstig twijfelen aan de overige kosten die bij n paard komen kijken of je daar wel voldoende geld voor hebt, als verkoper.
Want wat jij een goed tehuis vindt, vind een verkoper mss helemaal niet het idee van ern goed tehuis.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:30

:D gelukkig is het weer goed gebleven !

Justus is zojuist helemaal goedgekeurd en we zijn onderweg naar Brabant !

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:32

@iedereen die op mij had gereageerd.
Ik heb het zelf niet meegemaakt.
Want zelf wil ik eerst altijd de vraagprijs weten voor ik ergens ga kijken, om teleurstelling te voorkomen van beide kanten.
Het was een puur theoretische(volgens mij is dat het goede woord) vraag.
Maar stel je ziet het paard van je dromen, je hebt een goede baan, vast contract, maar je spaarbudget in nog maar 3000.
Bij de advertentie staat NOTK. En in de advertentie staat dat ze een goed huis belangrijker vinden dan de prijs.
Dus je stuurt de mensen een mailtje voor wat meer informatie.
Na de mail ben je nog enthousiaster, en je vraagt naar de vraagprijs, maar deze willen ze niet geven.
Ze zeggen dat je eerst maar langs moet komen.
Je bent zo enthousiast over het paard dat je besluit te gaan kijken.
En na een proefrit en een geweldige ervaring verder, weet je het zeker. Dit is je droompaard.
De eigenaars zijn ook helemaal enthousiast over je en willen dat je hun paard koopt.
En dan kom je weer op het punt van de prijs.
Ze willen graag 5000 hebben, maar je hebt maar 3000 euro.
Je kan voor de rest alles voor het paard betalen.

En dan?
Hoe belangrijk vinden de verkopers dan dat goede huis?
Want ze willen niet in de prijs zakken om hun paard de perfecte plek te geven, al zeiden ze dat ze dat wel zouden doen.
En dan baal jij dat je je droompaard niet kan kopen, en de verkopers hebben hun paard nog steeds.

Dus hoe belangrijk vinden die verkopers dat goede huis dan?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:37

Ja dus.....

Zat mensen die en een goed tehuis hebben en 5000 euro.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:42

Mag ik vragen waar dit allemaal vandaan komt Fleurtje? Want je hebt het eerst over een paard zoeken, dan een reis maken en dan ineens over een paard van €5000,- dat voor 2/3000,- weg gedaan moet worden omdat "iemand" het een goed tehuis kan bieden? Ik volg het niet helemaal. :)