Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ze kunnen net zo goed KS hebben en nergens last van hebben. Wat je op de foto,s ziet wilt niet zeggen dat ze daar ook daadwerkelijk last van hebben/ krijgen.
Edit: wel belangrijk natuurlijk om bij afwijkend gedrag medische oorzaken uit te sluiten.
bella24 schreef:Ik heb nu drie keer een paard gekocht: 20 jaar geleden, 10 jaar geleden en vorige maand. Ze waren allemaal jong (4 jaar, 0 jaar en 3 jaar) en alleen de eerste heb ik klinisch laten keuren. Ze waren allemaal slechts een paar duizend euro in de aanschaf en ik heb ze ook niet in de verzekering. Heb zelf wat reserves en dat gaat al 20 jaar prima.
Ik vind het zelf het allerbelangrijkste van wie ik een paard koop. Ik vind de particuliere markt eigenlijk niks. Te veel een gok. Heb drie keer gekocht bij een fokker en ik heb uitgebreid uitgezocht wie ik voor me had. Bij alle drie de paarden heb ik nog (een beetje) contact met de fokker. Ik vind het een goed teken dat ze hun dieren nog blijven volgen. Bij deze mensen kon ik er van op aan dat ze eerlijk zeiden waar het paard geschikt voor was. Ik kon familie bekijken etc.
Ik zou dat weer zo doen: een fokker zoeken die ik vertrouw en daar een paard van kopen. Jonge dieren zijn gelukkig nog betaalbaar, alleen gaat de teller daarna natuurlijk pas lopen
Lieser schreef:SjonnieZ schreef:Tja wat is goedkoop hè
Ik ben een voorstander om ook onder 10k te keuren.
Je wilt weten toch wat je koopt want de aanschafprijs zegt niks over de herstelkosten.
Over je er nu 1 voor 5k of voor 15k koopt een artrose behandeling is even duur.
Maar dan ga je er vanuit dat mensen die artrose behandeling ook laten uitvoeren ...
denisesilver schreef:Iets compleet anders hoor, maar is het tegenwoordig normaal dat een verkoper dicteert hoe hun paard gehouden en gereden moet gaan worden bij de koper? Ik snap dat iemand een goed huisje zoekt hoor, maar verkoop dan niet als er allemaal mitsen en maren aan vast zitten. Of ligt dat aan mij?
denisesilver schreef:Iets compleet anders hoor, maar is het tegenwoordig normaal dat een verkoper dicteert hoe hun paard gehouden en gereden moet gaan worden bij de koper? Ik snap dat iemand een goed huisje zoekt hoor, maar verkoop dan niet als er allemaal mitsen en maren aan vast zitten. Of ligt dat aan mij?
Electra63 schreef:MiniMaxi schreef:Hoi, ik kom ook melden in dit topic.
Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik ben opzoek naar mijn nieuwe topper:
- leeftijd tussen 3 en 10 jaar
- goed zadelmak. Niveau naar leeftijd
- schoft tussen 170 en 177
- voorkeur voor merrie maar een lekker ruin mag ook
- braaf en nuchter karakter
- volledig gekeurd en opnieuw gekeurd mogen worden door eigen arts -- volledig gezond, ECVM vrij
- moet leuk in de dressuur mee kunnen komen maar een bos of strandrit tussendoor moet ook kunnen.
- normaal budget
Uiteraard hou ik zelf alle websites in de gaten. Maar misschien weten jullie iets wat nog niet online staat.
Ik kwam net een merrie van 9 jaar met een schofthoogte van 170 tegen op FB: https://www.facebook.com/share/p/16qaoGtVFx/
SjonnieZ schreef:denisesilver schreef:Iets compleet anders hoor, maar is het tegenwoordig normaal dat een verkoper dicteert hoe hun paard gehouden en gereden moet gaan worden bij de koper? Ik snap dat iemand een goed huisje zoekt hoor, maar verkoop dan niet als er allemaal mitsen en maren aan vast zitten. Of ligt dat aan mij?
Klopt ik zag er laatst eentje waarbij en detail beschreven werd hoe je met het paard moet omgaan.. ik had het idee dat ik de eigenaar erbij zou krijgen bij aankoop dus dat paard viel al af.
SjonnieZ schreef:Maar als de verkoper eisen stelt aan de stalling en je staat op een pensionstal dan kun je je er wel uitlullen maar bij afleveringen (want die types komen meestal kijken) heb je een probleem en gedoe.
Iemand zei hier dat wat in een contract staat niet rechtsgeldig is, maar is dat altijd wel zo.?