Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 13:03

Niet helemaal spoorloos idd. :+
Vooral druk en voet was ineens mysterieus erg dik en blauw . :?
Ik vermoed de necrose maar kijk straks ook eens naar mijn kine voor bevestiging. Het is nu wel wat aan het weg trekken al blijft de blokkade wat zitten. >;)
Omdat ík vandaag pas weer enigszins uit de voeten kan (pun intended) heb ik het met de paarden ook vrij basic gehouden. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 14:11

Zwaai naar Kathleen :evaw: fijn om even weet wat van je te horen.

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 14:32

:D lief dat jullie bezorgd waren. :+:
De merries gedragen zich en de mannen ook. Sam heeft wel zijn pees weer dik doen staan omdat hij in de paddock moest wachten met Gamiro. (We moesten binnen rijden, kwestie van ze niet in het bos te moeten vangen. := )
Dus die staat toch definitief op pensioen. :\
Oh en ik had woensdag nog mijn medicatie waardoor ik ook wat suffer was. :=

Ben nog steeds aan het zoeken naar een moment dat ik eens op die merrie kan stappen van Lauren. Maar mijn man en ik die tegelijk een aantal uren na elkaar vrij hebben is nog best moeilijk. :+ (want ze is gereden maar ik ga er niet van uit dat het op stappen en weg rijden is dus wil wel tijd hebben.)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 14:42

Ai, minder nieuws dus van Sam.

Begrijpelijk dat je bokt even aan de zijlijn plaatst als jezelf niet echt jofel bent en de paarden hebben nog steeds voorrang tov ons. Fijn om te horen dat het met jou wat beter gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:18

Ah jammer van Sammie :(:) Hopen dat hij jullie op pensioen wel nog wat jaartjes arm mag vreten O:)

Beterschap met je voet, ik vind het knap hoe je dat lijf maar voortsleept met al die mankementen.... als jij ergens last van hebt moet het echt wel kapot zijn :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 17:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat was tot gisteren. :+
Vandaag is het aan het vervagen.
Gezien het aan beide kanten verkleurt vermoed ik dat het enkel gewricht het begeven heeft. Dat ‘zat er aan te komen’ (links is dat al gebeurt en rechts was aan het volgen. Heeft het al bij al nog lang vol gehouden.) maar gezien mijn heup rechts veel slechter is moet ik straks wel weer even herberekenen samen met kine want ik voel nu van twee dagen de compensatie in mijn heup enorm. Als het nu volledig vergroeid doet de voet minder pijn maar de beweeglijkheid die verdwijnt is iets waar we op moeten aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-24 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:36

Dat lijkt wel verstuikt zo....als het bij een doorsnee iemand zou zijn :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 17:40

Ja dat zei mijn man ook. Ben ‘s morgens op gestaan met zwelling en roodheid. Stuurde mijn man een ‘wtf?’ Bericht en die stuurde terug of een van de merries op me was gaan staan. _O-
Had gekunt maar zó slaperig ben ik nu ook weer niet als ik ze naar de weide doe dat ik dat zou missen. :))
Vrijdag na de kine ging ik nog iets in de zorgkast bus steken en toen schoot ie vast. Maar ook dat is meer iets dat mij ergert dan zorgwekkend. Soms blijft het gewricht ‘haken’ door de onregelmatigheden en dan voelt het ook zo. Normaal knakt het dan op een gegeven moment en kan ik weer door. :+
Dit weekend dus niet… :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:54

Jeetje Kathleen. Echt niet tof weer!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:57

Arme Sammeke, toch weer een dik been. Heeft hij er pijn aan?

Je enkel ziet er lekker uit, not.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 22:49

Rocamor schreef:
Arme Sammeke, toch weer een dik been. Heeft hij er pijn aan?

Je enkel ziet er lekker uit, not.

De dag zelf was hij onregelmatig (meer dat je zag dat de beweging anders was, hij belastte wel gewoon.)
Toen stond het ook echt ‘bol’. De dag er na voelde je nog vocht maar niet meer zichtbaar en niet meer onregelmatig. Eergisteren liep hij dwaas te doen en daarna was hij nog steeds oké maar ik durf hem niet meer te belasten. :o

Fysio kwam er vandaag niet aan uit en heeft gevraagd om toch een RX te laten maken. Het komt met niks overeen. Botinfarct geeft normaal pijn bij de tap-test en dat wordt niet spontaan zo blauw. Zwelling wel maar niet blauw. Botinfarcten zijn gebrek aan bloedtoevoer niet te veel. :+

Dus RX en kijken of er iets structureel veranderd is in mijn voet. :+
Fysio mompelde iets over hoe mijn lijf onlogische dingen blijft doen. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:16

Jee dat ziet er pijnlijk uit, het zit ook niet mee he :(:) Jij en Sam beiden slecht ter been nu, begrijpelijk dat je hem niet durft te belasten. Hij is ook tevreden op pensioen toch?
Hopelijk gaat de rx je wat antwoorden geven over je eigen voet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:18

Jullie alledrie dus in meer of mindere mate in de lappenmand.

Pffff

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 00:00

Samen uit, samen thuis? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:33

De honden zullen ook wel denken, wat een zielig zooitje :=

Hoe is het met manlief....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 15:16

Die heeft ook nog steeds een zwelling waar hij getrapt is. En een van de merries die hij tijdens zijn stage uren doet heeft ook nog eens een tik uit gedeeld. := (volgens mij moet mijn man merries weigeren. _O- die eerste was ook een merrie geloof ik. :)) ) maar dat was gelukkig op de schort dus dat viel redelijk mee.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:44

Ik vraag me oprecht af wat hij in een vorig leven misdaan heeft dat in dit leven de merries hem niet moeten _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:03

Misschien moet hij de paardenmerries op dezelfde manier behandelen als de menselijke merrie bij jullie thuis. Wellicht dat dat scheelt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 16:33

Rocamor schreef:
Misschien moet hij de paardenmerries op dezelfde manier behandelen als de menselijke merrie bij jullie thuis. Wellicht dat dat scheelt?

Hij beweerd dat de menselijke merrie erger is als ze ergens geen zin in heeft dus daar staat ie niet voor open. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:41

Hahahahahahaha

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:01

_O- ik heb af en toe toch medelijden met jouw man, Kathleen. :')

Ik hoop dat de schade in je voet niet al te ernstig is.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:36

Ocherme! ;(
Wat een narigheden zeg! Prut dat mijn voorgevoel juist was.
Hopelijk gaat het met jullie alledrie snel weer goed. :knuffel:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 00:40

Ik wandel net door het veld naar de weide maar ik loop dan eigenlijk ‘achter’ de achtertuin van onze leuke buren. Nu zitten we op leem en ik had mijn laarzen niet aan gedaan dus ik schoof uit en zeg, elegant en beleefd als ik ben ‘morherf*cking schijtveld!’ (Soms voldoet 1 scheldwoord gewoon niet. :+ )
Mijn buurman zijn achterlicht was aan maar dat is altijd tot 12:00 ofzo aan. Hoor ik gelach en ‘goedeavond Kath.’ ‘Goedeavond buurman. :+

Als ze ooit via de achtertuin in breken en ze staan niet eens op om te kijken wat het gestommel en gevloek is, is het mijn schuld omdat ik ze gedesensibiliseerd heb. :=

Kom aan bij de paarden;

Afbeelding

Sam en Rêve hebben daar 10 jaar gelopen zonder ooit een plant mee te nemen… bij Paloma haal ik elke avond wel iets uit haar voorlok. :=

En nee ze was niet heel blij dat ik haar eerst uit lachte. :+

En Lauren ze geeft echt licht in het donker zelfs na al haar pogingen om dat deken vuil te maken. :+

Afbeelding

Ze wandelt nu al twee weken fijn mee. Afstandsbediening begint ook te werken. :j

Ze mag los de stal in want ze is nogal gefixeerd op eten en Rêve wandelt nog wel eens de foute stal in omdat het kan. Dus die houd ik vast. Ze moeten een klein opstapje doen en sinds twee dagen maalt Paloma daar een sprongetje van. :+

Had vandaag de emmers niet buiten gezet (normaal zet ik die buiten de staldeur zodat ik er halvelinge over struikel dan vergeet ik ze niet mee te nemen.) dus ze wilde naar de emmers lopen. Op ‘eh-eh!’ Stopte ze en op een rustige ‘Paloma, stal.’ Ging ze haar stal in en ik kan nu ook de staldeur gewoon open laten als ik nog bezig ben. Dus ze is nu echt fijn in het ritme aan het komen. ‘s morgens wacht ze ook braaf tot Rêve haar halster aan heeft ipv naar buiten te willen rennen.

Hoop er deze week toch een keer op te gaan. Als ik er 1 keer op gezeten heb weet ik of ze genoeg gereden is om met Lauren verder te gaan of dat ik een paar keer de hulp van mijn man nodig heb. (Er is op gereden maar op het filmpje zie je dat ze met veel trukken rond gestuurd wordt ipv effectief met hulpen, dus ik weet niet hoeveel ze daadwerkelijk kent en Lauren ook niet. :(:) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:55

Hahaha, je hebt de avond van de buurman ook weer goed gemaakt dan :)) Hopelijk niks verrekt :(:)

Klinkt goed van Paloma!

Mis je zelf Sammie niet bij huis...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:08

Je weet het weer leuk te vertellen Cathleen.