Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:51

SusanH schreef:
Valwild is wild wat oa door weersomstandigheden of ouderdom gewoon omvalt,.kortom een natuurlijke dood sterft. Daar valt een aanval van een roofdier niet onder. Maar wolf kan het niet zijn want er is geen keelbeet te zien. Dat is wat gezegd werd tegen degene die de melding deed.

En in de praktijk gaat het veelal om aangereden wild.

Jonge wolven pakken de achterkant, bij schapen trekken ze de staarten eraf, die kunnen de keelbeet nog niet. Maar serieus, dat zit daar aan de telefoon?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:53

dierenfan schreef:
Nee hoor bij de eerste mensen wordt er nog geroepen dat ze zelf bewust in het leef gebied van de wolf aanwezig waren en ze het dier te dicht benaderd hebben. Oftewel dat het eigen schuld is

Daar kun je nog weleens helemaal gelijk in hebben. Zelfde verhaal wat je ook veel rond gaat is dat wij het jaar terug van ze hebben gestolen en de wolf het nu terug claimt...

Prachtige dieren hoor, maar niet in Nederland.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:57

Wintu schreef:
dierenfan schreef:
Nee hoor bij de eerste mensen wordt er nog geroepen dat ze zelf bewust in het leef gebied van de wolf aanwezig waren en ze het dier te dicht benaderd hebben. Oftewel dat het eigen schuld is

Daar kun je nog weleens helemaal gelijk in hebben. Zelfde verhaal wat je ook veel rond gaat is dat wij het jaar terug van ze hebben gestolen en de wolf het nu terug claimt...

Prachtige dieren hoor, maar niet in Nederland.

Idd dat. Net als die man die gisteren door een koe aangevallen is. Er was nog niets bekend over hoe het precies gebeurde maar 99% van de reacties wist al zeer zeker dat die man het uitgelokt en verdient had. Dat kan natuurlijk zo zijn maar die kortzichtigheid van de gemiddelde mens is echt bizar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:13

Wintu schreef:
SusanH schreef:
Valwild is wild wat oa door weersomstandigheden of ouderdom gewoon omvalt,.kortom een natuurlijke dood sterft. Daar valt een aanval van een roofdier niet onder. Maar wolf kan het niet zijn want er is geen keelbeet te zien. Dat is wat gezegd werd tegen degene die de melding deed.

En in de praktijk gaat het veelal om aangereden wild.

Jonge wolven pakken de achterkant, bij schapen trekken ze de staarten eraf, die kunnen de keelbeet nog niet. Maar serieus, dat zit daar aan de telefoon?

Ik heb geen idee hoe het contact verlopen is. Probeer het bericht terug te zoeken maar kan het helaas niet vinden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:13

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:23

Wintu schreef:
Zag laatst ook zo een discussie. Dan komt men gelijk, met dier moet uiteindelijk toch naar de slacht discussie,de grootse dierenkiller is de mens en meer van dat soort zaken. Men vind de wolf romantisch :roll:

Dat argument heb ik inderdaad vaker gehoord maar wat bedoelen deze mensen daarmee? Dat zij zelf ook graag dieren uitmoorden, het zelf niet kunnen of durven en dat ze het machtig vinden dat de wolf dat dan voor hun doet?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:27

Ze bedoelen dat je enkel bezwaar tegen de aanwezigheid van de wolf mag hebben als je vegetariër of veganist bent. Anders ben je hypocriet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:29

Nee dat de meeste mensen toch vlees eten en dus geen moeite hebben met een dood dier.
Dood door slacht of dood door wolf maakt ze niets uit.

Edit;bovenstaande dus

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 08:31

Dood is dood natuurlijk, maar niet uit of je levend in stukken gescheurd wordt of “humaan” (vind ik altijd stom woord) in 1 klap afgemaakt wordt. Dat is natuurlijk exact hetzelfde.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:08

mysa schreef:
Ze bedoelen dat je enkel bezwaar tegen de aanwezigheid van de wolf mag hebben als je vegetariër of veganist bent. Anders ben je hypocriet.

Nou dat ben ik, maar alsnog krijg ik geen vrijstelling van de wolf. :') Rare vergelijking...

En weet je als het nou heel incidenteel zou gebeuren en je maatregelen zou kunnen nemen die voor 99% werken dan zou je inderdaad nog kunnen denken dat je dan heel erg pech hebt als je dier toch de dupe wordt van een aanval. Maar in de maten waarin het nu gebeurt heb ik er een heel ander gevoel over.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:18

Sanet schreef:
Dood is dood natuurlijk, maar niet uit of je levend in stukken gescheurd wordt of “humaan” (vind ik altijd stom woord) in 1 klap afgemaakt wordt. Dat is natuurlijk exact hetzelfde.

De weg naar de dood status is toch wel degelijk een enorm verschil. Liever pats boem dood dan levend aangevreten/uit elkaar getrokken worden met een zeer pijnlijke dood tot gevolg.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:27

CharleyT schreef:
Sanet schreef:

De weg naar de dood status is toch wel degelijk een enorm verschil. Liever pats boem dood dan levend aangevreten/uit elkaar getrokken worden met een zeer pijnlijke dood tot gevolg.

Weet het niet zeker, maar volgens mij bedoelde Sanet sarcastisch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:28

:Y) Was inderdaad heel sarcastisch

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:29

Jessix schreef:
mysa schreef:

Nou dat ben ik, maar alsnog krijg ik geen vrijstelling van de wolf. :') Rare vergelijking...

En weet je als het nou heel incidenteel zou gebeuren en je maatregelen zou kunnen nemen die voor 99% werken dan zou je inderdaad nog kunnen denken dat je dan heel erg pech hebt als je dier toch de dupe wordt van een aanval. Maar in de maten waarin het nu gebeurt heb ik er een heel ander gevoel over.

Precies dat. Ik vond het in het begin wel interessant die wolf. Ik was dat denk ik ook blijven vinden als er incidenteel iets zou gebeuren. Maar precies wat jij noemt, de mate en hoeveelheid waarin vee nu wordt gedood, heeft mijn mening compleet veranderd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:30

Sanet schreef:
:Y) Was inderdaad heel sarcastisch

Dat vermoeden had ik idd :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:40

Boeren moeten inderdaad niet zeiken. Ze krijgen toch geld.

Dat is vaak de tendens van de berichten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:52

Schapen worden doorgaans halal geslacht dus niet tik-weg maar met een keelsnede. Maar goed, dat is alsnog wat anders dan schapen met open wonden en voortijdig moeten worden afgemaakt.
De lol gaat er wel af denk ik om dieren te houden als de wolf er niet bij weg te houden is.

Maar idd er zit wel iets hypocriets in boos te zijn op de wolf om ca gemiddeld ik noem maar iets, 7 schapen landelijk per dag, versus wat wij mensen dagelijks afmaken voor het vlees.
Voor hobby dieren ligt dat weer anders, daar hebben mensen echt iets mee en als de wolf ze doodt is dat heel zuur.

Het is al met al maar hoe je het bekijkt. Maar feit blijft dat wolf door als wolfwerend bedoelde omheiningen heen komt. Het zou mooi zijn als er camerabeelden komen om te zien hoé de wolf erlangs komt.
Ik hoop erg dat wolf niet bij schapen met lammeren komt, zou erg sneu zijn als wolf uiers kapotbijt terwijl er lammeren bijlopen, dat is wel een klote idee. Maar het kan wel heel goed gebeuren als je ziet hoe het nu gaat.

Hopelijk werken nieuwe maatregelen zoals werken met geursporen van vreemde mannetjeswolven, of nog betere omheining.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:56

Halal slachten is een keuze.
Die van mij ook direct verboden mag worden.
Onze buurman, geen boer wel rond de 75 schapen liet ze niet halal slachten. Verkocht ook geen schapen aan de mensen van buitenlandse komaf die elk jaar rond de feesten bij huis aanbelde.

Maar hij heeft geen schapen meer. Door de wolf.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:03

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:16

Marigold schreef:
Schapen worden doorgaans halal geslacht dus niet tik-weg maar met een keelsnede. Maar goed, dat is alsnog wat anders dan schapen met open wonden en voortijdig moeten worden afgemaakt.
De lol gaat er wel af denk ik om dieren te houden als de wolf er niet bij weg te houden is.

Maar idd er zit wel iets hypocriets in boos te zijn op de wolf om ca gemiddeld ik noem maar iets, 7 schapen landelijk per dag, versus wat wij mensen dagelijks afmaken voor het vlees.
Voor hobby dieren ligt dat weer anders, daar hebben mensen echt iets mee en als de wolf ze doodt is dat heel zuur.

Het is al met al maar hoe je het bekijkt. Maar feit blijft dat wolf door als wolfwerend bedoelde omheiningen heen komt. Het zou mooi zijn als er camerabeelden komen om te zien hoé de wolf erlangs komt.
Ik hoop erg dat wolf niet bij schapen met lammeren komt, zou erg sneu zijn als wolf uiers kapotbijt terwijl er lammeren bijlopen, dat is wel een klote idee. Maar het kan wel heel goed gebeuren als je ziet hoe het nu gaat.

Hopelijk werken nieuwe maatregelen zoals werken met geursporen van vreemde mannetjeswolven, of nog betere omheining.

Ik weet niet of het hypocriet is eigenlijk, ben ik nog niet over uit. Bij mij zit er een groot verschil in hoe een dier aan zijn eind komt. Halal ben ik dan ook faliekant op tegen, maar ik eet ook geen productievlees, vanwege het traject dat die dieren moeten afleggen tot aan hun dood toe. Dus op zich een dier dood maken voor vlees ben ik niet op tegen, wel op de manier waarop dat gebeurt en wat er aan vooraf gaat. Ik zou hypocriet zijn als ik bijvoorbeeld wel kiloknallers eet, maar het voor de schapen sneu vind als ze gedood worden door een wolf. Want dan zou het me niet uitmaken hoe vee bij de slacht wordt behandeld en wel hoe het schaap aan zijn eind komt.

Ik denk niet dat veel boeren met lammetjes in wolvengebied die buiten gaan zetten momenteel. Enkel de oude boertjes en de boeren die gewoon vinden dat de wolf er niet hoort te zijn en uit principe hun dieren ook gewoon met minimale veiligheid buiten zetten. Helaas loopt die wolf er wel en zijn dan de schapen de dupe.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:19

Mac schreef:
Fase 7 is aangebroken. In Frankrijk is de "eerste" mens aangevallen door een roedel wolven. UIteraard wordt zijn verhaal nog onderzocht op echtheid :Y)
https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 3759235449

Ik probeer geen berichten te lezen, niet van pro en niet van anti wolf. Het is altijd gekleurd nieuws.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:04

Vinden dat de wolf hier niet hoort te zijn en daarom de schapen gewoon weiden achter lage draadjes of sloten, zo sneu voor die schapen.
De wolf is er momenteel, het is gewoon een feit. Daar kan niemand nu, vandaag of morgen, iets aan veranderen..
Je kan het een wolf niet kwalijk nemen als hij schapen aantreft, dat te zien als prooi.

Er lopen al schapen met lammeren, thv Elsloo op een perceel naast een boerderij, met oranje hoog gaas er omheen. Fingers crossed voor dat spulletje.
Benieuwd wat het beeld straks is in de veulentijd, momenteel lopen er bijzonder weinig schapen en ander kleinvee buiten, en de meeste pony’s achter gewone omheining. Paarden en pony’s staan onderaan de risico lijst maar ja, dat geeft geen garanties..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:23

Ik neem het de wolf niet kwalijk hoor, dat zeg ik geloof ik ook nergens...

Gelukkig lopen ze nog naast een boerderij met stroomnetwerk. Hier niet helaas, maar gewoon aan de bosrand en idd verder wei of schapen meer buiten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:28

Wintu schreef:
Mac schreef:
Fase 7 is aangebroken. In Frankrijk is de "eerste" mens aangevallen door een roedel wolven. UIteraard wordt zijn verhaal nog onderzocht op echtheid :Y)
https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 3759235449

Ik probeer geen berichten te lezen, niet van pro en niet van anti wolf. Het is altijd gekleurd nieuws.

Het is gewoon een nieuwsbericht uit Frankrijk. Maar goed, dat kan ook gekleurd zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:44