Marigold schreef:Schapen worden doorgaans halal geslacht dus niet tik-weg maar met een keelsnede. Maar goed, dat is alsnog wat anders dan schapen met open wonden en voortijdig moeten worden afgemaakt.
De lol gaat er wel af denk ik om dieren te houden als de wolf er niet bij weg te houden is.
Maar idd er zit wel iets hypocriets in boos te zijn op de wolf om ca gemiddeld ik noem maar iets, 7 schapen landelijk per dag, versus wat wij mensen dagelijks afmaken voor het vlees.
Voor hobby dieren ligt dat weer anders, daar hebben mensen echt iets mee en als de wolf ze doodt is dat heel zuur.
Het is al met al maar hoe je het bekijkt. Maar feit blijft dat wolf door als wolfwerend bedoelde omheiningen heen komt. Het zou mooi zijn als er camerabeelden komen om te zien hoé de wolf erlangs komt.
Ik hoop erg dat wolf niet bij schapen met lammeren komt, zou erg sneu zijn als wolf uiers kapotbijt terwijl er lammeren bijlopen, dat is wel een klote idee. Maar het kan wel heel goed gebeuren als je ziet hoe het nu gaat.
Hopelijk werken nieuwe maatregelen zoals werken met geursporen van vreemde mannetjeswolven, of nog betere omheining.
Ik weet niet of het hypocriet is eigenlijk, ben ik nog niet over uit. Bij mij zit er een groot verschil in hoe een dier aan zijn eind komt. Halal ben ik dan ook faliekant op tegen, maar ik eet ook geen productievlees, vanwege het traject dat die dieren moeten afleggen tot aan hun dood toe. Dus op zich een dier dood maken voor vlees ben ik niet op tegen, wel op de manier waarop dat gebeurt en wat er aan vooraf gaat. Ik zou hypocriet zijn als ik bijvoorbeeld wel kiloknallers eet, maar het voor de schapen sneu vind als ze gedood worden door een wolf. Want dan zou het me niet uitmaken hoe vee bij de slacht wordt behandeld en wel hoe het schaap aan zijn eind komt.
Ik denk niet dat veel boeren met lammetjes in wolvengebied die buiten gaan zetten momenteel. Enkel de oude boertjes en de boeren die gewoon vinden dat de wolf er niet hoort te zijn en uit principe hun dieren ook gewoon met minimale veiligheid buiten zetten. Helaas loopt die wolf er wel en zijn dan de schapen de dupe.