[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:52

Ramzi schreef:
Laura1982 schreef:
zout is juist weer slecht voor je drainage. Ook bij ons thuis twee buiten bakken en 3 paddocks dat word veel wandelen dit weekend zijn maar paar dagen perjaar....

Waarom is zout slecht voor je drainage? Het is gemaakt van kunststof dus dat wordt niet aangetast door zout. Dichtzitten kan het ook niet want de zoutkristallen spoel zichzelf met het regenwater eruit.

Die Uphill is erg knap. Maar wat een prijskaartje.. :oo

ons is vertelt dat je drainage er dus wel dicht van gaat zitten. Wij strooien dus geen zout in de bakken. Heb een stal gezien waarbij ze het wel deden en toen het ging dooien liep die dicht en stond de bak vol met water wat dus niet meer wegliep.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:02

Johnnydepony schreef:
Eerst met bivakmuts langs de bank :+

:D
Ik zie de krantenkoppen al voor me :D

al mag je ook wel even op die wijze langs de bank als je de hele winter telkens zout in je bak wilt strooien... Wat kost dat wel niet? Is het niet veel voordeliger om af en toe even naar een binnenhal te rijden?

Laura1982

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:06

ze geven voor vannacht min 11 tot min 16 op brrr goed inpakken dus!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:10

Johnnydepony schreef:
Eerst met bivakmuts langs de bank :+

:')

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:21

Wij strooien ook zout in de bak.Anders kunnen de pony`s niet naar buiten.
Onze drainage is nog steeds goed.Doen we al jaaaaren.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:47

loriene schreef:
Wij strooien ook zout in de bak.Anders kunnen de pony`s niet naar buiten.
Onze drainage is nog steeds goed.Doen we al jaaaaren.

onze paarden hoeven niet in de bak eruit daarvoor hebben wij de paddocks.
volgens het bedrijf dat de bak heeft aangelegd is dit het behoud van onze bak en daarom strooien wij geen zout.
Het is maar een paar dagen per jaar dus helaas dan even niet rijden.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:10

Ik heb gehoord dat het zout ook nog eens heel slecht is voor de hoeven van het paard. Het zou zorgen voor uitdrogen....
Magnesium schijnt ook te helpen tegen bevriezen. Onze DA gebruikt het. Anderen ervaring ermee ?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:10

Beetje offtopic dit allemaal he?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:27

Jij nog wat leuks op het oog fleurtjeuh?

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik mijn 2 jarige merrie nu op mp moet zetten of van het voorjaar..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:32

Niezzz schreef:
Jij nog wat leuks op het oog fleurtjeuh?

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik mijn 2 jarige merrie nu op mp moet zetten of van het voorjaar..

Ik zou het van het voorjaar doen. Dit is een slechte tijd nu en haar een half jaar op SH laten staan, werkt verkooptechnisch ook niet goed.

Of je moet het geluk hebben dat er toevallig net een liefhebber voor komt, maar vaak zien die 2 jarigen er rond deze tijd van het jaar niet op hun best uit.

Dus als je er niet mee omhoog zit, dan zou ik nog even wachten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:39

Ik heb mijn nieuwe ook goedkoop kunnen krijgen door jaargetijde, opfok gaat naar binnen dus kost veel geld, dus weg er mee!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:52

Ik ben haar liever wel snel kwijt maar ze staat hier nu gewoon thuis op het land dus weinig kosten en zorg aan. Ze ziet er nu niet onproportioneel uit zoals sommige ukkies maar idd wel dik in het haar en onder de blub.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:56

Niezzz schreef:
Ik ben haar liever wel snel kwijt maar ze staat hier nu gewoon thuis op het land dus weinig kosten en zorg aan. Ze ziet er nu niet onproportioneel uit zoals sommige ukkies maar idd wel dik in het haar en onder de blub.

Dan moet je haar gewoon te koop zetten, alleen verwacht niet de hoofdprijs. Veel mensen houden 'uitverkoop' rond dit jaargetijde.

En mensen die op zoek zijn kiezen vaak óf voor een jong paard óf voor een 3 jarige. Deze moet je de winter nog te eten geven eer je er wat mee kan. Dan kun je hem beter in het voorjaar kopen...

Zou mijn insteek zijn.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:11

Ja ik denk dat het het slimste is al ik haar houd tot het voorjaar, maar dan is ze alsnog nog maar 2,5 jaar oud maar dan ziet ze er wel wat beter uit.
Heb nog een 2 jarige die van het voorjaar 3 word die ga ik inrijden en wat van de wereld laten zien en dan de verkoop in.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:33

Nee heb niet echt iets op het oog..
Ik zit erg in twijfel..
Als het goed is heb ik binnen een half jaar mijn diploma.
Dan zou ik het ontzettend gaaf vinden om een jaar naar het buitenland te gaan.
Maar het is dan grote kans dat mijn vriend niet mee kan...
En als ik een paard heb, kan ik al helemaal niet weg.
Maar misschien als ik een paard heb, hoef ik niet zo nodig weg, omdat ik dan een paard heb waar ik heerlijk mee kan rijden.
Maar nou zag ik vandaag weer een ontzettend leuk paard..
En dan zetten mensen erbij dat ze een goed huis belangrijker vinden dan de prijs, maar dan willen ze toch 5000 euro ervoor hebben..
Hoe belangrijk vinden ze dat huis dan?
Stel iemand kan een super huis bieden, helemaal perfect, super combinatie met het paard, en heeft een budget van 3000 euro?
Maar je wil er 5000 euro voor hebben?
Zo belangrijk vind je de plek dan niet lijkt mij.
Als je een goed husi voor je paard echt zo belangrijk zou vinden, en je vind de perfecte nieuwe eigenaar voor je paard, en alles komt helemaal goed? Dan pas je je prijs toch aan op hun budget?
Tuurlijk hoeft ie dan niet gratis weg, maar een beetje minder geld voor je paard krijgen zodat hij een super goed huis kan krijgen is toch niet zo erg?
Want stel dat ie anders nog een half jaar te koop staat. De verkoop gaat al niet al te best, en je oorspronkelijke reden was tijdgebrek om hem te koop te zetten. Na dat half jaar is het een dik paard geworden, ziet er niet meer uit, en heeft geen conditie meer.
No way dat je er dan nog 5000 euro voor krijgt(uitzonderingen daar gelaten).
Misschien krijg je dan nog 2000 euro en gaat ie naar iemand die um wel wil hebben, omdat ie wel lief kijkt.
En omdat ze zo graag haar eigen paard wil, en allerlei ambities heeft, en maanden bij pappie en mammie gezeurt heeft.
Had je dan niet liever eerder je prijs wat naar beneden gedaan zodat je paard een super plek kreeg?
Dus hoe belangrijk vind je dat goede huis dan, als je er minstens 5000 voor wil hebben..

Dit is niet persoonlijk bedoeld maar ik vraag me af hoe jullie hierover denken.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:47

Malou9 schreef:
Spoec schreef:
Gefeliciteerd voor de mensen die geslaagd zijn :D

Leuk paard asleytjee. Mooi type :)

Haha kaja grapje :=

Wat vinden jullie van deze? http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... apado.aspx Jammer dat ie zo crappie gereden word maar zou volgens mij best een leuke allrounder kunnen worden...

Ik vind 'm helemaal niet zo slecht gereden worden hoor. Het is een driejarige puppy. Heb het vaker veel erger gezien hoor. Nu vind ik het ook een aansprekend paard. Daar ik ook oscar bloed meestal aansprekend vind

Je hebt gelijk, had net een ander filmpje gezien teon ik deze reactie plaatste en dat paard (ook 3) werd helemaal afgestompt met sporen. Heb net dit filmpje nog eens bekeken en vind hem stiekem wel heeeel leuk <3 Alleen moet nog even wachten tot het voorjaar voor er een extra stal vrijkomt _-:( Zouden ze daarop willen wachten O:)

Fleurtje; tja, gezien je in deze tijd niet meer zeker bent of mensen echt doen wat ze zeggen, zou het net zo kunnen zijn dat ze zeggen dat ze een goed tehuis bieden, je daarom voor minder geld verkoopt, en je paard gewoon 2 maanden later weer op marktplaats ziet staan. Vandaar dat mensen echt niet zomaar zakken. Zoals eerder gezegd: voor een dubbeltje zit je ook op dit moment (met volgens vele een slechtere markt) nog steeds niet op de eerste rang.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:54

Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die (om het bij jouw voorbeeld te houden) voor 5000 euro een goede plek kunnen bieden.

Wij verkopen ook alleen naar mensen waar we een goed gevoel bij hebben, maar het is dus niet zo dat het paard voor de helft weg mag als mensen een geweldige plek kunnen vinden, want wij verkopen sowieso niet als we het niet een goede plek vinden... Het is toch ook niet zo dat mensen met meer geld er minder goed voor zorgen??

Daarnaast geef ik niets om binnenbakken, luxe stallen en een solarium voor mijn paard, maar wel om weidegang met vriendjes. Dus de koper kan wel zeggen dat hij eenperfecte plek kan bieden, maar daar ben ik het lang niet altijd mee eens.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:55

fleurtjeuh schreef:
Zo belangrijk vind je de plek dan niet lijkt mij.
Als je een goed husi voor je paard echt zo belangrijk zou vinden, en je vind de perfecte nieuwe eigenaar voor je paard, en alles komt helemaal goed? Dan pas je je prijs toch aan op hun budget?

Mijn jonge ruin ging voor een veel hoger bedrag weg. En ja, ik vond een goed tehuis ook heel belangrijk. Ik heb kopers diverse malen 'nee' verkocht, tot grote ergernis van sommige geinteresseerden, maar uiteindelijk (naja, na 2 maanden) is hij naar degene gegaan, met wie hij direct een klik had en waar ik een heel goed gevoel bij had (en gelukkig nog steeds heb!).

Als ik dat bij haar ook niet had gehad, was hij gewoon niet weggegaan. Je kunt binnen hogere prijsklasse ook wel mensen vinden die een goed tehuis kunnen bieden en niet alleen maar een paard aanschaffen om mee in de rondte te sleuren alsof het een bromfiets is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:15

Als je een goed thuis belangrijker vindt dan de prijs, dan hoef je em nog niet gratis weg te geven..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:19

Ik heb helaas een beetje pech gehad vandaag en ben op m;n knie beland.
Die is nu gebroken. :( Dus voorlopig kan ik niet met m'n nieuwe topper aan de slag.
;(

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:20

Needje schreef:
Ik heb helaas een beetje pech gehad vandaag en ben op m;n knie beland.
Die is nu gebroken. :( Dus voorlopig kan ik niet met m'n nieuwe topper aan de slag.
;(

Dat meen je niet? Jemig, wat een vreselijke pech. .

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:27

Pletje123 schreef:
Als je een goed thuis belangrijker vindt dan de prijs, dan hoef je em nog niet gratis weg te geven..

Dat zeg ik toch ook niet?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:31

Hoe krijg je dat nu voor elkaar needje? Wat een pech.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:38

Nou, gewoon, vallen. :D :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:44

Meen je niet Needje, da's toch wel heel zuur! Beterschap met je knie.