[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:25

Hier is de bovenkant wel goed hard morgen even goed vlakken en dan hopelijk toch wat korte ritjes kunnen doen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:28

Pony`s kunnen hier gelukkig wel naar buiten,leuk vinden ze het niet. }>
Alleen onze enter heeft lol. :D

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:29

Buiten heb ik ze sowieso wel, ze komen om 8 uur naar buiten en rond 17.00/17.30 weer naar binnen, het land is nog goed genoeg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:30

goed vlakken en bij vorst zout erop, als je er dan voorzichtig op blijft rijdt wordt het mooi los, we galopperen dan alleen niet.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:43

zout is juist weer slecht voor je drainage. Ook bij ons thuis twee buiten bakken en 3 paddocks dat word veel wandelen dit weekend zijn maar paar dagen perjaar....

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:48

Ben zo blij met de binnenbak :-). We hebben toch al 3 jaar achtereen fikse winters. De eerste winter stond mijn paard in een buitenstal in de middle of nowhere. Moest met sneeuwschep naar mijn paard om haar uit te graven voor ze uberhaupt de stal uit kon. Pffff. Nu weer de weelde van een binnenbak. Dan waardeer je dat des te meer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:49

Ik heb nooit een binnenbak gehad. (en gemist) Tot ik in oktober 2009 naar een stal ging met binnenbak.
En vanaf toen kwamen de sneeuwwinters weer. Dus ik heb goed gegokt. haha

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:53

ik ben afelopen oktober verhuisd van stal met binnenbak naar een zonder en ondanks de regen en de sneeuw nog geen seconde spijt! Scheelt dat de buitenbak ook echt goed is en volgens de stalgenootjes ook goed blijft het hele jaar door.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:53

Ik heb altijd een buitenbak gehad ben toen vanaf 2009 ook naar pension stallen gegaan met binnenbak. De binnenbak is handig maar ik ben graag zelf met mn dieren bezig zonder continue mensen om me heen en zet ze graag zelf binnen en buiten.

Heb ze lekker bij huis dat ik dan altijd kan rijden neem ik voor lief ik vind het in de buitenbak rijden heerlijk.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:21

Bah ik baal ook super erg dat ik niet kan rijden in de buitenbak. Nu kon ik dat al een paar weken niet omdat de buitenbak tevens als paddock wordt gebruikt. Wat een drama. Dit is echt afkicken voor me. Niet rijden ( ofja nauwelijks )

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:28

Ik sta op een stal zonder binnenbak en met dit weer mis ik hem echt.
Buitenbak is prima hoor, vrijwel altijd te rijden. Gisteren is er zout gestrooid en vermengd.
Stappen en draven kan eigenlijk altijd.

Probleem is alleen dat ik door school en werk aan het begin van de week geen tijd heb gehad om te rijden.
Als ik er dan weer op stap is ze vaak lekker fris, maar nu kan ik er donder op zeggen dat het gewoon überhaupt niet verstandig is om er op te stappen.

Zondag ga ik dan ook naar een binnenbak.
Durf ik zelf ook net even wat meer te rijden.
Dan kan ik haar daarna weer makkelijker (minder fris :P ) oppakken in de buitenbak.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:47

Pf, Het verkopen van mijn paard valt toch wel beetje tegen.
Wel wat mailtjes en belletjes gehad, maar dat was het ook. Nog geen kijkers gehad.
Omdat ze nu in training staat en dat gewoon geld kost, wil mijn vader haar nu de handel in doen...
Ik liever niet, maarja.. dus als jullie een goede, maar vooral betrouwbare handelstal weten, hoor ik dat graag.

Of als jullie andere suggesties hebben ook.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 12:49

Ik vind jou merrie erg leuk Rooslover, liefste zal ik dr zo ophalen maar kan niet nog een paard kopen kwa aankoop bedrag jammer genoeg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:07

mag ik vragen waarom je haar niet zelf traint?

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:11

Ik heb er geen tijd voor. En mijn eigen bak te slecht nu om in te rijden.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:22

Ik zou iemand hier ergens van op de hoogte houden, ik weet alleen niet meer wie :+ Dus wil die persoon mij even een pb sturen ? :D

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:58

Hier nog iemand op zoek naar een leuke 2, 5 jarige merrie?
Klinisch goed gekeurd. Afstamming van Gogh.
Kan goed lopen en vrij springen!

Heb je interesse stuur me maar een pb voor meer info.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:37

Lieees schreef:
Faline die 2e spreekt mij ook heel erg aan. Val jij heel toevallig op donkerbruin/zwarte paarden?

Voor nu ben ik inderdaad zoekende naar een zwarte. (Maar goed, zoals zoveel hier kan het maar zo zijn dat ik toch ineens met iets heel anders thuis kom :+)

Ik zou ook best een speciaal kleurtje willen, maar dat is zoeken naar een naald in een hooiberg als je het over goede dressuurpaarden hebt. (Wat zonder dat je op de kleur let al een hele opgave is.) Ik heb wel altijd speciale kleurtjes gehad (nog steeds overigens, zie profiel), dus ik ben wel wat gezegend en verwend met opvallende verschijningen. Dus ik zoek ook nu weer een opvallende verschijning en dat zit m niet perse in de kleur, maar heeft ook veel te maken met uitstraling/attitude (van "hier ben ik"). Maar tot nu toe zijn het inderdaad vnl de zwarten die mij aanspreken en een enkele bruine. Schimmels en vossen vind ik niet zoveel aan, een mooie donkere koffievos overigens weer wel. (En mooi getekende zwart bonte met de gewenste uitstraling mag ook :D)

Wbt het rijden hier op dit moment. Ik ben ontzettend blij dat mijn jonge cremello in pension staat bij een stal met binnenbak. :j Toch wel heel erg fijn om met haar de regelmaat er wat in te kunnen houden.
Mijn hengst staat thuis (bij mijn ouders), met 0,0 mogelijkheden om te kunnen rijden al vanaf de natte periode in de herfst (erg slechte bak, wel plannen voor een nieuwe gelukkig, maar dat moet eerst nog.) Dus zodra het kan zet ik de trailer achter de auto en neem ik hem mee naar de binnenbak. Ben dus met dergelijke weersomstandigheden 3 stappen vooruit aan het denken maw: als het vandaag kan ook doen, want wie weet lukt het morgen niet. Op die manier is het toch wel redelijk te regelen dat hij ook met regelmaat gereden wordt. :j (Bij mijn ouders stallen kost me overigens niks, dus vandaar dat ik ze niet snel ergens anders zou zetten als het niet echt nodig is, Bailey is de eerste die ik in de winterperiode elders heb gestald en moet zeggen nu ik zie wat ik in de winter aan gemak mis als ik ze thuis heb... is het soms toch erg verleidelijk om niet ook Champ voor de winter te verhuizen. :=)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:15

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:41

Cayenne schreef:
Ik had hem al eerder gezien, maar toen stond er nog geen filmpje bij.
Zo te zien nog niet ingereden (is nog geen 3) dus wie weet krijg je wat van de prijs af :D
Vind hem wel al erg compleet voor een tweejarige.

€35.000,- euries..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:54

is gratis :j

:')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:02

Vind het errug veel geld... dier is duidelijk nog niet in balans. Galop is heel fijn, maar in de draf kan hij/zij nog niet met zn eigen lichaam uit de voeten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:18

Pletje123 schreef:
Vind het errug veel geld... dier is duidelijk nog niet in balans. Galop is heel fijn, maar in de draf kan hij/zij nog niet met zn eigen lichaam uit de voeten.

Idd veel geld := en hij is nog geen drie jaar.
Die stal is hier trouwens vlakbij. Ik ga eens buurten denk ik :P

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:36

Eerst met bivakmuts langs de bank :+

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:37

Laura1982 schreef:
zout is juist weer slecht voor je drainage. Ook bij ons thuis twee buiten bakken en 3 paddocks dat word veel wandelen dit weekend zijn maar paar dagen perjaar....

Waarom is zout slecht voor je drainage? Het is gemaakt van kunststof dus dat wordt niet aangetast door zout. Dichtzitten kan het ook niet want de zoutkristallen spoel zichzelf met het regenwater eruit.

Die Uphill is erg knap. Maar wat een prijskaartje.. :oo