Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Oh maar ik ga voor alleen klinisch :o

De driehoek kan ik dus ook nog proberen.
Ik begrijp wel dat keuren bij een DA zelf beter is dan thuis toch? Ivm meer mogelijkheden?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:09

Mocht er wat uit de keuring komen dan kunnen ze op de kliniek gelijk beeldmateriaal maken en weet je wat er is.
De Driehoek is mijn ‘dagelijkse’ kliniek. Fijne artsen en gewone zelfstandige kliniek.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

Maar je had als doel ook fokken toch? Of ben ik in de war met een andere bokker?
Dan zou ik sowieso ook röntgen doen, iig de prok onderdelen ivm met erfelijke factoren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

Oh zo, slim, thanks Belker!

Duidelijk dat ik nog nooit een paard gekocht heb, heb al 23 jaar pony's maar dus nog nooit een zo gekocht :Y)

Ik wil een keer een veulentje fokken, niet vaker, mijn hoofddoel is lekker boscrossen en 1 of 2x per week in de bak. En dan een veulentje om zelf te houden, ik heb nog een oudere merrie staan van 26 met heel wat mankementen, dus die heeft ook niet het eeuwige leven en dan hebben we er in elk geval nog 2 over.

Ps, ze is mss al drachtig :=

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:00

Ik heb ooit ook een paard bij den ham laten keuren, heel positieve ervaring mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

Saul schreef:
Ja het voelde heel gek en heel fijn.
Ze is 1.45 ongeveer, 5 dus groeit nog iets. Maar voor mij echt meer dan prima qua maat. (ik ben 1.54)

Ook nog een kleurtje wat je graag wilde?

Mijn pony was ook zo. Ik kwam wrl voor hem, maar zijn advertentie was niet aansprekend. Gingen meer kijken want we hadden vrij en gingen paar dagen daarna op vakantie. Kijken kon geen kwaad. Zag hem op stal en had al zo'n gevoel, erop wist ik het zeker. Wilde er niet meer af, pas toen hij een daas had zitten ben ik meteen gestopt om de daas dood te slaan en hebben we echt tijd staan knuffelen. Terwijl alle andere pony's ik binnen paar minuten wel eraf wilde want ik had wel genoeg gevoeld. Bij hem wilde ik gewoon niet stoppen want voelde zo goed.

Aan hem heb ik boktnaam te danken, meest geweldige pony ooit. :+: Helaas wel de slechtste aankoop ooit samen met het paard wat we toen ook hadden. Beide al kapot bij aankoop achteraf......

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

Afbeelding

Zag deze op facebook. Volgens mij waren er mensen op ziek naar een brave (kleine) ruin?

Is wel hoog in friesland, regio dokkum (ik wil gerust eens gaan kijken)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:14

Dank je, ik ga een bericht sturen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Yes mywishmax absoluut. Zwart :D

Wat rot dat jouw Max? Zo’n slechte aankoop was :(

Hier is de keuring rond!
Staat gepland op 5 augustus. #duurtlang

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Saul schreef:
Yes mywishmax absoluut. Zwart :D

Wat rot dat jouw Max? Zo’n slechte aankoop was :(

Hier is de keuring rond!
Staat gepland op 5 augustus. #duurtlang

Ik duim!!!
En ja, hij was qua karakter en ook rijden alles wat ik maar kon wensen. Alleen dus volledig versleten. Precies zon prijs dat je alleen klinisch liet keuren. Echr binnen half jaar kwamen de eerste problemen, denk zelfs na maanden of 3 al. Rug, beide voorbenen in meerdere gewrichten en nog wat dingen waar we stap voor stap achter kwamen. Tussen die blessures door heeft hij ne alles gebracht waar ik maar op hoopte hoor. Aan de ene kant enorm veel verdriet en ven ik kapot geweest toen hij ingeslapen noest worden, maar tegelijk ook zoveel mooie momenten. Van successen op wedstrijd tor gewoon alles kunnen uitspoken wat ik maar wilde :')

En wat gaaf zeg, ik duim komende weken :):)