Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 20:40

Haar achterhand. Ze blijft wat stijf in dat achterbeen. Dus morgen komt de DA langs. Heb Lauren er even op gegooid om te stappen dat ik kon filmen want je ziet het pas als ze even gelopen heeft. Zolang ze niet gereden wordt zie ik ook dat ze niet 100% is maar dan moet je haar al echt kennen. Heb haar vandaag de tweede keer gereden sinds de wedstrijd en de 1e keer voelde wat stijf maar niet dat je meteen denkt ‘oei’ zeker met oog op Misschien toch ook een stram spiertje ofzo. Manlief heeft toen nog mee gekeken en zag niet echt wat. Omdat ik wel iets voelde heb ik toen ook echt basis werk gedaan. Niks te belastend.

Maar vandaag voelde ik haar na 10 minuten weer niet 100% door treden. Heb nog geprobeerd om te voelen wat ze nu precies deed maar heb daarna Lauren er op gezet om te kunnen filmen want als ik haar morgen longeer kan het zijn dat het niet te zien is tenzij ik haar 20 minuten longeer.

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:09

Niet fijn. Kan ik me goed voorstellen. Been benieuwd of de dierenarts het kan vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 21:37

Ik ook. Anders moet er maar een fysio langs komen want iets zit haar dwars. Als het alleen een steek geweest was zou ze nu niet meer onregelmatig worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 16:13

Het ziet er naar uit dat Reve een paar weken/maanden gaat stappen.
Ik ken de naam nu even niet maar ze gaf een heftige reactie op de spier die over het bekken en de rug loopt. Wel rechts. DA zegt verrokken of misschien een klein scheurtje maar dat dat voor de behandeling in wezen weinig uit maakte. Ze moet wel blijven bewegen maar dus enkel goed door stappen dat de spier soepel geneest zonder over belast te worden. Arme pop. :(:)

Ze heeft ook een fles die ik nog niet goed bekeken heb die moet helpen met herstel. Maar heb nog geen half uur gezeten vandaag dus vanavond even kijken wat het is. Hij kon haar pijnstillers geven maar dat heb ik afgewezen. Als ze geen pijn voelt gaat ze de dwaas uit hangen op weide. Ze kan beter haar grenzen voelen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:28

Dus misschien toch gek gedaan op de trailer toen ze gestoken werd? Da’s balen zeg. Hopelijk snel weer beter.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:57

Balen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 17:15

Yavanna schreef:
Dus misschien toch gek gedaan op de trailer toen ze gestoken werd? Da’s balen zeg. Hopelijk snel weer beter.

Ze is gestoken in de proef. Toen heeft ze op een gegeven moment na een paar keer trappen flink door getrapt naar boven toe.
Alsin: kogel voorbij haar lies door getrapt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:00

Joh, ik dacht dat ze op de trailer gestoken was. Arm beestje, klote wespen ook altijd. Vind dat ze dan nog rustig reageerde, moet er niet aan denken dat ik in mijn boob door een wesp gestoken wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 18:25

Yavanna schreef:
Joh, ik dacht dat ze op de trailer gestoken was. Arm beestje, klote wespen ook altijd. Vind dat ze dan nog rustig reageerde, moet er niet aan denken dat ik in mijn boob door een wesp gestoken wordt.

Nee ik ook niet. Wilde alleen dat ze niet zo hard was en meer had laten voelen dat ze zich meer bezeerd had dan alleen die steek. :(:) dan had ik dezelfde week al de DA gebeld. :\

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 18:33

Ja, dat snap ik.. he tis een harde tante, maar goed dat je twijfelde aan het rad zijn van Rêve en ervoor gekozen hebt om er naar te laten kijken, zeker omdat haast niet zichtbaar was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 21:15

Yavanna schreef:
Ja, dat snap ik.. he tis een harde tante, maar goed dat je twijfelde aan het rad zijn van Rêve en ervoor gekozen hebt om er naar te laten kijken, zeker omdat haast niet zichtbaar was.

Ik bel liever te snel dan te laat. Nu baal ik zelfs dat ik niet gewoon meteen die maandag gebeld heb toen het me niet zinde… maar goed hindsight…

Manlief zei meteen ‘ze heeft nu toch wel een deken op hè?’ (Het regent hier bij 15 graden)
Ja lief, ik houd haar spieren warm :+:
Stiekem geeft ie toch wel om het krengetje. _O-

Toto is ook terug op weide. Die castratie is heel vlot gegaan blijkbaar. Dinsdag gecastreerd en vandaag terug op weide. :=
De mannen hebben elkaar begroet en zijn gaan eten. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:12

Jouw stoere stevige man is gewoon een zacht ei _O- I love it!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 22:34

Vond het ook zo heerlijk. We passeerden elkaar als het ware want we hebben elkaar vandaag niet veel gezien. _O- en dat was zo meteen de opmerking nadat ik zei wat er scheelde met haar. Ik keek ook even van ‘en dan doet ie Aleid alsof ie haar een ezel vindt. _O- betrapt. _O-

Ze ging ook mijn DA zijn bril jatten… :+ Rêve is dikke vriendjes met mijn DA om mysterieuze redenen… :+ DA heel droog ‘hebt ge ook eentje nodig meid?’ :+

Sam staat altijd alsof hij vermoord gaat worden bij de DA. Rêve gaat altijd knuffelen en prullen. En elke keer als ik zeg ‘laat dat’ zegt hij ‘och laat ze maar, een nieuwsgierig paard is een blij paard.’

Benieuwd of ie nog zo denkt als ze een keer wil weten hoe hij proeft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:26

Damn, dat moet een flinke trap geweest zijn als ze een spier verrokken of lichtjes gescheurd heeft.

Nou dat wordt een rustige winter voor haar dan.

Haha die man van jou is echt een typische ruwe bolster blanke pit hé. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 23:33

petraaken schreef:
Damn, dat moet een flinke trap geweest zijn als ze een spier verrokken of lichtjes gescheurd heeft.

Nou dat wordt een rustige winter voor haar dan.

Haha die man van jou is echt een typische ruwe bolster blanke pit hé. :))

Mijn man en ik zijn van hetzelfde laken een pak. _O-

Het was ook echt wel een fikse trap. Ze heeft echt het hele bekken ‘op gelicht’ maar dan dus terwijl 1 been nog achter de massa stond, was dus echt een soort spagaat waarin ze zich geforceerd heeft. :\

Nouuuu :+ gesprek van vandaag:
L: ‘tis koud, nat en ik ben moe!’
Ik; (opgelucht.) ‘dussss geen les met Sam?’
*note: slecht geslapen, alles wat ooit gebroken geweest is en overal waar artrose zit doet pijn. Was buiten adem van de 100m met de merries wandelen om ze naar de weide te doen én Sam is geen fan van regen. Hij wordt heul pissig als zijn deken af gaat tenzij ik zijn nierdeken mee heb wat ik niet had.)
L: ‘pff… als … jawel ma…’
Ik: ‘morgen nog een dag mie. Morgen zou op zijn minst droog worden.

Dus we beginnen te voeren. Hebben het over manen knippen en allerhande onzin waar vermoeide dames zich mee af leiden.

Ik: ‘had thans gedacht om Joy morgen te doen.’
L: ‘we gingen ook Leo doen’
Soort van tegelijk: ‘morgen nog een dag. :j
Ik: ‘en ik ging Paloma vandaag nog doen ook.’
L: ‘morgen wordt een vruchtbare dag…’
Ik: *bedenkelijk* ‘uuuhu…’

Iets later vroeg ik of ze eigenlijk wel op Paloma wilde want anders had zadelmak maken weinig zin. :+ ik werk graag met haar maar voor mij zelf gaat de aandacht toch meer op Joy en Rêve komen. Waarschijnlijk iets meer op Joy afhankelijk van of de plannen lopen zoals we willen dus als ik Paloma echt onder het zadel breng dat het voor Lauren is. Wil haar natuurlijk blijven helpen maar tis niet dat ik haar perse onder het zadel moet hebben. :D

L: ‘ja wel hoor ma gij moogt die ook rijden eh als ge goesting hebt en niks… te… doen… hebt….’
En toen schoot ze zelf al in de lach. :))

Vind het natuurlijk jammer dat Rêve nu uit ligt maar heb voldoende om me bezig te houden terwijl poppemie hersteld. :+

Al mijn paarden hebben bedeltjes. Het ide is dat als hun hoofdstellen niet meer gebruikt worden de bedeltjes een ereplek krijgen.

Sam heeft bv een roos aan zijn hoofdstel (symbool van de beschermheilige van de hopeloze gevallen.) dat hangt er nu al aan zolang ik hem heb en is prachtig verweerd koper geworden (ja ik hou daar van :o )

Rêve had een draak maar is die kwijt geraakt. Ik denk dat dat betekent dat ze iets anders verdient. :+ was al aan het denken aan een regenboog (tis altijd beetje regen en zon met die trut) maar het is het toch net niet…

En Joy moet ook nog eentje. :+

Ideeën? :D
Een hartje voor Joy lijkt me net iets te letterlijk. :))

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 06:48

Klavertje vier? Joy=Geluk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 06:50

Ja da's een goede! Je had eerst de moeder van Terror, toen haar, Sam nog ergens.... en toen haar zoon als 4e blaadje :)

Maar ja wat moet je nou voor die draak... op zich is een draak wel een hele goede natuurlijk... misschien een draak met een hartje erbij, in zijn buik ofzo, om het een beetje te verzachten...? :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 22:11

pmarena schreef:
Ja da's een goede! Je had eerst de moeder van Terror, toen haar, Sam nog ergens.... en toen haar zoon als 4e blaadje :)

Maar ja wat moet je nou voor die draak... op zich is een draak wel een hele goede natuurlijk... misschien een draak met een hartje erbij, in zijn buik ofzo, om het een beetje te verzachten...? :(:)

Een draak met hartjes-ogen? Ze kijkt altijd onschuldig. _O-

Klavertje vier is wel leuk voor Joy. :D
Joy heeft inmiddels zijn spekjes terug opgebouwd net als de rest van de kudde:

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben het wel zwaar, iemand heeft blijkbaar beslist dat ze vanaf nu moeten aan schuiven voor te drinken. :+

Afbeelding
Leo is altijd klaar voor Siberië. :+ die wordt dik van lucht. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:21

Wat extra vetjes voor de winter kunnen geen kwaad.

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:04

DAT IS BABYVET +:)+
groetjes de eigenaar van leo :wave:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 19:33

Laurenntms schreef:
DAT IS BABYVET +:)+
groetjes de eigenaar van leo :wave:

_O- als Leo 30 is heeft ie nog babyvet. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 21:55

Lauren weet dit al gezien ik enigszins geërgerd stuurde toen ik besefte wat er eigenlijk gebeurde. :+ dus ik kan het wel posten. :+
In het dagelijkse leven met merries:

Al een week valt me op dat als Paloma te bruut is/te veel in mijn ruimte komt dat Rêve dan haar oren plat legt. Dit is de merrie die je keel er uit trekt met de oortjes er op. Heb haar in 10 jaar nooit die oren echt plat weten leggen.

Al 10 jaar geef ik toe dat ik met Rêve gefaald heb in de opvoeding in die zin dat Rêve dat type is dat met je werkt omdat ze dat wil maar ze loopt met even veel liefde over je heen als je in de weg staat. Vandaag wilde Paloma bulldozer zijn bij het naar de weide brengen. Terwijl ik wil corrigeren legt Rêve haar oren ook plat en Paloma dimt… en ineens klikte het….

Die grote trut weet heel goed dat ze niet over me heen mag… ze corrigeert al zolang Paloma hier staat Paloma er op. Hij het uit de stal halen wacht Paloma ook op Rêve, eerst dacht ik uit verlatingsangst maar volgens mij wil ze gewoon geen tanden in haar kont.

Rêve WEET dus dat Paloma te vaak (uit lompheid overigens.) in mijn ruimte komt. Dat betekent dat ik dus niet gefaald heb in het haar leren. Ze begrijpt het concept maar al te goed. Maar net als met alles kiest Rêve zelf wel wanneer het op haar van toepassing is. >;)

Het recht om over mij heen te gaan is blijkbaar uitsluitend voorbehouden voor Rêve. >;)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:12

En dit verbaast je? :o :D

Rêve is en blijft Rêve….

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:14

Gaat het wel goed met je?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 22:37

Ik had het pas door toen ik met Lauren aan het sturen was tot Lauren haar amusement. >;)

Weet niet wat ik erger vind. _O-

Pien: Ik ben nog maar weinig verder weg geweest van goed dan ik momenteel ben. :+ maar this too shall pass.

Als kers op de taart heeft mijn man vandaag een klap gehad van een veulen op zijn opleiding (hoefsmid) en kan die amper wandelen… wordt morgen een RX vragen bij de dokter vrees ik. Ik herken de zwelling en klachten van mijn kuitbeen-breuk. :x samen in de lappenmand en allebei eigenlijk niet de luxe om rustiger aan te doen. :=

Maar wb Paloma: ze is nu mooi bij gekomen en gesetteld en we zijn elkaar nu aan het af tasten. Zij wil weten wat de harde grenzen zijn en voor mij is het een beetje opletten omdat ze heel groot kan reageren of juist 0,0 reactie geeft maar niks er tussen in. En het is een dubbeltje op zijn kant welke ik krijg. Moet haar gewoon beter leren lezen en dat gaat gepaard met wat kleine incidentjes maar niks wat niet herstelt. :=

Ik hoop morgen nog eens op Joy te kruipen gezien Joy altijd wonderen doet voor mijn lichaam én mijn geest. :+:

Edit: ik moet ook wel zeggen dat ik last heb van ‘hersenmoeheid’ zoals ze dat zo mooi noemen waardoor ik ook niet op mijn best ben kwa interpreteren dus Paloma moet het ook wel doen met een moeizame versie van me. :(:)

Ik begin ook te denken dat merries meer ‘een specialiteit’ is dan hengsten overigens en ik lijk er niet echt over te beschikken. := dus het is de harde trage weg… :+

Máár beide merries zitten goed in hun vel dus daar ben ik wel blij om. Paloma haar buikje is aan het weg trekken en haar bovenlijn is wat aan het op vullen. Wat nu nog ‘moet’ is spieren maar ze is wel beter op gewicht nu. (Voorheen had ze een ‘zwangere buik’ maar haar veulen had best wel wat van haar gevraagd en Paloma is zo’n merrie die niet zuinig is op zichzelf als ze een veulen heeft… Pretty was ook zo’n merrie. Daar was ook niet tegen op te voeren zolang Rêve er bij liep.)